Bombanők között nehéz a vezetés

Csajok a plakáton, gond a kocsiban

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.08.08. 06.00

Forgalmas utak mentén sokszor botlunk csinos hölgyeket ábrázoló hirdetésekbe. Rosszul járhatunk, ha nagyon belefeledkezünk a látványba!

Tavasszal jól azonosítható az a pár nap vagy hétvége, amikor a hölgyek úgy döntenek, hogy vége a zimankónak és nekiállnak újra lengébben öltözni.

Guminyak

Férfija válogatja, hogy diszkréten a tükörből követi-e a köztudottan gyönyörű magyar nőket, nyakból vagy derékból fordul-e utánuk a kormány mögül. Angolul erre a jelenségre saját szó van, a rubberneck (guminyakú). A kifejezésnek külön bejegyzés jutott a Wikipedián, vonatkozik vértunkolásra balesetek helyszínén és más típusú bámészkodásra is.

Hazánkban is talán a Palmerst mondhatnánk a műfaj klasszikusának

Ám a vezetéstől nyáron nemcsak a járdákat elözönlő bombanők vonják el a hímneműek figyelmét, hanem a reklámok is. Harminc évvel Pataki Ági és a Fabulon-naptej után elég sűrűn botlunk bikinis szépségekbe és alsóneműs lányokba különféle hirdetési felületeken. Előfordulásuk gyakorisága ingadozó, de pár helyen mindig fut valamilyen kampány Budapest forgalmas útjai mentén, ahol a képeket készítettük.

Bécs, Gorenje, Palmers

A fürdőrucis reklámok elszaporodásáig jó idő eltelt a rendszerváltoztatás után, ez a marketingeszköz viszonylag lassan hódította meg a hazai reklámhordozókat. “A Gorenje-turizmus idején, Bécsben láttam először a Palmers házfalakat beborító plakátjait dekoratív hölgyekkel. Ugyanezek a hirdetések idővel itthon is meghonosodtak. Nem vagyok híve annak, hogy reklámerdőben vezessünk, mert sok autós a csomóponti jelöléseket és a rengeteg közlekedési táblát sem mind tudja feldolgozni” – mondja Székely Gyula vezetéstechnikai tréner.
 

Lehet diszkréten a tükörből is követni a takaros menyecskéket, de ez semmivel sem kevésbé veszélyes, mint deréktól felfelé utánuk fordulni. Kép: Europress.hu/Thinkstockphoto

A vezetők figyelme a csajos plakátokon kívül is rengeteg tényező között oszlik meg. A sávban kacsázó, a forgalom ritmusát nem tartó autósról sejthetjük, hogy telefonál, rosszabb esetben sms-t pötyög. Sokan menet közben táplálkoznak, kotorásznak a táskájukban vagy épp rendet tesznek hátul a gyermekek között.

A közlekedésbiztonsági szakember szerint “a fehérneműs képek addig terelik el a vezető figyelmét, amíg meg nem szokja őket. Ahol állunk a dugóban, ott kevésbé veszélyesek a csinibabás plakátok, mint például autópályák, országutak mentén elhelyezve.”

Aki a legjobbakat is összezavarta

Állítólag Jessica Pace a Martini reklámmal elvonta a Forma-1-es pilóták figyelmét

Állítólag Jessica Pace elvonta a Forma-1-es pilóták figyelmét


2009-ben Monacóban a Forma-1-es pilóták figyelmét annyira elvonta egy csinos modellt ábrázoló hirdetés, hogy az óriásplakátok egy részét a csapatok kérésére eltávolították a szervezők. 

A reklámban szereplő Jessica Pace a következőket nyilatkozta a mókás esetről: “Természetesen nagyon hízelgő, hogy így megragadom a versenyzőket, de engem is nagyon bántana, ha valakinek emiatt baja esett volna.” Részletek korábbi cikkünkben.

Szexszel könnyebb eladni?

Kár vitatni, hogy ezek a hirdetések képesek elvonni a férfiak, de a nők figyelmét is a vezetéstől. Hiszen azért készítik őket, hogy még a mai reklámzajban is fel tudják kelteni az érdeklődésünket.

Ha vége a zimankónak, vetkőznek a csajok. Ez tagadhatatlanul jót tesz a férfiak életminőségének. Kép: Europress.hu/Thinkstockphoto

Egy örökérvényű mondás szerint szexszel mindent el lehet adni. Mivel egy kacéran kivillanó boka ma nemigen kelti fel a fogyasztók érdeklődését, adni kell a látványnak a domborulatokkal. Nem kétséges, hogy a férfiak érdeklődését ezzel biztosítani lehet, más kérdés, hogy ez mennyire ösztönöz vásárlásra, ami a reklám lényege.

Mást ígér a nőknek és a férfiaknak

Kétféleképp hathat a hirdetés – nyilatkozta lapunknak Szögi Zoltán. A pszichológus szerint ezek a reklámok “A nőknek azt ígérik, hogy bájaikat az adott alsóneművel hangsúlyozva megtalálják az állandó partnert, aki mellett biztonságban lehetnek. A stabilitás és a biztonság a nőknek alapvető fontosságú egy kapcsolatban. A férfiakkal pedig elhitetik, hogy azzal a szettel feleségük is olyan bombanő lehet, mint az adott esetben szénné retusált modell.”

Újabb forgalmas útvonal, a Budaörsi út. A Tesco a dekoratív hölgyek kiválasztásánál a természetes szépséget sugárzó modelleket keresi - tudtuk meg

A témával kapcsolatban megkerestük az alsóneműs kampányokban aktív Tescót. A cég részéről Hevesi Nóra, a vállalati kapcsolatok igazgatója válaszolt kérdéseinkre. Egy-egy kampányban a vállalat több száz óriás- és citylight plakátot vet be, a nyári hirdetéseket állványzathálóval is támogatta. A cikkben látható fotók világszerte futnak, a dekoratív hölgyek kiválasztásánál a természetes szépséget sugárzó modelleket keresik, akik az összes piacon relevánsak.

Arra a kérdésre, a hirdetések elhelyezésénél a mérlegelik-e, hogy az autósok figyelmét elvonhatja egy dekoratív hölgy a vezetéstől, Hevesi Nóra csupán ennyit válaszolt: “Nincs okunk feltételezni, hogy az autósok nem tartják be a KRESZ-t.” Ezt nem vonhatjuk kétségbe, de az utak mellé elszórt reklámokon a csinos plakátlányokkal a hirdetők elég sokat tesznek az ellenkezőjéért.

Bombázók élőben és a plakátokon

Nézni talán csak szabad – mondják sokan, pedig a soknégyzetméteres papírnőket vagy az 1:1 méretarányú igaziakat a volán mögül bámulni kihágás a közlekedési szabályok ellen. Mivel többnyire szerencsénk van és mások figyelnek, a bámészkodásnak ugyanúgy nincs következménye, mint annak, ha reggel nem jártuk körbe az autót az abroncsok ellenőrzésére és nem próbáltuk végig az izzókat.
 

Országszerte több száz plakáton szerepelhet egyszerre ugyanaz a motívum. A kreatívok többnyire külföldről jönnek

Ám a rendőrségi-bírósági eljárásban aligha foghatjuk egy miniszoknyára, fürdőruhás reklámra vagy mély dekoltázsra, ha a figyelemelterelésnek baleset a következménye.

Dr. Janklovics Ádám, a közlekedési ügyekre szakosodott Dr. Székely ügyvédi iroda munkatársa szerint ez abszurd hivatkozási alap volna a felelősség hárítására. “A KRESZ leírja, hogyan kell közlekedni az úton. Ha a vezető nem az útra figyel, saját felelősségére tér el a szabálytól. Esetleg egy meredeken ereszkedő vitorlázó repülőgép hivatkozási alap lehet a figyelem elvonására, mert ez nem megszokott. De óriásplakátból rengeteggel találkozunk vezetés közben, ezt tudni kell kezelni” – véli szerkesztőségünk jogi partnere. Tehát örüljünk a látványnak, mert valóban van minek, de lehetőleg egy teraszon ülve, ne pedig vezetés közben!

De apa, nem tehetek róla! Ennek a csajnak te is utánafordultál volna. Kép: Europress.hu/Thinkstockphoto

Kommentek

  • ACC.600

    Ahogy elnézem egy kicsit még vár a közterület fenntartó és a gaztól már úgysem fog látszódni.

  • hova

    Éhes disznó makkal álmodik! Ez csak egy közmondás, nyugi!

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.