Bombanők között nehéz a vezetés

Csajok a plakáton, gond a kocsiban

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.08.08. 06.00

Forgalmas utak mentén sokszor botlunk csinos hölgyeket ábrázoló hirdetésekbe. Rosszul járhatunk, ha nagyon belefeledkezünk a látványba!

Tavasszal jól azonosítható az a pár nap vagy hétvége, amikor a hölgyek úgy döntenek, hogy vége a zimankónak és nekiállnak újra lengébben öltözni.

Guminyak

Férfija válogatja, hogy diszkréten a tükörből követi-e a köztudottan gyönyörű magyar nőket, nyakból vagy derékból fordul-e utánuk a kormány mögül. Angolul erre a jelenségre saját szó van, a rubberneck (guminyakú). A kifejezésnek külön bejegyzés jutott a Wikipedián, vonatkozik vértunkolásra balesetek helyszínén és más típusú bámészkodásra is.

Hazánkban is talán a Palmerst mondhatnánk a műfaj klasszikusának

Ám a vezetéstől nyáron nemcsak a járdákat elözönlő bombanők vonják el a hímneműek figyelmét, hanem a reklámok is. Harminc évvel Pataki Ági és a Fabulon-naptej után elég sűrűn botlunk bikinis szépségekbe és alsóneműs lányokba különféle hirdetési felületeken. Előfordulásuk gyakorisága ingadozó, de pár helyen mindig fut valamilyen kampány Budapest forgalmas útjai mentén, ahol a képeket készítettük.

Bécs, Gorenje, Palmers

A fürdőrucis reklámok elszaporodásáig jó idő eltelt a rendszerváltoztatás után, ez a marketingeszköz viszonylag lassan hódította meg a hazai reklámhordozókat. “A Gorenje-turizmus idején, Bécsben láttam először a Palmers házfalakat beborító plakátjait dekoratív hölgyekkel. Ugyanezek a hirdetések idővel itthon is meghonosodtak. Nem vagyok híve annak, hogy reklámerdőben vezessünk, mert sok autós a csomóponti jelöléseket és a rengeteg közlekedési táblát sem mind tudja feldolgozni” – mondja Székely Gyula vezetéstechnikai tréner.
 

Lehet diszkréten a tükörből is követni a takaros menyecskéket, de ez semmivel sem kevésbé veszélyes, mint deréktól felfelé utánuk fordulni. Kép: Europress.hu/Thinkstockphoto

A vezetők figyelme a csajos plakátokon kívül is rengeteg tényező között oszlik meg. A sávban kacsázó, a forgalom ritmusát nem tartó autósról sejthetjük, hogy telefonál, rosszabb esetben sms-t pötyög. Sokan menet közben táplálkoznak, kotorásznak a táskájukban vagy épp rendet tesznek hátul a gyermekek között.

A közlekedésbiztonsági szakember szerint “a fehérneműs képek addig terelik el a vezető figyelmét, amíg meg nem szokja őket. Ahol állunk a dugóban, ott kevésbé veszélyesek a csinibabás plakátok, mint például autópályák, országutak mentén elhelyezve.”

Aki a legjobbakat is összezavarta

Állítólag Jessica Pace a Martini reklámmal elvonta a Forma-1-es pilóták figyelmét

Állítólag Jessica Pace elvonta a Forma-1-es pilóták figyelmét


2009-ben Monacóban a Forma-1-es pilóták figyelmét annyira elvonta egy csinos modellt ábrázoló hirdetés, hogy az óriásplakátok egy részét a csapatok kérésére eltávolították a szervezők. 

A reklámban szereplő Jessica Pace a következőket nyilatkozta a mókás esetről: “Természetesen nagyon hízelgő, hogy így megragadom a versenyzőket, de engem is nagyon bántana, ha valakinek emiatt baja esett volna.” Részletek korábbi cikkünkben.

Szexszel könnyebb eladni?

Kár vitatni, hogy ezek a hirdetések képesek elvonni a férfiak, de a nők figyelmét is a vezetéstől. Hiszen azért készítik őket, hogy még a mai reklámzajban is fel tudják kelteni az érdeklődésünket.

Ha vége a zimankónak, vetkőznek a csajok. Ez tagadhatatlanul jót tesz a férfiak életminőségének. Kép: Europress.hu/Thinkstockphoto

Egy örökérvényű mondás szerint szexszel mindent el lehet adni. Mivel egy kacéran kivillanó boka ma nemigen kelti fel a fogyasztók érdeklődését, adni kell a látványnak a domborulatokkal. Nem kétséges, hogy a férfiak érdeklődését ezzel biztosítani lehet, más kérdés, hogy ez mennyire ösztönöz vásárlásra, ami a reklám lényege.

Mást ígér a nőknek és a férfiaknak

Kétféleképp hathat a hirdetés – nyilatkozta lapunknak Szögi Zoltán. A pszichológus szerint ezek a reklámok “A nőknek azt ígérik, hogy bájaikat az adott alsóneművel hangsúlyozva megtalálják az állandó partnert, aki mellett biztonságban lehetnek. A stabilitás és a biztonság a nőknek alapvető fontosságú egy kapcsolatban. A férfiakkal pedig elhitetik, hogy azzal a szettel feleségük is olyan bombanő lehet, mint az adott esetben szénné retusált modell.”

Újabb forgalmas útvonal, a Budaörsi út. A Tesco a dekoratív hölgyek kiválasztásánál a természetes szépséget sugárzó modelleket keresi - tudtuk meg

A témával kapcsolatban megkerestük az alsóneműs kampányokban aktív Tescót. A cég részéről Hevesi Nóra, a vállalati kapcsolatok igazgatója válaszolt kérdéseinkre. Egy-egy kampányban a vállalat több száz óriás- és citylight plakátot vet be, a nyári hirdetéseket állványzathálóval is támogatta. A cikkben látható fotók világszerte futnak, a dekoratív hölgyek kiválasztásánál a természetes szépséget sugárzó modelleket keresik, akik az összes piacon relevánsak.

Arra a kérdésre, a hirdetések elhelyezésénél a mérlegelik-e, hogy az autósok figyelmét elvonhatja egy dekoratív hölgy a vezetéstől, Hevesi Nóra csupán ennyit válaszolt: “Nincs okunk feltételezni, hogy az autósok nem tartják be a KRESZ-t.” Ezt nem vonhatjuk kétségbe, de az utak mellé elszórt reklámokon a csinos plakátlányokkal a hirdetők elég sokat tesznek az ellenkezőjéért.

Bombázók élőben és a plakátokon

Nézni talán csak szabad – mondják sokan, pedig a soknégyzetméteres papírnőket vagy az 1:1 méretarányú igaziakat a volán mögül bámulni kihágás a közlekedési szabályok ellen. Mivel többnyire szerencsénk van és mások figyelnek, a bámészkodásnak ugyanúgy nincs következménye, mint annak, ha reggel nem jártuk körbe az autót az abroncsok ellenőrzésére és nem próbáltuk végig az izzókat.
 

Országszerte több száz plakáton szerepelhet egyszerre ugyanaz a motívum. A kreatívok többnyire külföldről jönnek

Ám a rendőrségi-bírósági eljárásban aligha foghatjuk egy miniszoknyára, fürdőruhás reklámra vagy mély dekoltázsra, ha a figyelemelterelésnek baleset a következménye.

Dr. Janklovics Ádám, a közlekedési ügyekre szakosodott Dr. Székely ügyvédi iroda munkatársa szerint ez abszurd hivatkozási alap volna a felelősség hárítására. “A KRESZ leírja, hogyan kell közlekedni az úton. Ha a vezető nem az útra figyel, saját felelősségére tér el a szabálytól. Esetleg egy meredeken ereszkedő vitorlázó repülőgép hivatkozási alap lehet a figyelem elvonására, mert ez nem megszokott. De óriásplakátból rengeteggel találkozunk vezetés közben, ezt tudni kell kezelni” – véli szerkesztőségünk jogi partnere. Tehát örüljünk a látványnak, mert valóban van minek, de lehetőleg egy teraszon ülve, ne pedig vezetés közben!

De apa, nem tehetek róla! Ennek a csajnak te is utánafordultál volna. Kép: Europress.hu/Thinkstockphoto

Kommentek

  • ACC.600

    Ahogy elnézem egy kicsit még vár a közterület fenntartó és a gaztól már úgysem fog látszódni.

  • hova

    Éhes disznó makkal álmodik! Ez csak egy közmondás, nyugi!

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.