KRESZ-táblát rak ki a magyar, ha úgy tartja kedve

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.07.31. 06.30

Fotóink vannak önhatalmúlag, a hatóság tudta nélkül kiszerelt közlekedési táblákról. Meg olyanról is, amit épp az útfelújító felejtett kint kb. 10 éve.

A strandszezonban is szorgosan gyomlálja a közlekedésbiztonsági problémákat az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület. Tudják, a Vezess.hu és más autós lapok munkatársai gyűjtik, majd bejelentik az illetékesek felé az útjainkra jellemző hülyeségeket és trehányságokat.

Jobbító szándékú autósként/motorosként/kerékpárosként önök küldik a közlekedésük során tapasztalt furcsaságokat, és a mindannyiunkat veszélyeztető rendezetlenségeket, mi pedig azon dolgozunk, hogy kijavíttassuk az útkezelőkkel a bakikat. Itt nincs apró feledékenység, egy elkopott zebra újrafestetéséért is mindent megteszünk. Címünk változatlan, küldjék, ami csípi a szemüket: ekke@googlegroups.com.

Kedvcsinálónak válogatás a júliusban elindított, vagy elintézett ügyeinkből.

Kacifántos sztori az egyenes csíkról

No, ebben minden benne van az ügyetlen kivitelezőtől a lesz..om autósokig. Júniusban feltúrta az ELMŰ a VI. kerületi Délibáb utca járdájának egy részét, majd a kábelcsere végeztével a munkások betemették az árkot, leaszfaltozták a járdát, aztán összecsapták tenyerüket, és odébb álltak. Teltek-múltak a hetek, ám a parkolás határát jelző felfestés csak nem került fel a szép új aszfaltra, egyesek máris 60-70 centi mélyen ráparkoltak a járdára, ami akkor is merénylet a babakocsis anyukák ellen, ha éppen nincs felfestés.

Ekkor jelentettük be a problémát a BKK részére, természetesen fotókkal súlyozva levelünket.

Ez már az új aszfalt, félbehagyva a munka, csík sehol

Hamarosan sárga szalagot fektetett le a járdára az útfestő. Az ige nem véletlen, ugyanis a járművek parkolását akadályozandó szalag csak a két karónál lógott a levegőben, középen a földön hevert. Erre néhány nemtörődöm autós odaparkolt, amivel ki is osztotta a pofont az arcát nyújtó kivitelezőnek, amely így nem tudta rendesen felfesteni a csíkot. Felfestette hát félig-meddig, ahol éppen nem parkolt senki. Ahol parkolt, oda nem festett csíkot. Önök láttak már ilyet?

És ezt így hogy?

A fotón látható igényes megoldás közös munka eredménye: a területet gondatlanul szalagozó cégé, és az elzárást figyelmen kívül hagyó autósoké.

Pár héttel később újra nekifutott a kivitelező, és ekkor már szerencséje volt. Bár a szalagot hasonló módon “húzta ki”, ezúttal nem állt oda senki, festhetett végre. Ennek ellenére mégis kifogással kell élnünk. Vajon mi a hiba az alábbi képen?

Második kivonulásra sikerült ugyan felhúzni a csíkot a járdára, de tessék csak megnézni a fotó alját. Az úttesten a parkolás határát jelző fehér vonal újrafestésére már nem maradt energia

Vagy erre nem kapott megrendelést az önkormányzattól a kivitelező? Ez így nagyon magyar, már bocsánatot kérünk. Nem sokkal később válasz jött korábbi bejelentésünkre a BKK-tól: “A VI. kerület, Délibáb utcában ELMŰ üzemzavart követően hibaelhárítás történt. Ezt követően a járda aszfaltozásra került. A burkolati jelek felfestésére a VI. kerületi önkormányzat – mint a terület tulajdonosa – felszólította a kivitelezőt.”

Itt tartunk most, elgondolkodtató, hogy egy ennyire egyszerű feladatot sem sikerül normálisan megcsinálni többszöri nekirugaszkodásra. Mi lesz akkor a balesetveszélyes kereszteződések átvariálásával?

Mint például a Balatoni út, Háros utca találkozása

Levelében a területet jól ismerő olvasónk erősen indít, egy előző napi balesetről készült fotót is csatol hozzá. Mint írja, sajnos elég gyakran lát ilyet errefelé. Minden tiszteletünk az övé, ugyanis szépen berajzolgatott képen magyarázza el, hogy hol, mi okoz veszélyhelyzetet az autósoknak, gyalogosoknak.

Nem autósnak, gyalogosnak való vidék

És íme a vonalak magyarázata.

Narancssárga vonal: komoly kihívás befordulni a Kőérberki útra. A kifordulni vágyó autóktól nehéz elférni egyenes továbbhaladáskor.

Zöld vonal: Keresztbe áthaladni nagyon körülményes, A Háros utca felől figyelni kell a Köőérberki felé bekanyarodni vágyókra, viszont nincs hely elengedni őket.

Kék vonal: Kihívás bekanyarodni a Kőérberki útra.

Rózsaszín vonal: Gyalogosátkelőhely középen szigettel, az egyetlen zebra a környéken, mindkét oldalon kb. 15 lépcsőfokkal. Babakocsival használhatatlan. A következő gyalogátkelő 500 méterre található a Szoborparknál, a másik irányban 3 km-re.

Alsó piros X: Behajtani tilos tábla, amit sokszor figyelmen kívül hagynak.

Természetesen ezzel a problémával is megkerestük a területileg illetékes útkezelőt, ebben az ügyben választ egyelőre nem kaptunk.

Ott elöl a baleset


Ön csavarozott már önhatalmúlag KRESZ-táblát?

Nagyon úgy tűnik, hogy más igen, két gyanús esetről is küldtek olvasóink levelet. A Róbert Károly krt. 100. környéken dolgozók igencsak meglepődtek, ugyanis a munkavégzéskor még nem volt itt ez a tábla, míg másnap reggel már igen. Vagyis éjszaka rakta ki valaki, márpedig itt nem indokolná semmi a telihold alatti munkavégzést. Amúgy is meglehetősen szokatlan módon a falra csavarozták, ráadásul eléggé magasra.

Vajh, kinek nem tetszenek az itt parkoló autók?

A fotókat készítő bejelentőnknek jó szeme van, gyanúját megkeresésünk után a BKK is megerősítette. “(…) tájékoztatjuk, hogy vizsgálatunk során megállapítottuk  a Róbert Károly körút 100. szám elé kihelyezett ‘Megállni tilos’ jelzőtábla sem a XIII. kerületi közszolgáltató, sem a BKK Zrt. nyilvántartásában nem szerepel, ezért annak megszüntetéséről intézkedünk” – így a válaszuk.

Ugye, hogy furcsa?

Nem dolgozik ilyen gyorsan a békési önkormányzat, amelyet hasonló ügyben szintén megkerestünk, de egyelőre hallgatásba burkolóztak. Pedig itt kimondottan veszélyes helyen található egy, a parkolás helyét jelző tábla. Egy útkereszteződésben. Éppen az úttesten mutatja a legálisnak szánt parkolás helyét, ahol a kereszteződéshez érkező járműveknek a szintén kint lévő Stop tábla megálljt parancsol. Csakhogy ha itt jármű parkol, akkor máris balesetveszélyes a helyzet – ezt ugye nem is kell részletezni.

És ezt így hogy? II.

A fotózó olvasónk gyanúja szerint nem lehet véletlen, hogy éppen a trafik mellé került a parkolást jelző tábla. Amint a fenti fotója mutatja, egyesek simán le is rakják a kocsijukat a közlekedésre szánt sávba.

Rekordert keresünk!

Sajnos nem csak vállalkozó kedvű honfitársaink szegik meg a táblák kihelyezésére, és LESZERELÉSÉRE vonatkozó előírásokat, egyes traffizó rendőrök örömére az útfelújításokat végző vállalkozók is gyakran hibáznak. Ide kattintva, vagy ide, meg ide látogatva is olvashatnak különálló történeteket egykori javításokat a múltban jogosan jelző, de réges-régen értelmét vesztő táblákról.

Egyik olvasónk, most olyanról küldött fotót, ami emlékei szerint tíz éve mutathatta a valóságot, azóta meg félretájékoztat. Nap nap után.

A tábla szerint az Orczy útról nem lehet jobbra fordulni a Kőbányai útra, holott emlékeim szerint ez csak az Orczy tér felújítása alatt (2003-2004 környékén) volt így - írja olvasónk

Bosszantó lehet, ha a környéket nem ismerő autóst éppen egy tábla veri át, ezért természetesen ezt a problémát is bejelentette Egyesületünk az útkezelőnek. Ha tud hasonlót, vagy még régebbit, tárt karokkal várjuk.

Végül pedig segítünk a Totalcarnál dolgozó barátainknak

Az óbudai Polgár utca parkolójának csücskében található két parkoló a mozgáskorlátozottak részére. Tábláját összefirkálták, felfestése gyakorlatilag láthatatlanságig elkopott. Utóbbi miatt számos megbírságolt áldozat akad a TC minapi cikke szerint.

Kollégánk nem hívta fel a hivatalokat a javítást kérve, viszont kíváncsian várja, hogy mikor állnak neki. Mi bejelentettük. A tapasztalat szerint akkor észlelik a legyet az illetékesek, ha belehajítjuk a levesükbe.

Szívesen javítana a közlekedés biztonságán? Megteheti!
ekke@googlegroups.com

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.