KRESZ-táblát rak ki a magyar, ha úgy tartja kedve

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.07.31. 06.30

Fotóink vannak önhatalmúlag, a hatóság tudta nélkül kiszerelt közlekedési táblákról. Meg olyanról is, amit épp az útfelújító felejtett kint kb. 10 éve.

A strandszezonban is szorgosan gyomlálja a közlekedésbiztonsági problémákat az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület. Tudják, a Vezess.hu és más autós lapok munkatársai gyűjtik, majd bejelentik az illetékesek felé az útjainkra jellemző hülyeségeket és trehányságokat.

Jobbító szándékú autósként/motorosként/kerékpárosként önök küldik a közlekedésük során tapasztalt furcsaságokat, és a mindannyiunkat veszélyeztető rendezetlenségeket, mi pedig azon dolgozunk, hogy kijavíttassuk az útkezelőkkel a bakikat. Itt nincs apró feledékenység, egy elkopott zebra újrafestetéséért is mindent megteszünk. Címünk változatlan, küldjék, ami csípi a szemüket: ekke@googlegroups.com.

Kedvcsinálónak válogatás a júliusban elindított, vagy elintézett ügyeinkből.

Kacifántos sztori az egyenes csíkról

No, ebben minden benne van az ügyetlen kivitelezőtől a lesz..om autósokig. Júniusban feltúrta az ELMŰ a VI. kerületi Délibáb utca járdájának egy részét, majd a kábelcsere végeztével a munkások betemették az árkot, leaszfaltozták a járdát, aztán összecsapták tenyerüket, és odébb álltak. Teltek-múltak a hetek, ám a parkolás határát jelző felfestés csak nem került fel a szép új aszfaltra, egyesek máris 60-70 centi mélyen ráparkoltak a járdára, ami akkor is merénylet a babakocsis anyukák ellen, ha éppen nincs felfestés.

Ekkor jelentettük be a problémát a BKK részére, természetesen fotókkal súlyozva levelünket.

Ez már az új aszfalt, félbehagyva a munka, csík sehol

Hamarosan sárga szalagot fektetett le a járdára az útfestő. Az ige nem véletlen, ugyanis a járművek parkolását akadályozandó szalag csak a két karónál lógott a levegőben, középen a földön hevert. Erre néhány nemtörődöm autós odaparkolt, amivel ki is osztotta a pofont az arcát nyújtó kivitelezőnek, amely így nem tudta rendesen felfesteni a csíkot. Felfestette hát félig-meddig, ahol éppen nem parkolt senki. Ahol parkolt, oda nem festett csíkot. Önök láttak már ilyet?

És ezt így hogy?

A fotón látható igényes megoldás közös munka eredménye: a területet gondatlanul szalagozó cégé, és az elzárást figyelmen kívül hagyó autósoké.

Pár héttel később újra nekifutott a kivitelező, és ekkor már szerencséje volt. Bár a szalagot hasonló módon “húzta ki”, ezúttal nem állt oda senki, festhetett végre. Ennek ellenére mégis kifogással kell élnünk. Vajon mi a hiba az alábbi képen?

Második kivonulásra sikerült ugyan felhúzni a csíkot a járdára, de tessék csak megnézni a fotó alját. Az úttesten a parkolás határát jelző fehér vonal újrafestésére már nem maradt energia

Vagy erre nem kapott megrendelést az önkormányzattól a kivitelező? Ez így nagyon magyar, már bocsánatot kérünk. Nem sokkal később válasz jött korábbi bejelentésünkre a BKK-tól: “A VI. kerület, Délibáb utcában ELMŰ üzemzavart követően hibaelhárítás történt. Ezt követően a járda aszfaltozásra került. A burkolati jelek felfestésére a VI. kerületi önkormányzat – mint a terület tulajdonosa – felszólította a kivitelezőt.”

Itt tartunk most, elgondolkodtató, hogy egy ennyire egyszerű feladatot sem sikerül normálisan megcsinálni többszöri nekirugaszkodásra. Mi lesz akkor a balesetveszélyes kereszteződések átvariálásával?

Mint például a Balatoni út, Háros utca találkozása

Levelében a területet jól ismerő olvasónk erősen indít, egy előző napi balesetről készült fotót is csatol hozzá. Mint írja, sajnos elég gyakran lát ilyet errefelé. Minden tiszteletünk az övé, ugyanis szépen berajzolgatott képen magyarázza el, hogy hol, mi okoz veszélyhelyzetet az autósoknak, gyalogosoknak.

Nem autósnak, gyalogosnak való vidék

És íme a vonalak magyarázata.

Narancssárga vonal: komoly kihívás befordulni a Kőérberki útra. A kifordulni vágyó autóktól nehéz elférni egyenes továbbhaladáskor.

Zöld vonal: Keresztbe áthaladni nagyon körülményes, A Háros utca felől figyelni kell a Köőérberki felé bekanyarodni vágyókra, viszont nincs hely elengedni őket.

Kék vonal: Kihívás bekanyarodni a Kőérberki útra.

Rózsaszín vonal: Gyalogosátkelőhely középen szigettel, az egyetlen zebra a környéken, mindkét oldalon kb. 15 lépcsőfokkal. Babakocsival használhatatlan. A következő gyalogátkelő 500 méterre található a Szoborparknál, a másik irányban 3 km-re.

Alsó piros X: Behajtani tilos tábla, amit sokszor figyelmen kívül hagynak.

Természetesen ezzel a problémával is megkerestük a területileg illetékes útkezelőt, ebben az ügyben választ egyelőre nem kaptunk.

Ott elöl a baleset


Ön csavarozott már önhatalmúlag KRESZ-táblát?

Nagyon úgy tűnik, hogy más igen, két gyanús esetről is küldtek olvasóink levelet. A Róbert Károly krt. 100. környéken dolgozók igencsak meglepődtek, ugyanis a munkavégzéskor még nem volt itt ez a tábla, míg másnap reggel már igen. Vagyis éjszaka rakta ki valaki, márpedig itt nem indokolná semmi a telihold alatti munkavégzést. Amúgy is meglehetősen szokatlan módon a falra csavarozták, ráadásul eléggé magasra.

Vajh, kinek nem tetszenek az itt parkoló autók?

A fotókat készítő bejelentőnknek jó szeme van, gyanúját megkeresésünk után a BKK is megerősítette. “(…) tájékoztatjuk, hogy vizsgálatunk során megállapítottuk  a Róbert Károly körút 100. szám elé kihelyezett ‘Megállni tilos’ jelzőtábla sem a XIII. kerületi közszolgáltató, sem a BKK Zrt. nyilvántartásában nem szerepel, ezért annak megszüntetéséről intézkedünk” – így a válaszuk.

Ugye, hogy furcsa?

Nem dolgozik ilyen gyorsan a békési önkormányzat, amelyet hasonló ügyben szintén megkerestünk, de egyelőre hallgatásba burkolóztak. Pedig itt kimondottan veszélyes helyen található egy, a parkolás helyét jelző tábla. Egy útkereszteződésben. Éppen az úttesten mutatja a legálisnak szánt parkolás helyét, ahol a kereszteződéshez érkező járműveknek a szintén kint lévő Stop tábla megálljt parancsol. Csakhogy ha itt jármű parkol, akkor máris balesetveszélyes a helyzet – ezt ugye nem is kell részletezni.

És ezt így hogy? II.

A fotózó olvasónk gyanúja szerint nem lehet véletlen, hogy éppen a trafik mellé került a parkolást jelző tábla. Amint a fenti fotója mutatja, egyesek simán le is rakják a kocsijukat a közlekedésre szánt sávba.

Rekordert keresünk!

Sajnos nem csak vállalkozó kedvű honfitársaink szegik meg a táblák kihelyezésére, és LESZERELÉSÉRE vonatkozó előírásokat, egyes traffizó rendőrök örömére az útfelújításokat végző vállalkozók is gyakran hibáznak. Ide kattintva, vagy ide, meg ide látogatva is olvashatnak különálló történeteket egykori javításokat a múltban jogosan jelző, de réges-régen értelmét vesztő táblákról.

Egyik olvasónk, most olyanról küldött fotót, ami emlékei szerint tíz éve mutathatta a valóságot, azóta meg félretájékoztat. Nap nap után.

A tábla szerint az Orczy útról nem lehet jobbra fordulni a Kőbányai útra, holott emlékeim szerint ez csak az Orczy tér felújítása alatt (2003-2004 környékén) volt így - írja olvasónk

Bosszantó lehet, ha a környéket nem ismerő autóst éppen egy tábla veri át, ezért természetesen ezt a problémát is bejelentette Egyesületünk az útkezelőnek. Ha tud hasonlót, vagy még régebbit, tárt karokkal várjuk.

Végül pedig segítünk a Totalcarnál dolgozó barátainknak

Az óbudai Polgár utca parkolójának csücskében található két parkoló a mozgáskorlátozottak részére. Tábláját összefirkálták, felfestése gyakorlatilag láthatatlanságig elkopott. Utóbbi miatt számos megbírságolt áldozat akad a TC minapi cikke szerint.

Kollégánk nem hívta fel a hivatalokat a javítást kérve, viszont kíváncsian várja, hogy mikor állnak neki. Mi bejelentettük. A tapasztalat szerint akkor észlelik a legyet az illetékesek, ha belehajítjuk a levesükbe.

Szívesen javítana a közlekedés biztonságán? Megteheti!
ekke@googlegroups.com

Kommentek

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.