Itt kiugrik a szíved a helyéről

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.07.18. 16.30

Nyomaték, könnyű építés, tapadás vagy éppen terepmászó képességek – fabatkát sem ér, ha nincs az ÚT, ahol az adrenalin az úr.

Szubjektív válogatásunk nem hagyományos “TOP10 – A világ legizgalmasabb útjai”. Még csak sorrendbe sem rakjuk őket, mindegyik más – az egyiken bambulsz a gyönyörtől, a másikon karcosan autózva megtudod, miből faragtak, a harmadikon 5 km/óránál is kiugrik a szíved a helyéről.

Stelvio Pass – Olaszország

Brutális emelkedő egymást követő hajtűkanyarokkal – a világ második legrangosabb kerékpárversenyeként számon tartott Giro d'Italia nem ritkán agyondoppingolt versenyzői is tudnának mesélni az Alpok ezen, olaszországi részéről. Egy jó autóval persze sokkal húzósabb élmény a XX kilométer alatt a 48 hajtűkanyar, miközben a hágón felkúszó út 1039 méterről 3016-ra ér fel. Ez átlagosan 7,4 százalékos emelkedés


Guoliang-alagút – Kína

Egészen mással dobogtatja meg a sofőr szívét ez az 1970-re befejezett, kézzel vájt alagút. A bő kilométeres sziklavájatot a kínai Guoliang falu lakói vésték ki évek alatt, több emberáldozat árán, mert otthonaikat csak komoly kerülő árán lehetett járművel megközelíteni. Nagy sebességet most sem enged az út, mégis garantált az égbe szökő pulzus akár már 5 km/órás sebességnél is


Troll-létra – Norvégia

Nem túlzás a „létra” elnevezés, hiszen helyenként 9 százalékos az emelkedés ezen a 11 hajtűkanyarral tűzdelt, 1936-ban átadott észak-európai úton. Az izgalmasan kanyargó norvég kígyó érdekessége a Stigfossen nevű vízesés, ami az út egyik hídja alatt fut át


Sárkányfarok – Egyesült Államok

Állítólag nem sok egyenes szakasza van ennek a 11 mérföldes, különös nevű erdei útnak. A Tenesse-ben tekergő aszfaltcsíkon összesen 318 kanyar várja azokat, akik hatalmasat akarnak autózni – szerencsére az aszfalt minősége kifogástalan társ a gyomorkavaró hullámvasutazáshoz. Itt áll a Szégyen fája azoknak az autóknak és motoroknak a darabjaival borítva, amelyek összetörtek az út teljesítése során


Nürburgring – Németország

Autós kiadványok százai, versenyleírások ezrei mesélnek a Zöld Pokol kínjairól és csodáiról, itt és most nem is szemezgetünk ezekből. A lényeg: habár zárt versenypálya, mivel rendszeresen meghajthatja itt privát járművét az utca benzingőztől kissé őrült embere, kihagyhatatlan minden válogatásból. Itt mi is vezettünk már


Karakoram főút – Pakisztán/Kína

A világ egyik legmagasabban fekvő főútja, de egyben az egyik leghosszabb is, ugyanis helyenként a tengerszint felett több mint 5000 méteren köti össze Pakisztánt Kínával mintegy 1300 kilométeren át. A magasság mellett lélegzetállítóak a Pamír vonulatai is, a 7495-ig érő méterig érő legmagasabb pontját pár évtizede még Kommunizmus-csúcsnak hívták


Transzfogarasi hágó

A felsőfokú jelzőkkel minden Top Gearben szívesen dobálózó világelső autós tv-műsor arcai egyenesen a létező legizgalmasabb útjának nevezték román szomszédaink eme büszkeségét. Természetesen el is autóztak 3 kiválóan vezethető sportkocsival


The Magic Roundabout – Nagy Britannia

Magyarként vezetett már jobbkormányos autót a menetirány szerinti bal oldalon? Elsőre milyen volt mondjuk városban, pláne egy komolyabb kereszteződésben? Ebbe a körforgalom-orgiába behajtva biztos felszaladna a pulzus, mondjuk közlekedésmérnöki szörnyszülöttnek is elmenne az 1972-ben átadott körhinta


West Coast Highway – Új-Zéland

Ha már a kérdéseknél járunk: látta A Gyűrűk urát? Tudta, hogy a fantasztikus látványvilágnak csak egy része számítógépes trükk, míg sok háttér valóságos? A látványvilágért is Oscart nyerő fantasy számos külszíni jelentetét Peter Jackson rendező hazájában vették fel, például a West Coast Highway mentén. A képet elnézve van még kérdés?


A Halálút – Bolívia

Amikor Clarksson, Hammond és May itt forgatott, akkor persze ez volt a legizgalmasabb út, de ez esetben igazuk is volt, a halálközeli élmény garantált. Sőt, ez a kifejezés nem is illik ide igazán, ugyanis a La Paz-tól Coroico-ig tartó, olykor mindössze 3 méter keskeny útról százak vesztek a mélybe az elmúlt évtizedekben, mígnem nyolc éve építettek egy kerülőutat, azóta csak az őrült külföldi kalandorok, meg néhány helyi használja az 1330 méterről 5000-ig kapaszkodó hírhedt Yungast


Itt vannak Magyarországról:
a Dunántúl legveszélyesebb útjai

Budapest
legveszélyesebb útjai

Kattintson a lakhelye szerinti részre!

Kommentek

  • chauffeur91

    A körforgalom, ebben még nem vezettem, de vezettem már pár összetett körforgalomban, az alapszabály, hogy mindegyiket külön kezeljük, itt pedig a sávok is szépen fel vannak festve. Jobbról érkezőnek elsőbbsége van és a bal irányba indulsz el. Számomra egyszerűek. Londonban jogsiztam, nem túl rég, de már nem egyszer találkoztam olyannal, aki egy miniroundabout-ba a másik irányba hajtott be. Szóval figyelni kell.
    Tetszenek nagyon ezek az utak, engem közülük a West Coast Highway fogott meg leginkább, ha lesz lehetőségem, egyszer elmegyek majd ide. :)
    Köszi a cikket!

  • W. A. Lacky

    A londoni többszörös körforgalomban volt szerencsém közlekedni. Nem olyan borzalmas, mint első látásra annak tűnik. Jobboldali közlekedéshez szokottaknak kicsit jobban kell figyelni.

  • Sudra

    Az idén jártunk a Passo Stelvion. Fantasztikus élmény mindenkinek ajánlom, akinek lehetősége van rá. Budapest-Stelvio kb 900 km. A tényleges magassága 2959 méter! Bocsi!!

  • Sudra

    Javítanék. A magasság 2759 Méter. Bocsi ismét

  • Pzoleee

    Ma 07.20-án értünk haza Olaszországból és sikeresen megmásztuk a Stelvio Passot, ami fantasztikus felfelé és lefelé is. A lanovka és a mellette levő szálloda oldalára 2760m van írva, a feljebb levő étterem pedig szerintem 2800m. De nagyon ütős volt a Santo Boldo Passo is, ami nincs nagyon messze a Stelvio-tól. Ezeken kívül van még néhány hágó, amiről kevés szó esik, pedig fantasztikusak, bár az út minősége néhol kicsit kritikus. Jó utat mindenkinek.

  • husky

    A Stelvio Pass először csak egyszerű hadi út volt a Monarchia idején, az eredeti 1820-25 között épült meg. Úgy tudom a nyomvonal ma is ugyanaz, csak modern formában át lett építve.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.