Itt kiugrik a szíved a helyéről

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.07.18. 16.30

Nyomaték, könnyű építés, tapadás vagy éppen terepmászó képességek – fabatkát sem ér, ha nincs az ÚT, ahol az adrenalin az úr.

Szubjektív válogatásunk nem hagyományos “TOP10 – A világ legizgalmasabb útjai”. Még csak sorrendbe sem rakjuk őket, mindegyik más – az egyiken bambulsz a gyönyörtől, a másikon karcosan autózva megtudod, miből faragtak, a harmadikon 5 km/óránál is kiugrik a szíved a helyéről.

Stelvio Pass – Olaszország

Brutális emelkedő egymást követő hajtűkanyarokkal – a világ második legrangosabb kerékpárversenyeként számon tartott Giro d'Italia nem ritkán agyondoppingolt versenyzői is tudnának mesélni az Alpok ezen, olaszországi részéről. Egy jó autóval persze sokkal húzósabb élmény a XX kilométer alatt a 48 hajtűkanyar, miközben a hágón felkúszó út 1039 méterről 3016-ra ér fel. Ez átlagosan 7,4 százalékos emelkedés


Guoliang-alagút – Kína

Egészen mással dobogtatja meg a sofőr szívét ez az 1970-re befejezett, kézzel vájt alagút. A bő kilométeres sziklavájatot a kínai Guoliang falu lakói vésték ki évek alatt, több emberáldozat árán, mert otthonaikat csak komoly kerülő árán lehetett járművel megközelíteni. Nagy sebességet most sem enged az út, mégis garantált az égbe szökő pulzus akár már 5 km/órás sebességnél is


Troll-létra – Norvégia

Nem túlzás a „létra” elnevezés, hiszen helyenként 9 százalékos az emelkedés ezen a 11 hajtűkanyarral tűzdelt, 1936-ban átadott észak-európai úton. Az izgalmasan kanyargó norvég kígyó érdekessége a Stigfossen nevű vízesés, ami az út egyik hídja alatt fut át


Sárkányfarok – Egyesült Államok

Állítólag nem sok egyenes szakasza van ennek a 11 mérföldes, különös nevű erdei útnak. A Tenesse-ben tekergő aszfaltcsíkon összesen 318 kanyar várja azokat, akik hatalmasat akarnak autózni – szerencsére az aszfalt minősége kifogástalan társ a gyomorkavaró hullámvasutazáshoz. Itt áll a Szégyen fája azoknak az autóknak és motoroknak a darabjaival borítva, amelyek összetörtek az út teljesítése során


Nürburgring – Németország

Autós kiadványok százai, versenyleírások ezrei mesélnek a Zöld Pokol kínjairól és csodáiról, itt és most nem is szemezgetünk ezekből. A lényeg: habár zárt versenypálya, mivel rendszeresen meghajthatja itt privát járművét az utca benzingőztől kissé őrült embere, kihagyhatatlan minden válogatásból. Itt mi is vezettünk már


Karakoram főút – Pakisztán/Kína

A világ egyik legmagasabban fekvő főútja, de egyben az egyik leghosszabb is, ugyanis helyenként a tengerszint felett több mint 5000 méteren köti össze Pakisztánt Kínával mintegy 1300 kilométeren át. A magasság mellett lélegzetállítóak a Pamír vonulatai is, a 7495-ig érő méterig érő legmagasabb pontját pár évtizede még Kommunizmus-csúcsnak hívták


Transzfogarasi hágó

A felsőfokú jelzőkkel minden Top Gearben szívesen dobálózó világelső autós tv-műsor arcai egyenesen a létező legizgalmasabb útjának nevezték román szomszédaink eme büszkeségét. Természetesen el is autóztak 3 kiválóan vezethető sportkocsival


The Magic Roundabout – Nagy Britannia

Magyarként vezetett már jobbkormányos autót a menetirány szerinti bal oldalon? Elsőre milyen volt mondjuk városban, pláne egy komolyabb kereszteződésben? Ebbe a körforgalom-orgiába behajtva biztos felszaladna a pulzus, mondjuk közlekedésmérnöki szörnyszülöttnek is elmenne az 1972-ben átadott körhinta


West Coast Highway – Új-Zéland

Ha már a kérdéseknél járunk: látta A Gyűrűk urát? Tudta, hogy a fantasztikus látványvilágnak csak egy része számítógépes trükk, míg sok háttér valóságos? A látványvilágért is Oscart nyerő fantasy számos külszíni jelentetét Peter Jackson rendező hazájában vették fel, például a West Coast Highway mentén. A képet elnézve van még kérdés?


A Halálút – Bolívia

Amikor Clarksson, Hammond és May itt forgatott, akkor persze ez volt a legizgalmasabb út, de ez esetben igazuk is volt, a halálközeli élmény garantált. Sőt, ez a kifejezés nem is illik ide igazán, ugyanis a La Paz-tól Coroico-ig tartó, olykor mindössze 3 méter keskeny útról százak vesztek a mélybe az elmúlt évtizedekben, mígnem nyolc éve építettek egy kerülőutat, azóta csak az őrült külföldi kalandorok, meg néhány helyi használja az 1330 méterről 5000-ig kapaszkodó hírhedt Yungast


Itt vannak Magyarországról:
a Dunántúl legveszélyesebb útjai

Budapest
legveszélyesebb útjai

Kattintson a lakhelye szerinti részre!

Kommentek

  • chauffeur91

    A körforgalom, ebben még nem vezettem, de vezettem már pár összetett körforgalomban, az alapszabály, hogy mindegyiket külön kezeljük, itt pedig a sávok is szépen fel vannak festve. Jobbról érkezőnek elsőbbsége van és a bal irányba indulsz el. Számomra egyszerűek. Londonban jogsiztam, nem túl rég, de már nem egyszer találkoztam olyannal, aki egy miniroundabout-ba a másik irányba hajtott be. Szóval figyelni kell.
    Tetszenek nagyon ezek az utak, engem közülük a West Coast Highway fogott meg leginkább, ha lesz lehetőségem, egyszer elmegyek majd ide. :)
    Köszi a cikket!

  • W. A. Lacky

    A londoni többszörös körforgalomban volt szerencsém közlekedni. Nem olyan borzalmas, mint első látásra annak tűnik. Jobboldali közlekedéshez szokottaknak kicsit jobban kell figyelni.

  • Sudra

    Az idén jártunk a Passo Stelvion. Fantasztikus élmény mindenkinek ajánlom, akinek lehetősége van rá. Budapest-Stelvio kb 900 km. A tényleges magassága 2959 méter! Bocsi!!

  • Sudra

    Javítanék. A magasság 2759 Méter. Bocsi ismét

  • Pzoleee

    Ma 07.20-án értünk haza Olaszországból és sikeresen megmásztuk a Stelvio Passot, ami fantasztikus felfelé és lefelé is. A lanovka és a mellette levő szálloda oldalára 2760m van írva, a feljebb levő étterem pedig szerintem 2800m. De nagyon ütős volt a Santo Boldo Passo is, ami nincs nagyon messze a Stelvio-tól. Ezeken kívül van még néhány hágó, amiről kevés szó esik, pedig fantasztikusak, bár az út minősége néhol kicsit kritikus. Jó utat mindenkinek.

  • husky

    A Stelvio Pass először csak egyszerű hadi út volt a Monarchia idején, az eredeti 1820-25 között épült meg. Úgy tudom a nyomvonal ma is ugyanaz, csak modern formában át lett építve.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.