Itt az új Opel Corsa!

Minden az ötödik generációról

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.07.09. 06.00

Jövő év elejétől kapható az Opel Corsa kívül-belül új, magyar motororral (is) hajtott, jobb minőségű ötödik generációja.

Megérkeztek az első képek az új Opel Corsáról, és igazolták előzetes várakozásainkat. Már vezettük ugyanis az új, ötödik generációs Opel Corsát, csakhogy akkor még álcázva. De már akkor jeleztük, hogy eleje az Adaméhoz lesz hasonló. És tényleg! Ha ránézünk az új Opel Corsa elejére, meghatározó dizájnelemként ugyanazt a mosolyra húzódó szájat láthatjuk, mint az Adam arcán. Természetesen újak a fényszórók, harciasabb a köténylemez, és az oldalsó élek is határozottabbak. Az ajtón alul végigfutó él valóban körülbelül úgy kanyarodik, mint az Opel Insignián. Ezek a stílusjegyek a három- és az ötajtós Opel Corsán is megegyeznek.

Hátul mások

A hátuljuk azonban nagyon más – mint ahogy a jelenlegieké sem egyforma. Az ötajtósénak meredekebben áll a hátsó szélvédője és az Astráéhoz hasonló hátsó lámpája nagyjából simul a csomagtér ajtajához. A háromajtósnál döntöttebb a szélvédő, és a hátsó lámpa térben is jobban kiemelkedik. Ha nem is annyira, mint a Honda Civic esetében, de kiáll. Abban mindkét modell megegyezik, hogy a csomagtartót a hengerszerűen hátrafelé kiemelkedő embléma alsó részének megnyomásával lehet kinyitni.

Az Opel a Monza tanulmányautóval is megerősítette, hogy átáll a mosolygó szájat mintázó egy nagy hűtőrácsos designra. Az első szériatípus az Adam, a második a Corsa

Ha az új Corsa sziluettjét látjuk oldalról, akkor viszont eléggé ismerősnek tűnik – ami nem csoda. A padlólemezt ugyanis nem cserélték újra, és a karosszéria vázának egyes elemei is megúszták változtatás nélkül. Ebből következően a belső tér mérete sem nem nőtt, sem nem csökkent – maradt a régi. Ránézésre mégis teljesen új utasteret találunk, amely nagyon is emlékeztet – no mire? Az Adamra!

A 7 colos érintőképernyős középkonzol egy az egyben az Adamé, és a műszerfal megoldása is egyezik, abban az értelemben mindenképpen, hogy a felső részét puha műanyag borítja, ami nagyon jót tesz a minőségérzetnek. Ugyanez mondható el a műszerblokkról is. Az szintén az Adamét idézi, ám azzal a különbséggel, hogy a két nagy műszert övező krómszélű csövet közös keretre cserélték.

Áthangolás

Látszatra tehát teljesen új az Opel Corsa E, hiszen új az eleje, a hátulja és az utastere is. Csakhogy a ruha alatt is találunk számos újdonságot! A komplett futóművet újrahangolták. Az első (MacPherson) kerékfelfüggesztést tartó segédalvázat megerősítették, kicserélték a kerékagyakat, átdolgozták a geometriát és áthangolták a rugókat és a lengéscsillapítókat, méghozzá kétféle módon. Az alapbeállítás a kényelmet ötvözi magabiztos úttartással, a sportos beállítás némi engedményt tesz a rugózási komfort tekintetében a gyorsabb kanyarvétel érdekében.

A Corsát tessék nézni! A Corsát! A háromajtósnak ferdébb a hátsó szélvédője, az Astráét utánzó formájú hátsó lámpái pedig kiemelkednek a karosszériából

Áthangolták a hátsó, csatolt lengőkaros felfüggesztést is, amely harmonikus egységet képez az elsővel. Lényeges újítás, hogy új az elektromos kormányszervó. Ez, a Fiattól eltanult módon, ezentúl egy gomb megnyomásával olyan állásba kapcsolható, hogy kis sebességnél nagyon kis erővel lehessen tekerni a kormányt – a hölgyvezetők várhatóan nagy-nagy örömére.

Nemcsak a hölgy-, hanem a férfi sofőröket is segíthetik az új vezetéstámogató rendszerek, amelyekből egész arzenált kínálnak az új Corsához. Követésitávolság-jelző, táblafelismerő, sávtartó, guminyomás-érzékelő rendszerek, automatikus reflektor-fényváltó – mind-mind megrendelhetőek hozzá.

Fő a kultúra

Aki nem elégszik meg az alapmotorral, teljesen új motorokkal ismerkedhet meg a Corsában. A korábbi próbavezetés alkalmával szerzett tapasztalatok alapján a típus egyik legjobb motorja az új, Szentgotthárdon készülő egyliteres, háromhengeres, turbófeltöltős benzinmotor lesz, amely 95 és 115 lóerős kivitelben kerül a Corsák orrába.

A teljesen alumíniumból készült motornál a rezgéseket kiegyensúlyozó tengellyel, a zajokat osztott olajteknővel csökkentették, és még egy sor olyan korszerű megoldást vonultat fel, mint a közvetlen befecskendezés, a start-stop rendszer, az elektronikus termosztát, a ki-be kapcsolható hűtőfolyadék-szivattyú és a hengerfejbe öntött kipufogócsonk (gyorsabb felmelegedés = kisebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás).

Nagyon hasonlít az új Opel Corsa műszerfala az Opel Adaméra. Ugyanúgy a felső részét borítja puha műanyag, de más a szellőzőnyílások formája, eltérő a kormány, és a műszerek közös belső keretet kaptak (az Adamban a két nagy műszert két külön cső övezi). A középkonzol egy az egyben egyezik

Az új motorhoz új sebességváltó is jár, egy pontosan kapcsolható hatfokozatú szerkezet, ami újdonság a benzinmotoros Corsákban, mert ilyen eddig csak az OPC-ben volt. Az alapmotorhoz nem jár ilyen, erre a szerepre a már ismert, 1,2 literes 70 lóerős négyhengeres benzinmotort jelölték ki, ami mellett megmarad még a kínálatban az 1,4 literes szívómotor is. Dízelmotor vonalon marad az 1,3 literes CDTI, csakhogy erősen átdolgozott és Euro 6-os károsanyag-kibocsátású változatban.

Hivatalosan október elején, a Párizsi Autókiállításon mutatkozik be az Opel Corsa ötödik generációja, az első autók megérkezésére azonban biztos, hogy jövő év elejéig várni kell.

Kommentek

  • prs

    “leálcázva”: A szokásos újmagyar felesleges igekötő. Miért, könyörgöm, miért?

  • Norbi50

    Szép lett!

  • oszkopeter

    Kihámozva a lényeget:
    – a padlólemez változatlan
    – a futómű változatlan, csak “áthangolták”
    – a méretek és a tömeg változatlan (nehéz)
    – új a dizájn és lesznek új motorok

    Akárhogy nézem, ez nekem inkább egy erőteljes modellfrissítésnek tűnik…

  • Norbi50

    oszkopeter
    Miért, potenciális vásárló lettél volna ?!
    Amúgy ha tájékozottabb lettél volna, akkor akár ezen az oldalon is olvashattad volna pár héttel ezelőtt, hogy a padlólemez nem fog változni, mert a GM elbaszta a tengerentúli kis autójának tömegét, amire a Corsa E is épült volna, így újra kell tervezni a padlólemezt.

    Bár, hozzáteszem, ha a VW is fészliftezi a Golfokat, vagy épp a Fiat a Puntóját, akkor miért olyan meglepő ez egy Corsánál?
    Látott már ilyet a világ, nem is keveset…
    Arról nem is beszélve, hogy ha 2 centivel nagyobb a Corsa tengelytávja egy új padlólemez miatt, akkor egymás kézéből tépnék ki a vásárlók az Opel szalonok ajtókilincsét ?! Kétlem.

  • Ankhiszesz

    Maradt a régi…

  • PROVOCATOR

    Az Opel jól lelopja a Mazda stílusát. Már az Insignia is hasonlított a Mazdákra. Ennek az eleje és a hátulja tök Mazda3.

  • v_johny

    PROVOCATOR:

    Légy oly kedves, dobj már be ide pár linket amin látható a Mazda (6?) és az Insignia hasonlósága! Én valahogy nem találom/látom…

  • DTF

    itt is vacak ezres háromhengeres turbós…

  • Gianniz

    Ez a faceliftes pofa, ez béndzsa lett. Az autó nyilván jobb lett, de volt honnan fejlődni – finoman fogalmazva.

  • v_johny

    Gianniz:
    “Az autó nyilván jobb lett, de volt honnan fejlődni – finoman fogalmazva.”
    Azért van itt egy kis érdekesség: ha az “előd” D generációnak olyan annyira fejlődésre lett volna szüksége, akkor miért fogyott olyan jól (a saját kategóriájában)? Az a bizonyos vásárlói szegmens ki akart tolni magával? A Corsa modellek mindig is jók voltak a saját területükön…

  • Morden

    Esetleg dz vagy dzs lenne?

  • Morden

    Amúgy a padlólemez megtartása is jó,: miért változtassanak rajta, ha bevált

  • oszkopeter

    @Norbi50
    Azért lett volna érdekes az új padlólemez, mert manapság a tömegcsökkentés, a moduláris platformok és az új gyártási technológiák vannak divatban (nagy rugalmasságú acélok, sok alu alkatrész, különleges hegesztések, stb, stb). Aki nem alkalmazza ezeket az új technológiákat, az előbb-utóbb nem fog tudni megfelelni az emissziós és fogyasztási elvárásoknak, tehát lemarad a versenyben. Mindemellett az új padlólemezek általában rugalmasabban, hatékonyabban, tehát olcsóbban gyártathatók. Ettől még lehet rá jó autót építeni és nyilván a fejlesztési költségek is így alacsonyabbak, kérdés hogy ez hosszú távon mennyire kifizetődő. Nem lepődnék meg ha az Opel viszonylag hamar, 4-5 éven belül valami teljesen új modellre cserélné ezt az “új” Corsát.

  • harmlevi

    Nagyon szépre sikerült, főleg az eleje és a belső tér, az oldalsó nézethez pont annyira nyúltak, hogy a H Astra-val bevezetett jegyeket J Astra-sra cserélték, ami számomra nem nagy durranás az a hátulja, kicsit “csicsásabb” (de semmiképpen sem giccses) rajzolatú lámpát el tudtam volna képzelni, de formára az is rendben van… :)
    Meglátjuk milyen lesz élőben, a D Corsával az égvilágon semmi gond nem volt, talán a kidolgozásán kicsit már látszott, hogy már 8 éves modell, az utóbbi időben csak a nyomatékos benzinmotorok hiányoztak, érzésem szerint a 120 lovas 1.4 Turbo bevezetésével 1-2 évet elkéstek, pedig jó alternatíva a Polo 1.2tsi-jével szemben… Szerintem megszorongathatja meg is előzheti a Polo-t a friss motorokkal, de egy ilyen kijelentéshez mindenképpen bele kell ülni, ki kell próbálni :)!

  • MetroGoldwinMayer

    A valaha nagy nevü kisautók tündöklése és bukása.

    Spújás, spújás, spújás, fejlesztés elmukkantása= ‘új’ Opel Corsa + ‘új’ Fiat Punto

    Meglesz a zeredménye.

  • aYvEl

    Az orra, mintha egy kacsacsőrű emlőst látnék vigyorogni, erőltetett, nem jön be. Oldalból teljesen a régi, hátulján is csak a fényszórók lettek lecserélve. A belseje az viszont tetszik.

  • v_johny

    aYvEl:
    “Oldalból teljesen a régi, hátulján is csak a fényszórók lettek lecserélve.” Biztos? Szerintem még egyszer nézd meg alaposabban…

  • megint

    Belül szebb lett és talán minőségibb is(ráfért nagyon), de az eleje nagyon bazári.

  • v_johny

    megint:

    Az eleje vagy tetszik valakinek vagy nem. A Fiesta vagy a Punto orra engem jobban taszít…

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.