Benzin pezsgővel

Festival of Speed 2014, Goodwood, II.rész

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.07.06. 06.00

Goodwoodban nem a Pagani a különleges, a LaFerraritól pedig – bocsánat – hányni lehet. Látták már Jay Kay zöld szörnyetegét?

Az idei Festival of Speedet bemutató cikksorozatunk első részében összefutottam Mr. Beannel, nehezen szabadultam a McLaren-standról, és együtt ebédeltem Stiggel. Ezúttal csak Mark Webberrel bringázom, és újabb extraklasszis autók jönnek.

Kezdjük mindjárt egy találós kérdéssel. Melyik tömeggyártó szülte e szörnyet? Az átlagosnál tájékozottabb autórajongóknak ki kell találni


Ez bizony egy Mazda, a Wankel-istenítők számára talán A MAZDA. Az RX-500-as a sok száz különleges jármű között is képes volt feltűnést kelteni


Ha már a szupersportkocsigyártók über autói helyett népautós márkákkal indítottam, akkor ezt a csodaszép Ford GT40-est mindenképpen a sor elejére kell helyezni – nincs nélküle világszínvonalú veterántalálkozó


Ahogy előző cikkünkben látták, egykor a Ford kéz a kézben a McLarennel gyűjtötte a babérokat. Amikor Bruce McLaren a 60’-as évek végén a fejébe vette, hogy megépíti a világ leggyorsabb középmotoros autóját, mégis a Chevrolet-tól szerzett be egy 500 lóerő fölé piszkált V8-ast, amely mellé ötfokozatú Hewland-váltót szerelt


Túlzás persze, de nem olyan nagyon: az 1969-es M12 GT-hez hasonlóan egy új Mclaren belseje ma is meglehetősen puritán


Örökké viszonyítási pont marad a mai Lamborghiniktől nagyon távoli Miura


És az ő híres szempillái. Háttérben a házigazda Lord of March hajlékának keleti szárnya az oldalsó bejárattal


A házigazda britek egykor szebb napokat látott márkái közül a Bristollal kezdem a sort


Őuraságát Fighternek hívták, és ebben a változatban 2004-től küzdött a vevőkért. Ugye, nem nézik ki belőle, hogy a Dodge Viper V10-es motorja hajtja 525, vagy ha az kevés, 628 lóerővel


1999-ben gyártották a TVR Cerbera Speed 12-t. Az orrát 7,7 literes, 840 lóerős blokk húzta az aszfaltra


Senkinek nem kell bemutatni egy TVR-t. Soha nem a feltűnés hiányával voltak gondok, hanem a megbízhatósággal


A Lister Storm sem tipikus pékhez kifliért indultam vele autó, 1993-ban sokkoló, 450 ezer angol fontot kértek érte


Menjünk kicsit vissza az időben, csak, hogy megmutassam, 1925-ben milyen hátsó volt a menő. Ez Itt egy Amilcar CGS


Itt meg egy Salmson VAL 3 ugyanabból az esztendőből


Mindeközben bemondták, hogy kis pihenő után újra életre kel a házigazda saját bejáratú versenypályája, úgyhogy az alkalmi boxkijárat fölé helyezkedtem, hogy halljam az első gázadásokat


És akkor Chris Evans elképesztő gyűjteményének F40-ese kezdett ordítani a jobbomon


Majd jött pár McLaren, a hibrid P1 hangja semmi máséhoz nem hasonlítható


Nem, ez nem megint egy Ferrari. Megint egy különleges, F12TRS Ferrari


1150 lóerejével a világ egyik legerősebb utcai autója a Koenigsegg Agera R


A Pagani valahogy mégis szimpatikusabb, leginkább a Huayra-előd Zonda. Azért ennek V12-es Mercedes-motorja is brutálisan szólt


No comment – hogy a használt nyelvnél maradjak


A hosszú hétvége vasárnapjára csaknem megtelt a lord többszáz hektáros birtoka. Ha megéheztek, jobbra seafood and champagne


Egyesek maguk hoztak otthonról halas szendvicset, és lehevertek a kastély főbejárata elé


Akkor most áttérek a Koenigseggeknél és Paganiknál is sokkal ritkább és különlegesebb sportkocsikra. Hallott már például az Arash AF8-ról?

És ez a márka megvan?

Gondatlan gazdája a négyből 3 felnit lereszelt szegény Ginettán

A Spyker alkotja a legszebb belsőket. Pont. Összetéveszthetetlenek

Holland mestermunka

Csak a popfenomén Jay K ronda LaFerrariját ne láttam volna meg élőben, annyira hihetetlenül ocsmány ebben a színben

Szerencsére egyáltalán nem számít ritkaságnak Goodwoodban. Ugye, mennyivel normálisabb tűzpirosban? Felhívnám a figyelmet az extrém első túlnyúlásra, amely Budapest nagy részén pl. lehetetlenné teszi vele a közlekedést

A Porsche-standján lemérték, ki, milyen erővel képes hajtani a bringát, miközben a háttérben lévő kijelzőn versenyzőjük, Mark Webber csinálta ugyanazt

A BMW-nél gyerkőcök játszhattak távvezérlős autókkal

Vajon mit törölget a magyar vízilabda-legenda?

A világ valaha gyártott legszebb autóinak csapatában játszik a Mercedes-Benz 500K Cabriolet A

Ugyanott a 380K Roadster Erdmann & Rossi 1933-ból

Hosszú órákon át rajzolta az 500K-t a művész, amikor odalépett hozzá egy apuka a kisfiával, nekik készült pár perc alatt ez a skicc a 380K-ról. Sokan tértek haza szép emlékkel


Kommentek

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.