Két külön világ – Trabant és Cadillac

Válogatás olvasóink autóiból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.06.24. 16.00

A szocializmus éveit egy gyönyörűen felújított Trabant képviseli, az ellenpólust pedig a hazánkban csak messzi vágyálomként élő, amerikai álomautó testesíti meg.

Olvasói autókat bemutató sorozatunk második fejezetében két különböző világot látogatunk meg. A szocializmus éveit egy gyönyörűen felújított Trabant képviseli, az ellenpólust pedig a hazánkban csak messzi vágyálomként élő, amerikai álomautó  testesíti meg.

Go Trabi, Go!

A keletnémet zwickaui gyárban egy P50-es gurult le a először a sorról. Akkor még valószínűleg kevés melós gondolta, hogy a kezük munkáját dicsérő, kétütemű gép kultikus tárggyá érik az évtizedek során, és a Trabant lesz a vasfüggöny mögött autózás egyik szimbóluma. Igaz, nem éppen mérnöki csoda az autó megszületése, hiszen a pártvezetés előre megszabta az autó tömegét, fogyasztását, árát. A Trabant kifejezés kísérőt, útitársat jelent.

A fejlesztések nyomán 1962-ben elkészült az erősebb motorral és karosszériával rendelkező, szögletesebb P 60-as, amely Trabant 600, majd Trabant 601 néven került forgalomba. A 600 köbcentis motor 26 lóerőt tudott. Igazi érdekesség volt a nyugati benzinkutasok számára, hogy a benzintankot a motortérben helyezték el.

A Trabantból a kétajtós limuzin mellett kombi és a határőrségnek gyártott, nyitott terepjáró-változat, Tramp is készült. Sőt, Hycomat néven volt a mozgáskorlátozottak számára is használható automata kuplunggal felszerelt kivitel is. 1991-ig tartó pályafutása során a Trabantból összesen 3,7 millió kelt el. Mára mégis ritka látvány, de ahogy a képek is bizonyítják, akad pár nagy becsben tartott példány.

Egy kedves olvasónk, Dani osztotta meg Trabantja felújításának történetét a szerkesztőséggel. A családi szolgálatot teljesítő kétütemű felett már a bontó réme lebegett, amikor a fiatal srácnak sikerült meggyőznie szüleit, hogy a Trabit igenis érdemes megtartani. A képek alapján egyértelmű, a döntés helyessége, ez a példány még hosszú évekig kitűnő állapotú autó marad!

“1987.01.27. Megszületett Zwickauban.
1988 -megvette a családom….
1997 -egy méterrel lett rövidebb mert egy 2.5 tonnás teherautó beleszállt a pirosnál fékezés nélkül. Ez idő alatt egészen 2010 ig lefutot rengeteg kilométert. Ekkor a családom megakart válni tőle én kötöttem az ebet a karóhoz hogy nem kéne:-)
2011 -elkezdtem az alapos felújítást, a karosszériától egészen a motorig
2012 -változatlan történet, a munka folyt tovább
2014 -elérkeztem oda hogy csak egy gyári kárpitot kell még varrnom bele(ez lesz talán a legkönnyebb része)
2015 -(tervezem hogy plexiből egy áttetsző gépháztetőt csinálok, jelenleg kísérletezem hogy hogyan lehet idomra hajlítani a plexit)


Zsugormotor!

Mielőtt messzebb indulnánk, azért megállunk egy pillanatra a szokásos, már szinte kötelező Lada szekcióval. Elképesztő mennyi jó állapotú orosz gép van még az országban, hobbicélokra tartva. Íme István azúrkék Lada 2101-3-asa.

Lada 2101-3 (1200 S) 1.5 zsugor, bővített hengerfej, 272-es Havassy sportvezérműtengely, 50-es kipufogórendszer, ötgangos váltó, 4.1 diffi, ezeröcsi műszerfal, futómű ültetve-keményítve, forgatott Golf 1 felnik. Nem versenyautó, de 120-ig elég lendületesen lehet vele autózni :)”


Az ellenpólus – Cadillac

Amerikai autót tartani ma Európában, még inkább Magyarországon igazi különleges hobbi, amivel nem csak magunknak, de az autórajongó tömegeknek is örömet szerezhetünk.

Ezért került bele válogatásunkba a Nagy Kölyök becenévre hallgató olvasónk Cadillac Fleetwood limuzinja. Hétszemélyes, lehajtható testőrülésekkel, süppedős bőr pamlagokkal. Igazi, tiszteletet parancsoló lendülettel hömpölygő amerikai kocka a nyolcvanas évek derekáról.


Kommentek

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.