Két külön világ – Trabant és Cadillac

Válogatás olvasóink autóiból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.06.24. 16.00

A szocializmus éveit egy gyönyörűen felújított Trabant képviseli, az ellenpólust pedig a hazánkban csak messzi vágyálomként élő, amerikai álomautó testesíti meg.

Olvasói autókat bemutató sorozatunk második fejezetében két különböző világot látogatunk meg. A szocializmus éveit egy gyönyörűen felújított Trabant képviseli, az ellenpólust pedig a hazánkban csak messzi vágyálomként élő, amerikai álomautó  testesíti meg.

Go Trabi, Go!

A keletnémet zwickaui gyárban egy P50-es gurult le a először a sorról. Akkor még valószínűleg kevés melós gondolta, hogy a kezük munkáját dicsérő, kétütemű gép kultikus tárggyá érik az évtizedek során, és a Trabant lesz a vasfüggöny mögött autózás egyik szimbóluma. Igaz, nem éppen mérnöki csoda az autó megszületése, hiszen a pártvezetés előre megszabta az autó tömegét, fogyasztását, árát. A Trabant kifejezés kísérőt, útitársat jelent.

A fejlesztések nyomán 1962-ben elkészült az erősebb motorral és karosszériával rendelkező, szögletesebb P 60-as, amely Trabant 600, majd Trabant 601 néven került forgalomba. A 600 köbcentis motor 26 lóerőt tudott. Igazi érdekesség volt a nyugati benzinkutasok számára, hogy a benzintankot a motortérben helyezték el.

A Trabantból a kétajtós limuzin mellett kombi és a határőrségnek gyártott, nyitott terepjáró-változat, Tramp is készült. Sőt, Hycomat néven volt a mozgáskorlátozottak számára is használható automata kuplunggal felszerelt kivitel is. 1991-ig tartó pályafutása során a Trabantból összesen 3,7 millió kelt el. Mára mégis ritka látvány, de ahogy a képek is bizonyítják, akad pár nagy becsben tartott példány.

Egy kedves olvasónk, Dani osztotta meg Trabantja felújításának történetét a szerkesztőséggel. A családi szolgálatot teljesítő kétütemű felett már a bontó réme lebegett, amikor a fiatal srácnak sikerült meggyőznie szüleit, hogy a Trabit igenis érdemes megtartani. A képek alapján egyértelmű, a döntés helyessége, ez a példány még hosszú évekig kitűnő állapotú autó marad!

“1987.01.27. Megszületett Zwickauban.
1988 -megvette a családom….
1997 -egy méterrel lett rövidebb mert egy 2.5 tonnás teherautó beleszállt a pirosnál fékezés nélkül. Ez idő alatt egészen 2010 ig lefutot rengeteg kilométert. Ekkor a családom megakart válni tőle én kötöttem az ebet a karóhoz hogy nem kéne:-)
2011 -elkezdtem az alapos felújítást, a karosszériától egészen a motorig
2012 -változatlan történet, a munka folyt tovább
2014 -elérkeztem oda hogy csak egy gyári kárpitot kell még varrnom bele(ez lesz talán a legkönnyebb része)
2015 -(tervezem hogy plexiből egy áttetsző gépháztetőt csinálok, jelenleg kísérletezem hogy hogyan lehet idomra hajlítani a plexit)


Zsugormotor!

Mielőtt messzebb indulnánk, azért megállunk egy pillanatra a szokásos, már szinte kötelező Lada szekcióval. Elképesztő mennyi jó állapotú orosz gép van még az országban, hobbicélokra tartva. Íme István azúrkék Lada 2101-3-asa.

Lada 2101-3 (1200 S) 1.5 zsugor, bővített hengerfej, 272-es Havassy sportvezérműtengely, 50-es kipufogórendszer, ötgangos váltó, 4.1 diffi, ezeröcsi műszerfal, futómű ültetve-keményítve, forgatott Golf 1 felnik. Nem versenyautó, de 120-ig elég lendületesen lehet vele autózni :)”


Az ellenpólus – Cadillac

Amerikai autót tartani ma Európában, még inkább Magyarországon igazi különleges hobbi, amivel nem csak magunknak, de az autórajongó tömegeknek is örömet szerezhetünk.

Ezért került bele válogatásunkba a Nagy Kölyök becenévre hallgató olvasónk Cadillac Fleetwood limuzinja. Hétszemélyes, lehajtható testőrülésekkel, süppedős bőr pamlagokkal. Igazi, tiszteletet parancsoló lendülettel hömpölygő amerikai kocka a nyolcvanas évek derekáról.


Kommentek

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.