Így buknak meg a csalfa, ifjú feleségek

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.06.20. 06.00

Nincsenek biztonságban a mellékutakra tévelygők – de ehhez önnek, kedves járműtulajdonos, tennie kéne valamit!

“Gyorsan kiderült, hogy ez a megrendelés egészen más, csak azt nem értettem, minek ez a James Bond-filmbe illő fura titkolózás” – emlékszik az autókba évtizede nyomkövetőket szerelő András az egyik legkülönösebb esetére. Az öltönyös, olyan hatvanas pasi mindenképpen mélygarázsban akarta átadni a beszerelésre szánt 1-es BMW-t, majd szokatlan kéréseket sorolt.

Legyen szíves nem nyúlni a beszereléskor a rádióállomásokhoz, az üléseket állítsa pontosan ugyanoda vissza, ahol most vannak, a kispárna se mozduljon el, és még a finom kis port se törölje le a műszerfalról.

-Ugye, érti?
-Igen, no problem, de…
-Nem lesz nyoma a beszerelésnek?
-Nem látszik.
-Egészen biztos, hogy nem lehet majd észrevenni? Még szakszervizben sem szúrják ki?
-Uram, nyugodjon meg! A műszerfal belsejébe szerelem, soha, senki nem fedezi fel.
-Húúú, oké, az jó!

Aztán megnyugodott a korosodó üzletember, majd kiöntötte a szívét. A kocsi ifjú feleségéé volt, aki gyanúja szerint félreke…, szóval a feltételezése szerint mellékutakon járhatott.

“Mintha ezt már régebb óta érezte, tudta volna, és talán csak kézzelfogható bizonyosságot akart. De ennél is jobban bosszantotta a csőrét, hogy iszonyatos pénzek folytak el a számlájáról, és tudni akarta, hová” – meséli András.

Az általa beszerelt, mobiltelefon méretű műanyag dobozocska műholdakról vesz jelet 24 órán át, amit a megrendelő a laptopja elé leülve – a jelszava megadása után – egy netes rendszerben szó szerint nyomon követhet. Komplett menetlevelet kérhet le az autója (vagy éppen az asszony autója) aznapi, délelőtti, vagy bármikorra vonatkozó útjáról. De még azt is megmondja a rendszer, hogy hol mennyit parkolt a kocsi, vagy, hogy éppen mikor adták rá a gyújtást.

Mindez a műszerfal belsejében. Senki nem veszi észre

Ebben az esetben a hatvanas üzletember azzal a fedősztorival kérte kölcsönbe egy napra a fehér kis BMW-t, hogy az ő Chryslerje szervizben van. A titkos akció meghökkentő sikerrel járt: az volt a kisebb meglepetés, hogy bizonyossá vált az ifjú asszonyság léhasága, de kiderült, hogy sok más mellett komoly jet ski-t is vett a párnapartnerének.

Ne tévesszen meg senkit a gumicsizma!

Igencsak sokszínű ma az országban, hogy kiknek és milyen célból működik nyomkövető a járművében. Egyértelmű, hogy a magánszemélyek helyett (pedig nekik is kéne – erről mindjárt) a cégek költenek rá. Minél nagyobb járműveket futtat egy cég, annál többet: a kamionok szinte mindegyikében van András szerint, a 3,5 tonna alatti dobozosoknál már jóval kevésbé, a személyautókból kisteherré alakított járművekből vállalkozásonként 1-2 db járművet üzemeltető kisvállalkozók nagy részének pedig nem csak pénze nincs rá, de fogalma sincs róla, hogy mi ez.

Pedig pénzt is lehet spórolni a pár ezres havidíjért cserébe, ami a 24 órás netes figyelés átlagos költsége. Több vezető éppen ezzel a szándékkal keresi fel a nyomkövetősöket: gyanítja, hogy a céges kocsit munkaidőn kívül privát utakra is használja az alkalmazottja, ami akkor is tilos, ha beletankolja azt az üzemanyagot. De nem ritkán az a gyanú, hogy lopja a sofőr a gázolajat, ehhez kell a pontos menetlevél, ami az ismert fogyasztással összevetve igazolja a tiltott csapolást.

Egyszer mezőgazdasági vállalkozó hívta Andrást, egy hatalmas John Deere kombájnba kéne spéci nyomkövető. Persze, titokban, mert hát neki is sejtése van. Csakhogy nem tudták megoldani a beszerelést a traktoros távollétében, itt is ki kellett találni valamit, de azért több csavarral cifrázott fedősztorira a főnök szerint nem volt szükség.

“Ott állt tőlem pár méterre a kombájnos. Olyan mesekönyvbe illő, hosszú bajszú, talpig becsületesnek tűnő parasztbácsi. A gumicsizmáján talán még rászáradt tehénszar is volt, figyelt, miközben köpködte oldalra a tökmaghéjat.”

-Jó nagyot! Én fogom kicsit megbabrálni a kombájnját.
-Rendben, fiam, csinálja, csinálja, de mit is?
-Ááá, csak hitelesítem a kilométer-órát.
-Aha, fiam, hát csinálja, csak csinálja.

András ekkor kipakolta a műszereket, spéci egyebeket, mire a bácsi azon nyomban morgott egy méreteset a sárgás bajusza alatt.

-Mi ez a GPS-antenna, fiam? Maga most nyomkövetőt szerel a kombájnomba?

A bácsi olyan szinten képben volt, hogy egyből bebukott az akció. András szerint aztán nála is eljött az őszinteség öt perce, elmondta, hogy országos sóher a főnöke, 70 milliós kombájnt tart fent, de még a vizet is a sajnálja tőle, ezért kiegészíti alkalmasint azt a kis pénzt a John Deere 450 literes tankjából. Abból jut neki is.

Éppen akkor bontották a lopott kocsit

A vérbő menyecskék és az alulfizetett gázolajszürcsölők lefülelésénél sokkal fontosabb szerepe is lehetne a nyomkövetőknek, de az autótolvajok elleni harcban egyelőre igen korlátozottan vesz részt ez a remek találmány. Pedig évtizednyi tartós, és egyenletes csökkenés után 2012-től sajnálatos módon újra növekszik az autólopások száma.

Nincs ellophatatlan autó - de attól még megtalálhatjuk a sajátunkat

“Úgy látom, a legdrágább autók tulajdonosai többnyire költenek erre, de ez ma már nem annyira pénzkérdés, és különösen a népautók gazdáinak kellene online szolgáltatással egybekötött nyomkövetőt szereltetniük a kocsijaikba” – állítja Vezda László, a Nemzetközi Autóvadász Közhasznú Egyesület (NAKE) elnöke, amivel csak részben ért egyet András. Hozzá inkább középkategóriás cégautókat hoznak, a gazdag magánszemélyek szerinte skótok.

Vezda tapasztalatai szerint a Suzuki, VW, meg Opel-tulajdonosok azzal jönnek, hogy hát az ő olcsóbbacska autójukat úgysem lopják el, amivel csak magukat verik át. Vagy éppen tájékozatlanok. Ugyanis éppen a Suzukikat, meg VW-ket, és hasonló népautókat lopják a legnagyobb mértékben, hiszen lopott alkatrészből nagyobb igény azon márkák alkotóelemeire, amelyekből sok fut az utakon. Ezt az evidenciát mindig leírja a sajtó, de Vezda szerint nem esett még le mindenkinek. Nem az X6-osok vezeti a lopási statisztikákat.

A nyomkövető hasznáról hosszan tudnának beszélni az autóvadászok. Meg a bűnözők is.

“Kaptuk az infót, hogy a lopott autó nyomkövetője mutatja a jelet. Azonnal szóltunk a rendőröknek, kocsiba pattantunk, odamentünk, ahová jelzett a rendszer. Zárt családi ház volt takaros udvarral, hátul méretes garázzsal, mozgás sehol. A rendőrök előtt értünk oda, nyugisan leparkoltunk. Amikor megjöttek a rendőrök, és behatoltak, kiderült, hogy hátul éppen akkor szerelték szét a szakik a frissen lopott, működő nyomkövetős kocsit.

Ennél nagyobb fogás volt, hogy egy lopott autókat bontó komplett hálózat bukott meg ennek az egyetlen nyomkövetőnek köszönhetően” – meséli Vezda, hogy aznap nem csak a fellelt Laguna gazdája áldotta az eszét, hogy pénzt szánt a nyomkövetőre, hanem az eredményt produkáló rendőrök vállát is megveregették.

(Ha kérdése, vagy saját sztorija van a témában, ide küldje: auto@sanomamedia.hu.)

Százezres jutalom, ha megtalálja ezt az autót, és szól a Vezess.hu szerkesztőségének.
Kattintson a képre!

Így buknak meg a csalfa, ifjú feleségek 1

Kommentek

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.