Daewoo Matiz első autónak?

Válogatás szakértői rovatunkból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.06.18. 16.00

Olvasónk első autónak egy Daewoo Matiz típusú gépjárművet szeretne. Vajon jó döntés az apró városi kocsi?


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Kedves szakértő!

Folyamatban van a jogosítványom megszerzése.Szeretném megkérdezni,hogy én egy Daewoo matiz típusú kocsit néztem ki magamnak. Használtan szeretném megvenni. Fő szempontjaim:Kevés fogyasztás, ötajtós, meghibásodás esetén olcsó anyagárak.Tényleg mindenhol azt mondják,hogy elvisz A-B-be. Szeretném megkérdezni,hogy első autónak,nem hiszem,hogy számomra a száguldás sokat nyomna a lantba,mennyire jó autó lenne? Tényleg nagyon megköszönném ha minden negatív és pozitív oldalát elmondaná.

Köszönettel:Tóth Ildikó

Daewoo Matiz első autónak? 1

Szakértőnk válasza

Kedves Ildikó!

Szerintem is jó választás a Matiz, egyetértek a leírtakkal. Ha anyagilag belefér, mindenképp az egyliteres négyhengeres motorral vennénk meg, amely sokkal erősebb és alig fogyaszt többet a háromhengeresnél. Első autónak jó lenne belőle az automatikus váltós, de az nagyon megdobja a fogyasztását, városban 8-9 literre. A kézi váltós nagyjából 5-7 liter között elmegy 100 kilométert.

Az autó régivágású kisautóként városi forgalomra készült, amiben nagyon jó. Négyajtós, elég magas az ülése, könnyű vele parkolni. Olcsó kiskocsiként ha van is benne légkondicionáló, teljesítménye csekély, a fékek is gyengék alpesi túrához és az ütközésbiztonság is elszomorító. A biztonság azonban hasonló szintű a kortárs városi minikben is, nem a Matiz kiugró hibája.

A karosszérián a rozsdásodást kell ellenőrizni, a hátsó kerékjárati ívek és az ajtók korrodálnak először. A technika igen strapabíró, a hajtásláncnak kevés baja lehet. A váltót és a motort, főleg a főtengely szimmeringnél érintheti olajszivárgás, amit nem szabad elhanyagolni. Az üzemanyag-szivattyú is elromolhat, mint minden autóban.

Kellemetlen, mert lerobbanással járó hiba a váltóbowden szakadása. Ha beesik a kuplungpedál, akkor álló helyzetben, álló motornál tegye be egyesbe a váltót, majd az önindítóval berángatható a motor és így haza tud vergődni. Megállás előtt ki kell húzni üresbe a váltókart, aztán álló helyben egyes, újabb indítás és így tovább. Az akadozó, nehezen kapcsolható váltó a kocsi gyakori sajátossága, de ez nem hiba, gyárilag nem valami jó.

Baja lehet a gyújtórendszernek is, de ettől általában nem áll meg rögtön az autó. Többnyire a rotor cseréje fillérekből megoldja a gondot. A futóművön belül az első alsó lengőkarok cseréjére érdemes számítani illetve a hátsó lengéscsillapítók adhatják meg magukat.

Ez így leírva túl sok hibának tűnhet, de bármelyik autóval kapcsolatban össze lehet szedni legalább ennyi problémát. Vegyen bátran Matizt, ha az autó előző tulajában meg tud bízni.

Üdvözlettel, Szörényi András


Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt szakértő úr! Ha pl 80 km/h közlekedem és egy útkereszteződéshez érve vissza kell váltani 2-es fokozatba fékezek majd az utolsó pár méternél kuplung csúsztatásával megyek, míg el nem erem azt a sebességet, amivel tudok be tudok fordulni. Ez így mar helytelen? Előre is köszönöm válaszát és a türelmet!

Üdvözlettel,
Ferenc

A kuplung használata komoly fejtörést okoz az automatához szokott amerikaiaknak, de úgy tűnik nálunk is sokan küszködnek vele

Szakértőnk válasza

Kedves Ferenc,

Sokan csinálják a leírt cselekvéssort a bekanyarodás előtt. Amennyiben a kuplungot sokáig nem csúsztatja, különösebb gondot ez nem jelent.
A klasszikus eset , amikor már az egyenes szakasz utolsó métereinél felengedi teljesen a kuplungot, és kanyarodáskor már csak finom gázzal halad.

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztel Ügyvéd Úr!
A balesetet okozó jármű biztosítója 40%-ot levon az új alkatrészek árából, avultatásra hivatkozva, hogy egy 10 éves autónál ez fennáll. Az autóm 2014 szeptemberben lesz 10 éves.
Jogos a biztosító eljárása?

Köszönettel

József

Daewoo Matiz első autónak? 2

Szakértőnk válasza

Kedves József!

Az avulás kategóriájával a biztosítók gyakran élnek, azért, hogy csökkentsék a kifizetendő kártérítés összegét. Egy régi sokat futott gépjármű esetén az újonnan beépített alkatrész már nem képviseli az újkori értékét, ezért a biztosítók -jogosan- az új értékének és a használt értékének a különbözetét a károsulttól kérik, vagy a különbözettel csökkentett értéket fizetik ki. Ugyanakkor fontos tudni, hogy nem minden alkatrészre számítható avultatás.

Javaslom, hogy a biztosítótól kérjék az értékcsökkenés megtérítését, így az avulással okozott értékcsökkenés részben fedezhető!

Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
Dr. Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Funkyman

    “Szeretném megkérdezni,hogy én egy Daewoo matiz típusú kocsit néztem ki magamnak.”

    Ezt miért kell megkérdezni mástól?

    “Kevés fogyasztás”

    Nézzük csak… városi, országúti, autópályás, kombinált. Négy fogyasztása van – az sok vagy kevés?

  • hulyemernok

    Arról nem írt a kérdező, hogy mégis milyen árfekvésű Matizt nézett ki?! 200 ezertől 600 ezerig van belőlük bőven. Ha csak egy átlagárral számolok, mondjuk 400 ezerrel bőven vannak jobb megoldások. Sőt, szerintem csak jobb megoldás létezik nála ;) Peugeot 206, Renault Twingo, Fiat Seicento, Saxo/106 stb. mind-mind megtalálható ebben az árkategóriában és lényegesen jobb autók. Persze költeni majd mindegyikre kell, ahogy a Matizra is.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.