Daewoo Matiz első autónak?

Válogatás szakértői rovatunkból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.06.18. 16.00

Olvasónk első autónak egy Daewoo Matiz típusú gépjárművet szeretne. Vajon jó döntés az apró városi kocsi?


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Kedves szakértő!

Folyamatban van a jogosítványom megszerzése.Szeretném megkérdezni,hogy én egy Daewoo matiz típusú kocsit néztem ki magamnak. Használtan szeretném megvenni. Fő szempontjaim:Kevés fogyasztás, ötajtós, meghibásodás esetén olcsó anyagárak.Tényleg mindenhol azt mondják,hogy elvisz A-B-be. Szeretném megkérdezni,hogy első autónak,nem hiszem,hogy számomra a száguldás sokat nyomna a lantba,mennyire jó autó lenne? Tényleg nagyon megköszönném ha minden negatív és pozitív oldalát elmondaná.

Köszönettel:Tóth Ildikó

Daewoo Matiz első autónak? 1

Szakértőnk válasza

Kedves Ildikó!

Szerintem is jó választás a Matiz, egyetértek a leírtakkal. Ha anyagilag belefér, mindenképp az egyliteres négyhengeres motorral vennénk meg, amely sokkal erősebb és alig fogyaszt többet a háromhengeresnél. Első autónak jó lenne belőle az automatikus váltós, de az nagyon megdobja a fogyasztását, városban 8-9 literre. A kézi váltós nagyjából 5-7 liter között elmegy 100 kilométert.

Az autó régivágású kisautóként városi forgalomra készült, amiben nagyon jó. Négyajtós, elég magas az ülése, könnyű vele parkolni. Olcsó kiskocsiként ha van is benne légkondicionáló, teljesítménye csekély, a fékek is gyengék alpesi túrához és az ütközésbiztonság is elszomorító. A biztonság azonban hasonló szintű a kortárs városi minikben is, nem a Matiz kiugró hibája.

A karosszérián a rozsdásodást kell ellenőrizni, a hátsó kerékjárati ívek és az ajtók korrodálnak először. A technika igen strapabíró, a hajtásláncnak kevés baja lehet. A váltót és a motort, főleg a főtengely szimmeringnél érintheti olajszivárgás, amit nem szabad elhanyagolni. Az üzemanyag-szivattyú is elromolhat, mint minden autóban.

Kellemetlen, mert lerobbanással járó hiba a váltóbowden szakadása. Ha beesik a kuplungpedál, akkor álló helyzetben, álló motornál tegye be egyesbe a váltót, majd az önindítóval berángatható a motor és így haza tud vergődni. Megállás előtt ki kell húzni üresbe a váltókart, aztán álló helyben egyes, újabb indítás és így tovább. Az akadozó, nehezen kapcsolható váltó a kocsi gyakori sajátossága, de ez nem hiba, gyárilag nem valami jó.

Baja lehet a gyújtórendszernek is, de ettől általában nem áll meg rögtön az autó. Többnyire a rotor cseréje fillérekből megoldja a gondot. A futóművön belül az első alsó lengőkarok cseréjére érdemes számítani illetve a hátsó lengéscsillapítók adhatják meg magukat.

Ez így leírva túl sok hibának tűnhet, de bármelyik autóval kapcsolatban össze lehet szedni legalább ennyi problémát. Vegyen bátran Matizt, ha az autó előző tulajában meg tud bízni.

Üdvözlettel, Szörényi András


Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt szakértő úr! Ha pl 80 km/h közlekedem és egy útkereszteződéshez érve vissza kell váltani 2-es fokozatba fékezek majd az utolsó pár méternél kuplung csúsztatásával megyek, míg el nem erem azt a sebességet, amivel tudok be tudok fordulni. Ez így mar helytelen? Előre is köszönöm válaszát és a türelmet!

Üdvözlettel,
Ferenc

A kuplung használata komoly fejtörést okoz az automatához szokott amerikaiaknak, de úgy tűnik nálunk is sokan küszködnek vele

Szakértőnk válasza

Kedves Ferenc,

Sokan csinálják a leírt cselekvéssort a bekanyarodás előtt. Amennyiben a kuplungot sokáig nem csúsztatja, különösebb gondot ez nem jelent.
A klasszikus eset , amikor már az egyenes szakasz utolsó métereinél felengedi teljesen a kuplungot, és kanyarodáskor már csak finom gázzal halad.

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztel Ügyvéd Úr!
A balesetet okozó jármű biztosítója 40%-ot levon az új alkatrészek árából, avultatásra hivatkozva, hogy egy 10 éves autónál ez fennáll. Az autóm 2014 szeptemberben lesz 10 éves.
Jogos a biztosító eljárása?

Köszönettel

József

Daewoo Matiz első autónak? 2

Szakértőnk válasza

Kedves József!

Az avulás kategóriájával a biztosítók gyakran élnek, azért, hogy csökkentsék a kifizetendő kártérítés összegét. Egy régi sokat futott gépjármű esetén az újonnan beépített alkatrész már nem képviseli az újkori értékét, ezért a biztosítók -jogosan- az új értékének és a használt értékének a különbözetét a károsulttól kérik, vagy a különbözettel csökkentett értéket fizetik ki. Ugyanakkor fontos tudni, hogy nem minden alkatrészre számítható avultatás.

Javaslom, hogy a biztosítótól kérjék az értékcsökkenés megtérítését, így az avulással okozott értékcsökkenés részben fedezhető!

Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
Dr. Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Funkyman

    “Szeretném megkérdezni,hogy én egy Daewoo matiz típusú kocsit néztem ki magamnak.”

    Ezt miért kell megkérdezni mástól?

    “Kevés fogyasztás”

    Nézzük csak… városi, országúti, autópályás, kombinált. Négy fogyasztása van – az sok vagy kevés?

  • hulyemernok

    Arról nem írt a kérdező, hogy mégis milyen árfekvésű Matizt nézett ki?! 200 ezertől 600 ezerig van belőlük bőven. Ha csak egy átlagárral számolok, mondjuk 400 ezerrel bőven vannak jobb megoldások. Sőt, szerintem csak jobb megoldás létezik nála ;) Peugeot 206, Renault Twingo, Fiat Seicento, Saxo/106 stb. mind-mind megtalálható ebben az árkategóriában és lényegesen jobb autók. Persze költeni majd mindegyikre kell, ahogy a Matizra is.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.