Az év legfurcsább bírósági ügye jön?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.06.13. 06.00

Juditot azzal vádolják, hogy beletolatott egy Mercedesbe. Szemtanú is vallott ellene. Csakhogy ő nem tolatott bele senkibe, a kocsija is sértetlen. Ott legalábbis.

“Hogy a fene egye meg…” – szisszent fel Judit, amikor beparkolt a határszéli kisváros hipermarketjének parkolójába, a hátán is felállt a szőr a hangtól. Szokása szerint orral gurult a padka irányába – csakhogy olyan magasra építette valami zseni a szegélyt, hogy nem az abroncs ért a kőhöz, hanem az egyterű ütközőjének alját horzsolta fel a padka lúdbőröztető hang kíséretében.

Mivel céges a Scénic, a francia multinál középvezetőként dolgozó Judit az aláírt szerződésének megfelelően azonnal felhívta a flottamenedzserét (híváslista igazolja), és bejelentette az apró sérülést. Szerencsére tényleg nem lett érdemi a kár, az autó mellett állva nem is látszik, így Judit bemehetett végre megvenni a korábban kinézett csizmát, egyre hűvösebbek voltak az októberi hajnalok.

Természetesen a sérülést körbefotózta cége flottamenedzsere (képek, és 3 tanú igazolja), aki úgy döntött, annyira pitiáner az ügy, hogy javítani sem kell.

Judit divatos csizmáját már többször eláztatta a novemberi eső, a horzsolást is szinte elfelejtette, hiszen nem is látszott igazából az eset óta is naponta használt Renault-n. Csakhogy napra pontosan egy hónappal a parkolást követően, 2013. november 9-én levelet küldött a hipermarkethez területileg tartozó rendőrkapitányság az üzembentartónak. Miszerint “közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése szabálysértés elkövetése miatt magánszemély feljelentést tett ismeretlen személlyel szemben”.

No, ez érdekes. Vajon ki és miért?

Újabb bő hónap múlva már Judit kapott idézést “eljárás alá vont személyként”, majd ismét egy hónap múlva nyilatkozatot tett a történtekről. Úgy tűnik, ez a szokásos ügyintézési idő, ugyanis megint csak 4 hét múlva már egy szemtanú meghallgatásán járt Judit, kezdett szépen kirajzolódni egy bizarr kis történet.

Szemtanú állítja, hogy

2014 februárjának közepén Judit, az ügyét intéző főhadnagy, valamint az Úr színe előtt egy István nevű ötvenes férfi azt vallotta, hogy “az autó láthatóan ügyetlenül parkolt ki a helyéről, amikor nekiment az ott parkoló Mercedesnek”. István segítőkészen azonnal besietett az áruházba, ahol a biztonsági őrökkel bemondatta a hangosbeszélőn, hogy az XY rendszámú Merci tulajdonosa siessen az információs pulthoz. Ott és akkor ő névjegykártyát is cserélt a Mercedes gazdájával.

Van ennél különösebb is a vallomásban. A névjegykártyák cseréjét követően István visszament a Mercedeshez, de állítása szerint azon már nem csak azok a sérülések voltak, amiket ő a Renault-t vezető Judit ügyetlenségének tulajdonít, hanem mások is. Amúgy azt nyilatkozta, hogy a konkrét ütközésre nem emlékszik.

A kedves olvasó erre azt mondaná, hogy tessék már összenézni azt a két kocsit valami hozzáértőnek, és zárjuk le gyorsan az ügyet.

Nos, a Renault-n azóta is ott van az első ütköző alján, középen, a földre néző horzsolás. Olyan 20 centis magasságban. Azóta a kocsi nem volt fényezve, rétegmérő igazolja körben a gyári értékeket. A Mercedes sérülései azonban a jobb első sárvédő oldalán 40 és 60 centis magasság között keletkeztek.

“A végtelenül kedves rendőr fiatalember kereste a sérülést a kocsim oldalán, de nem találta, persze azért előírásszerűen körbefotózta” – emlékszik Judit. Természetesen mindkét járműről mérőrúddal hitelesített képek készültek.

A kedves olvasó erre azt mondaná, hogy hát ez a két kocsi aztán biztosan nem ütközött. Az ügy mégsem ért véget.

Jött a csekk

Ezúttal összekapta magát a hatóság, mindösszesen kettő nappal a fenti tanúmeghallgatást követően elkészült a határozat, amely “közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése és közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése” miatt 30 000 forint pénzbírsággal sújtja Juditot. Igen, így, kétszer szerepel ugyanaz az indok a dokumentumban.

Szóval jött a csekk, Judit pedig kifogással élt, annak rendje és módja szerint kifizette az ehhez szükséges 5000 forintos illetéket. Már nem csak ott tartott ez az egész őrület számára, hogy olyannal vádolják, amit állítása szerint nem követett el, már nem csak stressz, rendőrségre járás és egyebek keserítették az életét, hanem ő fizetett, hogy menjen tovább az ügy.

Úgy tűnik, a rendőrség viszont nem igazán akarta, hogy tovább menjen, a kifogást arra hivatkozva elutasították, hogy Judit lekéste a törvényes határidőt. Judit – ahogy írtuk -, egy multinál vezető, pedáns ember, nem az a típus, aki lekési a határidőket. Van az a típus, persze, de ő nem az.

A határozat kézhezvételének hetében ugyan kórházban műtötték a kezét, ezért valóban szorongatta a határidő, de ügyvéd ismerősével kiszámoltatta, biztos, ami biztos alapon, hogy a hétvégéket is belekalkulálva mikor tudja még törvényesen feladni a kifogását. Ezt meg is tette, majd a kifogásának az elutasítása ellen is panasszal élt – persze egy újabb 5000 forintos illetékbélyeg megvásárlása után. Ebben részletezte a sérüléseket, egyéb ellentmondásokat, nem nyújtjuk a mondatokat, a lényeg: immár az illetékes ügyészség törvénysértőnek mondva a szabálysértési hatóság határozatát, május 12-én elfogadta Judit panaszát.

Irány a bíróság

Levelében az ügyészség utasítást is adott az eljárás folytatására, ami gyakorlatilag az ügy bíróság elé vitelét jelenti.

Két hete meg is írta levelét a hatóság előadója.

“Tájékoztatom, hogy az Önnel szemben kétrendbeli Közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése szabálysértés elkövetése miatt indított szabálysértési eljárás teljes iratanyagát hatóságom a XX-i Járásbíróságra a benyújtott kifogásának elbírálása céljából felterjesztette, miután a XX-i Járási Ügyészség XX/2014/XX. számú végzésében a kifogás elutasításáról szóló panasznak helyt adott.”

Itt tartunk most. Juditot azzal vádolják, hogy autójával nekiment egy másik kocsinak. Minderről szemtanú is nyilatkozott a rendőröknek. Csak hát ő is, meg a térdmagasságban makulátlan autója is mást állít. “Itt valaki nem mond igazat, és az nem én vagyok. Nem csináltam semmit, az igazságérzetemet pedig mélyen bántja, hogy vádolnak” – mondja Judit, aki most vár.

Jön a nyár, telnek az újabb hónapok. Ősszel a bíróságon találkoznak a felek.

Mivel folyamatban lévő ügyről írtunk, az általunk átnézett hatósági iratokról – szokásunktól eltérően – még anonimizált fotókat sem közlünk egyelőre. DE! Figyeljük a történet további folytatását, és a fejleményeket megosztjuk olvasóinkkal.

Kommentek

  • jako

    A hölgy ott követte el a hibát, amikor az autójának a sérülését bejelentette, és kijött a kárfelmérő, és fotózta az autót.
    Gondolom egy lesipuskás kiszúrta, és szólt a mercédeszesnek, hogy van egy madár, aki rosszul parkolt, ezért majd ráfogják, ő törte meg a mercit, és a sérült Mercédeszt majd vele fogják kijavítani, mivel a tulaj, a sérülését nem akarta zsebből fizetni. Nem ez lenne az első, hogy ilyen mocskok, mással akarják kifizettetni, a saját hibájukból, (vagy ismeretlen) hibájából okozott kárt. De talán egy mintavételezés sem ártan a kocsikról, és akkor kiderülne, hogy maradt-e a Renault-ból maradvány a Mercédeszen.

  • Cathsy

    Több szemtanú állította, hogy anyukám a Nissan Micrája hátsó kerékívével levitte egy másik autó tükrét és elhajtott, ami ugye már cserbenhagyás, hisz nem szállt ki ellenőrizni, van-e sérült. Rátörték az ajtót, fiatal rendőrgyerek csak üvöltött vele, hogy ezért börtönbe fog kerülni. Addig el se jutottak, hogy a Micrán nincs semmi sérülés és fizikailag lehetetlen, hogy a kerékívvel tükröt vigyen le… Ha ott vagyok, akkor az a rendőr már nem rendőr… Így a sokk miatt kifizette a “helyszíni” 30.000-es bírságot, meg a letört tükörért 10.000-et a másik autó tulajának. Per nem indult. Én indítottam volna.

  • Guevara

    Nem értem. Mit ér azon “tanú” szava, aki nem is látott semmit?

  • 1000rörö

    Okos rendőrökre egy példa: Vasúti átjáró majd utánna kb 8 méterre egy kereszteződés Stop táblával. Megállok hátulról belém egy ittas Octaviás. Álljunk oldalra aztán töltsük ki a papírt. ok. Céges volt az autó így a flottavezető mondta, hogy zsernyák kell. A fickó beparázott és letaposott, bár mig telefonáltam addig hogy el ne törjön az Octavia lámpáját visszaraktam a helyére. Rendszám, név memorizálva, zsernyák kihívva. /Ez nem segítségnyújtás elmulasztása csak cserbenhagyás szerű dolog+ baleset okozása ittasan./A rendőr lehelyszínel majd 1 hónap múlva idézés. Az irodában egy rendőr hadnagy hölgy, egy nő és én. A nő a tulaj. Kihallgatás, szembesítés, majd lezárták, hogy nem ő volt. Mondom a rendőrnéninek, csókolom megvan a telefonhívásom? Igen. Azon nőt jelentettem be? nem. Elmondtam részletesen, hogy milyen volt a férfi külseje? Igen. Elmondtam, hogy mi sérült a károkozó Octaviáján? Igen. Megnézték az okozó autóját? Igen. Volt szürke felkjenődés rajta? igen. Mi okozta? azt mondta, hogy rázáródott a kapu. Milyen színű a kapu? zöld. Tehát nem szürke? nem……. és így tovább.Miért kap ő és a hasonló zsernyákok az adófizetőktől fizetést???

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.