Ebben heteken át ellennél

Bite Food Truck: büfékocsi nagyban

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.06.11. 07.00

Büfékocsit nemcsak az Üvegtigris stílusában lehet építeni. Itt a másik véglet.

Büfékocsit – jó, utánfutót – nemcsak az Üvegtigris minimalista stílusában lehet építeni. Itt a másik véglet: kívül óriási, belül tágas, ízléses és itt nem kínai gombakonzervet nyit, mélyhűtött bucit nyes a személyzet, ha befut a rendelés.
Hajnali négy óra sincs még, amikor behuppanok a már jól ismert Land Rover Defender jobb első ülésébe. Még nem igazán tudok magamról, de ez nem is akkora baj, nem én fogom elvontatni a telephelyről azt az 50 köbméteres négykerekű szörnyet, ami a felállítási helyén Transformerként fog átalakulni Budapest talán legnagyobb négykerekű mobil vendéglátóhelyévé. 

Szűk utcákon élmény egy ekkora hombárt rángatni

Ha lenne hozzá jogosítványom, akkor sem szívesen húznám át a városon ezt a fémdobozt. A Land Rover bukórácsra sebtében felszerelt, oldalra messze kilógó pálcikák végén trónoló pót-visszapillantók sem képesek teljes egészében megmutatni a hátunk mögött suhanó szürke vastömeget, amelynek már a vonószemre illesztése is izzasztó volt. Ilyenkor jó választásnak tűnik a különben halálosan hajnali időpont, hogy a belvárosi helyére, a Madách térre szállítsuk a szerkezetet. 
Így bőven beleférnek a nagyvonalú kanyarok és a megfontolt menet, óvatos gyorsulások sem bőszítenek fel senkit. Szerencsére a Defender jól bírja a 3,5 tonnát, a felezőt is csak hosszadalmas végső helyreigazításhoz kapcsolta be a sofőr. A kuplung biztos hálás volt ezért a figyelmességért.
A kiszolgálás, vendégkör biztos nem ilyen a Madách téren:

Mi ez?

A Food Truck fantázianevű fémtömb a magyar Bite étteremlánc harmadik, mobil tagja. Az első boltot a Nyugatival szemben nyitották lassan másfél éve, a másodikat nem sokkal ezután az Astoriainál. Utóbbi hamar át is alakult és a kezdeti fahéjas tekercs, perec kínálatot – a Nyugatinál továbbra is ezek pörögnek – gyorsan váltotta a jóval férfiasabb sör-kolbász-savanyúság-kenyér vonal. 

Mit tud?

A hatalmas utánfutót úgy tervezték, hogy szükség esetén fesztiválokon, illetve egyéb más rendezvényeken is bevethető legyen – bár várhatóan a legtöbb időt a belvárosban állva tölti majd.

Szavazás

Szerinted mennyire illik a Madách térre ez a mobil étterem?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A fémbódé teljesen önellátó üzemmódban dolgozik, nincs külső kisegítő-konyha, ahonnan bizonyos időközönként befutnak a félig, vagy teljesen konyhakészre varázsolt termékek, itt mindent a helyszínen készítenek a hűtőkben felhalmozott nyersanyagokból. 
Saját ivóvízkészlete és a padló alá épített nagyméretű szennyvíztartálya is van az utánfutónak, amivel elméletileg két napig a puszta közepén is üzemképes, csak áramra van szüksége. Városban persze jóval könnyebb vele az élet, a víz- illetve a csatornahálózatra kötve jóval komfortosabb körülmények között onthatja magából a sört, perecet, hotdogot, vagy éppen a fahéjas tekercset.

Jól jön a felező, ha 3,5 tonnával kell rutin-parkolgatni hajnalok hajnalán

Technika

A termetesre és nehézre duzzadt szerkezetet az üzemeltetők saját tervek alapján építtették. A 8 méter hosszú és 2,5 méter széles utánfutó duplatengelyes, ráfutófékes alapra épült, és éppen belefért a szabályos 3,5 tonnás tömeglimitbe. Nem mintha a könnyűszerkezetes felépítmény ennyire súlyos lenne, leginkább a bútorozás faanyagai adtak sokat hozzá a végeredményhez. Persze ha már a felállítási helyén áll, feltöltik áruval, akkor még ennél is nehezebb lehet. De ott már nem számít. 

Minden a helyén, jöhetnek a vendégek

Van is benne extra rendesen, tucatnyi hűtő, kávégép, sörcsap, gázüzemű sütők, de a kedvenc mégis a padlóhoz láncolt közel mázsás dagasztógép. Maga az utánfutó a bútorozással együtt 2,5 millió forintos beruházást jelent, amelyhez még a gépek, berendezések ára is hozzájön.
Jelenleg a Madách tér éppen szépülés alatt áll, a mobilkonyha környéke is inkább hasonlít háborús övezetre, mint kellemes, iszogatásra, falatozásra csábító helyszínre, de várhatóan azért előbb-utóbb elül a por, és elbontják a kerítéseket.

A próbaüzem első napján így festett a városba költöztetett szürke kajakonténer

Kommentek

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.