Ebben heteken át ellennél

Bite Food Truck: büfékocsi nagyban

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.06.11. 07.00

Büfékocsit nemcsak az Üvegtigris stílusában lehet építeni. Itt a másik véglet.

Büfékocsit – jó, utánfutót – nemcsak az Üvegtigris minimalista stílusában lehet építeni. Itt a másik véglet: kívül óriási, belül tágas, ízléses és itt nem kínai gombakonzervet nyit, mélyhűtött bucit nyes a személyzet, ha befut a rendelés.
Hajnali négy óra sincs még, amikor behuppanok a már jól ismert Land Rover Defender jobb első ülésébe. Még nem igazán tudok magamról, de ez nem is akkora baj, nem én fogom elvontatni a telephelyről azt az 50 köbméteres négykerekű szörnyet, ami a felállítási helyén Transformerként fog átalakulni Budapest talán legnagyobb négykerekű mobil vendéglátóhelyévé. 

Szűk utcákon élmény egy ekkora hombárt rángatni

Ha lenne hozzá jogosítványom, akkor sem szívesen húznám át a városon ezt a fémdobozt. A Land Rover bukórácsra sebtében felszerelt, oldalra messze kilógó pálcikák végén trónoló pót-visszapillantók sem képesek teljes egészében megmutatni a hátunk mögött suhanó szürke vastömeget, amelynek már a vonószemre illesztése is izzasztó volt. Ilyenkor jó választásnak tűnik a különben halálosan hajnali időpont, hogy a belvárosi helyére, a Madách térre szállítsuk a szerkezetet. 
Így bőven beleférnek a nagyvonalú kanyarok és a megfontolt menet, óvatos gyorsulások sem bőszítenek fel senkit. Szerencsére a Defender jól bírja a 3,5 tonnát, a felezőt is csak hosszadalmas végső helyreigazításhoz kapcsolta be a sofőr. A kuplung biztos hálás volt ezért a figyelmességért.
A kiszolgálás, vendégkör biztos nem ilyen a Madách téren:

Mi ez?

A Food Truck fantázianevű fémtömb a magyar Bite étteremlánc harmadik, mobil tagja. Az első boltot a Nyugatival szemben nyitották lassan másfél éve, a másodikat nem sokkal ezután az Astoriainál. Utóbbi hamar át is alakult és a kezdeti fahéjas tekercs, perec kínálatot – a Nyugatinál továbbra is ezek pörögnek – gyorsan váltotta a jóval férfiasabb sör-kolbász-savanyúság-kenyér vonal. 

Mit tud?

A hatalmas utánfutót úgy tervezték, hogy szükség esetén fesztiválokon, illetve egyéb más rendezvényeken is bevethető legyen – bár várhatóan a legtöbb időt a belvárosban állva tölti majd.

Szavazás

Szerinted mennyire illik a Madách térre ez a mobil étterem?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A fémbódé teljesen önellátó üzemmódban dolgozik, nincs külső kisegítő-konyha, ahonnan bizonyos időközönként befutnak a félig, vagy teljesen konyhakészre varázsolt termékek, itt mindent a helyszínen készítenek a hűtőkben felhalmozott nyersanyagokból. 
Saját ivóvízkészlete és a padló alá épített nagyméretű szennyvíztartálya is van az utánfutónak, amivel elméletileg két napig a puszta közepén is üzemképes, csak áramra van szüksége. Városban persze jóval könnyebb vele az élet, a víz- illetve a csatornahálózatra kötve jóval komfortosabb körülmények között onthatja magából a sört, perecet, hotdogot, vagy éppen a fahéjas tekercset.

Jól jön a felező, ha 3,5 tonnával kell rutin-parkolgatni hajnalok hajnalán

Technika

A termetesre és nehézre duzzadt szerkezetet az üzemeltetők saját tervek alapján építtették. A 8 méter hosszú és 2,5 méter széles utánfutó duplatengelyes, ráfutófékes alapra épült, és éppen belefért a szabályos 3,5 tonnás tömeglimitbe. Nem mintha a könnyűszerkezetes felépítmény ennyire súlyos lenne, leginkább a bútorozás faanyagai adtak sokat hozzá a végeredményhez. Persze ha már a felállítási helyén áll, feltöltik áruval, akkor még ennél is nehezebb lehet. De ott már nem számít. 

Minden a helyén, jöhetnek a vendégek

Van is benne extra rendesen, tucatnyi hűtő, kávégép, sörcsap, gázüzemű sütők, de a kedvenc mégis a padlóhoz láncolt közel mázsás dagasztógép. Maga az utánfutó a bútorozással együtt 2,5 millió forintos beruházást jelent, amelyhez még a gépek, berendezések ára is hozzájön.
Jelenleg a Madách tér éppen szépülés alatt áll, a mobilkonyha környéke is inkább hasonlít háborús övezetre, mint kellemes, iszogatásra, falatozásra csábító helyszínre, de várhatóan azért előbb-utóbb elül a por, és elbontják a kerítéseket.

A próbaüzem első napján így festett a városba költöztetett szürke kajakonténer

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.