A magyarok tudtak a legjobban spórolni az üzemanyaggal

Mazda Urban Challenge fogyasztásiverseny-beszámoló

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.06.05. 06.00

A feladat: a dízel Mazda 3 katalógus szerinti fogyasztási értékénél takarékosabban autózni Bécs belvárosában, 24 óra átlagában. Szerintetek lehetséges?

4,9 liter száz kilométerre: ennyi a 150 lóerős, 2,2 literes, dízel, ötajtós Mazda 3 katalógus szerinti városi fogyasztása. Na persze, írjuk ilyenkor az adat mellé a tesztekben: a reális érték hétköznapi használatban úgyis 6-7 literre várható. Az NEDC vagy MVEG szabvány szerinti mérések alapján közölt adat egy nagy humbug, szoktuk mondani, legfeljebb arra jó, hogy az ember összehasonlíthassa az egyes modellek takarékosságát, de mindig arra intünk: úgy kell számolni, hogy a valóságban ez az érték legalább negyedével-ötödével több lesz majd.

Az öt kocsi - egyenesen a szalagról, gyári szerelésű gumikon. Sorsolták őket a csapatok között


Öntökönszúrás, amit még élveztünk is

Adatlap

Mazda Urban Challenge fogyasztásiverseny-beszámoló

A magyarok tudtak a legjobban spórolni az üzemanyaggal 1
Motor 2191 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 150 LE
Nyomaték 380 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,1 sec
Végsebesség 210 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,1 l / 100 km

A Mazda megelégelte, hogy az újságírók állandóan csak gúnyolódnak az európai szabvány szerint végzett mérések alapján megadott katalógusértékek valószerűségével, és fogyasztási versenyt szervezett, Mazda Urban Challenge néven. A feladat: 24 óra alatt, váltott vezetőkkel a lehető legkevesebbet fogyasztani, átalakítatlan szériaautókkal, igazi városi forgalomban. Sőt: ne csak keveset fogyasszon a kocsi, fogyasszon kevesebbet, mint a katalógusérték idealizáltnak tűnő adata! A Mazda 3-nál ez az adat 4,9 l/100 km. Lehet ennél kevesebb?

Igazán elegáns trükk ez: az újságírókkal – pardon – úgy szúratta tökön saját magukat a Mazda, hogy még örültek, örültünk is neki. Vagyis: bebizonyíttatták velünk saját magunknak, hogy igenis lehetséges hozni a katalógusadatot a valóságban, mindezt úgy, hogy mi magunk próbáltuk minél hatásosabban igazolni az autógyártó állítását. Hiszen a csapatok (a mi rendezvényünkön az 5-5 fős osztrák, román, szerb-horvát, szlovén és magyar újságíró-válogatott) egymás ellen versenyezve belső motivációból hozták ki azt a végeredményt, ami mindenkit meglepett, annyira mókásan alulmúlta a gyári fogyasztási adatot.

2,2 literes turbódízel; inkább autópályára való, mint városba, de olyat fogyasztottunk vele, hogy egy Smart se tud különbet


Nem kellettek extrém körülmények a 3,85-höz

A győztes magyar csapat 3,85 litert etetett meg átlagosan a Mazdával százon 24 óra alatt, egy forgalmas fővárosban. Összesen 458 kilométert autóztunk el 17,63 liter gázolajból, miközben körülöttünk ott sertepertéltek a taxik, biciklisek, az éjszakai órákban a részegek, rendőrök. Volt, hogy hirtelen kellett fékezni, sokszor volt, hogy nem tudtuk elkapni a zöldhullámot, de így is meg tudtuk járni 3,85 l/100 km-rel a 24 órás menetet. És még a legrosszabbul teljesítő csapat is megcsinálta 4,17 l/100 km-rel a versenyt. Döbbenet.

Technikai részletek

A kocsikban a gyári OBD-csatlakozóhoz illesztették azt a kütyüt, ami az autó motorvezérlő számítógépéből kéri le a befecskendezett üzemanyag-mennyiséget és a megtett távot. A gumikat mi, magyarok felfújtuk 4 barra – szabad volt -, de nem minden csapat tett így, és még a legrosszabbul teljesítő osztrákok is megcsinálták 4,17 l/10 km-es átlaggal a 24 órát.

Bár elég rosszul hangzik, hogy 24 óra alatt csupán 482 kilométert tett meg a leggyorsabb csapat is, tudni kell, hogy a kb. 5,5 kilométeres bécsi kört némelyik órában csupán egyszer teljesítették a csapatok. Annyi stratégiai érzéke mindenkinek volt, hogy a kevésbé forgalmas – de akkor is folyamatosan váltó lámpákkal és mindig sok-sok taxival idegesítő – éjszakai órákban nyomtuk meg jobban a köröket, míg a dugóval terhelt esti és reggeli órákban elsumákoltunk annyi időt álló motorral, amennyit csak lehetett.

Bécs belvárosban keringtünk 24 órán keresztül, hosszú kigurulásokkal, kimért gyorsításokkal, nagy követési távolságokkal, az osztrák taxisok nagy örömére

A magyar csapat sikerének egyik kulcsa lehetett, hogy szerény személyem tudott arról, miszerint a Start gomb 4-5 másodperces nyomva tartásával menet közben is le lehet állítani a motort. (Ez még csapatunk egyik olyan tagjának is újdonság volt, aki mellesleg pont egy Mazda 3 tulajdonosa civilben.) Egy hosszú, lejtős egyenesben a leállított motorral gurulós trükk is segített pár centiliterrel kevesebbet enni körönként, így jött ki a csapat nyertes átlaga – a többi autóba át-átlesve láttuk, hogy náluk mindig járt a motor.

A legjobb órát egyébként nem mi futottuk. A magyar csapatban (mindjárt szétreped az arcom, de hát így van) én hoztam a legjobb körátlagot, 3,25 l/100 km órás teljesítménnyel, de a horvátoknál volt egy mágus, aki az egyik órában 3,2, egy másikban 3,15 l/100 km-t produkált. Riszpekt neki, de tényleg.

Klímát persze nem használtunk, de éjjel rendesen világítottunk, indexeltünk is, és a városi 50-60-as csúcssebesség, tehát nem igazán számottevő légellenállás mellett nem törekedtünk további milliliterek megtakarítására olyan képtelenségekkel, mint a karosszéria réseinek leragasztása duct tape-pel, vagy az ablakok szigorú felhúzva tartása.

A Mazda öreg róka az autózásban, tudja, hogy nincs jó autóverseny csinos csajok nélkül


És még csak nem is mentünk lassan!

Az átlagsebesség valahol 25-35 km/h között alakult, ha csak a nettó gurulóidőt nézzük, ami városi forgalomban teljesen normális érték. Az egyik legemlékezetesebb körömben egy superbes taxis ledudált, amiért nem indultam rögtön a zöldre, és utána is bántotta az ideg rendesen, mert 2000 körül mindig elváltottam, tehát nem gyorsultam túl intenzíven – viszont jó két kilométert bukdácsolt úgy a környékemen, hogy végig mögöttem maradt, soha nem tudott megelőzni. Én, ugye, a verseny hevében alaposan ki voltam hegyezve a jó ritmusú sávváltásokra, az okos kigurulásokra, a fékezés nélküli, néha gumicsikorgatós, lendületből vett kanyarokra, ő viszont úgy vezetett, ahogy a legtöbbünk a hétköznapokban: nagy gáz, nagy fék, sok rádió, kevés odafigyelés.

A Mazda öreg róka az autózásban, tudja, hogy nincs jó autóverseny csinos csajok nélkül

Úgy általában azt vettem észre, hogy nem maradok le a forgalomban csak azért, mert próbálok takarékosan autózni. A zöldnél elhúztak a bécsiek, a pirosnál viszont álló motorral, nagyon lassan gyakran pont azok közé a kocsik közé gurultam be nulla fogyasztással, akik közben egy felesleges gyorsítással és egy energiapazarló fékezéssel kétszer-háromszor annyi üzemanyaggal tették meg ugyanazt a lámpaközt.

Tanulság: a jó fogyasztás a sofőrön múlik

Hogy a motornak mit jelent az ilyen használat, mennyire telnek fel koksszal a hézagok benne, mennyire iszaposodik el a turbó, ha mindig ilyen finoman használja az ember, nehéz megbecsülni. Az viszont bizonyos, hogy egy kis odafigyeléssel, a felesleges túlgyorsítások mellőzésével, egy kicsit előrelátóbb vezetéssel borzasztó sokat meg lehet spórolni az üzemanyagon, illetve sokat lehet enyhíteni a környezet terhelésén.

Számomra a verseny legfőbb tanulsága az volt, amit adomaként is sokáig mesélek még baráti körökben. Voltunk ugye mi, autós újságírók, ha tetszik, profi sofőrök, akik minden körülmények között vezettek már mindenféle autót, a világ legkülönbözőbb pontjain. Meg volt pár húszéves lány is, néhány pompom-girl, akiket a Mazda belekoreografált a versenybe, hogy egy kicsit érdekesebb – és persze a fotókon látványosabb – legyen a dolog. Az egyik kört úgy kellett megtennünk, hogy egy go-go girl beült hátra, egy másik előre, a bal egybe, és a versenyzőnek a jobb egyből kellett instruálnia a hölgyet, hogy miként vezessen a lehető legtakarékosabban. Volt szerencsém a mi csapatunkból nekem megautóztatni a hölgyet, tényleg egy élmény volt.

Két pompom-lányt is meg kellett autóztatni a versenyen, ráadásul úgy, hogy egyikük vezetett, őt instruálta az újságíró, nehogy elvigye a csapat fogyasztását. A mi lányaink ügyesek voltak, szégyenszemre az ötödik körben az addigi legjobb fogyasztást hozták ki a magyar kocsiból

Nakéremszépen: a mi csapatunkban az ötödik körben, erősen a délutáni csúcsban vezetett a pompom-lány. És az övé lett az addigi legjobb idő. Jobbat ment elsőre azzal, hogy mondtam neki, mikor vegye el a gázt, mint előtte a négy profi kolléga. (És egyébként jobbat ment az én későbbi legrosszabbik körömnél is.)

Szóval, kedves olvasó, ha a kocsi nem annyit eszik, mint amennyit a gyártó állít a katalógusban, az nem biztos, hogy a kocsi hibája. Eszméletlen tartalékok vannak a motorban, amit ki lehet aknázni, ha egy kicsit odafigyel az autóra, aki használja. Számomra, már amellett, persze, hogy a magyaroknál senki nem tud jobban spórolni, ha kell, ez volt a Mazda Urban Challenge legfőbb tanulsága.

Kommentek

  • v_Petya25

    Szerintem ezzel pont azt igazoltátok, hogy csak megrendezett körülmények között lehet tartani a gyári fogyasztást. Csak éjszaka, motor lekapcs, 4 bár, soroljam még? Ez teljesen életszerű vezetési modell ugye? Ha azt mondod hogy a városi átlag úgy 30km/h akkor a minimum megkövetelt táv 720km legyen, aki nem teljesíti bukott. Nem hiszem, hogy ilyen eredmény született volna. A vezetőn múlik a legtöbb ez tény, de valós körülmények között kellene produkálni valós fogyasztást.

  • KoboldInside

    Gratulálok Nektek! 4 bár és motorleállítás ide vagy oda!
    A Gyári érték is nagyon jó szerintem egy ekkora motortól, de ti még bőven alá mentetek – 1 literrel! Valószínű, hogy a “modifikációk” nélkül is hoztátok volna a gyári érték környékét.
    Ha a modifikációkat nézzük, akkor meg leleményességi versenyt is nyertetek! :))) A Mazdának meg gratulálunk, hogy megmutatta: nem kell laborkörülmény az alacsony fogyasztáshoz – ráadásul nem egy 1.2/1.4-es motorról beszélünk.
    Abban meg teljesen igazat adok, hogy nagyon sok ember nem tud előrelátóan vezetni, és fikázza az autó fogyasztását… Mert nekik ugye digitális fék és gázpedál jutott. (0 vagy 1)

  • Szuperjeno

    Budapest-Debrecen múlt csütörtökön tempomattal fix 120-on tartva egy Peugeot 308 1.6 HDI-vel: 4,3 liter. (bár valószínűleg volt egy kis hátszelem is)

  • aYvEl

    v_Petya
    Ez az eredmény akkor is lehengerlő egy 2.2-es, 150 lovas motortól, csak városban használva. A olvasottak alapján tartották a tempót a forgalommal, épp csak a taxist tartották fent egy ideig (amúgy is rohannak, tapossák mindig). A cikk elején meg tisztán le van írva: a reális érték hétköznapi használatban úgyis 6-7 literre várható. Szerintem a gyári érték normális tempóban is tartható. A japán márkáknál amúgy is közel(ebb) áll a katalógusadat a valós értékekhez, mint a többi márkánál.

  • Rácz Tamás

    Petya, ennyire érthetetlenül fogalmazok? Azt hittem, világosan leírtam, mi történt hétfőn-kedden, de ezek szerint mégsem mindenki számára volt világos minden… Ha nincs kedved újra, ezúttal nyitott szemmel elolvasni a beszámolót, íme, a válaszok a kételyeidre:
    – nem voltak “megrendezett körülmények”, az utcán mentünk a forgalomban.
    – nem csak éjszaka mentünk, sőt: 24 órás volt a verseny, tehát többet mentünk nem-éjszaka, mint éjszaka, ugye :-)
    – nem minden csapat fújta 4 barra a kereket, viszont a legrosszabb fogyi is 4,2 liter volt átlagban.
    – a motort csak mi kapcsolgattuk le guruláskor néha.
    – a minimum táv nem volt meghatározva, óránként volt vezetőváltás, de hogy ki hány kört tett meg egy óra alatt, az szabadon választós volt. A legnagyobb délutáni csúcsban (15-17 óra között) ugyan valóban jó szar eredmények születtek, mert ezek voltak az első körök minden csapatnak (bár így is volt, aki 17 kilométert ment 4,54 l/100 km-es átlaggal), de a másnap reggeli 8-9 óra közötti dugóban a megszerzett rutinnal már a csúcsban is 3,88, 3,79, 3,83 átlagot mentek a legjobb csapatok, 22, 17 és 17 kilométeres futással.

    Ennél valósabb körülmények között nemigen lehetne ilyen versenyt rendezni.

  • péloday

    Itt csupán arról van szó,hogy a Mazda bebizonyította az igazát ! Az,hogy életszerű vagy sem ,senkit nem érdekel ! Képes rá az autó ? Igen !Ennyi.

  • péloday

    + Bebizonyították az újságírók”hozzá nem értését”az autóknál alkalmazott teszt, illetve vélemény nyilvánítással kapcsolatban ! :-)

  • Kempelen10.

    aYvEl gondolom akkor is lenne a véleményed, ha a teszt egy Opelről vagy Peugeot-ról szólna. Amúgy teljesen egyetértek és a magam részéről örömmel olvasnék teljesen hétköznapi -ilyen típusú- tesztekről a honlapon.

  • v_Petya25

    Kedves Tamás! Nem fogalmaztál érthetetlenül, ezért is jött le egyből, hogy ez kb laboratóriumi üzem amit produkáltatok. Fel sem merült benned, hogy azért nem volt minimum táv mert azzal már egyből buktátok volna a jó értéket? Ennyi erővel elég lett volna egy 5km-es zöldhullámos kör és kész is a 3 literes fogyi! :) Meg a fedkompból vettük az értéket, az általában ugye jobbat szokot számolni a valóságnál. Na és miért nem rendes kutas telitenkos mérést néztetek? Ja mert nem volt teli tank csak fél, amin a Mazda nyert helyből 30 kilót, gondolom pótkerék sem volt bent, csak egy defektspré, még 20 kiló. :) Amúgy ti azt csináltátok amit a Mazda kért (+magyaros csibészség), ezen nem akadok fent, szép eredmény, az autó/motor is remek, csak ez nem valós.Ennek ellenére örülök, hogy valaki végre vette a fáradtságot egy ekkora közúti teszthez.

  • kowalski76

    Hat, jobb lett volna ha mindenben gyari specifikacioknak megfeleloen uzemeltettek volna az autokat es ugy hasonlitanak az elert eredmenyeket a gyari fogyasztasi adatokhoz… Nem hiszem hogy csak a magyaroknak jutott eszebe a gumik tulfujasa. Gondolom a potkereket is es meg par dolgot szinten kidobtak sokan. A vezetestechnikan tenyleg nagyon sok mulik, a felsoroltakkal teljes mertekben egyetertek. Bar a motorkikapcsolast nem igazan ertem, ha megloditjak az autot majd magas sebessegfokozatban enyhe motorfekkel gurulunk szinten 0 lesz a pillabatnyi fogyasztas es meg a szervok is megmaradnak.

  • Rácz Tamás

    Basszus, nem értelek: ha az alapján spekulálsz, amit leírtam, hol jött neked ki, hogy ez laborszerű teszt volt? És miért vagy rosszindulatú a további spekulációidban?

    – minden kocsi tele tankkal indult
    – a kutas csurig tankolós mérésnél sokkal pontosabb a befecskendezett üa-mennyiséget kiszámító adat az ECU-ból (egyébként átfolyást precízen mérni elég bonyolult dolog, mindezt a visszatérő ággal súlyosbítva…) Mindenesetre a felszerelt műszernél precízebb dolog utcai körülmények között nemigen van, legfeljebb egy preparált tank.
    – a kocsikban tényleg nem volt pótkerék, viszont, haha, amúgy sincs, nincs is hely neki a csomiban. Ez már ilyen modern, XXI. századi plasztikautó.
    – 1-1 utassal több órát is lenyomott a kocsi, de olyan körök is voltak, amikor hárman, sőt, négyen ültek a kocsiban. Az utóbbiban egyébként, délután 2 és 3 között 3,41-et evett az autó a TC-s Stump Bandi keze alatt.

    Még valami ötlet arra, miért nem lehetett úgy minden, ahogy valamiért nem akarod elfogadni, hogy volt?

  • Rácz Tamás

    Kowalski: ha “meglódítod” az autót és motorfékkel gurulsz, valóban nullát fogyaszt a kocsi, viszont értelemszerűen hamarabb meg is áll. Ha leállítod a motort, akkor is nullát fogyaszt, csak messzebbre gurul, ugye.
    Pótkerék a széria 3-asban nincs, a gumit pedig rajtunk kívül asszem csak egy csapat fújta túl, de a végén a csapatok 4,17, 4,01, 3,9, 3,88, 3,85 literrel végeztek százon.

  • kowalski76

    “Ha leállítod a motort, akkor is nullát fogyaszt, csak messzebbre gurul, ugye” Vegulis jogos, valamennyit biztos lehet ezzel nyerni.

  • KoboldInside

    Hagyjátok már Tamást! A Mazda rendezett egy versenyt, amit a srácok megnyertek! Faszé nem tudtok örülni neki??? Ha bezzeg más nyeri meg, akkor milyen bénák a magyarok…
    Leleményesek voltak, és megnyerték – ennyi! A Mazda meg ezzel megmutatta, hogy igenis lehet hozni utcán is a katalógusadatokat!

  • Kempelen10.

    Azért, mert semminek nem tudnak örülni! Itt is, mint mindenhol az élet egyéb területein a folytonos nyafogás, nyekergés, elégedetlenkedés megy.
    Ez egy hülye nemzedék.

    Én remekül érzem magam. :-DDD

  • v_Petya25

    Kedves Tamás! Köszönöm a válaszokat, nem akartam rosszindulatú lenni, csak nem értünk egyet a valós fogyasztás körülményeiről. Ez egy fogyasztási verseny volt, ami más kategória.

  • Norbi50

    Nekem az lenne a kérdésem – látván, hogy a Mazda fordulatszám mérője 1200 körüli értéket mutat – ,hogy dízelek esetében a tartósan alacsony fordulat káros a turbónak és a befecskendező rendszernek ?
    Mondok egy példát, 1.4 PD TDI Polo 50 km/h-nál 4. ben 1750 körül forog, ötödikben 1300 körül. Dilemma, hogy melyikben érdemes hagyni?

  • PAlex

    Norbi50.
    Inkább 4-esben. Az túl kicsi motor.

    Ez a Mazda meg 2.2-es, tehát 1200-as fordulatnál is már nagyobb nyomatékkal gazdálkodik, mint a kérdéses Polo maximális értéke.

  • Guevara

    Egyszerű reklámfogás volt ez a Mazda részéről, egész nap egy csomó autó köröz a városban feleslegesen, csak azért hogy lássák sokan a Mazda jelet. Életszerű körülmények között és valós úticélokkal nem lesz a gyár által megadott érték alatt a fogyasztás, úgyhogy semmilyen dogma nem dőlt meg, sajnos.

  • PluginHibrid

    Jó kis teszt..

    Azért szögezzük le a: VALÓDI közlekedéshez SEMMI köze…

  • KoboldInside

    Plugin – Igazad van, de szerintem eddig ez volt a legéletszerűbb – nemde? Városban, sofőröket cserélgetve 24 órán át.
    Nem pedig laboratóriumban…

    Kicsit örüljetek már! :)
    Tartsunk már egy kicsit össze, és örüljünk a Magyarok sikerének!
    Akár kamionverseny, akár fogyasztási verseny.

  • oszkopeter

    Egy dologra mindenképpen rávilágít a cikk: városi és városi fogyasztás között is hatalmas különbségek vannak. Pl. a délutáni csúcsforgalomban, amikor végig kell araszolni a körúton, megy a klíma és még a járókeretes nénik is megelőznek, akkor nem ugyanannyi a fogyasztásod mint amikor éjszaka, a zöldhullámot elkapva viszonylag stabil 70-es tempóval végigrobogsz a külvároson. Ezért nem szeretem amikor az újságírók vagy a kommentelők leírják hogy városban csak X litert fogyaszt az autójuk. Mekkora városban, mikor, milyen forgalmi körülmények között, milyen vezetési stílussal? Qrvára nem mindegy! Én többek között azért szeretem a dízeleket mert a legdurvább városi körülmények között sem tudok velük 6,5-7 liternél többet megetetni, amikor az azonos teljesítményű benzines 10 liter felett fogyaszt. Mindennapi tapasztalat.

  • PAlex

    Oszkopeter.
    Egy 2.0TD tud fogyasztani Bp-en 8-9litert is, csak pár km-es rövid távok kellenek hozzá.

  • v_Petya25

    Kedves Tamás! Ajánlom figyelmedbe a konkurencia mai írását a VERSENYRŐL (nem az átlagos városi fogyasztásról). A kollégád szépen kivesézi, hogy mennyi trükköt kellett bevetni a cél érdekében. Ez ugye a való eléttel nehezen egyeztethető, semmiképp nem mérvadó fogyasztást produkál, enniyt a “Nem kellettek extrém körülmények a 3,85-höz”…

  • Levrone

    Szép eredmény, de szerintem nincs új a nap alatt. Én debrecenben, egy 1400 kilós Renault kombival, amiben van még néhány pluszdolog is, növelve a tömeget, 1.9 dCi motorral, 2.2-es guminyomással szinte bármikor csinálok 5 liter alatti értéket. De akkor nem nyomom nyilván. Ha semmire nem figyelek oda, akkor 5.4 – 6 között mozog. De itt azért tizenéves technológiáról beszélünk, a Mazda 3 tesztelt verziójához viszonyítva kb. 220 kilós súlytöbbletről (ha belevesszük a Mazdából kidobált cuccokat, akkor talán van ez 300 kg is), 2.2-es guminyomásról és egy közlekedésileg teljesen élhetetlen városról (Debrecen), motorleállítás nélkül. Szóval nyilván szép dolog ez és gratulálok is a magyar csapatnak mindenképpen, de ezt más autóval is meg lehetne csinálni szerintem, ha az itt említett praktikákat bevetnénk. És ez nem nyavalygás, csak a miheztartás végett írtam, hiszen én tökéletesen meg vagyok elégedve a kocsim fogyasztásával az adott használat mellett (95% város).

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.