Nők a volánnál: kuplungszag és tigrisminta?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.06.03. 06.10

Imádjuk és nagyra becsüljük a nőket, de ha autóba ülnek, az jól működő párkapcsolatokban is temérdek konfliktus forrása lehet.

Agyonkaristolt dísztárcsa, sarkokon meghúzott lökhárító, 9999 kilométernél kiakadt napi számláló, soha le nem nullázott fedélzeti számítógép. Csokipapírok és műanyagflakonok a hátsó lábtérben, hónapokkal az átállítás után is késő/siető óra, műkörömmel összekarmolt kilincsfészek: a női autók jellegzetességeit összegyűjtve csupa olyan vonás jutott eszünkbe elsőre, ami nem valami hízelgő a hölgyekre nézve.

Valljuk meg, nemcsak hölgyeknek okozhat nehézséget a beállás szűk parkolóhelyekre

Ám a nők autóhoz fűződő tulajdonosi viszonyát kár lenne ennyire elnagyolni. Némi gondolkodás után eszünkbe jutottak csajok pedánsan mosatott autóval és férfiak által használt kocsik járdaperemen lesikált felnivel, megnyomott lökhárítóval és tele szeméttel. Inkább megkérdeztünk néhány lányt, akik életvitelszerűen autóval járnak, miből próbálnák ők kiszúrni, hogy a tulaj a szebbik nemhez tartozik? Az derült ki, hogy nem érdemes hímsoviniszta alapállásból közelíteni és a klisékhez ragaszkodni.

Rúzs és oktánszámnövelő

“Nincs lila üléshuzat, se rózsaszín kormányvédő a kocsimban, az ablakot sem lepik el plüss állatok. Ellenben van benne kézfertőtlenítő gél, törlőkendő és külön kézkrém. (Amit a lágy felületű, minőséginek ható műanyagok nehezen bírnak. Például a Volkswagennél külön részleg foglalkozik azzal, hogy a kapcsolók és burkolatok legalább a gyakori kézkrémeket tartósan elviseljék.) Használok portörlőt, illatosítót és ápoló sprayt a műszerfalhoz. A csomagtartóban egy óriás ikeás táska, egy kisebb bevásárlószatyor valamint tollasütőkészlet, pléd és frizbi utazik, mert sosem tudhatod, mikor tör rám a piknikezés. Egyébként a napi számlálót mindig lenullázom, sőt még oktánszámnövelő adalékanyagot is hordok magammal, mert jót tesz a motornak és így olcsóbb, mint táltosbenzint tankolni.” – mesélte egyikük.

Jót tesz egy autónak, ha van valamilyen színe. A nők képesek az ekrü, a bézs, a barackszín megkülönböztetésére, érzik továbbá a pink, a hússzínű, a rózsaszín, a mályva és a lila közötti átmeneteket

Az autó színe viszont tényleg fontos, még ha sokaknak a fekete is a kedvencük – mondta kolléganőnk. “A nők – ha tehetik – kerülik az átlagos színeket. Barátnőim pezsgőmetál, kobaltkék, arany és kifakult rózsaszín bugyira emlékeztető gyöngyházfényezésű autót választottak, utóbbit virágmatricákkal. Mindegyikük rendelt üléshuzatot és kormányvédőt, a legextrémebb a leopárdmintás kormányvédő. Ez szerintem is őrület!”

Túl az emancipáción

De a “nő a volánnál” továbbra sem kopott ki a köznyelvből figyelmeztetésként (vagy fenyegetésképp?). Pedig az előítéleteknek nemigen van alapjuk. Az egészen biztosan nem igaz, hogy a nők en bloc rosszul vezetnek. A tévhit talán abból a korból ered, amikor apu beivott és anyu vezethetett haza a telekről a vasárnap délutáni csúcsban. A feleség minimális tapasztalattal kényszerült vezetni, súlyosbítva a kapatos férjjel, aki nem győzte osztani az asszonyt a jobb egyből.

Rögös volt az út az emancipációig. A ma vezető nőknek könnyebb dolga van, mint édesanyjuknak volt évtizedekkel ezelőtt


Az én autóm az én váram

Szerkesztőségünkben azt tapasztaljuk, hogy a nap mint nap autóval járó hölgyek azt az egy kocsit, amiben naponta ülnek, sok esetben imponálóan vezetik. Társuk lehet dobozos furgon vagy übercuki Corsa, jól bánnak vele, ismerik a határait és bárki bármit mond, képesek elhelyezni egy parkolóhelyen. Néha persze érintőre veszik a tereptárgyakat és a nyolcadikig száll a kuplungszag, de ugyanezt férfiak is produkálják.

Minden téren fontos a nőknek a színharmónia

Az idill nem egyszer szertefoszlik, ha át kell ülni egy másik autóba, amiben másutt vannak kezelőszervek, a műszerfal helyett az indexkar végén kell lámpát kapcsolni vagy fordítva, és egyébként is: ez nem az ő kedvenc Yarisuk, amely a legeslegjobb autó a világon.

Tudományos alapon

A nők és az autók kapcsolatáról saját benyomásainknál tudományosabb információinkkal is szolgálhatunk. Kiadóvállalatunknál sokféle vizsgálatot végeznek közvélemény-kutatással foglalkozó kollégáink. A Sanoma egyik online kutatásban 2894 fő alapján szűrték le, milyen a válaszadók viszonya az autózáshoz.

Kiadónk egy felmérése szerint a válaszoló nők 15 százalékának a saját kocsi egy beteljesült álom

A kimutatások szerint a háztartások 82 százalékában van autó és ahol adott a gépsárkány, ott a hölgyek 79 százaléka rendszeresen használja is. A szín kiválasztása 30 százalékuk szert kizárólagosan vagy többnyire rajtuk múlt . A nők olyannyira nem tűnnek színfüggőnek, hogy az autóvásárlások kapcsán kialakuló konfliktusok között a márka és a típus kiválasztása, illetve az ár is több vitát vált ki az érintettek között, mint az autó színe.

Nők is adnak tanácsot autóvásárláskor

Az autókhoz kapcsolódó hozzáértés esetében a többség inkább semleges álláspontra helyezkedik, és a nők tizede állítja, hogy ért az autókhoz. Azonban érdeklődés terén jobb a helyzet, a nők negyede állította, hogy érdeklik az autók.

Családanyák mindennapjai megoldhatatlannak tűnnek autó nélkül

Szavazás

A két nem tagjai

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A nők nem maradnak ki az autóvásárláshoz kapcsolódó tanácsadásból sem. Több mint harmaduknak kikérték a véleményét az elmúlt öt évben, közel azonos arányban családon/háztartáson belül, vagy ismerősök/barátok körében.

Ettől függetlenül a hölgyek zöme, a felmérés szerint 66 százalékuk azt válaszolta, hogy elsősorban használati tárgyként tekint az autóra, 15 százalékuknak azonban a saját kocsi egy beteljesült álom. Ez a kutatás is megerősítette, hogy a nőknek a legfontosabb szempont a biztonság: a válaszoló hölgyek háromnegyedének a biztonság a legfontosabb vezetés közben.

Nem csupán a passzív biztonság, nem is csak az aktív fontos és önmagában nem is csak az, hogy az autó minden reggel beinduljon és ne robbanjon le, ami kiszolgáltatottá tenné gazdáját. Ezek mind számítanak, de talán nem véletlen, hogy az autói megbízhatóságáról ismert Toyota és az ütközésbiztonságban évtizedek óta kimagasló Volvo is igen kedvelt autómárka a szebbik nem körében.

Kommentek

  • v_Petya25

    Nálunk is rengeteg nő vezet. Nincsenek körbetörve, parkolóhelyre betalálnak, igaz némelyiknek van szampilla a fényszórókon és általános a Budapest tábla fóbia. Sokuknak addig érvényes csak a jogsijuk. :)

  • CoIie

    A kaskánnyal ment éppen át a magas járdaszegélyen a jobbos kannyarban éppen előttem most pár perce… Talán csak futómű teszt volt, eladás előtt, “nő vezető” … :)

  • Hawaii-

    Ha valamiben, akkor az előzékenységben határozott különbséget vélek felfedezni a két nem képviselői között. Legyen szó például szimpla besorolásról vagy cipzárazásról, ha az elsőbbség ellenére udvariaskodásra nyílna lehetőség, akkor a nők jellemzően nem hogy nem előzékenyek, de rosszabb esetben még látványosan tesznek is róla, hogy véletlenül se vághass eléjük. Legalábbis a megszerzett pozícióját foggal-körömmel védő női sofőrrel már számtalannal találkoztam, ellenben előzékennyel nem igazán.

  • Kanyaró Malvin

    Egyetértek! A legrosszabbak az Aurisban feszítő, 50 körüli dámák. Született agresszió vagy zéró érzék akadályozza meg őket abban, hogy 60 centit arrébb guruljanak, bearanyozva ezzel az életemet. És a legtöbbje mereven bámul előre, hogy ne kelljen észlelnie, az együttműködés teljes hiánya hány embert érint károsan körülötte. És meglepően sok pofátlankodóról derül ki, hogy egy csaj előzi végig a sort legalja stílusban.

  • husky

    Az USA-ban a kamionosk 30 százaléka nő! Működik! Nincs abban sem meglepő, amikor a tihanyi kompról leterelte a 3 tengelyes, 14,5 méteres turistabuszt. Bénaság és hülyeség az Unisex!

  • Paccar

    Hawaii- – 2014.06.03 18:07

    Nekem is ez a tapasztalatom: a nők nem tudnak “közlekedni”. Vezetni lehet hogy tudnak, de közlekedni nem. Nem ismernek fel, nem látnak át szitukat, nem mondanak le az elsőbbségükről semmi pénzért(holott pl. lehet hogy úgy egyszerűbben megoldódna 1-1 szitu), rengeteg a bénázó nő, és a buszokat sem engedik ki soha a megállóból..

  • hopp

    Jól teszik. Engedi ki a tököm, hogy utána nyeljem a füstöt. :)

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.