Milyen új autót vesz a magyar?

Magyarország legmenőbb autói

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.05.29. 07.00

Vajon sikerült egyedi autót konfigurálni, vagy az országban még kétmillióan választottak önhöz hasonlóan ezüst színű tömegautót? Megmondjuk, miből mi a legmenőbb.

Racionális, vagy érzelmi alapon vesz autót a magyar? Vajon a szomszéd miatt fontosabb-e, hogy egy kategóriával nagyobb autót vásároljon valaki, de fapadosan, vagy inkább megelégszik kisebb, de fényűzőbben berendezett modellel? Benzines, vagy dízel motor kell-e a népnek? És persze nem utolsó sorban milyen színű legyen az a járgány? Megkérdeztük az autóimportőröket, náluk mit és milyen kivitelben keresnek a legtöbben. A sorrend nem tükröz semmiféle rangsort, egyszerűen így jöttek a válaszok.

Mazda

Mazdából a tágas 6-os a legnépszerűbb – tavaly, a 6-os számára még nem is teljes évben 433 darab fogyott belőle – de határozottan jön fel a kompakt, Golf méretű 3-as is. Míg a Mazda6 leginkább 2,2-es dízelmotorral, kézi váltóval megy és a jobban felszerelt változatokat keresik, de a majdnem full extrásnak számító CD 175 Revolution AT is szép darabot hasít ki magának a teljes eladásból. 3-asból a GT 120 Attraction változata pörög a leginkább.
Milyen új autót vesz a magyar? 1
A Mazda-vásárlók leginkább a Soul piros színért vannak oda – a legtöbb reklámban, illetve a nemzetközi bemutatón is ebben a színben tolta a gyár a kocsikat – de ha a vevőben győz a racionalitás, akkor a barnásszürke Titanium Flash fantázianevű, vagy a Reflex kék fényezést választja. Árban a legnépszerűbb 6-os esetében 8,3 millió, míg a 3-asnál 6 millió forintos kiadást jelent az új autó
Milyen új autót vesz a magyar? 2

Citroën

A csinos, szerethető és főleg családbarát autókat kínáló Citroënnél a C4 Picasso, és a Grand C4 Picasso páros a favorit, érthető módon a franciák erősségének számító dízelmotoros kivitelben. Legkedveltebb a 115 lóerős e-HDi, kézi váltós a 2., 3. felszereltségi szinttel berendezve. C3-asból az 1,2 literes VTi Sélection fogy jól, amit a C-Elysée HDi 92 követ, Exclusive felszereltséggel. Ha a forintokat nézzük, a legkedveltebb családi csapatszállítóért a legtöbben 7 millió forintot fizetnek, a méretben szerényebb, átlag C3-as 4 millióba, míg a gyarmatokra szánt C-Elysée-ből a legkapósabb konfiguráció 4,5 millió forintba kerül. Hogy a C-Elysée mennyire erős az olcsó a családi autó kategóriában, az ebből az összehasonlító tesztből is kiderül.

VW

A Volkswagennél nem meglepő módon 2013-ban az új Golf vitte a prímet, 1,2-es, 105 lóerős benzinmotorral, Trendline felszereltséggel, amely éppen eggyel a legfapadosabb Start modell felett van. Idén viszont a kisebb méretű Polo vette át a vezető helyet – legalábbis az első négy hónapban -, amiből az 1,4-es a legnépszerűbb, Comfortline felszereltséggel. Az 1,2-es Trendline Golf 5,7 millió forintba, míg a slágerlistás Polo 4 millóba kerül

Milyen új autót vesz a magyar? 3
A Volkswagen spanyol tagozatánál (SEAT) az Ibiza a nyerő – tavaly és az idei év első 4 hónapjában egyaránt ez a befutó – , ebből adtak el a legtöbbet. Méghozzá 1,4 literes, 85 lóerős motorral, Reference kivitelben, 3,7 millió forint értékben.
Audiból az A3-as Sportback volt tavaly is a legmenőbb és idén is. Mindössze a kedvenc motor változott, míg tavaly a 122 lóerős 1,4-es TSI volt a befutó, addig idén már a 105 lovas dízel vezet. Ez árban félmilliós ugrást jelent, a benzines 6,9 millió, míg az idei kedvenc dízelmotoros kivitel 7,4 millió forint.
Milyen új autót vesz a magyar? 4

Škoda

Škodáéktól eddig az Octaviát vitték a legjobban, 1,4 -es 140 lovas benzinessel, de januárban változott a közízlés és inkább a kombit kívánták meg többen, de már az 1,6-os, 105 lovas dízellel. Elegance felszereltségi szinttel. Itt is 500 ezer forintba kerül a stílusváltás, az 1,4-es benzines 6,2 millió, míg a takarékos dízel kombi változata 6,7 millió forintos áron megy.
Milyen új autót vesz a magyar? 5
A VW konszern sportos vonalánál is változott a divat, A tavalyi Cayenne helyett idén a Panamera lett a kedvenc, ami jó jel, bár –  kapaszkodjanak meg – a 3 literes V6-os dízellel viszik a legtöbbet. Ehh, milyen világban élünk, amikor már a Porsche-tulaj is az üzemanyagon spórol…
Milyen új autót vesz a magyar? 6

Renault

A Renault-Dacia vonalon a bitang méretű belső terével hódító négyajtós Renault Fluence Expression 1,5 dCi 95 lóerős motorral az egyik legmenőbb modell, amit a Renault Clio Techno Feel TCe 90 lóerős változata követ. Míg az előbbi krémfehér, addig utóbbi lángvörös fényezéssel adható el a legkönnyebben. Dacia Dusterből az Arctic felszereltségű, 1,5 dCi 109 lóerős, 4×4-es a legkelendőbb – aminek a sarkában a Sandero Stepway Arctic változata liheg 90 lóerős benzinmotorral Sarki fény színben. A Fluence 4,5 millió forintba, a háromhengeres apró Clio pedig 3,8 millióba kerül. A 4×4-es Duster az egész jó Arctic kivitelben is kijön 4,6 millió forintból.
Milyen új autót vesz a magyar? 7

Toyota

A Toyotánál szinte holtverseny alakult ki a dobog első helyén, méghozzá két, egymástól stílusban, felhasználási területben egyaránt fényévekre álló modell között. A városi vonalat a Yaris 1,33 dual VVT-i, 6 fokozatú kézi váltós, Active felszereltségi szinttel rendelkező modellje, míg a városon kívüli kalandorokat a Toyota Hilux 2.5 D 144 LE, 5 fokozatú kézi váltós, Style felszereltségű példánya képviseli. Színben a Yarisból bordó metál színben adtak el a legtöbbet, míg a Hilux a vevők szerint metálzöldben az igazi. Egyetértünk. A Yaris 3,8 millió forintos áron, a Hilux pedig 7,7 millióért megy.
Milyen új autót vesz a magyar? 8

Suzuki

A Suzukinál még mindig a Swift vezet, ebből a GLX felszereltségi szint a kapós, és leginkább az 1,2-es benzinmotorral viszik az autót. Emellett szépen jön fel a valamivel drágább árkategóriájú SX4 S-Cross is, viszont ebből szinte kizárólag a 5 millió forint alatti belépőmodell pörög. 

Szavazás

És te mit vennél?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Vérmacy

    Olasz autók ismét kimaradtak ezen páratlan/pártatlan weblap remek cikkéből…

  • Floyd

    Mert olasz autót a kutya sem vesz :)

  • v_Petya25

    Miféle lista ez, elmentek otthonról, mi az nálatok hogy menő autó?
    Yaris meg az 1,2-es csóringer Golf?
    Panamera meg Hilux is van rajta, de egy Opelt, Fordot se látok.
    Esetleg nézzetek már meg el eladási statisztikát….

    Csak jelzem, hogy VW-nél a Trendline az a fapad kategória csak gyalult deszkábó, a magyaroknak kitalált Start az meg a szálkás.

  • The Good Boy

    gondolom azért csak ezek a gyártmányok szerepeltek a cikkben, mert ezen forgalmazok voltak csak képesek válaszolni erre a bonyolult kérdésre, a többi valószínűleg magasról sz*rt rá. Dübörög a gazdaság meg az autóeladás, megtehetik…

    félelmetesek ezek az autóárak: octavia 6,2-6,7, fluence: 4,5, mazda3: 6
    tény hogy 8 éve én is közel 4,5-et adtam ki a kompakt autómért, de ezek valahogy ebben a gazdasági helyzetben nagyon fejbevágó árak (pedig a havi jövedelmem ettől jóval nagyobb mértékben növekedett). Igazából én pl. nem is gondolkodok új autóban a cserénél, hanem egy pár éves, magasabb felszereltségű, és kategóriájú használtban nagyjából egy fluence vagy duster áráért.

  • ACC.600

    eladási statisztikát kár idekeverni.
    abban a listában részt vesznek a cégek is. egyébként is volt már ilyen lista.
    ott octavia, focus, astra, golf volt az első helyeken….

  • Piet

    Na igen, Claudia Schiffer megmondta hogy autót csak a Németek tudnak csinálni, hát én teszek a szőke szépség által mondottakra és inkább vennék Olasz autót, lehet hogy akkor kutya vagyok (bár nem ugatok) de az igazi stílusos vasak ott vannak.

    Amúgy megfigyeltem ha elkezdenek reklámozni egy típust akkor azt elkezdik venni az emberek. Legyen akár Opel, Skoda, Ford. Amit pedig nem, arról nem is tudnak hogy egyáltalán létezik. Így fordult elő pár hónapja amikor megjelent a Fiat 500L és kaptam egyet az első hazánkba érkezett darabok közül tesztvezetésre, a lámpáknál úgy néztek a kocsira mint valami UFO-ra. Jellemző……

    Vérmacy – 2014.05.29 07:36

    Olasz autók ismét kimaradtak ezen páratlan/pártatlan weblap remek cikkéből…

    Floyd – 2014.05.29 08:04

    Mert olasz autót a kutya sem vesz :)

  • The Good Boy

    Piet – 2014.05.29 11:26

    “…amikor megjelent a Fiat 500L és kaptam egyet az első hazánkba érkezett darabok közül tesztvezetésre, a lámpáknál úgy néztek a kocsira mint valami UFO-ra…”

    Ha gonoszkodni akarnék, akkor erre azt írnám, hogy nem a kocsira néztek mint valami ufora, hanem rád, hogy pénzt adtál azért a csúnya, bocs túlárazott autóipari remekműért.:D

    Ízlések és pofonok, speciel engem nem igazán érdekelnek, hogy mekkora év bizniszét lehet megcsinálni a méltatlanul (vagy inkább méltán, ez nézőpont kérdése) elfeledett digó autókkal, mert én személy szerint egyiket sem venném meg (hétköznapi normál autókról van szó, mielőtt valami kommenthuszár előveszi a ferrari, meg hasonló neveket).

  • Piet

    Semmi gond, nem vagyunk egyformák mindenkinek más autó tetszik. :-) De láttad már élőben a Fiat-ot? Istenemre mondom az összes fotó ami róla van a neten csúnyábbnak mutatja.

    De ha már a szépségnél tartunk és pl. hasonlítani kellene az ominózus Fiat 500L-t mondjuk a Citroen C4 Picasso-hoz, szerintem a digó klasszisokkal szebb. Múltkor ültem egy C4 Picassoban, hát kicsit túl komoly (nekem legalábbis). Ezzel szemben az 500L beltere csupa forma és otthonosság.

    Egyébként érdekes a felvetésed, ezt sok embertől meg szoktam kérdezni az ismeretségi körömben: miért nem vennél olasz autót?

  • The Good Boy

    Piet!

    Írtam egy szép hosszú hsz-t, amit a blogmotor szépen elnyelt. Röviden a lényege:

    Mivel közvetlenül az osztrák határ mellett lakok és sokszor vagyok európa boldogabbik felében, ezért természetesen láttam már 500L-t, nem is egyszer. Számomra egyszerűen nem szép, nem ébreszt semmilyen birtoklási vágyat. Olasz autóból a jelenlegi Delta, ami tetszik, és használtan a Thesis, amiből a közelmúltban nézegettem is párat, mert az ár/érték aránya zseniális, de amit lehet róla hallani/olvasni, azok után nem valószínű, hogy egyszer bele mernék ugrani. A Picasso 500L összehasonlitásra annyit, hogy számomra nem is lehet öket összehasonlítani, annyira nem egy kategória. Pedig a citroen sem a szívem csücske (miután egy fullos citromot boldogan toltam be egy éves korába beszámításra a jelenlegi autómba, mert annyira sokszor volt baja), de egy mostani C5 vagy egy C6 nagyon tetszene, igaz a C6-ról szóló sztorik is hasonlóak a thesis-ről hallhatókhoz, úgyhogy azt se merném bevállalni.
    több mint 20 autót birtokoltam, illetve birtoklok most is, ezek között kettő olasz volt. Na ez a két autó volt az egyedüli (fiat és Lancia), ami valaha megállt alattam (sőt nem is egyszer sikerült nekik). Szóval nekem emiatt nem kellene, hogy a kérdésre is válaszoljak.

  • subtotal

    Mondok megdöbbentő számot: 100 Audi A6-ból 95 dízel a németeknél. Simán lehet, hogy itthon is. Hagyjuk már ezt a prekoncepciót, hogy mindegyik fogához veri a garast mikor 60-70 ezer eurós kocsikat rendel.

  • v_Petya25

    subutotal
    Majd ha valakinek leesik, hogy energiasűrűség a alapján kéne adóztatni az üzemanyagokat, akkor majd gyorsan változik ez az arány. :)

  • Kempelen10.

    Jófiú, oszt melyik Európa boldogabbik fele?

  • The Good Boy

    Kempelen10: nekem, innen az osztrák magyar határtól 6 km-re lakva, minden tőlem legalább 7 km-el nyugatabbra, az már számomra Európa boldogabbik fel. Egyébként lényegtelen, ez egy szubjektív vélemény és érzés, nem fogok emiatt veled vitába keveredni.

  • Kempelen10.

    És mitől boldogabb az a fele Európának Jó srác?

  • Piet

    The Good Boy!

    A Delta valóban egy szépen megrajzolt autó, bár a műszaki alapok egy az egyben a jelenlegi Bravo-tól származnak és az is egy szép stílusos verda. A Thesisről (sajnos) én is hallottam negatív kritikákat. Ott szerintem az lehetett a gond hogy a Lancia (Fiat) annyira oda szeretett volna pörkölni a konkurenciának hogy olyan technológiát épített, ami túl komplikált volt és/vagy a tervezés a gyártás és kivitelezés előtt járt.

    Ha már nem tudjuk az összehasonlítást elvégezni a C4 Picasso/500L-nél elvégezni akkor legyen a C3 Picasso (ez már szerintem közelebb áll az 500L-hez). Jól tudom ezt a kategóriát hívják mini MPV-nek ?! Bár itt már a képbe kerül a Fiorino Qubo is (igaz ebből nincs hosszított kivitel, mint az 500L-ből a Living) szóval bonyolódik a dolog.

    Ami az útközbeni megállásokat illeti, sokszor meglepődöm, amikor ezeket hallom/olvasom. Jómagam közel 100e km-t tettem már bele a saját négykerekűmbe (Fiat Punto) és hiszed vagy sem, nem volt semmi olyan rendkívüli dolog, ami miatt cserbenhagyott volna a kocsi.

  • The Good Boy

    Ízlések és pofonok: nekem a c3 picasso és az 500L teljesen azonos(an nem tetszik). Igazából véleményem szerint egy nagyon szűk kategória rést kívántak mindkettővel betömni. Véleményem szerint kevés sikerrel. Házon belül az 500L pont egy Bravo áráért kapható. Ahhoz pedig szerintem túl megosztó a formája. De ez szubjektív.
    A fiat puntoról (I.-II.) nagyrészt én is jókat hallok, több is van a szőkébb környezetemben.

  • The Good Boy

    szőkébb=szűkebb

  • macuda6

    Közülük a Mazda 6 marketingvörösben a valódi használatra, a Cayenne varacskolni, a Hilux pedig dolgozni kéne.

  • Kempelen10.

    Jósrác!
    “több is van a szőkébb környezetemben”
    A boldogabbik Európában? Vagy a nem boldogban jósrác?

  • husky

    Olyat kell venni ami megfelel az igényeknek és futja is rá! Ezt a legnehezebb összekombinálni. Hány fő, mekkora család, 190 cm magasság a mérvadó, hány gyerek, kutya stb. Akarunk-e vontatni, de mindenképpen legyen csomagtere. No meg a viszonylag nagyobb autó talán jobban is véd.

  • subtotal

    Petya: sokaknak leesett már, talán majd lesz ilyen, de akkor is csak max pariban lesz a benzines. De továbbra sem gondolom, hogy ez lenne a fő vezérelv. Akkor az A6 dízelek 95%-án belül nem csak 30% lenne a 2.0TDI. A többi ugyanis a 3.0 TDI, azaz mégegyszer: minimum 50e, de inkább 60-70e eurós autók.

    Kempelen:
    http://www.alon.hu/sites/default/files/image/image/elegedettseg.jpg
    Azaz nagyjából igaza van, 20. század történelme alapján pedig tuti.
    Reméljük a 21. század itt is legalább olyan jó lesz, mint a boldogabbik felén…

  • Kempelen10.

    Subtotal! A “sírva vigad a magyar” nem alap nélküli. Kicsit kevesebbet kellene keseregnünk, meg mások után ácsingóznunk és rögtön boldogabbak lennénk.
    A magam részéről kevés dolgot utálok jobban, mint a nyekergést és önmarcangolást.

    Jósrác! Szerinted melyik európai boldogabb? Akinek több pénze van utolsó stádiumos rákbetegként, vagy a csóró, de egészséges hazai csókának? Melyik is akkor Európa boldogabbik fele, ott a fene nagy osztrák határ mellett a fenébe abba a síránkozással?

    ON

  • pécsimunkás

    Kempelen10 !

    Pécsen az elmúlt 1 év alatt 5-6 benzinkút bezárt ! Világcégek kútjai.
    Biztos azért,mert Magyarország jobban teljesít…

  • Kempelen10.

    Pécsimunkás!
    Nálunk meg nyitott ugyanennyi, egy se Lukoil, hanem az általad sztárolt nagy nyugati hálózatok 1-1 tagja, pedig sokkal keletebbre vagyunk!
    Ne légy buta, ha ilyenből vonsz le általános következtetést bármire, akkor hamar el fogsz tévedni.
    Nem tudom, hogy ezt a jobban teljesítést honnan veszed különben, de ha így gondolod…

  • hopp

    Az 5-6 pont jó lesz 3-nak. És ha bezártak akkor mi van? Kinek hiányoznak? Sose volt rájuk szükség! A 3-ból kettő ráadásul a legrosszabb fajtából. Csak örülni lehet, hogy elporoztak innét.

  • Kempelen10.

    Hopp Pécsimunkás! Ez kínos. :-DDD

  • pécsimunkás

    Nem kínos! Az ,h milyen kút zárt be lexarom,nem érdekel, Lukoilnál v Agipnál tankolok.
    Csak arra akartam kicsit rávilágítani,h ha sorban bezárnak ekkora városban a benzinkutak,ott valami nagy baj van…
    És a többi kúton sem kell sorba állni.

  • Kempelen10.

    Valami baj biztos van. De semmiképpen nem az, amit végkövetkeztetésként kinyomtál magadból.
    Sok a kút. Sehol nem kell már sorban állni úgy 15 éve (vagy még régebben), leszámítva a Lukoil hétvégi -10 Ft vagy mennyi akcióját. Na, ott van, hogy 1 autó áll mindenki előtt. Komoly sor bazeg.

  • hova

    Kempelen.
    A rettenetes nagy gond ott van, hogy nálunk kb. tízszer annyi a rákbeteg, mint eu nyugati részében és a megelőzés is sokkal de sokkal előrébb tart!! Tehát nem kell annyit siránkozni a betegség miatt pl. egy oszráknak v egy németnek… Boldogabb vég-e a nyugati magyarország? Nézd meg a kormány statisztikáját és rögtön rájössz:igen, boldogabb v netán a bűnügyi statisztikát megyékre lebontva!! Mások az emberek, más a szellemiség, más a jövedelem és az álláslehetőség…szóval ilyenek! De remélhetőleg a KELETI NYITÁS majd megoldja ezt a problémát.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.