Bíróság elé állítottak egy zebrán átkelő gyalogost

Szerző: dr. Janklovics Ádám levél küldés  Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.05.25. 06.00

Sietett a munkahelyére, összeütközött a lendületesen érkező bringással, akinek csigolyája tört.

Különleges a balesetek bírósági utóéletét bemutató sorozatunk eheti darabja: rendkívül ritka, hogy közlekedési büntető ügyekben gondatlanságból elkövetett súlyos testi sértés a vád, ráadásul egy gyalogos a vádlott.

Éppen késésben volt a reggeli munkába jutáskor cikkünk főszereplője. Mivel próbaidejét töltötte a huszonéves fiatalember, mindenképpen be akart érni a céghez időben, kapkodta a lábát – így történt a baj.

Budapest egyik főútjának zebráján az úttestre lépett, és elindult a túloldalon lévő villamosmegálló felé, de úgy, hogy közvetlenül egy buszmegállóban álló busz előtt kelt át a túloldalra. Fontos részlete az ügynek, hogy a busz betakart, az úton közlekedők nem látták őt.

Még az úton tartózkodott, amikor az autósok lámpája zöldre váltott. Az azonnal meginduló forgalomból a belső sávban egy kerékpáros ért elsőként a késésben lévő gyalogoshoz, előbbi valójában nem is a lámpánál várakozott, hanem lendületből esett a kereszteződésbe. A későbbi vizsgálatok szerint “folyamatos 23-28 km/h sebességgel a járdán haladt, majd ahogy észlelte, hogy az autósoknak a lámpa piros-sárgát ad, leugratva a járdáról haladt tovább az úton”.

Csigolya-, és kulcscsonttörés lett belőle

Megpróbálta kikerülni a piros jelzése ellenére még mindig a zebrán átkelő gyalogost, de különösen szerencsétlenül összeütköztek. A bringás többszörös csigolyatörést és a kulcscsont-törését szenvedett, teljes felépülése meghaladta a 3 hónapot, de szerencsére nem maradt vissza egészségkárosodás nála. A munkahelyéről végül elkéső gyalogos kisebb karcolásokkal megúszta.

Hivatalosan meg kellett vizsgálni a versenykerékpárt, de mint kiderült, annak nem volt olyan hibája, ami szerepet játszott a balesetben. Az igazságügyi szakértő ugyanakkor azt is megállapította, hogy a drága bringában 95 ezer forintos kár keletkezett.

Illusztráció

A bírósági eljárást megelőző szakértői vizsgálatoknak két fő kérdésre kellett választ adni:
    –  hol történt pontosan a gázolás?
    –  látták-e egymást az ütközők?

Kiderült, hogy
    –  a gyalogos már majdnem átért a túloldalra
    –  a busz miatt nem láthatták egymást

Mit mondtak a bíróság előtt?

Amint a cikk elején írtuk, gondatlanságból elkövetett súlyos testi sértéssel vádolta meg az ügyészség a gyalogost.

Vallomásai során a fiatalember egymásnak ellentmondó állításokat is megfogalmazott, azokból nem lehetett megállapítani, hogy pirosnál vagy zöldnél lépett le a zebrára. A Dr. Székely Ügyvédi Iroda által védett gyalogos hibának tekintette, hogy a busz előtt takarásában indult el, de mint nyilatkozta, megpróbálta kikerülni az ütközést, ám túl későn vette észre a lendületesen érkező bringást.

Vele szemben a sértett a nyomozati és a bírósági szakban kitartóan állította, ő zöldnél tekert az úttesten. Elárulta azt is, hogy korábban a járdán hajtott, ezért a lámpa előtt nem várakozott, oda szerinte kb. 20 km/órás tempóval érkezett. A belső sávba pedig azért ment át, mert mellette egy lassító busz éppen megállásra készült. A gyalogost nem látta, így semmilyen manővert nem tett annak érdekében, hogy az ütközést elkerülje, még fékezni sem volt ideje.

Koronatanúként hallgatta meg a bíróság a busz sofőrjét, aki szerint a gyalogos villogó zöldnél lépett le a zebrára, a kerékpárost viszont nem látta, nem tudott róla nyilatkozni.

Mindketten hibáztak

Az eljárás során kiderült, hogy mindketten megsértették a KRESZ-t.

A gyalogos egyszer: villogó zöld jelzésnél lépett a zebrára. A bringás viszont több ponton: pirosnál tekert be a kereszteződésbe, az út rossz részén haladt, gyalogátkelőn előzött más járművet, és nem adott elsőbbséget a zebrán a gyalogosnak.

Mérlegelve a történteket a bíróság felmentette a vád alól a gyalogost.

Tudta, hogy 48 ezer gyalogost megbírságoltak a magyar rendőrök pozitív következmény nélkül?

Ilyen szép cikket még tényleg nem látott! A fotóra kattintva meglátja, hogy igazunk volt.

Bíróság elé állítottak egy zebrán átkelő gyalogost 1

Kommentek

  • Bárki

    Aki megengedte, hogy 23 és 28 Km/h közlekedjen a gyalogjárdán annak kéne a nyakába varni az egészet!

  • bundaska1001

    Mióta annyi engedményeket kaptak a gyalogosok ,s bringások ,motorosok eszméletlen mit művelnek. Gyalogos szét sem néz úgy lép le,velem egy irányban halad ,él ér a gyalog átkelőhöz ,s leugrik elém s vigyorog rám ?! Beijesztett ,én meg tudtam állni mert alig gurultam.Másik esetem az M-5-ös bejövő szakaszán történt,P.Erzsébet felé a felüljáróra szeretem volna fel jutni,a zaj védő fal mögül ezerrel tekert a bringás ,reagálni nem volt időm elsuhant előttem.Kapcsolt Ő is mert köszönte hogy olyan lassan mentem hogy elfért.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

Isuzu D-Max – Egy no bullshit-pickup

Ha te is s-sel ejted az Isuzut, érdemes elolvasnod ezt a cikket Japán legrégebbi autógyártójának legújabb pickupjáról. Az átdolgozott D-Max nem igényli a bullshitgenerátort.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.