Bíróság elé állítottak egy zebrán átkelő gyalogost

Szerző: dr. Janklovics Ádám levél küldés  Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.05.25. 06.00

Sietett a munkahelyére, összeütközött a lendületesen érkező bringással, akinek csigolyája tört.

Különleges a balesetek bírósági utóéletét bemutató sorozatunk eheti darabja: rendkívül ritka, hogy közlekedési büntető ügyekben gondatlanságból elkövetett súlyos testi sértés a vád, ráadásul egy gyalogos a vádlott.

Éppen késésben volt a reggeli munkába jutáskor cikkünk főszereplője. Mivel próbaidejét töltötte a huszonéves fiatalember, mindenképpen be akart érni a céghez időben, kapkodta a lábát – így történt a baj.

Budapest egyik főútjának zebráján az úttestre lépett, és elindult a túloldalon lévő villamosmegálló felé, de úgy, hogy közvetlenül egy buszmegállóban álló busz előtt kelt át a túloldalra. Fontos részlete az ügynek, hogy a busz betakart, az úton közlekedők nem látták őt.

Még az úton tartózkodott, amikor az autósok lámpája zöldre váltott. Az azonnal meginduló forgalomból a belső sávban egy kerékpáros ért elsőként a késésben lévő gyalogoshoz, előbbi valójában nem is a lámpánál várakozott, hanem lendületből esett a kereszteződésbe. A későbbi vizsgálatok szerint “folyamatos 23-28 km/h sebességgel a járdán haladt, majd ahogy észlelte, hogy az autósoknak a lámpa piros-sárgát ad, leugratva a járdáról haladt tovább az úton”.

Csigolya-, és kulcscsonttörés lett belőle

Megpróbálta kikerülni a piros jelzése ellenére még mindig a zebrán átkelő gyalogost, de különösen szerencsétlenül összeütköztek. A bringás többszörös csigolyatörést és a kulcscsont-törését szenvedett, teljes felépülése meghaladta a 3 hónapot, de szerencsére nem maradt vissza egészségkárosodás nála. A munkahelyéről végül elkéső gyalogos kisebb karcolásokkal megúszta.

Hivatalosan meg kellett vizsgálni a versenykerékpárt, de mint kiderült, annak nem volt olyan hibája, ami szerepet játszott a balesetben. Az igazságügyi szakértő ugyanakkor azt is megállapította, hogy a drága bringában 95 ezer forintos kár keletkezett.

Illusztráció

A bírósági eljárást megelőző szakértői vizsgálatoknak két fő kérdésre kellett választ adni:
    –  hol történt pontosan a gázolás?
    –  látták-e egymást az ütközők?

Kiderült, hogy
    –  a gyalogos már majdnem átért a túloldalra
    –  a busz miatt nem láthatták egymást

Mit mondtak a bíróság előtt?

Amint a cikk elején írtuk, gondatlanságból elkövetett súlyos testi sértéssel vádolta meg az ügyészség a gyalogost.

Vallomásai során a fiatalember egymásnak ellentmondó állításokat is megfogalmazott, azokból nem lehetett megállapítani, hogy pirosnál vagy zöldnél lépett le a zebrára. A Dr. Székely Ügyvédi Iroda által védett gyalogos hibának tekintette, hogy a busz előtt takarásában indult el, de mint nyilatkozta, megpróbálta kikerülni az ütközést, ám túl későn vette észre a lendületesen érkező bringást.

Vele szemben a sértett a nyomozati és a bírósági szakban kitartóan állította, ő zöldnél tekert az úttesten. Elárulta azt is, hogy korábban a járdán hajtott, ezért a lámpa előtt nem várakozott, oda szerinte kb. 20 km/órás tempóval érkezett. A belső sávba pedig azért ment át, mert mellette egy lassító busz éppen megállásra készült. A gyalogost nem látta, így semmilyen manővert nem tett annak érdekében, hogy az ütközést elkerülje, még fékezni sem volt ideje.

Koronatanúként hallgatta meg a bíróság a busz sofőrjét, aki szerint a gyalogos villogó zöldnél lépett le a zebrára, a kerékpárost viszont nem látta, nem tudott róla nyilatkozni.

Mindketten hibáztak

Az eljárás során kiderült, hogy mindketten megsértették a KRESZ-t.

A gyalogos egyszer: villogó zöld jelzésnél lépett a zebrára. A bringás viszont több ponton: pirosnál tekert be a kereszteződésbe, az út rossz részén haladt, gyalogátkelőn előzött más járművet, és nem adott elsőbbséget a zebrán a gyalogosnak.

Mérlegelve a történteket a bíróság felmentette a vád alól a gyalogost.

Tudta, hogy 48 ezer gyalogost megbírságoltak a magyar rendőrök pozitív következmény nélkül?

Ilyen szép cikket még tényleg nem látott! A fotóra kattintva meglátja, hogy igazunk volt.

Bíróság elé állítottak egy zebrán átkelő gyalogost 1

Kommentek

  • Bárki

    Aki megengedte, hogy 23 és 28 Km/h közlekedjen a gyalogjárdán annak kéne a nyakába varni az egészet!

  • bundaska1001

    Mióta annyi engedményeket kaptak a gyalogosok ,s bringások ,motorosok eszméletlen mit művelnek. Gyalogos szét sem néz úgy lép le,velem egy irányban halad ,él ér a gyalog átkelőhöz ,s leugrik elém s vigyorog rám ?! Beijesztett ,én meg tudtam állni mert alig gurultam.Másik esetem az M-5-ös bejövő szakaszán történt,P.Erzsébet felé a felüljáróra szeretem volna fel jutni,a zaj védő fal mögül ezerrel tekert a bringás ,reagálni nem volt időm elsuhant előttem.Kapcsolt Ő is mert köszönte hogy olyan lassan mentem hogy elfért.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.