Ésszerű választás félmillió forintért

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.05.21. 17.00

Egy igazi átlagos autót keres olvasónk átlagos, félmilliós összegért. Rengeteg lehetőség közül választhat, szakértőnk segít dönteni!


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő!

6 hete szenvedek az autóvásárlás körüli borzalmaktól. 500e Ft-ig keresek olyan személyautót, melynek viszonylag kicsi a fenntartása, biztonságos, és legalább 4 ajtós, mert két autósülésben ülő gyermeket szállítok naponta. Jó lenne, ha lehetne azért a csomagtartóba is pakolni, bár kombira nem vágyom. Ford fan vagyok (egyesek szerint rosszul teszem), így első körben Focusokat néztem, kevés sikerrel.

Tetszett a Peugeot 206 is, bár csomagtartó szempontjából nem ideális, és még állítólag igen szerviz igényes is! Ha nagyon olcsóra vágyom, akkor tudom, hogy Suzuki és bár volt Swiftem, mégis idegenkedem tőle! Javaslatokat kaptam még Citroen Xsarara és Daewoo Kalosra is, utóbbiról magas fogyasztást olvastam. Esetleg még a Fiat Punto??

Tehát mindennapi használatra keresek megbízható, könnyen fenntartható, 2 gyermekkel is kényelmes autót. Mit érdemes keresnem?

Köszönettel
T. Ildikó

Ésszerű választás félmillió forintért 1

Szakértőnk válasza

Kedves Ildikó!

Én kitartanék a Focus mellett. 350-400 ezerért tényleg nehéz normálisat kifogni, de a félmilliós kerettel biztatóbb a helyzet. Tanácsok a típusról ebben a cikkben. Az említett Citroën Xsarát én is ajánlottam volna, szerintem méltatlanul alulértékelt autó és az ötajtósnak is nagy, 408 literes a csomagtartója. A legjobb az 1,4-es benzines belőle, de a dízelmotorjaitól sem félnék annyira, mint más márkáknál.

A 206-ot nem tartom jó autónak, volt elég futóműgondja is, viszont a FIAT Punto II kulturált, kényelmes, egész biztonságos és olcsón fenntartható autó, ha nem pont Önt érinti egy váltóhiba vagy hengerfejgond, ami sajnos előfordul. De ennek ellenére is felvenném a listára a Focus és a Xsara mellé. A Kalos fogyasztása átlagon felüli és billegős futóműve, oldalszél-érzékenysége miatt sem ajánlanám. A Kalos azoknak jó, akik kis forgalmú utakon járnak vele, és koruk miatt vagy más okból úgysem sietnek.

Hat hét autókeresésre sajnos cseppet sem sok, de talán könnyebb autóra lelnie, ha a Hyundai Getzet, másik nevén TB Getet is bevonja a kutatásba. Tágas és megbízható kisautó, akár az 1,1, akár az 1,3 vagy 1,4 literes benzinessel.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr!
Kérdésem csupán közvetetten kapcsolódik a vezetéstechnikához.
Nyári gumit vennék Fiat Brava 1.2-es autónkra, 185/60R14 méretben. Tudna sorrendet állítani biztonság,kezelhetőség tekintetében az általam kinézett abroncsok között?

-Kumho Ecowing KH 27
-Semperit Comfortlife 2
-Falken Sn 832Ec
-Hankook Kinergy Eco k425
-Apollo Amazer 3G Maxx

Köszönettel: Balu

Ésszerű választás félmillió forintért 2

Szakértőnk válasza

Kedves János!

Az Ön által a listán szerepeltetett gumik közül naponta találkozom a tréningeken a Semperit, a Hankook, a Falken és a Kumho márkákkal.

Tudnia kell, hogy 15 éve foglalkozom vezetéstechnikai tréningek, autók, és gumik tesztelésével. Céget alapítottam erre a célra. Az első évben, a világ egyik legnagyobb gumigyártója részére végeztünk 11 héten keresztül méréseket, hozzánk delegált vezetők segítségével.

Már akkor is függetlennek tartottam magam, és azóta is az maradtam, ami azt gondolom, érték, tehát nem kell egy támogató cég miatt valahova húznom. Kínos lenne, ha szponzorváltás miatt háromévente más márka felé lejtene a pályám.

Azt gondolom, hogy ha az áprilisban megjelent autós újságokban körülnéz, talál majd olyan nyárigumi-teszteredményeket, amiket szerintem el lehet fogadni korrekt megközelítésnek. Sok szempont alapján vizsgálható a gumiválasztás, érdemes ezt elolvasnia. Nem szeretnék tehát sorrendet felállítani, a szomszédom most vett Semperiteket, és szerintem jól tette.

Üdvözlettel,   Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelettel érdeklődnék, hogy milyen fórumhoz, hivatalhoz fordulhatnánk az alábbi panaszunkkal.

A garázsaink bejárata egy olyan utcából nyílik, amelynek minkét végére ki van téve a “Behajtás csak célforgamom részére”, ezt mégsem veszik figyelembe az autósok, áthajtásra használják az utcát, sokszor akadályozva az utcákban lakókat a garázsokba be és kihajtáskor, meglehetősen méltatlan helyzetve hozva bennünket, akiknek ténylegesen lenne joguk behajtani az utcába.

Ez egy nagyon szűk kis utca, semmiképpen sem alkalmas kétirányú forgalomra, mégis minkét irányból használják áthajtásra, egyérelműen azért, hogy lerövidítsék az újtukat. Sokszor balesetveszelyes helyzetbe hozzák a gyalogosokat is, mivel az utca elég meredek, de még csak véletlenül sem tartják a sebességkorlátozást, gátlástalanul száguldoznak a szűk kis utcában.

Köszönöm előre is szakvéleményét.

Ésszerű választás félmillió forintért 3


Szakértőnk válasza

Tisztelt Zita!

Problémájára a következő javaslatom van: amennyiben van az Önök településén közterület-felügyelet, érdemes ügyével Őket felkeresni, ha nincsen, javaslom, hogy a rendőrség felé jelezze a problémát.

Tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
Dr. Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • v_johny

    500-ból talán Xsara amit lehet találni, de sokat meg kell nézni. Ezért az összegért aligha lehet autónak nevezhető Focus-t találni, a többit viszont a méretük miatt elvetném, elvégre a hölgynek kell a hely. Ahogy cseperednek a gyerekek, úgy még több hely kell, egyre több lesz majd a pakk is.

  • hulyemernok

    500 ezer Ft-ért tényleg nem fog jó Focust találni. Ha mégis megvesz egy ilyet, akkor azt mindenképp érdemes beleszámolni, hogy az autó ilyen-olyan részei nem hibátlanok. Mindenesetre én is maradnék e típus mellett. Xsarából jobb állapotút kapni ennyiért, hibái (legfőképp elektromos) ismertek, nagyon mellényúlni nem lehet. A többi felsorolt autó mind kisebb, nem tartom célszerűnek megvenni egy ilyet aztán fél év múlva rájönni, hogy kicsi. De a legfontosabb, hogy bármilyen típust is választ észben kell tartani, hogy ezek már nem új autók, de nem is 4-5 évesek és bőven lehetnek vásárlás után olyan költségek amelyek az autó árához képest már nem elhanyagolhatók.

  • Vérmacy

    Amennyiben Ford-fun, akkor sztem nem kérdés, a következő 6 hetet Focusok felkutatásával kell eltölteni. Amennyiben nincs meg a kiválasztott, akkor lehet bővíteni a keresési kört és Én a Punto II-est sem vetném el. Kiváló, kiforrott 1.2-es motor (75 vagy 80 LE-vel, a 60-ast hanyagolnám) 5 ajtósban rövid távokon “élhető” utastér. Nővéremnek ilyen van és most várja az ikreit. Szóba sem került a csere igaz, Ő “csupán” 160 cm. Fenntartásról meg annyit, hogy törött volt amit vett és a sérülések kijavításán kívül csupán olaj- és szűrőcsere kellett.
    Továbbá bármilyen furcsán hangzik Én a Lancia Lybrákat is megnézném! Nem is gazán a benzineseket (alacsony fenntartás :)) főleg nem az öthengeres 2000-est, hanem inkább a dízeleket. A világból kimennek csupán meg kell kérni egy havert (nem PD fanatikust), hogy kísérje el megnézni ill.egy motordiagnosztikát is bele lehet/kell számolni a vételbe. Csalódott Lybra tulajdonost még nem hallottam…

  • péloday

    Én a hölgynek a Lancia Lybrát ajánlanám ! Akár az 1.6 benzinest is ! Városban 7-8 liter ,országúton 5-6 liter,autópályán 7-8-9 liter/100km ! Végtelenül megbízható,igényes autó általában full extrásak,minimum a 4 légzsák max a 10. Kétzónás digitklíma az alap. 1.8-2.0 benzin kizárt 13-20 liter városban,a többi ok ! Nekem 5. éve megvan,hibátlan !

  • hulyemernok

    Lybra? Érdekes felvetés. 156-al egy alapon fut, azt most mindenesetre nem tudom, hogy a futóművük is megegyezik-e, de ha igen akkor arra számítani kell, hogy az nagyon “érzékeny” pontjuk, ezek az utak konkrétan megeszik… Más részről meg azért sem ajánlanám, mert hiába vannak hozzá jó áron utángyártott alkatrészek, még is így jóval drágább a beszerzésük mint bármely más nagyobb darabszámban futott társának (Astra, Focus, Golf stb.) Ha meg esetleg törik azt nem is említem. Ettől függetlenül lehet egy nagyon jó autó, de aki fél millióért költséghatékony autót szeretne semmiképp nem ajánlanám.

  • Vérmacy

    Költséghatékonyságban nem rosszabb, mint amiket beírtál! Pl. egyik kollégám Focusának “csupán” azért volt 50ezer a hátsó fék felújítása, mert nem ABS-es. Innentől fogva egyetlen félmillás verda sem “költséghatékony”.
    “http://www.autonavigator.hu/hasznaloi_velemenyek/lancia/lybra” – javaslom a linket végigbogarászni.
    Golf?-) Az a Golf, amelyik bef*sik autópályán és a szakszervizben azt mondják, hogy az 1000 km-enkénti fél egy liter olajfogyasztás normális? Ez vicces és még csak nem is kényelmes, alacsony a felszereltsége és már szinte mindegyik egy rozsdaboglya és rommá hajtott fél milláért!
    Pont ezért “jók” az olaszok ezen árkategóriában, mert ezeket a “suttyó-széthajtós gyerekek” nem keresik, /Me’ a Golf a legjobb/…
    Ha törik, minden drága!
    Pont a 156-os rokonság miatt nem csillagászati a futómű, mert abból meg annyi van, mint a szemét!
    Ahogy írtam, először Fordok. Aki ahhoz szokott nem biztos, hogy másban is jól érezné magát. Esetleg 306-os Peugeot. Meglepően jól dolgozik a családban…

  • hulyemernok

    Mit értünk hátsó fék felújítás alatt? Új fékdobok? Az nyilván megdobja az árat, de minden autónál… A Golfot én sem tartom kifejezetten jó autónak, csak azért említettem mert alkatrész minden második bokorban van hozzá. És hiába van sok 156-os, és hiába vannak jó áron utángyártott alkatrészek, arányaiban véve még mindig olcsóbb az alkatrész a Fordokhoz, Opelekhez. Ha nem hiszed járj utána ;) Azt meg, hogy ha esetleg megtörik az autót ne sarkítsuk már le annyira, hogy az minden típusnál drága és kész! Nem mindegy mennyire drága az a drága…

  • Gil Grissom
  • péloday

    A Lybra a 156-os erősen módosított padlólemezére épül ! Futóműve NEM az Alfáé ! Alkatrészei (mechanikai) nagyrészt a Fiat Mareáé(egy gyárban egy soron készült vele) Fenntartása semmilyen extra dolgot nem követel.Tökéletes választás ! Összetörni bármit össze lehet, semmi sem olcsó ! Karosszéria elemek is gond nélkül beszerezhetők hozzá !

  • bubibeka1.6

    Üdvözletem !

    Nem a konkrét típus miatt írok, hanem a mostani Fordokon észlelhető sofőr lábtér-pedál-szőnyeg kombó megoldás miatt. A tesztelt típusnál is látom, hogy a gumi vagy szövet szőnyeg nem elég hosszú a sofőr oldalán, nem ér be a pedálok alá. Egy 2011-es Ford Focus az új autóm, és ott is ez a problémám: összekoszolódik és vizes,sáros lesz esős napokon a gépkocsi belső, nem cserélhető, és nem kiszedhető, ezáltal alig takarítható borítása.

    Nincs lábtámasz sem, vagyis ott a helye, de nincs rajta olyan műanyag szerű borítás ami megvédelé az a filcszőnyeg valamit amivel az egész beltér borítva van alul az autókban.

    Nincs szívem arra rátenni a saras, vizes cipőmet. Ilyet eddig egyik korábbi autónknál sem tapasztaltam, a Mazda6 -ban is olyan hosszú lábszőnyeg van, hogy a pedálokról oda esik a kosz, oda csöpög a víz. A kuplung melletti lábtámasz ott erősített, oda tudom rakni a lábamat ha ki akarom nyújtani, és nem kell meredeken 90 fokban letámasztani a padlóra.

    Másnak is feltűnt ? Ez csak Ford probléma ?!?!

    Vettem a Focusba másik szőnyeggarnitúrát, a prémium velúr helyett gumit (az is gyári ), de ugyan olyan rövid…

  • Guevara

    Bubi: Vegyél egy olcsó szőnyeggarnitúrát a Tescoban, nem gumit hanem azt padlószőnyegszerűt és azt tedd a gumiszőnyeg alá úgy, hogy beérjen a pedálok alá, akár be is lehet szabni ha nagyon nem illik bele. Az egyik hátsó kis szőnyegből meg lehet csinálni védőt a taposóra, csak tenni kell rá tépőzárnak a “tüskés” részét. Én is így oldottam meg, így nem megy tönkre a szőnyeg a taposón és ki is lehet szedni kitakarítani ha nagyon elkoszolódott. Nálam a színe is megegyezik az autó szőnyegéével, meg se lehet mondani hogy “otthoni” megoldású a dolog.

  • hulyemernok

    Egy U-Ace nevezetű gyártó gyárt elég jó minőségű szőnyegeket. Focushoz is csinál és hosszabb mint a gyári. Ezen a videón megnézhet: https://www.youtube.com/watch?v=OvurzRp0O9w Van többféle színben is, viszont a beszerzése picit macerás lehet, valószínűleg külföldről kell megrendelni.

  • hulyemernok
  • bubibeka1.6

    Guevara – 2014.05.22 15:00 !

    Először is köszönöm a gyors és korrekt választ !

    Jó lenne az ötleted, csak a Focus III-nál van egy “vonal”, ott ameddig a gyári velúr és gumi szőnyeg is ér, odááig egyenes, ott van egy furcsa kereszt borda, ami kiemelkedik, majd utána megint lejt és újra lassan emelkedik. Emiatt az univerzális szőnyeg ott nem tudja rendesen lekövetni, és valóban az lesz amit a kézikönyve is ír, vagyis benyomva beleér a pedálokba, amitől néha nehéz teljesen kinyomni a kuplungot.

    Néztem már a neten mindent, de nem találtam eddig semmit ami ebbe a modellbe való. Focus II-höz van alumínium lábtámasz, de csak alu pedálsorral együtt. Ha lett volna ilyen a Focus III- akkor megrendelném, de sajna nincs ilyen gyári kiegészítő.

  • bubibeka1.6

    hulyemernok – 2014.05.22 15:18 ÚJ

    Neked is köszönöm a gyors választ ! Megnéztem a videót és az ebay-es linket is. Ez az amit keresek ! Van benne lábpihentető rész, nem kell alakítanom semmit. Az ára viszont annyi csak előre ( csak oda kell a hátsók tök jók), mint a gyári Ford-ból a teljes garnitúra, és ehhez még jön a postaköltség. Nem vásároltam még ebay-en, hogy működik ez ? Kötelező fiókot készíteni ? Előre utalással működik a dolog ha nem akarok bankszámla számot megadni ?

  • Guevara

    Bubi: Lefényképeztem neked a taposómat. A vaku miatt azért jól kivehető, de egyébként nem látszik ennyire.
    http://kepfeltoltes.hu/140522/IMG_0162_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  • hulyemernok

    Én sem vásárolok ebay-en, de ha rákeresel valószínüleg találsz leírást róla, hogy is működik.

  • bubibeka1.6

    Guevara – 2014.05.22 17:37

    Köszönöm szépen az időt és a munkát amit rászántál ! Így már látom, hogy miről beszéltél. A lábtámaszt te szerkesztetted ?

  • Guevara

    Bubi: A szőnyegdarabot én szabtam bele, igen, meg ugye tépőzár egyik felét varrtam rá, így tökletesen rögzül, nem mozdul el, ha kell kiszedhető. Ha esetleg majd eladom az autót, akkor csak kiveszem és alatta ott lesz az alig taposott eredeti szőnyeg. Nem értem egyébként hogy miért nem tesznek oda tényleg valami műanyag vagy gumi lemezt, mert ott nagyon gyorsan szét lehet taposni az autó szőnyegét.

  • bubibeka1.6

    hulyemernok – 2014.05.22 17:56

    Utána néztem, hogy hogyan is működik ez az általad javasolt szőnyeg. A képek és a leírások alapján tökéletes lenne, az ára majdnem 20,000 Ft csak előre ( nekem csak a bal első kéne de az nincs külön), ez is oké, lenyelem, de létre kéne hozni PayPal fiókot csak ezért az egy dologért. Még ez is rendben, majd megkérek egy ismerőst akinek már van. Ami viszont sajnos elvi okokból nincs rendben, az az, hogy a 20.000 ből az irreálisan magas szállítási költség + 30% vám + 27 % Áfa + plusz csomag nyomonkövetés amiatt 40.000 Ft-os gumiszőnyeg lesz. Most próbálkozom azzal,hogy írok olyan kereskedőknek, akik autó gumiszőnyeggel foglalkoznak, hátha ők betudják szerezni nekem.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.