A kétmilliárd forintos autó – Ferrari 375 MM

Egy ritka, méregdrága Ferrari története

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.05.19. 16.00

Az, hogy egy Ferrari nem vihető haza egy Suzuki Swift áráért, nem meglepő. De hogy egyenesen kétmilliárd forint legyen az értéke, az már tényleg párját ritkítja.

Helmut Eberlein Ferrari-márkakereskedő olyan mellékesen bökte ki az ügyfele által rendelkezésünkre bocsátott, 4,19 méter hosszú Ferrari 375 MM Pinin Farina Spider kétmilliárdos árát, mintha arról beszélt volna, hogy előző nap derült vagy borult volt az ég. Holott alig tizenegy darab készült ebből a típusból, és abból is csupán nyolc maradt fenn 1953 óta.

Ez a példány – nem utolsósorban – kalandos történetének köszönheti csillagászati vételárát. A 375 MM sosem volt olcsó, megvásárlását már születésének idején is csak a legtehetősebb magánemberek engedhették meg maguknak. Az elnevezésben szereplő MM rövidítés a Mille Migliára emlékeztet, jelezve, hogy a típust az akkoriban igen népszerű távolsági versenyek ihlették.

Sikerek Amerikában

Ennek ellenére a 375 MM nem a kor legendás olasz ezermérföldes versenyén, hanem az ugyancsak nagyon híres Carrera Panamericanán elért eredményével írta be magát az autóversenyzés történelemkönyvébe.

Amikor 1953. augusztus 12-én a szerelők hozzáláttak a 0376AM alvázszámú kocsi megépítéséhez, még egyáltalán nem sejthették, mi mindent kell majd kiállnia a későbbiekben. A 375 MM 1953-1954 telén hagyta el a gyárat – és egyúttal Európát is. Amerikában – az amerikai Ferrari-importőr és autóversenyző, Luigi Chinetti közvetítésével – a Stanfordban (Connecticut állam) lakó Erwin Goldschmidt vásárolta meg.

Tengerentúli pályafutásának első hónapjaiban keleti parti pálya- és hegyi versenyeken állt rajthoz, majd nem sokkal később új gazdához, az olajmágnás James Shakespeare-hez került a New York Motor Show-n. Shakespeare 1954. november 19-én, 24-es rajtszámmal, Chinettivel állt rajthoz a Carrera Panamericanán. Alig öt nap leforgása alatt 3069,8 kilométert tettek meg, ezzel megelőzve még a gyári Ferrari-csapatot is. Ember és gép számára egyaránt kemény próbatételt jelentett helytállni a perzselő mexikói napsütésben. 20 óra, négy perc és ötven másodperc után összetettben hatodikként, az 1,5 liternél nagyobb lökettérfogatú sportkocsik kategóriájában pedig negyedikként értek célba.

180 literes tankba vezet a cső a villámzáras sapkán és csomagfedélen keresztül

Kommentek

  • Guevara

    Gyönyörű klasszikus roadster.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.