A kétmilliárd forintos autó – Ferrari 375 MM

Egy ritka, méregdrága Ferrari története

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.05.19. 16.00

Az, hogy egy Ferrari nem vihető haza egy Suzuki Swift áráért, nem meglepő. De hogy egyenesen kétmilliárd forint legyen az értéke, az már tényleg párját ritkítja.

Helmut Eberlein Ferrari-márkakereskedő olyan mellékesen bökte ki az ügyfele által rendelkezésünkre bocsátott, 4,19 méter hosszú Ferrari 375 MM Pinin Farina Spider kétmilliárdos árát, mintha arról beszélt volna, hogy előző nap derült vagy borult volt az ég. Holott alig tizenegy darab készült ebből a típusból, és abból is csupán nyolc maradt fenn 1953 óta.

Ez a példány – nem utolsósorban – kalandos történetének köszönheti csillagászati vételárát. A 375 MM sosem volt olcsó, megvásárlását már születésének idején is csak a legtehetősebb magánemberek engedhették meg maguknak. Az elnevezésben szereplő MM rövidítés a Mille Migliára emlékeztet, jelezve, hogy a típust az akkoriban igen népszerű távolsági versenyek ihlették.

Sikerek Amerikában

Ennek ellenére a 375 MM nem a kor legendás olasz ezermérföldes versenyén, hanem az ugyancsak nagyon híres Carrera Panamericanán elért eredményével írta be magát az autóversenyzés történelemkönyvébe.

Amikor 1953. augusztus 12-én a szerelők hozzáláttak a 0376AM alvázszámú kocsi megépítéséhez, még egyáltalán nem sejthették, mi mindent kell majd kiállnia a későbbiekben. A 375 MM 1953-1954 telén hagyta el a gyárat – és egyúttal Európát is. Amerikában – az amerikai Ferrari-importőr és autóversenyző, Luigi Chinetti közvetítésével – a Stanfordban (Connecticut állam) lakó Erwin Goldschmidt vásárolta meg.

Tengerentúli pályafutásának első hónapjaiban keleti parti pálya- és hegyi versenyeken állt rajthoz, majd nem sokkal később új gazdához, az olajmágnás James Shakespeare-hez került a New York Motor Show-n. Shakespeare 1954. november 19-én, 24-es rajtszámmal, Chinettivel állt rajthoz a Carrera Panamericanán. Alig öt nap leforgása alatt 3069,8 kilométert tettek meg, ezzel megelőzve még a gyári Ferrari-csapatot is. Ember és gép számára egyaránt kemény próbatételt jelentett helytállni a perzselő mexikói napsütésben. 20 óra, négy perc és ötven másodperc után összetettben hatodikként, az 1,5 liternél nagyobb lökettérfogatú sportkocsik kategóriájában pedig negyedikként értek célba.

180 literes tankba vezet a cső a villámzáras sapkán és csomagfedélen keresztül

Kommentek

  • Guevara

    Gyönyörű klasszikus roadster.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.