Helmut Eberlein Ferrari-márkakereskedő olyan mellékesen bökte ki az ügyfele által rendelkezésünkre bocsátott, 4,19 méter hosszú Ferrari 375 MM Pinin Farina Spider kétmilliárdos árát, mintha arról beszélt volna, hogy előző nap derült vagy borult volt az ég. Holott alig tizenegy darab készült ebből a típusból, és abból is csupán nyolc maradt fenn 1953 óta.

Ez a példány – nem utolsósorban – kalandos történetének köszönheti csillagászati vételárát. A 375 MM sosem volt olcsó, megvásárlását már születésének idején is csak a legtehetősebb magánemberek engedhették meg maguknak. Az elnevezésben szereplő MM rövidítés a Mille Migliára emlékeztet, jelezve, hogy a típust az akkoriban igen népszerű távolsági versenyek ihlették.

Sikerek Amerikában

Ennek ellenére a 375 MM nem a kor legendás olasz ezermérföldes versenyén, hanem az ugyancsak nagyon híres Carrera Panamericanán elért eredményével írta be magát az autóversenyzés történelemkönyvébe.

Amikor 1953. augusztus 12-én a szerelők hozzáláttak a 0376AM alvázszámú kocsi megépítéséhez, még egyáltalán nem sejthették, mi mindent kell majd kiállnia a későbbiekben. A 375 MM 1953-1954 telén hagyta el a gyárat – és egyúttal Európát is. Amerikában – az amerikai Ferrari-importőr és autóversenyző, Luigi Chinetti közvetítésével – a Stanfordban (Connecticut állam) lakó Erwin Goldschmidt vásárolta meg.

Tengerentúli pályafutásának első hónapjaiban keleti parti pálya- és hegyi versenyeken állt rajthoz, majd nem sokkal később új gazdához, az olajmágnás James Shakespeare-hez került a New York Motor Show-n. Shakespeare 1954. november 19-én, 24-es rajtszámmal, Chinettivel állt rajthoz a Carrera Panamericanán. Alig öt nap leforgása alatt 3069,8 kilométert tettek meg, ezzel megelőzve még a gyári Ferrari-csapatot is. Ember és gép számára egyaránt kemény próbatételt jelentett helytállni a perzselő mexikói napsütésben. 20 óra, négy perc és ötven másodperc után összetettben hatodikként, az 1,5 liternél nagyobb lökettérfogatú sportkocsik kategóriájában pedig negyedikként értek célba.

180 literes tankba vezet a cső a villámzáras sapkán és csomagfedélen keresztül