A kétmilliárd forintos autó – Ferrari 375 MM

Egy ritka, méregdrága Ferrari története

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.05.19. 16.00

Az, hogy egy Ferrari nem vihető haza egy Suzuki Swift áráért, nem meglepő. De hogy egyenesen kétmilliárd forint legyen az értéke, az már tényleg párját ritkítja.

Helmut Eberlein Ferrari-márkakereskedő olyan mellékesen bökte ki az ügyfele által rendelkezésünkre bocsátott, 4,19 méter hosszú Ferrari 375 MM Pinin Farina Spider kétmilliárdos árát, mintha arról beszélt volna, hogy előző nap derült vagy borult volt az ég. Holott alig tizenegy darab készült ebből a típusból, és abból is csupán nyolc maradt fenn 1953 óta.

Ez a példány – nem utolsósorban – kalandos történetének köszönheti csillagászati vételárát. A 375 MM sosem volt olcsó, megvásárlását már születésének idején is csak a legtehetősebb magánemberek engedhették meg maguknak. Az elnevezésben szereplő MM rövidítés a Mille Migliára emlékeztet, jelezve, hogy a típust az akkoriban igen népszerű távolsági versenyek ihlették.

Sikerek Amerikában

Ennek ellenére a 375 MM nem a kor legendás olasz ezermérföldes versenyén, hanem az ugyancsak nagyon híres Carrera Panamericanán elért eredményével írta be magát az autóversenyzés történelemkönyvébe.

Amikor 1953. augusztus 12-én a szerelők hozzáláttak a 0376AM alvázszámú kocsi megépítéséhez, még egyáltalán nem sejthették, mi mindent kell majd kiállnia a későbbiekben. A 375 MM 1953-1954 telén hagyta el a gyárat – és egyúttal Európát is. Amerikában – az amerikai Ferrari-importőr és autóversenyző, Luigi Chinetti közvetítésével – a Stanfordban (Connecticut állam) lakó Erwin Goldschmidt vásárolta meg.

Tengerentúli pályafutásának első hónapjaiban keleti parti pálya- és hegyi versenyeken állt rajthoz, majd nem sokkal később új gazdához, az olajmágnás James Shakespeare-hez került a New York Motor Show-n. Shakespeare 1954. november 19-én, 24-es rajtszámmal, Chinettivel állt rajthoz a Carrera Panamericanán. Alig öt nap leforgása alatt 3069,8 kilométert tettek meg, ezzel megelőzve még a gyári Ferrari-csapatot is. Ember és gép számára egyaránt kemény próbatételt jelentett helytállni a perzselő mexikói napsütésben. 20 óra, négy perc és ötven másodperc után összetettben hatodikként, az 1,5 liternél nagyobb lökettérfogatú sportkocsik kategóriájában pedig negyedikként értek célba.

180 literes tankba vezet a cső a villámzáras sapkán és csomagfedélen keresztül

Kommentek

  • Guevara

    Gyönyörű klasszikus roadster.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.