Fiat Stilo vagy Daewoo Lacetti 800 ezerért?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 17.30

Daewoo Lacetti, vagy Fiat Stilo? Melyik lehet jó választás 800-900 ezer forintért? Szakértőnk segít dönteni!


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szörényi András Úr!

Segítségét kérem. Van egy nagyon szeretett 17 éves Ford Fiesta Fun gépkocsim, csak én használom, egyre kevesebbet már. Sajnos szabadban áll, rozsdásodik a hátsó sárvédőnél. 167.000 km van benne, nem vagyok csaló, csak szakszervizbe járok, ahol annak idején vásároltam is. Szervizkönyves. Mit tanácsol? Javíttassam meg a karosszériát vagy keressek új , azaz újabb használt kocsi, és ha igen milyent. Ha eladnám, mennyit kaphatnék érte?

Válaszát előre is köszönöm,

üdvözlettel Pusztai Elvira

Szakértőnk válasza

Kedves Elvira!

Ha az autón csak a sárvédő rozsdásodik és az alváz, a rugótornyok, az oszlopok, küszöbök stb. nem, akkor mindenképp megtartanám a Fiestát és megjavíttatnám a korrodált részt. Az autóért aligha adnak többet 350 000 forintnál, ennyiből hasonlóan gondosan karbantartott kisautót nehezen talál, mert a piac sajnos nem fizeti meg a szervizkönyves, ilyen példásan szervizelt autók tényleges értéktöbbletét kevésbé gondos/tehetős gazdák autóival szemben.

Üdvözlettel, Szörényi András

Fiat Stilo vagy Daewoo Lacetti 800 ezerért? 1

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő!

Autó vásárlás dilemmában vagyunk,több választás is előttünk áll, az első az a chevrolet Lacetti 1.6 16V Elite Acc( 2004-es évjárat), a másik a Fiat Stilo Actual 1.4 (2005-ös évjárat), ez a kettő amihez húz a szívünk ,az összeg amit rá tudunk szánni az olyan 800-900 ezer!
Kérem írja le szakértői véleményét,válaszát köszönöm :)

Szakértőnk válasza

Kedves Henrietta!

Szerencsére már kiválasztotta azt a két autót, amelyek erős értékvesztésük miatt viszonylag olcsók, mégis jó és ajánlható típusok. A Stilóról írtunk külön használtautótesztet is, ebből az 1,4-es kifejezetten jó motorváltozat. Magas fogyasztása miatt a Lacettiből nem vennék 1,6 literest, csak 1,4-est. Így az 1,4 literes Stilo és az ugyanekkora motorú Lacetti közül a koreai autó felé húz a szívem, mert szerintem sokkal kényelmesebb az ülése. A Stilo mellett a hatfokozatú váltó szól, ami akkor döntő érv, ha főleg országúton és autópályán tervezik használni az autót. Megbízhatósági szempontból a Lacetti köztudottan jó autó, de a FIAT-tól sem tartanék.

Üdvözlettel, Szörényi András

Fiat Stilo vagy Daewoo Lacetti 800 ezerért? 2

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely úr!

2014,05.07-én Dánielnek adott válaszával kapcsolatban szeretném kérdezni,hogy amennyiben enyhe lejtésű úton motorfék üzemben halad a jármű, pici gáz adásával miért lesz nagyobb az olajnyomás, mint gáz adása nélkül (a motor fordulatszámához képest)?
Válaszát előre is köszönöm. Pataki Ferenc


Szakértőnk válasza

Tisztelt Pataki Úr!

Rövid válasz:

A válaszban arra próbáltam utalni, ha hosszabb távon ereszkedünk lefelé, és tartósan, akár több kilométeren keresztül motorfék használatával haladunk, időnként egy rövidebb – lehetőleg egyenes – szakaszon célszerű finom gázadással kicsit gyorsítani, ezzel kicsit időlegesen szándékosan megemelni a motorfordulatot, és ezzel együtt nyilván a motorolajnyomást is.

Hosszabb kiegészítés ráérő olvasóknak:
Ezt követheti egy kuplung nélküli fékezés, amivel újra beállíthatjuk azt a tempót, ahol a választott sebességfokozatban a motorfék üzemben továbbhaladás kezelhetővé teszi a tempót, és nem fogyasztunk üzemanyagot. A modernebb motorok olajozási rendszere a magasabb minőségi követelményeknek megfelelő motorolajok használata mellett is érzékenyebb, több helyen kell a megfelelő kenést, és hűtést biztosítani minden körülmények között.

Fiat Stilo vagy Daewoo Lacetti 800 ezerért? 3

A motor és hajtómű olajozási rendszere üzemszerű működésre, tehát gyorsításra, haladásra, és motorfék üzemre is tervezett, nagy gond nem lehet. A gyártó nyilván nem fog leírni ilyen az autó használatával kapcsolatos apróságokat a kezelési könyvben.

Aki a Mátrában, az Alpokban, vagy a Magas Tátrában született, az meg már gyerekkorában megfigyelte, hogy a buszvezetők, a teherautósofőrök ezt így csinálják, pedig ők még nem is jártak egyetemre, sőt még a turbót sem ismerték. Az autóvezetés-oktatási anyagában sem szerepelnek ezek a megoldási lehetőségek, aki a saját autóját használja, annak lehet ez egy kiegészítő információ, amire időnként érdemes figyelni.

Mielőtt valaki megkérdezné, ez dízelmotorral szerelt járművekre is vonatkozik. Nyilván megoldható lenne, hogy egy mérőműszerekkel felszerelt autóval konkrét méréseket végezzünk, több ponton mérve az olajnyomást, a pillanatnyi motorhőmérsékletet, és még 12 más adatot.

Majd azt egy táblázatba összefoglaljuk, és ez alapján megállapítsuk, hogy a motorfék üzemben 1800-as motorfordulat mellett mért 2,7 bar olajnyomás, a haladás közbeni 5 másodpercig tartott gázadást követően 1,2 másodperccel később , 2600-as motorfordulat/percnél 3,2 barra növekedett. Később a gázelvételt követő toló üzemmód hatására újra visszaállt az azt megelőző 2,7 bar üzemi nyomásra. Nem szeretnék tudományoskodni, bocsánat az ilyen hosszú válaszért.

Üdvözlettel,   Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Korábban már megírtam esetemet (német sárga rendszámos autómmal közlekedtem a rendőr megállított mivel szerinte érvénytelen hatósági jelzéssel közlekedtem) a szabálysértési eljárás során 30 ezer forintos büntetést szabtak ki. Természetesen nem fizettem be, a Bíróság 6 nap elzárásra változtatta a pénzbüntetést. Kérdésem, ebben az esetben van még lehetőségem jogi orvoslatra?

Tisztelettel Bernáth Gábor

Fiat Stilo vagy Daewoo Lacetti 800 ezerért? 4

Szakértőnk válasza

Tisztelt Bernáth Úr!

Jogorvoslatra nincs lehetősége az eljárás ezen kései szakaszában. Jogorvoslatra a szabálysértési hatóság pénzbírságot kiszabó határozata ellen lett volna lehetősége. A szabálysértési elzárásra átváltoztatás tárgyában hozott határozattal szemben sincs helye jogorvoslatnak.

Ha az elkövető vagy helyette más a pénzbírságot, illetve a szabálysértési elzárásra átváltoztatott pénzbírságnak a még le nem töltött napoknak megfelelő összegét igazoltan megfizeti, a szabálysértési elzárás a továbbiakban már nem foganatosítható, illetve a szabálysértési elzárás foganatosításának megkezdését követően az elkövetőt nyomban szabadon kell bocsátani. Fentiek értelmében javaslom, hogy a kiszabott pénzbírságot fizesse meg, így elkerülheti az elzárást.

Tisztelettel:

Dr. Janklovics Ádám
Dr. Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • hulyemernok

    Én mindenképp a Fiatot ajánlanám. Használati értékben ha nem is nyújt többet, jóval gusztusosabb autó mint a Lacetti. És ha nem feltétlen csak ez a két típus jöhet szóba megnéznék néhány Focust, Astrát és Golfot is. Azt még leírom, hogy személyes kedvencem ilyen értékben a Focus I. Annyival jobb vezetni mint kategóriatársait, hogy emellett nem lehet elmenni és ezen felül is egy nagyon jó autó. Viszont ami a legfontosabb, hogy ha kiválaszt egy típust nézzen meg belőle jó néhány példányt, mert ilyen idős korban már nagy lelakott autók is vannak a piacon, tapasztalatból mondom, hogy akkora különbség lehet két egy forma típus között, hogy el se hiszi az ember, hogy ugyanolyan autót vezet. És ez nem kilométer függő, ilyen benzines autóknál az lenne az utolsó amit megnézek…

  • hulyemernok

    Ja, és enyhén nevetséges a cikkíró azon válasza, hogy azért húz a Lacetti felé a szíve, mert kényelmesebb az ülése…

  • ACC.600

    800ért? Most komolyan?

    én 800ért németből behozok olyan e36-ot, hogy ehetsz a motorról, igényes, hátsókerék meghajtás, még tetőablak is lehetséges.
    Arról nem is beszélve, hogy bmw. Mos’ had ne ragozzam má’…értitek nem???
    Még mielőtt fejberúgna valaki a képernyő elől, csak trollkodtam. :)

  • Ant.all

    A Lacetti egy ipari hulladék ócska műszerfallal és sokat zabáló motorral. Ráadásul annyira lenézett márka, hogy ki is vonult az európai piacról.
    A Stilo messze minőségibb darab, amiből az 1.2-es igazán keveset fogyaszt, igényes a beltere, és sok a 6 légzsákos digitklimas a piacon.
    A Focus messze jobban néz ki mint egy fos Opel. Golfot meg akkor kell venni, ha a presztízs a fontos.

  • MetroGoldwinMayer

    800-900ból én egyáltalán nem foglalkoznék a típussal, hanem mindent megnéznék, amit ennyiért árulnak és megvenném ami valóban jó állapotú. km-től, évjárattól függetlenül.

    Lehet persze ilyet is hogy kiválasztok 2 (nem túl gyakori) típust és arra megyek, de akkor hosszú hónapok + az ország körbefutkározása lesz az ára a dolognak. Egyszerübb találni 1 jó G Astrát, mint emezt a 2t.

  • v_johny

    Ant.all:

    Az hogy mi-hogy néz ki (kinek mi tetszik) erősen szubjektív, így nem lehet ilyen szempont alapján tanácsot adni senkinek. Egy autó általános minőségét és használati értékét nem a megjelenése határozza meg.
    A kijelentésed (“annyira lenézett márka, hogy ki is vonult az európai piacról”) viszont mindent visz, ezt nem lehet überelni, ez lényegében minden esetleges nyitott kérdést lefed a hozzászólásoddal kapcsolatban…

  • a.szorenyi

    Kedves hulyemernok!

    A designról szerintem nem érdemes vitatkozni, a szintén olasz formatervű Lacetti nekem pl. jobban tetszik az ötajtós Stilónál (a háromajtósnál nem), de ezzel nem terhelem az Olvasót. A Stilo ülése szerintem rémes, 1,4-estől a 2,4 Abarthig sokfélét vezettem és ez persze alkat kérdése is, de nagyon meghatározó emlékem az autóról. A Focus I-gyel egyetértek, de nem ez volt a kérdésben.

    Kedves Ant.all!

    A Chevrolet nem ezért vonult ki, hanem mert nem érte volna meg feltolni a márkát olyan szintre, hogy jövedelmező legyen a lehetséges részesedésükkel forgalmazni Európában, ahol a GM-nek van egy sokkal erősebb, de támaszra szoruló márkája. A Daihatsu sem azért vonult ki, mert hulladékokat gyártana. A Lacettikkel 600 ezer kilométereket taxiznak el sokan, és az 1,4-es egyáltalán nem fogyaszt sokat.

    Üdv, Szörényi András

  • hulyemernok

    Nem csak a designról van szó. A Stilo nagyságrendekkel minőségibb belsővel rendelkezik mint a Lacetti. Másban pedig egyáltalán nem rosszabb mint a Chevrolet, sőt…

  • Szőrős

    “Fiat Stilo vagy Daewoo Lacetti 800 ezerért?”

    Inkább ajánlanám a Daewoo Stilot, vagy a Fiat Lacettit!
    A Chevrolet-et semmi képpen!

  • Gianniz

    “Szakértőnk válasza:
    Tisztelt Bernáth Úr!Jogorvoslatra nincs lehetősége az eljárás ezen kései szakaszában. Jogorvoslatra a szabálysértési hatóság pénzbírságot kiszabó határozata ellen lett volna lehetősége. A szabálysértési elzárásra átváltoztatás tárgyában hozott határozattal szemben sincs helye jogorvoslatnak. ”

    Ez egy baromság:

    “Fizetni mindig lehet

  • Gianniz

    Fizetni mindig lehet

  • Gianniz

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.