Ezért menj ki a magyar DTM-futamra!

Szezonnyitó DTM-futamon jártunk

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.05.10. 08.00

Jobb hangok, mint az F1-ben, lángok a kipufogóból, csajok dögivel. Megmutatjuk, miért érdemes kijönni június 1-jén a 26 év után visszatérő DTM-futamra a Hungaroringre.


Jobb hangok, mint az F1-ben,  lángoló kipufogók és csajok dögivel. Megmutatjuk, miért érdemes kijönni június 1-jén a 26 év után visszatérő DTM-futamra a Hungaroringen. A hockenheimi  szezonnyitón jártunk.

Mi az a DTM?

Lángot lövellő kipufogók, füldugóval is hangosan ordító V8-asok, 23 versenyautó, 3 volt F1-es pilóta, hét túraautó-világbajnok egy mezőnyben. Valami ilyesmi a DTM, azaz a német túraautó-bajnokság, ami 26 év után tér vissza idén június 1-jén Hungaroringre. A hockenheimi szezonnyitót látván pedig nagyon is érdemes lesz kimenni rá!

Mivel versenyeznek?

Szénszálás knight rideres kormány, érdekes színű markolattal


A nagyjából 500 lóerő körüli négyliteres szívómotorok szigorú szabályok alapján épülnek és  darabonként legalább 4 versenyt kell kiszolgálniuk a vezetővel minimum 1120 kilós versenyautókban. 

A messziről hagyományos karosszériának tűnő külső mögött komoly szénszálas monocoque vázszerkezet adja az alapot a hozzá kapcsolódó bukócsövekkel, így jóval komolyabb technika, mint például a WTCC autóknál, amivel Michelisz Norbi is versenyez.  Az előfutamok alatt a Formula 3-as autókkal közel azonos időket (kb. + 3mp) autózott az Audi RS5, a BMW M4, és a Mercedes C-Coupé. 

A csapatok már jártak áprilisban tesztelni a Hungaroringen, itteni köridejük  1:37,  ez pont a F1-es autók és a WTCC masinák ideje között van félúton.  Az izgalmas versenyre pedig az akár fél másodpercen belül autózó teljes mezőny  a garancia.

Miért mennék ki?

Mert izgalmas az egymástól centikre száguldó autók látványa, mert emberközelibb, érthetőbb, kézzel foghatóbb, és olcsóbb, mint az F1 – miközben legalább akkora körülötte a felhajtás.  Kiállítják a három prémiummárka  legdögösebb, legerősebb modelljeit is, és miközben ezeket csodáljuk, bármikor belefuthatunk a versenyzőkbe, akik nem félnek a rajongók közelébe merészkedni. 

Nem beszélve a mezőny 23 pilótájára jutó legalább 23 gyönyörű hölgyről (gridgirl), akik vonulnak egész nap, ha éppen nem a versenyzők nevét, képét tartalmazó táblácskát tartják széles mosollyal és kidomborított idomokkal.  Minden adott egy izgalmas hétvégéhez. A képek magukért beszélnek!

Miattuk például érdemes kimenni. Vagy a még szebb magyar lányokért!


Vitaly Petrov a F1-ből igazolt a DTM-be. Nem lesz könnyű dolga, az utóbbi években csak Paul di Resta tudott nyerni az F1-esek közül.


Idén a légellenállásra mentek rá nagyon a csapatok. Ez a művészi megoldás is ezért született.


Pillanatok alatt cserélhető külső elemek


Az Audi színeiben eddig kétszer volt világbajnok a svéd Mattias Ekström, akivel a futam előtt beszélgettünk. Tetszett neki a Hungaroring, jár IKEÁ-ba és egy RS6-os a privát autója.


Átrepültek a rázókövön. A VW Scirocco R-Cup különlegessége, hogy gázzal (CNG) mennek a versenyautók. Ez a betétfutam nem lesz a Hungaroringen, viszont lesz helyette Maserati Trofeo. Csöppet sem bánjuk.


A BMW-nél volt idén már M4-esnek hívják a versenyautót, az új utcai modellt promótálván ezzel


A kipufogó közvetlenül a küszöb alatt fut, és az ajtó mögött puffog a természetbe.


A Formula 3 verseny jön a Hungaroringre is. 3 másodperccel gyorsabbak csak a DTM-nél, de nem olyan látványosak és hangosak


23 versenyzőre 23 táblahordozó szépség jut

Még több csinos lányért kattints a képre!

Szavazás

DTM 2014

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Guevara

    Szerintem unalmas a DTM. Szinte egyforma autók, profizmus a végletekig, ezáltal túl “steril” a verseny, nem látszik hogy gyorsan mennek. A hang egyáltalán nem izgalmas, de ezt kompenzálandó legalább kegyetlen hangos. (Füldugó nélkül tényleg ne)

  • zoldfulu2000

    Ha lesz rá lehetőségem egyszer megnézem már, ifjúkkori kedvencem volt a széria (mármint a régi “igazi” DTM)…

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.