Ezért menj ki a magyar DTM-futamra!

Szezonnyitó DTM-futamon jártunk

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.05.10. 08.00

Jobb hangok, mint az F1-ben, lángok a kipufogóból, csajok dögivel. Megmutatjuk, miért érdemes kijönni június 1-jén a 26 év után visszatérő DTM-futamra a Hungaroringre.


Jobb hangok, mint az F1-ben,  lángoló kipufogók és csajok dögivel. Megmutatjuk, miért érdemes kijönni június 1-jén a 26 év után visszatérő DTM-futamra a Hungaroringen. A hockenheimi  szezonnyitón jártunk.

Mi az a DTM?

Lángot lövellő kipufogók, füldugóval is hangosan ordító V8-asok, 23 versenyautó, 3 volt F1-es pilóta, hét túraautó-világbajnok egy mezőnyben. Valami ilyesmi a DTM, azaz a német túraautó-bajnokság, ami 26 év után tér vissza idén június 1-jén Hungaroringre. A hockenheimi szezonnyitót látván pedig nagyon is érdemes lesz kimenni rá!

Mivel versenyeznek?

Szénszálás knight rideres kormány, érdekes színű markolattal


A nagyjából 500 lóerő körüli négyliteres szívómotorok szigorú szabályok alapján épülnek és  darabonként legalább 4 versenyt kell kiszolgálniuk a vezetővel minimum 1120 kilós versenyautókban. 

A messziről hagyományos karosszériának tűnő külső mögött komoly szénszálas monocoque vázszerkezet adja az alapot a hozzá kapcsolódó bukócsövekkel, így jóval komolyabb technika, mint például a WTCC autóknál, amivel Michelisz Norbi is versenyez.  Az előfutamok alatt a Formula 3-as autókkal közel azonos időket (kb. + 3mp) autózott az Audi RS5, a BMW M4, és a Mercedes C-Coupé. 

A csapatok már jártak áprilisban tesztelni a Hungaroringen, itteni köridejük  1:37,  ez pont a F1-es autók és a WTCC masinák ideje között van félúton.  Az izgalmas versenyre pedig az akár fél másodpercen belül autózó teljes mezőny  a garancia.

Miért mennék ki?

Mert izgalmas az egymástól centikre száguldó autók látványa, mert emberközelibb, érthetőbb, kézzel foghatóbb, és olcsóbb, mint az F1 – miközben legalább akkora körülötte a felhajtás.  Kiállítják a három prémiummárka  legdögösebb, legerősebb modelljeit is, és miközben ezeket csodáljuk, bármikor belefuthatunk a versenyzőkbe, akik nem félnek a rajongók közelébe merészkedni. 

Nem beszélve a mezőny 23 pilótájára jutó legalább 23 gyönyörű hölgyről (gridgirl), akik vonulnak egész nap, ha éppen nem a versenyzők nevét, képét tartalmazó táblácskát tartják széles mosollyal és kidomborított idomokkal.  Minden adott egy izgalmas hétvégéhez. A képek magukért beszélnek!

Miattuk például érdemes kimenni. Vagy a még szebb magyar lányokért!


Vitaly Petrov a F1-ből igazolt a DTM-be. Nem lesz könnyű dolga, az utóbbi években csak Paul di Resta tudott nyerni az F1-esek közül.


Idén a légellenállásra mentek rá nagyon a csapatok. Ez a művészi megoldás is ezért született.


Pillanatok alatt cserélhető külső elemek


Az Audi színeiben eddig kétszer volt világbajnok a svéd Mattias Ekström, akivel a futam előtt beszélgettünk. Tetszett neki a Hungaroring, jár IKEÁ-ba és egy RS6-os a privát autója.


Átrepültek a rázókövön. A VW Scirocco R-Cup különlegessége, hogy gázzal (CNG) mennek a versenyautók. Ez a betétfutam nem lesz a Hungaroringen, viszont lesz helyette Maserati Trofeo. Csöppet sem bánjuk.


A BMW-nél volt idén már M4-esnek hívják a versenyautót, az új utcai modellt promótálván ezzel


A kipufogó közvetlenül a küszöb alatt fut, és az ajtó mögött puffog a természetbe.


A Formula 3 verseny jön a Hungaroringre is. 3 másodperccel gyorsabbak csak a DTM-nél, de nem olyan látványosak és hangosak


23 versenyzőre 23 táblahordozó szépség jut

Még több csinos lányért kattints a képre!

Szavazás

DTM 2014

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Guevara

    Szerintem unalmas a DTM. Szinte egyforma autók, profizmus a végletekig, ezáltal túl “steril” a verseny, nem látszik hogy gyorsan mennek. A hang egyáltalán nem izgalmas, de ezt kompenzálandó legalább kegyetlen hangos. (Füldugó nélkül tényleg ne)

  • zoldfulu2000

    Ha lesz rá lehetőségem egyszer megnézem már, ifjúkkori kedvencem volt a széria (mármint a régi “igazi” DTM)…

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.