Ezért menj ki a magyar DTM-futamra!

Szezonnyitó DTM-futamon jártunk

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.05.10. 08.00

Jobb hangok, mint az F1-ben, lángok a kipufogóból, csajok dögivel. Megmutatjuk, miért érdemes kijönni június 1-jén a 26 év után visszatérő DTM-futamra a Hungaroringre.


Jobb hangok, mint az F1-ben,  lángoló kipufogók és csajok dögivel. Megmutatjuk, miért érdemes kijönni június 1-jén a 26 év után visszatérő DTM-futamra a Hungaroringen. A hockenheimi  szezonnyitón jártunk.

Mi az a DTM?

Lángot lövellő kipufogók, füldugóval is hangosan ordító V8-asok, 23 versenyautó, 3 volt F1-es pilóta, hét túraautó-világbajnok egy mezőnyben. Valami ilyesmi a DTM, azaz a német túraautó-bajnokság, ami 26 év után tér vissza idén június 1-jén Hungaroringre. A hockenheimi szezonnyitót látván pedig nagyon is érdemes lesz kimenni rá!

Mivel versenyeznek?

Szénszálás knight rideres kormány, érdekes színű markolattal


A nagyjából 500 lóerő körüli négyliteres szívómotorok szigorú szabályok alapján épülnek és  darabonként legalább 4 versenyt kell kiszolgálniuk a vezetővel minimum 1120 kilós versenyautókban. 

A messziről hagyományos karosszériának tűnő külső mögött komoly szénszálas monocoque vázszerkezet adja az alapot a hozzá kapcsolódó bukócsövekkel, így jóval komolyabb technika, mint például a WTCC autóknál, amivel Michelisz Norbi is versenyez.  Az előfutamok alatt a Formula 3-as autókkal közel azonos időket (kb. + 3mp) autózott az Audi RS5, a BMW M4, és a Mercedes C-Coupé. 

A csapatok már jártak áprilisban tesztelni a Hungaroringen, itteni köridejük  1:37,  ez pont a F1-es autók és a WTCC masinák ideje között van félúton.  Az izgalmas versenyre pedig az akár fél másodpercen belül autózó teljes mezőny  a garancia.

Miért mennék ki?

Mert izgalmas az egymástól centikre száguldó autók látványa, mert emberközelibb, érthetőbb, kézzel foghatóbb, és olcsóbb, mint az F1 – miközben legalább akkora körülötte a felhajtás.  Kiállítják a három prémiummárka  legdögösebb, legerősebb modelljeit is, és miközben ezeket csodáljuk, bármikor belefuthatunk a versenyzőkbe, akik nem félnek a rajongók közelébe merészkedni. 

Nem beszélve a mezőny 23 pilótájára jutó legalább 23 gyönyörű hölgyről (gridgirl), akik vonulnak egész nap, ha éppen nem a versenyzők nevét, képét tartalmazó táblácskát tartják széles mosollyal és kidomborított idomokkal.  Minden adott egy izgalmas hétvégéhez. A képek magukért beszélnek!

Miattuk például érdemes kimenni. Vagy a még szebb magyar lányokért!


Vitaly Petrov a F1-ből igazolt a DTM-be. Nem lesz könnyű dolga, az utóbbi években csak Paul di Resta tudott nyerni az F1-esek közül.


Idén a légellenállásra mentek rá nagyon a csapatok. Ez a művészi megoldás is ezért született.


Pillanatok alatt cserélhető külső elemek


Az Audi színeiben eddig kétszer volt világbajnok a svéd Mattias Ekström, akivel a futam előtt beszélgettünk. Tetszett neki a Hungaroring, jár IKEÁ-ba és egy RS6-os a privát autója.


Átrepültek a rázókövön. A VW Scirocco R-Cup különlegessége, hogy gázzal (CNG) mennek a versenyautók. Ez a betétfutam nem lesz a Hungaroringen, viszont lesz helyette Maserati Trofeo. Csöppet sem bánjuk.


A BMW-nél volt idén már M4-esnek hívják a versenyautót, az új utcai modellt promótálván ezzel


A kipufogó közvetlenül a küszöb alatt fut, és az ajtó mögött puffog a természetbe.


A Formula 3 verseny jön a Hungaroringre is. 3 másodperccel gyorsabbak csak a DTM-nél, de nem olyan látványosak és hangosak


23 versenyzőre 23 táblahordozó szépség jut

Még több csinos lányért kattints a képre!

Szavazás

DTM 2014

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Guevara

    Szerintem unalmas a DTM. Szinte egyforma autók, profizmus a végletekig, ezáltal túl “steril” a verseny, nem látszik hogy gyorsan mennek. A hang egyáltalán nem izgalmas, de ezt kompenzálandó legalább kegyetlen hangos. (Füldugó nélkül tényleg ne)

  • zoldfulu2000

    Ha lesz rá lehetőségem egyszer megnézem már, ifjúkkori kedvencem volt a széria (mármint a régi “igazi” DTM)…

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.