3 millióból mit vegyen egy friss nyugdíjas?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.05.07. 14.15

Nyugdíjba vonuló olvasónk 3 millió forintos keretből szeretne autót vásárolni, új, vagy jó állapotú használt kocsik között dilemmázik – szakértőnk segít dönteni!


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Friss nyugdíjasként autóvásárlás előtt állok. Ha az egészségem is úgy akarja, akkor még kb. 15 évig vezethetek. 3 millió Ft áll rendelkezésemre autóvásárlásra, a fenntartás, üzemeltetés külön költségkeretből történik. Alsó középkategóriás kocsiban gondolkodom, Focus, Golf, Astra vonalon.

A kérdésem, hogy Ön szerint mi a jó stratégia, hogy osszam be a rendelkezésemre álló összeget? Vegyek a teljes 3 millióból egy néhány éves, újszerű kocsit és próbáljam gondosan karbantartva életben tartani 15 éven keresztül vagy inkább 1 millióból vegyek egy 10-12 éves, de még viszonylag jó állapotú autót és ezután 3-4 évenként kis ráfizetéssel cseréljem egy hasonló korú újabbra?

Köszönettel:
Ferenc

Szakértőnk válasza

Kedves Ferenc!

Ebből a keretből simán vehet új autót, pl. az egész csinos Dacia Sanderót, akár gázüzemmel vagy dízelmotorral is, netán FIAT Fiorino Qubót, amely nagyon praktikus jármű és kényelmesen magas az ülése.

Érdekes stratégia pár évente autót váltani, és végig 10-12 éves, de egyre korszerűbb autókkal járni. Én óvatosságból inkább vennék 1,5 millió forint körül egy régebbi darabot az említett autókból. Az Opel Astra H nagyon ésszerű választás, itt talál róla részletes használtautó-bemutatót, a második generációs Ford Focusról pedig itt. Mindkettő kiforrott autó, az Astrát egy hajszállal megbízhatóbbnak érzem, a Focus viszont valamivel jobb autó (futómű, váltó).

Üdvözlettel, Szörényi András

3 millióból mit vegyen egy friss nyugdíjas? 1

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szörényi Úr!

Benzines Focusomat szeretném lecserélni egy dizel lagunára,sokat fogok autópályázni. A kiszemelt Auto 2007-es Laguna II 1,9 dci,110 le, 123 Ezer km-rel,szervizkönyvvel. Sok rosszat halottam erről a tipusról, és szinte semmilyen teszt nincs fent a neten az ilyen koru 1,9 dci-röl. Szeretném megkérdezni,mi a véleménye erről a típusról, érdemes-e ilyet venni?

Tisztelettel: Mozga Tamás

Szakértőnk válasza

Kedves Tamás!

A Laguna a 2005-ös modellfrissítésre jórészt kigyógyult azokból a betegségeiből, amelyek az első években sújtották és amelyek miatt ennyire rossz a híre. Tehát az utolsó évjárat ebből a szempontból jó választás. De így sem vennék belőle 1,9 dCi-t! A szervizkönyv biztató, de nem mindenható. Használtan az 1,9 dCi elég nyűgös a benzinesekhez képest, sokkal kevésbé vonzó, mint egy sima 1,8-as szívómotor. LPG gázszettel a dízelek költségével autózhat, az átalakítás ma már vizsgával együtt kijön 250 000 forintból és egy sokkal kevesebb hibalehetőséget tartogató Lagunája lesz.

Én azonban a II-es Mondeót preferálnám ebben a kategóriában, abból az 1,8 vagy a kétliteres benzinesnek a gyújtótrafón kívül nem sok baja lehet és egy kiváló kényelmű, kiforrott autó, amelynél szintén gázszettel csökkentheti hatékonyan a költségeket.

Üdvözlettel, Szörényi András

3 millióból mit vegyen egy friss nyugdíjas? 2

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr!

Ha motorfékkel fékezem az autót,hogyan kell helyesen pl.ötösből visszafelé váltani? Én már elég régóta vezetek és most jöttem rá,hogy rossz beidegződésem van a váltással kapcsolatban. Pl. ötösből visszaváltok kettesbe és nem fokozatosan váltok vissza! Előre is köszönöm válaszát!

Szakértőnk válasza

Kedves Dániel !

Amikor 5 fokozatban haladva elengedi a gázt, az autó tempója finoman lassul. Azaz nem lenne indokolt hogy 5.-ből 4.-be, majd 3.-ba majd 2. fokozatba is mindig visszakapcsoljon valahányszor finom kuplung felengedésével, hogy kímélje az erőátvitel alkatrészeit. Próbálja meg, hogy a motorfék használata közben az üzemi féket is használja, így az autó kerekeire a motorfék, és az üzemi fék lassító ereje együtt hat. Amikor a sebesség már jelentősen csökkent, akkor finom kuplunghasználattal tegye vissza a váltót mondjuk 2. fokozatba, és ha kell,  innen fékezzen megállásig és a kuplungot csak a megállás közeli időben nyomja be. Azt is megpróbálhatja, hogy a megállás előtt nem sokkal, egy finom mozdulattal kiüti a váltót vissza üres állásba. És innen már csak üzemi fékkel lassít a teljes megállásig.

3 millióból mit vegyen egy friss nyugdíjas? 3

Benzines befecskendező rendszereknél, amikor motorféket használunk, az üzemanyag-befecskendezés szünetel, tehát ilyenkor üzemanyagot nem használunk fel. Rendkívül hosszú lejtős szakaszokon leereszkedésnél, a motorfék és üzemi fék külön külön, és együtt is használható, de néha, lehetőleg kisebb lejtésű szakaszokon egy pici gázt is célszerű adni, hogy a motor olajnyomása néha nagyobb legyen, mint a motorfék üzemnél használt.

Automata váltós autóknál az M fokozatok alkalmazásakor jelenik meg a motorfék üzem, D fokozatban jellemzően nincs motorfék.

Üdvözlettel,

Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Szakértő úr!

A fiam meg szeretné vásárolni tőlem a gépkocsimat,én pedig egy másikat szeretnék venni.Nem egy helyen lakunk,tehát más a lakcímünk.Ezt azért írom mert a XIII.-kerben épp ezen a részen is bevezették a fizető parkoló övezetet. Valamit hallottam hogy nem kell átíratni, csak az üzemben tartói kell bejegyezni a forgalmiba. De mivel én szeretnék venni valami más autót,és nem szeretném a B10-es kötelezőmet bukni,kérdezném mi ilyenkor a elintézési mód?

3 millióból mit vegyen egy friss nyugdíjas? 4


Szakértőnk válasza

Tisztelt Miklós Attila!

A bónusz pontjai nem vesznek el, azok nem a gépjárműhöz, hanem a személyéhez kötődnek! Az adásvétellel kapcsolatban: Önöknek kell eldönteni, hogy a fia tulajdonos akar lenni, vagy csak az autó üzembentartója. Üzembentartás esetén a tulajdonjog természetesen nem száll át. Annak nincs semmi akadálya, hogy egyszerre több autó tulajdonosa legyen, de a fizető parkolási övezettel kapcsolatban érdemes a parkolási társasággal felvennie a kapcsolatot, hogy hány autóval tud kedvezményesen – ingyen – parkolni az övezetben!

üdvözlettel:
Dr. Janklovics Ádám
Dr. Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Érdekes az első kérdés. A fent vázolt vevőkör (friss nyugdíjas előtte az élet) nyugaton a használt MX5ösök legnagyobb felvevőpiaca. Furcsa hogy itt alapból kimaradt… :)

  • imi001

    Nekem az a furcsa hogy 3 milliós autón gondolkodik nem azon hogy hol olcsóbb a csirke farhát

  • MetroGoldwinMayer

    zold

    átlagmagyar ha megéri a nyuggerkorhatárt olyan egészségügyi állapotban van hogy be se tud ülni az MX5-be, nemhogy kiszállni.

    Poszt: Épp ma láttam eladó 9 éves Ford Fusiont benzin+gázzal 2500 euróért. Én biztosan nem vennék új Sonderót a levélíró helyében, ami semmivel nem tud többet. Mondom ezt úgy hogy mind2 autót 50 méterrel kerülöm ki.

  • marsizoli

    3-4 évente az átirás költsége + vezérlés, olajcsere stb. Marhaság az államot gazdagítani (szerintem). Egy jó állapotú 2 éves Kia -még 5 év garival-, oszt jó napot!

  • Guevara

    5ösből kettesbe visszaváltani tényleg elég fakezű dolog. Gyula bácsi tanácsa után már le se írom a gázfröccsös visszaváltás lépéseit.

  • Guevara

    Nyugdíjas meg úgy érti hogy azon felül van 3 millája, hogy támogatja a gyerekeit és az unokáit?

  • Kempelen10.

    MGM! Átlagmagyar ezt csak magának köszönheti.

  • Kempelen10.

    Guevara! Miért ne érthetné így?

  • aYvEl

    A kérdező jól gondolkodik, legyen inkább egy fiatalabb Focus, Astra vagy Golf. Jobban is jár bármelyikkel. Legalább nyugdíjason élvezze az életet. A Dacia-ba beülve a hátfájása is előjön az embernek…

  • Gianniz

    A 2-es motorféket eleve teljesen felesleges használni, kivéve valami nagyon hosszú áttételes autónál.

    Nem éri meg, mert tépi, szétnyírja a hajtásláncot, és a legtöbb ember nem tud elég finoman, gázfröccsel visszaváltani, anélkül meg igen nagy kopást okoz, ahogy hirtelen rádobja 2-be, rántással, reccsenéssel, üvöltő motorral.

    Egy picit kiméli a fékbetétet, de az majd 10X-esen behajtódik az idő előtti kuplung, vagy váltócserén. Motorfékezni ettől még kell, 5-ben, 4-ben, ill. 3-ban, ha 3-as motorfék alatt vagyunk, akkor már eleve kicsi a tempó, bőven elég az üzemi fék.

  • mtbe

    Én még a kis Suzukikra gondoltam (SX4, Swift, Splash) vagy ha nagyobb csomagtér kell akkor Logan MCV, mert ebbe kényelmesebb belepakolni mint a szedánba de az is jó választás.

    aYvel
    én próbáltam hosszabb úton de nem volt semmi gond az üléssel

  • mtbe

    egyik ismerősömnek használt 1.6-os Astra H van, nagyon meg vannak vele elégedve, szóval mindegyik javaslat jó

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.