Megpöccintheti a férfiakat a magyar szépség

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.05.02. 06.00

Lotus és nők után dupla erős új versenyautó és nemzetközi mezőny várja. Bús Edina-interjú.

Csapattársad, Wéber Gábor az utolsó SEAT Leon Eurocup-bajnok, te viszont zöldfülű vagy a szériában, mégis azt nyilatkoztátok, hogy teljesen egyenrangúak vagytok. Valóban?

Igen, mindkettőnket egyenrangú félként kezel a csapat. Persze egyértelmű, hogy Gábornak értékes tapasztalatai és szép sikerei vannak, hiszen korábban bajnok lett ebben a szériában, így engem is tud majd támogatni.

Versenyző és csapat

Bús Edina 2011-ben és 2012-ben is megnyerte a Lotus Ladies Cup nevű bajnokságot, tavaly pedig a BFR Driver Academy Kupa, és az I. Synergon kupa bajnoka lett. Idén Wéber Gábor csapattársaként újoncként indul a némi szünet után visszatérő SEAT Leon Eurocupon. B-3 Racing nevű csapata gyakorlatilag családi vállalkozás, amelyet Bús Attila és Szilveszter, Edina testvérei vezetnek.

Konkrétan miben kéred majd ki Gábor segítségét, és milyen támogatást tud megadni a két bátyád, akik a B-3 Racinget vezetik?

Attila és Szilveszter is versenyeztek már, pontosan tudják, hogy a sikeres szereplésemhez mi szükséges. Gábor pedig az autóm beállításainál tud majd nagyon hasznos tanácsokat adni, hiszen a Lotusomon korábban igen korlátozott állítási lehetőségek voltak. Gábor a pályák felét is ismeri, míg én nem.

Kivéve a Salzburgringet, ahol viszont felettébb balszerencsés voltál korábban, a Lotust és a Suzukit is összetörted. Félve mész majd neki ennek a futamnak, vagy inkább bizonyítani akarsz?

Inkább bizonyítani szeretnék. A Lotusszal stabilan vezettem a futamot, amikor saját hiba miatt kisodródtam a fűre, a Suzukival viszont önhibámon kívül rajtbalesetbe sodródtam. Most semmi félsz nincs bennem, előnyt akarok kovácsolni abból, hogy ismerem a pályát.

Az elmúlt években elöl ment

Nürburgring, Silverstone, Spa, Monza…, elképesztő pályákon versenyzel majd. Melyiket várod a legjobban?

Spát! Számomra az a legizgalmasabb.

Megy majd full gázon az Eau Rouge?

(nevet) Azt majd meglátjuk, a szimulátoron egyelőre kis gázelvétellel megyek ott.

Kétszeres Lotus Ladies Cup-bajnok vagy, viszont régóta azt hangoztatod, hogy férfiak között, ráadásul nemzetközi mezőnyben is szeretnél helyt állni. Megkaptad a lehetőséget. Mit hozol ki belőle?

A barcelonai teszt azt mutatta, hogy rendkívül sűrű a mezőny, 10-12 versenyző ment 1:59-es kört. Tapasztalt, kemény pilóták alkotják nagyrészt a mezőnyt, egyesek korábban is versenyeztek már a SEAT Leon Eurocupban, míg mások más szériákban lettek bajnokok. Mindent megteszünk a jó helyezésért a mérnökökkel, és a csapattal, idővel szeretnék pontot is szerezni.

Fizikailag, állóképesség tekintetében mennyire vagy közel a férfiakhoz? Egyáltalán, mennyire kell erős fizikum ehhez a kocsihoz?

A Lotus-versenyautóm vezetésével ellentétben ehhez az autóhoz már kell. Matics Zsolttal egyensúly-, reflex-, és fizikumjavító edzéseket is végzek folyamatosan.

Komoly játék

Hárman lesztek lányok a mezőnyben. Minimális cél a megelőzésük?

Így van, bár nem tapasztalatlanok. A francia lány egy Peugeot-kupában szerzett már dobogós helyezéseket, a spanyol lányról pedig Gábor mondta, hogy ügyes, tehetséges, ráadásul a barcelonai pályát jól ismeri.

Volt szó róla, hogy köztetek is lehet egy mini bajnokság.

Igen, mivel hárman megvagyunk, de erről sajnos nem tudok 100 százalékosan biztosat mondani.

Versenyautó

Turbós, soros, négyhengeres, kétezres motor 330 lóerős maximális teljesítménnyel, és 400 Nm maximális nyomatékkal. Az autó 1150 kilós, elsőkerék-hajtású, 6 fokozatú DSG-váltóval szerelt, a differenciálműve elektronikusan vezérelt. Elöl McPherson, hátul multi-link a futómű, a magassága, a széttartása és a dőlése egyaránt állítható. Hatdugattyús a féknyereg, elöl 362 mm-es, hátul 272 mm-es acél féktárcsák vannak, ABS nincs, a felnik 18-asok.

Felmatricázás előtt a mezőny. Balra elöl Edina

Mi lesz a leginkább szoknivaló újdonság az új versenyautóddal kapcsolatban?

Alapvető különbség, hogy a Lotusszal ellentétben a SEAT elsőkerék-hajtású, plusz több mint kétszer olyan erős. A Lotus kezes kis autó volt, de szerencsére bármilyen autót gyorsan megtanulok.

A Lotushoz képest hatalmas ugrásnak tűnt a Ferrari is, amit szintén vezettél. Az milyen volt?

Használt versenyautó 530 lóerővel, amivel sajnos nem volt időm összeszokni, így volt némi félelemérzetem benne. Nem éreztem biztonságban magam.

Térjünk vissza a SEAT-szériához. Hogy sikerültek a tesztek?

Barcelona után teszteltünk a hétvégén a Hungaroringen is, de sajnos technikai problémáim adódtak. Turbóhiba, és elfolyt a víz is. Viszont amikor kipróbálhattam Gábor autóját, azzal gyorsabb tudtam lenni, mint a sajátommal. Érdekes, hogy nagyon nehezen melegszenek be a gumik, viszont azt követően csak pár körig tudok velük maximumon menni, ugyanis gyorsan elkopnak.

Serlegek után pontszerzés a cél

Pénteken szabadedzésekkel indul a szezon, vasárnap a Nürburgringen lesz az első verseny. Mi a taktikád?

Egyben be akarom hozni az autót, ami nem lesz könnyű, ebben a szériában ugyanis előfordulnak a kisebb koccanások. Akár szándékosak is.

Látunk majd tőled ilyet?

Szándékosan senkit nem akarok kilökni azért, hogy én előrébb kerüljek, de persze vannak olyan szituációk, amikor valakit kicsit megpöccintesz, és ezzel megzavarod. Azt ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy az ilyen manőverekben benne lehet a saját pozícióvesztésem is.

Szezon

május 3-4. Nürburgring
május 24-25. Salzburgring
július 19-20. Silverstone
szeptember 6-7. Spa Francorchamps
szeptember 27-28. Monza
október  18-19. Barcelona

Kommentek

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.