Bíróság előtt Sz. úr, az autókarcoló

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.04.25. 06.00

Tárgyaláson jártunk, ahol csak egyetlen autó összekarcolását ismerte be a vádlott. WC-be menekülés, füst, kisolló és nagy harag.

“A megkárosított autósok nagy része feldühödve beverte volna a képét a lebukása után, de én békés ember vagyok, más utat járok: hosszú eljárás lesz, de a végén priusz, és kifizeti a kárunkat” – mondja az egyik összekarcolt autót használó Péter. A Pesti Központi Kerületi Bíróság 269-es tárgyalójának kemény fapadján ülünk, csúnya ügyben kezdődik mindjárt a tárgyalás.

Sötétszürke öltönyéhez csíkos nyakkendőt kötött Sz. úr, a vádlott. Felettébb elegáns a pocakos férfi, de láthatóan feszült. Ő fogadott ügyvédet, a károsultak nem, Péter és kedvese (utóbbi autójának megkarcolásakor bukott le Sz. úr) saját magukat képviselik. Csak maroknyian ülünk a második emelet sarkában megbúvó kis teremben, még a villanyt sem kapcsoltatja fel a bíró, egyedül a csinos ügyésznőn lepődöm meg, akit már a talárosokkal és pereskedőkkel teli folyosón kiszúrtam. Azt hittem, hogy a fehér bőrcsizmájában valamelyik vádlott hozzátartozója, abból látni itt bőven: ő is éppen egy rabláncra vert, három rendőr által vigyázott távol-keleti férfi mellett álldogált, mielőtt behívtak mindannyiunkat a terembe.

Kezdődik a tárgyalás, a bíró ismerteti az autókarcolásos ügy részleteit. Bekapcsolom én is a diktafonomat.

Fotók, feljelentés, fotók, feljelentés

Közel két évet kell visszaugranunk az időben, a helyszín Budapest XVI. kerületének egyik látszólag békés szigete. A Jókai Mór utca ezen része nem kertváros, de nem is lakótelep, tizenlakásos  társasház áll itt, előtte átlagos parkoló, a közterületen semmi sem zavarja a pesti madarak csicsergését. Maximum néha egy-két autó fényezésének az összekarcolása.

Füst ment be az ablakon

Péter 2012. október 6-án kora reggel fedezett fel a céges Renault Trafic-ja hátsó ajtaján két darab meglehetősen mély karcolást, formájuk alapján úgy vélte, szándékos rongálás áldozata lehet. Fotókat készített a sérülésekről, és megtette a rendőrségen a feljelentést, ahol a döntése helyességét erősítendő a rendőrök közölték vele: jól tette, hogy bejött, hiszen ha egyszer nyakon csípik az elkövetőt, akkor bizonyos dolgok együttállása esetén (karcok jellege, a megrongált autók helye stb.) könnyebb lesz az illetőre ráverni az esetleges többi ügyet. Már, ha van többi ügy.

Hát, lett. Nem is olyan sokára.

Néhány hét múlva a kisbusz másik ajtaját is megkarcolta valaki, sőt, Péter élettársának ugyanott parkoló Seat Leonját is. A fiatalok értetlenül álltak a történtek előtt, csak az volt nyilvánvaló számukra, hogy valaki, valamiért ártani akar nekik. De csak nekik, az újabb két feljelentés alkalmával kiderült, hogy mástól nem érkezett a környékről hasonló panasz a rendőrségre. Az ő káruk viszont már 350 ezer forint körül járt.

Behatoltak a rendőrök a WC-be

A korsóról és a kútról szóló régi bölcsesség hamarosan újra megerősíttetett.  “Napokkal később a kedvesem hazafelé sétálva szem-, és fültanúja volt, amint Sz. úr éppen az ő autóját karcolja valamivel a kezében. Remegő hangon telefonált, én rohantam haza, hívtuk a rendőrséget” – idézi fel 2012. november 30-ának estéjét Péter. Sz. úrról tudni kell, nem távoli idegen, hanem a lépcsőházuk egyik lakója.

A jel alatt is, fölött is karc

A barátnő meghallgatása után a rendőrök bementek hozzá, a férfi tagadott, és a földszinti lakás ablakából a párt szidalmazta: hogy képzelik, szégyelljék magukat. A rendőrök szerencsére nem elégedtek meg ennyivel, közölték, hogy beviszik kihallgatásra Sz. urat, aki ekkor WC-látogatásra kért engedélyt.  “Pár másodperc múlva az egyik rendőr meghallotta, amint a fürdőszobában a kulcsait próbálja csutakolni, az azonnali felszólításra viszont nem nyit ajtót. Ekkor behatoltak a rendőrök, Sz. úr pedig megtört, és bevallotta a karcot. Azt az egyet, amit látott a kedvesem, a többiről persze fogalma sem volt. Szépen be is vitték, és felvették a vallomását” – idézi fel a történteket Péter. Nem csak bevitték, hanem aznap éjjel bent is tartották a kapatos férfit, akiről kiderült, hogy italozott aznap.

Még akkor éjjel kijöttek a szakértők is, és mindkét autót alaposan végignézegették, fotók készültek, festékmintákat vettek.

Az a parkolóhely az övé

Ekkor úgy tűnt Péterék számára, hogy sínen az ügy: megvan a tettes, a hatóság teszi a dolgát, és hamarosan megtérül a káruk. Pár nappal későbbi tanúmeghallgatásuk során hajlandóságot mutattak a rendőrségi javaslat elfogadására is, miszerint mediációs eljárás keretében, békésen lerendezik az ügyet a karcolóval. Ennek alapfeltétele, hogy a rongáló elismeri és megbánja tettét, majd megtéríti a kárt. Mindet. Cserébe nem lesz bírósági ügy belőle, megússza a büntetőeljárást.

“Ezt követően többször próbáltunk beszélgetni vele és a feleségével, de a megbánás legcsekélyebb jelét sem mutatta. Pofátlan, arrogáns stílusban duzzogott.” Mit mondott, miért tette? – kérdezem Pétertől, amire szerinte két válasz is lehetséges. “Egyrészt azt felelte, hogy mivel háttal parkolunk a járdának, bemegy az ablakán a füst. Azt nem mondta szemtől szemben, hogy az ablakához legközelebb eső közterületi parkolóhelyet a saját tulajdonának gondolja, de az utcában többen hallották már ezt üvöltözni tőle, amikor a szomszéd házból oda mert állni valaki. Arra a kérdésre, hogy ha valami problémája van, miért nem szól, miért a rongálás az első, ami eszébe jut, természetesen nem tudott mit mondani, csak a vállát rángatta.”

Ön mit érezne?

Így a békés rendezés elmaradt, közben teltek a hónapok, a hatóság pedig nem nagyon jutott eredményre.

Mi maradt az Adidas-mackó zsebében?

2013. március 26-án a kerületi kapitányság bűnügyi osztályvezetője igazságügyi szakértőt rendelt ki az ügyben, mégpedig azért, hogy kiderítse, Sz. úr lefoglalt kulcscsomóján, kisollóján és a mackónadrágja zsebében van-e nyoma az újabb vádakat alátámasztó festékmaradványoknak.

Ugyanazon év július 23-án aztán az ügyészség “megszüntette a nyomozást kétrendbeli rongálás miatt indított büntetőügyben”, azokban, amelyeket nem ismert el Sz. úr. Az indoklás:

“Az igazságügyi fizikai-kémiai szakvélemény szerint a lefoglalt kisollón lévő anyagmaradvány nem származhat a XXX-XXX forgalmi rendszámú, és a XXX-XXX forgalmi rendszámú gépkocsikról biztosított festékminták színtelen lakk fedőrétegének anyagából, a kulcsokon pedig értékelhető festékmaradvány nem mutatható ki.

A szakvélemény rögzíti továbbá, hogy X. Y. tréningnadrágjának rázalékában lévő festékmaradványok nem származhatnak a XXX-XXX forgalmi rendszámú és a XXX-XXX forgalmi rendszámú gépkocsikról biztosított festékmintákról reprezentált festék felületekről, a tréningnadrágon és annak rázalékában a gépkocsikról biztosított festékmintákhoz hasonló festékmaradvány nem mutatható ki.

(…)

A Be. 4. § (2.) bekezdése alapján kétséget kizáróan nem bizonyított tény nem értékelhető a terhelt terhére.”

Ez elég világos megfogalmazás, bár a határozat lejjebb azt írja, hogy újabb adatok felmerülése esetén folytatódhat a nyomozás.

Ő karcolt, de lehet, hozzá sem ért

Péterék csalódottak voltak, a történet persze folytatódott. Az Sz. úr által elismert autókarcolás ügyében 2013. október 21-én nyújtotta be a vádiratot az illetékes ügyészség a Pesti Központi Kerületi Bírósághoz, most ülünk a tárgyaláson. Ennek az autónak a karcolása vonatkozásában nem tűnik túl bonyolultnak a helyzet, még az is lehet, hogy ítélet születik előttünk.

Jobbra hátul Sz. úr, és az ügyvédje

A lebukás estéjén történtek felidézésekor folyamatos ellentmondásba keveredett a sötétszürke öltönyös vádlott, pedig a halk szavú bíró még csak meg sem szorongatta. Kedvesen, türelmesen kérdezett a sarokba rejtett parányi tárgyalóban. Például így:

-Elismeri a bűnösségét?
-Elismerem, hogy én karcoltam.
-Szóval igen.
-Lehet, hogy én voltam, de az is lehet, hogy nem is értem hozzá a kocsihoz.

Ezt nagyjából háromszor eljátszotta Sz. úr, miközben az egyértelmű volt számomra, hogy a végig fapofát mutató bíró látott már pár tyúktolvajt, rafkósabbakat a mostani vádlottjánál, nem könnyű átvágni. Az ügyésznő is, és a védő is inkább a sértettet kérdezgette. Szóba került a felek közti személyes viszony, a ház előtti parkolási szokások, és persze a lebukás részletei, de a sötét terem ellenére végig azt gondoltam, hogy minden jelenlévő számára teljesen világos, ki, mit követett el. Pláne, hogy ebben az egy esetben, amikor vádat emelt az ügyészség, beismerő vallomást tett a vádlott.

Csupán mindenki eljátszotta a szerepét az ítéletig, amely rögvest megszületett.

Az ítélet: bűnös

Bő egy óra után nem is lehetett más az ítélet. A mélyen megkarcolt kasztni újrafényezésére a sértett által bemondott 150 ezer forintos összeget meg kell fizetnie a vádlottnak, és hiába kért részletfizetést, a megkárosított élettárs dönti el, hogy egy összegben kéri-e azt.

Péter jól döntött, amikor dühében önuralmat gyakorolt, és nem verte be a karcoló képét. Ugyanakkor csak részben lett igaza: rövid eljárás volt, de persze priusz lett a vége.

Sz. úr pedig visszakapja rázalékkal teli mackónadrágját, majd a zsebébe nyúl, és fizet.

Ha önnek is van bármilyen sérelme az autójával kapcsolatban, keressen minket: auto@sanomamedia.hu.

Kommentek

  • KoboldInside

    Minden tiszteletem Péteré!
    Én valószínűleg megkarcolgattam volna az arcát… Mondjuk egy ásóval!

  • hanyistok

    Hihetetlen, hogy ez így is működhet – ha lassan is – és nem a károsultnak kell megtéríteni Sz. úr karcolásban megkopott kulcscsomójának árát. Meg vagyok lepve.

  • pqowieurzt

    bár nem értek egyet a karcolásgatósdival, de azt azért tegyük hozzá hogy háttal parkolni ilyen helyeken nagy taplóság, nemcsak azért mert az ablak felé megy a rákkeltő füstfelhő, hanem a járdán amúgy is járhatnak kisgyerekek, babakocsik, egyebek, akik pont szemmagaságba kapják a tömény kipufogógázt ha a kedves tulaj esetleg pont akor áll oda/indul el amikor ők arra járnak.

    persze ezért nem jár kártérítés, hiszen a káros következmények nem jelentkeznek rögtön…

    nyilván egy karcolás egy tárgyon sokkal nagyobb probléma mint gyermekeink egészsége…

  • Kempelen10.

    Hát öcsém pqowieurzt, eddig sem voltam rólad valami nagy véleménnyel, de most mélyen aláhúztad, hogy fordítva vagy bekötve. Azért mindig meglep, hogy milyen hülye emberek vannak!

  • Guillotinee

    pqowieurzt!

    Ha valaki úgy gondolja ahogy te (egyébként egyetértek) akor azt úgy kell az ilyen módon parkoló autós tudtára adni,hogy összekarcoljuk a másik autóját?!
    Nem hinném.
    Inkább Sz. Úrnak ahhoz nem volt töke,hogy szemtől szemben megmondja a srácoknak,hogy legyenek kedvesek ne így parkoljanak vagy ne oda.
    Ez ennyi lenne!
    Lehet,hogy sokan nem gondolják végig hova hogyan kéne parkolni de attól még lehet szót érteni!Nem kell egyből a másikat támadni és akinek szólnak annak sem kell rögtön támadásként kezelni ha esetleg valaki megkéri,hogy valamit máshogy csináljon.Ez már nem a középkor!
    Bár az ilyen Sz.Úr féléknek még abban a korban lenne a helyük aztán ha rongálná más vagyonát akkor lecsapnák a kezét.

  • Kempelen10.

    Gijotini!

    Megáll az eszem! Egyben megértem hölgy ismerősöm panaszát, akire rászól az alatta lakó, hogy fordítsa be az erkélyén a muskátlit, mert lehullik a levele és beesik az alatta lakó erkélyére.
    Mikor mesélte, nem értettem. Titeket olvasva most rájöttem, hogy valóban vannak ennyire aszociális alakok!

  • pqowieurzt

    Guillotinee – : direkt azzal kezdtem, hogy nem gondolom hogy a karcolgatás rendben van.

  • Guillotinee

    Kempelen!

    Látom nincs jó napod,vagy nem fogalmaztam egyértelműen?!
    Nem azt mondtam,hogy mindenért szólni kell az egyiknek a másiknak meg feltétlenül eleget kell tenni a kérésnek,csupán azt gondolom,hogy jobban jár mindkét fél,ha megbeszéli az adott problémát egymás között mintha bíróságra járnának évekig vagy rongálnák egymás vagyonát!
    Mindenkinek muszáj valamennyire alkalmazkodni a másikhoz,hogy békében tudjunk élni egymás mellett.
    Találsz ebben valami kivetni valót?

  • pqowieurzt

    kempelennél az a meglepő ha éppen jó napja van…

  • v_johny

    Szerintem az éremnek két oldala van, és bár tökéletesen egyetértek a ügy végeredményével, azonban vannak bizonyos említésre érdemes helyzetek is. Nos, nézzük meg mi is ez:
    A károsultak két autóval rendelkeznek. Két helyet foglalnak el egy -esetlegesen- olyan parkolóban, ahol nincs elég parkolóhely (feltételezés jelen esetben). Ráadásul az egyik céges autó. Azért ezt a közterületen “tárolt” cégesautó dolog érdekes, de ezt most hagyjuk. Ahol én lakom, egy nagyváros belvárosának széle, itt még éppen nem fizetős a parkolás. Tehát ebből az következik, hogy nincs az a napszak, amikor hazajövet lenne -normális- hely, persze estére eltűnnek ezen autók de csak részben, jön helyettük másik. Mert helyette jönnek például x-ék. Fiatal, vállalkozó házaspár, egész jól eléldegélnek, nincs is ezzel baj. Családjuk 2 személyes de 3 autójuk van (egy a hölgynek, egy az úrnak és egy OT-s leponyvázva). Rendben, ez -3 parkolóhely. Szépen érkeznek haza a többiek is, kb 4-5 autó, főként kisáruszállítók, felmatricázva, leparkolnak. Hétvégére fix darabok, a magán autójukat használják egyébként, de a parkolóban áll addig a cégesautó… -4-5 parkolóhely. Aztán ott van y család, apuka használt autókkal seftel, ez is rendjén van. Egy saját autó és átlag 2-3-4 hirdetett (eladó feliratos). Fogynak a helyek rendesen… A ház alatt van pár vállalkozás (szabó, fodrász, kozmetika), akik hozzájuk jönnek szintén ismét néhány hely. Ezekből következik, hogy este 6 után szinte 100% hogy nincsen hely a parkolóban a hazaérkezőknek (lassan a lakónegyedben sem). Ha félig a járdán állunk meg (mi, a lakók, mivel máshol érkezésünkkor nincsen éppen hely sehol), akkor újabban reggel 7 felé jönnek a közterületesek fényképezni és bírságolni. Az önkormányzat segített a bajban, egy előzetes problémát orvosolt (hajléktalanok kukázása éjjel is, nem gond, de néha nagy patáliát csapnak és szétszórnak mindent), így minden ház mögött két-két-két parkolóhelyre zárható rácsos vázat épített amiben a kukák vannak. Így -6 parkolóhely… Ezek tükrében azért meg tudom érteni azt aki kiborul azon hogy ő soha nem tud nyugodtan leparkolni az otthona előtt/közelében. Vagy leparkol a fa alá, vagy fel a fűre, és amint elment valaki akkor mehet le átparkolni… Ez egy idő után kikezdi az ember türelmét…
    Ezt persze csak az tudja átérezni, aki ebben él és ezt rendszeresen átéli/megéli. Az, akiknek saját udvar/garázs áll rendelkezésére (vagy olyan szerencsés, hogy a feléjük parkoló autók száma kevesebb mint a parkolóhelyek száma), azoknak ez érthetetlen “fájdalomnak” tűnik. Pedig ez konkrétan annak szívás, aki csak haza szeretne jönni nyugodtan bármikor és leparkolni mint azt tette ez elmúlt évtizedekben, csak azóta megváltoztak a dolgok, az emberek hozzáállása, több már az autó, a céges autók nem a telephelyeken töltik a szabadidejüket. Ez lenne a másik oldal.

  • PAlex

    Ilyen helyeken mindig háttal parkolok, mert kiálláskor egyszerűbb, és biztonságosabb, mivel látok rendesen, míg tolatásnál sokszor a mellettem lévő autótól nem lehet rendesen kilátni.
    Kipufogó gáz/füst, stb. meg mindenhogy kijön, és ha pont a járda felé fúj a szél, akkor is érezni fogják, ha pont ott megy valaki, mindegy, merre áll a kocsi orra.

  • menőmanó

    Én mindig háttal parkolok amikor csak megoldható, hiszen a kiállás így gyorsabb és kevésbé körülményes.
    Ha valaki rám szólna és az említett érveket sorakoztatná fel, hogy ez szerinte miért antiszociális, akkor biztos nagyon furcsán néznék rá. :)
    Szerintem a cikkben szereplő karcolónak talán volt annyi esze, hogy belássa, hogy nincs különösebben miért szólni, hiszen nem fognak érdemben változni a dolgok. Teljesen logikusan.
    Ő egy számára egyszerűbb és abban a pillanatban a dühét kiadó karcolással tudta le a dolgot. Inkorrekt hozzáállás, de sok a szemét és gerinctelen ember. Ez nem újdonság.
    Egyébként az külön szerencse volt, hogy pont meglátták a károkozót. Nagyon ritkán adatik ez meg.
    Én nem hiszem, hogy ilyen esetben bíróságra mentem volna. Nem jók a tapasztalataim.

  • geotrinus

    Nem ennyi gépjárműre lettek tervezve a lakótelepek, sok a konfliktus. Aki ilyen helyen lakik, annak tudomásul kell venni,hogy közterületen nincsen “saját parkolóhely”. Persze akkor sem az autók karcolása a megoldás.
    Ami engem határozottan bosszant, az a P+R parkolók környéken lakók általi használata. Ha már nevesítették, hogy az közterület P+R célból lett kiépítve, akkor nem igazán engedném, hogy tartós parkolásra használják. M3 metró vonalának déli részén gyakorlatilag lehetetlen megállni autóval az állomások közelében, mert a lakók használják.

  • Guillotinee

    Örülök,hogy az ilyen mindent tapaszalt rutinos önjelölt autóversenyzőknek komoly problémát okoz kitolatni egy parkolóból!
    Ezen mindig röhögnöm kell!
    Betolatni nem körülményes?
    Nekem ugyanannyi idő kitolatni egy parkolóhelyről és betolatni egy parkolóhelyre.Pedig sosem fordulok hátra,csak tükörből tolatok.
    Gondolom ti vagytok azok akik a tesco parkolóba is tolatva állnak be… :)

  • titan36

    pqowieurzt!
    Azért ezt “háttal parkolás” dolgot ugye nem gondolod komolyan?
    Vagy ha netán igen akkor nézesd már meg magad mert gondok lehetnek nálad…:-)))

  • menőmanó

    Guillotinee

    Nem akarlak megsérteni azzal, hogy elkezdem magyarázni a két tolatás közti különbséget, de mivel az áruházi parkolót is ide keverted, így lehet, hogy túl sokat feltételezek rólad. :)

  • titan36

    A parkoló általában nem magán hanem közterület,és ahhoz hogy valaki orral vagy farral parkol be bárhova,senkinek semmi köze aki ezzel foglalkozik az nem 100-as…:-)

  • Guillotinee

    Menőmanó!

    Nem értelek!
    Nekem mindegy hogy orral vagy toaltva kell valahonnan kiállni.
    Orral és tolatva is körül kell nézni.Nekem nem okoz gondot a tolatás,sőt kifejezetten szeretek.
    Nem tudom rendelkezel e C kategóriás jogsival?Ha igen akkor tudod mennyire mindegy, hogy hova kell tolatni ha nem meg akkor beszéljünk legközelebb erről ha megtanultad.
    A magadfajta nagy tolató művészek szoktak az áruházi parkolókba is betolatni mert olyan ügyesek.
    Csak akkor hervad le a mosolyuk mikor visszafelé a szarig rakott bevásárlókocsival közelítenek az autóhoz….

  • Guillotinee

    Titán!

    Parkolási etikett hogy mondjuk egy óvoda kerítéstől két méterre lévő parkolóhelyre nem úgy tolatsz be,hogy a gyerekek arcába nyomod a füstöt.
    Attól az még közterület és valóban senkinek semmi köze hozzá de azért felhívhatják rá bárki figyelmét.

  • menőmanó

    Guillotinee

    Biztos vannak, akik nálam jobban tolatnak, de valószínűleg ők különbséget is tudnak tenni a két tolatás között.
    Azt azért szögezzük le, hogy a cikkben jelzett parkolóról és ahhoz hasonló esetekről “beszélünk”!
    Ha egy társasházi parkolóban a járda felé tolatva állsz be, akkor élég jól átlátod a forgalmat és egy parkolóhelyre tolatsz, ahol nem igazán kell extrákra számítani. Ha pakolni kell a csomagtartóba, akkor is a járdáról és nem az autók között szlalomozva tudod megtenni.
    Ha viszont orral állsz be, akkor kifelé a forgalomba tolatsz be, amit esetleg kevésbé látsz át. Egy gyorsabb autó illetve egy biciklis is gondot okozhat, arról nem is beszélve, hogy az esetleges pakolás is körülményesebb.
    Ezzel szemben a bevásárló központokban nincs járda a parkolóban, így az autóval célszerű orral beállni, hogy hozzáférj a csomagtartóhoz. Nem igazán logikus a társasházi járdás parkolóhoz hasonlítani.
    Örülök ha segíthettem. Lehet, hogy tanultál belőle. :)

  • Guillotinee

    Krisztián!

    Mindenképpen!:D
    Köszönöm!

    Ha pakolni akarok akkor közvetlenül az ajtó elé állok,a gyorsabb autókon és bicikliken is van fék és általában szoktan számítani a 20-as korlátozó tábla mellett arra hogy valaki esetleg ki akar állni a parkolóból akár tolatva.
    Egyébként ügyesen leírtad.
    De én sajnos valóban elkanyarodtam az eredeti témától úgyhogy szerintem le is zárhatjuk ezt a vitát!

    Igazat adok neked!:)

  • menőmanó

    Guillotinee

    Nem kell igazat adnod, ha másként gondolkodsz.
    Öröm veled eszmét cserélni. :)

  • Jozscsi

    Menőmanónak teljesen igaza van a parkolással kapcsolatban.
    Guillotinee!
    Az óvodánál lévő parkolásnál pedig nem gondolom, hogy bárki is órákig járatná a motort. Egy szelesebb napon akkor ne is parkoljunk Óvoda környékén, ha a szél a kerítés felé fúj??? Parkolási etikett??? Egy C kategóriás jogsi nem nagy durranás. 9 év buszozás és 6 év kamionozás után mondom ezt. Egyáltalán nem mindegy, hogy honnan hová tolatsz! Igaz sok f@sz oktató érdektelen és nem is tanítja, de mindig a nagy forgalmú útról tolatunk a kisebb forgalmúra nem pedig fordítva. Tolatva azért megnézném, hogyan nézel szét, mikor egy 14,2 m hosszú pót van mögötted.
    Más. Nem értem, hogy a képen melyik ablakba ment be a kipufogó füstje, amire a karcolós hivatkozott.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.