Alfa Romeo vásárlás, csak a nosztalgia miatt?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.04.23. 17.30

Olvasónk a szép emlékek végett szeretne magának egy öreg, olcsó Alfa Romeót, lehetőleg V6-os motorral. Szakértőnk segít választani.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szerk.!

Szeretnék vásárolni magamnak egy 164-es Alfa Romeo-t. Melyik kivitelt, évjáratot és motoros ajánlaná nekem? Sajnálatos módon a maximális ráfordítható összegem 300.000ft, ebből ki kellene hozni az átírást is, esetleg műszakit is. Apumnak volt egy 2.0V6 TB 1991-es Alfa 164-ese, azt imádtam, emiatt is szeretnék a típusból szerezni egyet magamnak! Köszönöm, Zoli

Alfa Romeo vásárlás, csak a nosztalgia miatt? 1

Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!

Az biztos, hogy a hengerfejesedésre rendkívül érzékeny VM Motori dízellel ne vegyen 164-est. Feltételezem, hogy nem szeretne 15 litert tankolni városban és 11-et átlagosan, így a háromliteres szívó és a kétliteres turbós V6 is kiesik, bármilyen lelkesítő is a hangjuk, az erejük, a karakterük. A legésszerűbb motor a kétliteres benzines Twin Spark, amellyel egy kollágém autóját vezettem régebben. 100-on 10 literen belül fogyaszt, kellően erős és jó hangú motor. Nem szeretném lebeszélni, de adódhat az autóval elég sok kiadás és sajnos a 200-240 ezres darabok nem feltétlenül hozzák azt a hangulatot és nívót, amire emlékszik a család régebbi 164-es Alfájából.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr!

Hogyan védekezhetünk, illetve mi a leghelyesebb módszer akkor, amikor követési távolság betartása nélkül,(tehát szorosan a sarkunkban) jön mögöttünk egy autó?

Köszönöm a válaszát! Üdvözlettel,
Kovács József

Alfa Romeo vásárlás, csak a nosztalgia miatt? 2

Szakértőnk válasza

Tisztelt Kérdező !

Javaslom, hogy viselkedjünk egyértelműen, és kiszámíthatóan. A legegyszerűbb lenne ha elengednénk, de sokszor erre nincs lehetőség. Tartsuk a saját tempónkat, nyilván indokolatlanul ne menjünk lassabban, és mindenképpen kerüljük el azt, hogy fékezgetésekkel stb. kioktassuk, vagy legalábbis megpróbáljuk tudtára adni hogy zavar minket, hogy ránk ragadt.

Mindenesetre hosszabb távon megosztja a figyelmünket, és ezáltal mindenképpen zavaró lehet. Amennyiben megelőzött minket, lehet hogy az előttünk lévőre is ráragad, számítsunk rá, hogy az utolsó pillanatban fog fékezni! Mögötte haladva tartsunk nagyobb követési távot!

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő!
Mellékutcában közlekedtem, ahol az utca elején 30-as tábla van. Rövid távolságon belül 3 útkereszteződés van, és én az egyiknél le akartam kanyarodni balra(ez egy parkoló útja). Betartottam a 30-at, indexeltem, meggyőződtem arról, hogy a mögöttem már régen követő autós még nem kezdte el az előzésemet befordultam. Az autós végig súrolta az autóm bal oldalát, a bal elején a kerék fölött tört igazán meg a kocsink.

A srác kihívta a rendőrt.A rendőr 50-50%-ra hozott ki bennünket hibásnak. Megkaptam azóta a rendőrségtől a határozatot, mely szerint csak én voltam a hibás, megbüntettek 60ezer ft-ra, +5 hónap vezetéstől eltiltás.Ez a parkoló útja és ez az utca kereszteződésnek számít e?Érveim:Tudom, hogy nem előzhetne útkereszteződésbe(kivétel 4 eset). Ha én 30-al megyek akkor nem tud 30-on belül megelőzni. Ha én eléfordultam volna, akkor csak 1 ponton találkoznak a kocsik, de a bal oldalon minden elem károsodott a mi autónkon. Mire számítsak a meghallgatás után?

Köszönöm

Szakértőnk válasza

Kedves Csilla,

a szabálysértési hatóság a meghallgatását követően a korábban hozott határozatát visszavonja és a meghallgatása során előadottak függvényében hoz új határozatot. Ezt a határozatot később, ha kér tárgyalás tartását a bíróság bírálja el. Javaslom, hogy ügyében próbáljon tanúkat kutatni, illetve a környéken térfigyelő kamerát keresni!

üdvözlettel,
Dr. Janklovics Ádám
Dr. Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Oldm4n

    Ez a tanács nem tanács! :/

    Alfa! A 164 felejtős, szép és ennyi. Ez sajnos egy olyan Alfa, amit már a nepper sem mer ajánlani, megszállottnak sem, olyan szinten lóg a bele a magyar állománynak. TITKOS TIPP – Szedj össze még vagy ötvenezret és vegyél egy 155-öst! 1.8 vagy 2.0 TS-t, azokkal nincs baj. (Ha van, látod, mert kéken vagy feketén füstöl és/vagy eszi és/vagy forralja a vizet) Nagyszerű autók, nem véletlenül verték végig a túrakocsi-bajnokságot a kilencvenes években.

    Kovács úrnak egyszer és mindenkorra megoldom a baját! NE TÖTYMÖRÖGJÖN Kovács úr! Ha ez nem megy, akkor ne üljön autóba! Érdekes, én napi 500+ -t megyek, de soha nem jön senki a seggemben… (kivéve helyi hülye politikus kék villogóval, de azt lesz*rom)

    Jogi gondok – Azonnal tárgyalást kérni. Valójában a rendőrség fogja első fokon tárgyalni, praktikusan úgy menjünk, hogy fotók legyenek a helyszínről, sérülésekről, mondjuk el ezt a tényállást, jó eséllyel megszüntetik a végzést és új ítéletet hoznak. (Szomorú, de a rendőrség nem áll a helyzet magaslatán a nyomozati szakaszokban.)

    Lassan fizetést kérek az írásért…!

  • hulyemernok

    Oldm4n pedig sokszor előfordul, hogy teljesen az ember fenekébe jönnek. Főleg autópályán tapasztalom, hogy 130 km/h-nál levillognak. Le szoktam húzódni amikor tudok, nem is anyázok, hadd menjen, de azt nem tudom megérteni, hogy amikor a külső sáv tele kamionokkal és lehúzódni csak egy erőteljesebb fékezés kíséretében tudnák, akkor mire gondolnak, mit várnak? Bár valószínűbb, hogy semmire nem gondolnak, nem is gondolkoznak…

  • Xebulon

    Indexelés egy jelzés, befordulás előtt meg kell győződni, hogy nem előzi meg autónkat egy másik. Mivel ütközött így nem győződött meg. Mivel lassított (és nem 30-cal fordult be), így akár 30-cal is előzhetett az illető, szóval még gyorshajtás sem bizonyítható egyértelműen. Szerintem bukta helyzet, viszont a büntetés indokolatlanul magasnak tartom. Annyi remény lehet még, hogy bebizonyítja nem parkoló/garázs bejáró volt, hanem utca vagy utcának kinéző valami, ahol tilos előzni (egyenrangú kereszteződés esetén)… Csak tanulságként: ismerek olyan parkoló kijáratokat, amelyek utcának néznek ki. Többen azt gondolják jobb kézről elsőbbségük van, pedig még sem. Mindazonáltal inkább megadom nekik a jobbkézt, mert fárasztó a biztosítóval vitatkozni.

  • Guillotinee

    “mindenképpen kerüljük el azt, hogy fékezgetésekkel stb. kioktassuk, vagy legalábbis megpróbáljuk tudtára adni hogy zavar minket, hogy ránk ragadt.”

    Jajj hányszor kitárgyaltuk már ezt?!

    Miért kéne mindenképpen elkerülni,hogy a seggünkbe mászó baromnak a tudtára adjuk ,hogy minket idegesít vagy zavar amit csinál?Esetleg dícsérjük meg?
    Ha elkezd előzni és fékezésre kényszerít minket akkor azt is köszönjük meg?
    Ugyan már?!

    Ha velem fordul elő,már ha előfordul ,vagy egyátalán látom,én csak a ugyanannál a gázpedálállás mellett ráteszem a lábama fékre,hogy világítson.Ennyi!

  • Kempelen10.

    végülis tényleg a te feladatod az, hogy “megneveld” a seggedbe furakodó ökröt.
    Pedig tudd, a leírtak által pont akkora furik vagy, mint ő maga. Versenghettek a ki a nagyobb ökör megtisztelő címért. Tényleg nehéz lesz eldönteni.

    Osztom a “ne kekeckedjünk” véleményt. Az ilyen agresszív alakoktól jobb szabadulni. Persze a gijotini féle kemény srácok küzdjenek csak, csak nehogy egy fekete bábu emlékeztet az eseményre “őket is hazavárták” felirattal.

  • PAlex

    Aki mondjuk lassan megy, az számítson arra, hogy a seggébe másznak, hogy mielőbb megelőzhessék a birkát. Ilyenkor segítsük az illetőt. Ennyi.

  • Guillotinee

    Kempelen!

    Inkább ez legyen az én feladatom mint láthatatlan trolloknak osztani az észt online felületeken! :)
    Nyilván nem szeretnék meghalni de azért azt sem hogy ha tényleg vészfékeznem kell akkor az a barom koccintson meg aki már 20 km óta a seggemben van.Aki a sebességkorlátozást betartja az nem megy lassan,de még ha annak aki megszegi a sebességkorlátozást úgy is tűnik,hogy az előtte haladó lassabb,akkor sem kéne letolni az útról.
    Egyébként én ezt a jelenséget elég ritkán tapasztalom,főúton és városban sem jellemző,autópályán meg ritkán járok.

  • Guevara

    Alfa felejtős ennyi pénzből, de igazából bármilyen épkézláb autó.
    Hátulról rámászó előtt szépen óvatosan lassítani (nem fékezni), lehúzódni nem célszerű mert ezzel előzésre bíztatjuk, de nem ez a baj, hanem hogy azt akkor is meg fogja tenni ha ezzel vészhelyzetet teremt, persze nem feltétlenül csak magának. Ja, és nem csak a tötymörgőkre másznak rá.

  • Guillotinee

    Kempelen!

    Egyébként érdekes amit írsz!
    Ha nem annak a dolga megnevelni a bunkót akinek a seggében van és veszélyezteti kvázi az életére tör akkor kinek?
    Te mire várnál ha 20cm-rel mennék mögötted és csak a hűtőrácsot látnád a középső tükörben? Mi van ha nem előzlek meg mert jó szórakozásnak találom,hogy idegesítselek?!Akkor mit csinálsz?Kire vagy mire vársz?
    Kinek a dolga megmondani azt a másiknak ha nem tetszik nekem amit csinál?
    Nem nekem?
    Beszélhetek itt az élet bármely terültéről a türelmetlenkedő sorbanállokról a tolakodókról és a höbörgőkről akik nagyjából minden normális értékrendű embert idegesítenek de legalábbis zavarnak.
    Ki mondja meg nekik hogy ne csinálják ha mindenki hallgat és inkább elfordul?!
    Annyira nyugati pártiak vagytok,az összes nyugati országban kinyilvánítják egymásnak az emberek valamilyen formában ha nem úgy viselkedik a másik ahogy a civilizált emberek között szokás.
    Ettől IS működhet egy rendszer.

  • Kempelen10.

    Gijotini!
    Vérmérséklet kérdése, hogy kinek meddig tart az az életkori szakasza, hogy nevelni akar a közlekedésben. Aztán van aki túléli és van, aki nem, van aki belerokkan, van, aki nem. De azt senki nem tudja, hogy neki melyik lapot osztották…ezért gondolom azt, hogy a nagy népnevelésnek ebben a játékban nincs helye az egyes egyedek által.

    Megmondhatod bárkinek, hogy nem tetszik, amit csinál. Megmondhatod, ahogy te is írtad. Mond. Mond. Mond. Szóban. Nem féklámpát villogtatva, mást veszélyeztetve. Ha ugyanis nem mondod, hanem hozzá hasonlóan emberkedsz, akkor semmivel nem vagy nála különb.

    Te nem vagy hatóság, még ha sokszor ezt is képzeled magadról. Jogod van a veszélyes helyzetből kivonulni, de nincs jogod azt semmilyen módon fokozni. Akár tetszik, akár nem.
    Állj meg, beszélj az illetővel, győzd meg. ha ez nem megy, akkor vigyázz magadra. Téged is hazavárnak és még a te fejfádon sem mutatna jól, hogy “de megnevelt egy faszt”.

  • Guillotinee

    Kempelen!

    Teljesen igazad van!
    Majd igyekszem ezen a módon intézni a nézeteltréseket más közlekedőkkel.

  • Fel_x

    Én is pont így gondolom. Nincs értelme kakaskodni!

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.