Van, aki öreg Volvóra vágyik

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.04.16. 17.45

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk segít!


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Kedves András!
Tudom, hogy kilógok a sorból, de nagyon szeretnék egy Volvo 245-ös vagy 700-as kombit családunknak. Ön hogyan vélekedik ezekről az autókról (1989-es,lambda szondás, injektoros, benzines) általában? Tudom, hogy az öreg autókkal lehetnek nem várt gondok, de nem tudok szabadulni a gondolattól illetve az autótól :-) Mire érdemes odafigyelni vásárláskor?

Nagyon szépen köszönöm a válaszát! Üdvözlettel Edit

Van, aki öreg Volvóra vágyik 1

Szakértőnk válasza

Kedves Edit!

Nekem is nagy vágyam egy 245-ös, 700-as, esetleg 945-965-ös Volvo, tehát nem mi lógunk ki a sorból, hanem mindenki más, aki nem ilyet keres:-) Mechanikusan a 200-as és a 700-as és a 700-asre épülő 900-as széria is nagyon megbízható autó. A 9-est kivéve a korrózió pusztíthatja el őket, de a részben horganyzott karosszéria minősége jobb a korabeli átlagnál.

A 2,3 literes benzines a legésszerűbb motor az összesbe, a turbós sem veszélyes, de a szívó még kisebb igényű. Beszéltem a típus kapcsán Volvo-klubos emberekkel: aki ért hozzá, az normális költséggel üzemben tudja tartani és egy különleges hangulatú, nagyon tágas és strapabíró autónak örülhet. Figyelni az említett rozsdásodásra kell, az évtizedek múlásával a műszerfal is elrepedhet. A szelepek és a szelephézag ellenőrzésére is figyelni kell. Cserés lehet a Hardy-tárcsa, mint oly sok hátsókerekes autóban. Ha koppan a kardántengely, akkor jó eséllyel a gumiágyban lévő csapágyat kell cserélni, ami 9000 Ft körüli alkatrész.

A ránézésre pénzzabáló csatahajó alkatrészárai egyáltalán nem vészesek! A futómű, a hajtáslánc mind sokat bír, egy kuplungszett kijön 40 000 forintból, gömbfej is kapható 3000 forinttól, hátsó fékbetét garnitúra 6500 Ft körül. Az első féktárcsák darabja 7-10 ezer Ft gyártótól függően, de tízezer forintból lengéscsillapítót is találni, előre és hátulra is. Ha a hidraulikus motortartó bak rossz, az pech, mert kettő kell a 700-asba és darabja kb. 30 000 Ft.

Próbálnék kézi váltósat venni, mert a 740-eséhez hasonló régi automatákat olajcserével együtt kb. 350-400 ezer forintba kerül rendesen felújítani egy igényes műhelyben. Ez az összeg irreális az autó értékéhez képest, de bontóból nem vennék automata váltót, amennyiben az a motorról leválasztva vár vevőre. Leszerelve ugyanis bejut a pára és elpusztul tőle a szerkezet.

Alkatrészárakat itt böngésznék.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm!

Olyan kérdésem lenne ön felé, hogy mikor kevesebb az autó fogyasztása dombon lefelé, vagy lendületben, ha 5. sebességfokozatba van a kocsi vagy üresben (alapjáraton)? Válaszát előre is köszönöm!

Üdv: Balázs

Szakértőnk válasza

Tisztelt Kérdező !

Lejtőn lefelé menet, ha motorfék üzemben haladunk, a mai korszerű autóknál az elektronika megszünteti az üzemanyag-ellátást. Amennyiben üresbe kapcsolva gurulna lefelé menet, az elektronika az autó motorjának az alapjárat biztosításhoz elegendő üzemanyagot biztosít, tehát minimálisat, de üzemanyagot juttat a motorba.

Azt javasolom, hogy lejtőn lefelé menet használja a motorféket, és ne kapcsolja a váltót üresbe. A motort pedig még humorból se állítsa le gurulás közben , ugyanis amikor leáll a motor, megszűnik a kormány szervó (rásegítés).

Üdvözlettel,

Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő,

Szüleim autójáról lenne szó. 2008-ban devizahitelre meg lett vásárolva az autó, és természetesen mára bőven ki lett fizetve de még van öt év és kétszer annyi hátralék mint ami fel lett véve.

Elkezdünk gondolkodni, hogy nem e lehet valami gond a szerződessel, hátha szerencsénk lesz. Észrevettük, hogy a hitelszerződés egyik példány sincs a bank által aláírva, se lepecsételve, tehát semmi nyoma nincs a banknak a papír alján. Ez adhat remény rá, hogy egy per esetén nyerjünk és eltöröljék a maradék összeget?

Tisztelettel Ujvári Roland

Van, aki öreg Volvóra vágyik 2

Szakértőnk válasza

Kedves Roland!

Az Önök és a bank között létrejött devizahitel-szerződéssel kapcsolatban azt gondolom, ha eddig fizették, azzal tudomásul vették a szerződés érvényességét. Aláírás hiányában a szerződés alaki hibában szenved.

Üdvözlettel:

Dr. Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?


Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Guevara

    Lejtő: Ha elég hosszú (több száz méter) és elég meredek a lejtő akkor nyugodtan lehet üresbe pöccinteni a váltót, csak ha az kézi, persze. A motorfék nevében is benne van hogy egyfajta fék, tehát a használata mozgási energiát emészt fel, és általában többet mint amennyi az üresben ketyegő motor járatása igényel, tehát nem érdemes minden körülmények között használni.
    Volvós: Sokkal okosabb nem lett a kérdező, azt hiszem.

  • Guillotinee

    Guevara!

    Én úgy tanultam,hogy lejtön pláne hosszú és meredek lejtőn az üzemi féket kíméljük a motorofék folymatos és megfelelő használatánál.
    Teherautóknál vagy buszoknál ez hatványozottan igaz,sőt kötelező.
    Nagyon hamar felmelegszik az üzemi fék lejtőn és nagyon hamar el is veszítheti a fékhatás nagyrészét is.

    Ráadásul eközben nem is fogyaszt az autó semmit,se féket ,se üzemanyagot.

  • Guevara

    Hegyi szerpentinen persze, ott ne vegyük ki üresbe a váltót. Bocsánat, én hegyek között ritkán járok, viszont dombok között nem. Ha mindenképpen kell fékezni akkor elsősorban motorféket célszerű használni, ha nem elég akkor üzemi féket is.
    A kérdező a fogyasztásra volt kíváncsi, az pedig úgy a legkevesebb ahogy az 1. hsz-ben mondtam, ki van már kísérletezve. ;)

  • Guevara

    Ja igen, még valami. Az egy dolog hogy motorfékkel nem fogyaszt üzemanyagot az autó, de az autó mozgási energiáját mindenképpen “feléli”, tahát azt az üzemanyagot amit mespórolunk motorfékkel, előtte el kell égetni mindenképpen. A spórolós vezetés lényege az, hogy az autó mozgási energiáját megtartsuk, a lehetőségekhez képest persze, valamint csak a szükséges mértékű energiát fektessük a mozgásba (durva gyorsítást, gyorshajtást ezért érdemes kerülni) természetesen megintcsak a körülmények függvényében. Nem jó az ha a vezetési stílusunkkal másokat indokolatlan mértékben zavarunk. Az viszont nem zavarás, ha “csak” az aktuális útszakaszra megengedett sebességgel haladunk, gyorsajtásra senkinek nincs joga kényszeríteni senkit.

  • PAlex

    Guevara.
    Mivel motorfék üzemben 0 a fogyasztás, így a fogyasztás úgy a jobb.
    Már egy kisebb lejtő is elég ahhoz a legtöbb esetben, hogy legmagasabb fokozatban az autó ne lassuljon motorfék üzemben, mert ilyen lejtőnél üresben fékezni kellene.

  • Guevara

    Palex: Hadd idézzem magamat: ” Ha mindenképpen kell fékezni akkor elsősorban motorféket célszerű használni, ha nem elég akkor üzemi féket is.”

  • pqowieurzt

    a lejtés mértékétől függ, abba a fokozatba teszem a váltót, amelyikbe legkevésbé változik a sebesség (márha nincs éppen egy erős kanyar a lejtő végén ahol úgyis lassítani kell). Ez értelemszerűen lehet az “üres” is.

  • Fogash73

    a motorfék közbeni (tolóüzemi) benzin-elzárást meg már az olyan korszerű autók is tudták, mint a Skoda 120L, vagy a Ladák kb 1980 után (a vákuumvezérlésű második torokkal asszem egyidőben jelent meg ez a feature).

  • Motorov

    Mai motoroknál motorfék üzemben is lehet befecskendezés, nem engedik kihűlni a katalizátort.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.