Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Kedves András!
Tudom, hogy kilógok a sorból, de nagyon szeretnék egy Volvo 245-ös vagy 700-as kombit családunknak. Ön hogyan vélekedik ezekről az autókról (1989-es,lambda szondás, injektoros, benzines) általában? Tudom, hogy az öreg autókkal lehetnek nem várt gondok, de nem tudok szabadulni a gondolattól illetve az autótól :-) Mire érdemes odafigyelni vásárláskor?

Nagyon szépen köszönöm a válaszát! Üdvözlettel Edit

Van, aki öreg Volvóra vágyik 1

Szakértőnk válasza

Kedves Edit!

Nekem is nagy vágyam egy 245-ös, 700-as, esetleg 945-965-ös Volvo, tehát nem mi lógunk ki a sorból, hanem mindenki más, aki nem ilyet keres:-) Mechanikusan a 200-as és a 700-as és a 700-asre épülő 900-as széria is nagyon megbízható autó. A 9-est kivéve a korrózió pusztíthatja el őket, de a részben horganyzott karosszéria minősége jobb a korabeli átlagnál.

A 2,3 literes benzines a legésszerűbb motor az összesbe, a turbós sem veszélyes, de a szívó még kisebb igényű. Beszéltem a típus kapcsán Volvo-klubos emberekkel: aki ért hozzá, az normális költséggel üzemben tudja tartani és egy különleges hangulatú, nagyon tágas és strapabíró autónak örülhet. Figyelni az említett rozsdásodásra kell, az évtizedek múlásával a műszerfal is elrepedhet. A szelepek és a szelephézag ellenőrzésére is figyelni kell. Cserés lehet a Hardy-tárcsa, mint oly sok hátsókerekes autóban. Ha koppan a kardántengely, akkor jó eséllyel a gumiágyban lévő csapágyat kell cserélni, ami 9000 Ft körüli alkatrész.

A ránézésre pénzzabáló csatahajó alkatrészárai egyáltalán nem vészesek! A futómű, a hajtáslánc mind sokat bír, egy kuplungszett kijön 40 000 forintból, gömbfej is kapható 3000 forinttól, hátsó fékbetét garnitúra 6500 Ft körül. Az első féktárcsák darabja 7-10 ezer Ft gyártótól függően, de tízezer forintból lengéscsillapítót is találni, előre és hátulra is. Ha a hidraulikus motortartó bak rossz, az pech, mert kettő kell a 700-asba és darabja kb. 30 000 Ft.

Próbálnék kézi váltósat venni, mert a 740-eséhez hasonló régi automatákat olajcserével együtt kb. 350-400 ezer forintba kerül rendesen felújítani egy igényes műhelyben. Ez az összeg irreális az autó értékéhez képest, de bontóból nem vennék automata váltót, amennyiben az a motorról leválasztva vár vevőre. Leszerelve ugyanis bejut a pára és elpusztul tőle a szerkezet.

Alkatrészárakat itt böngésznék.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm!

Olyan kérdésem lenne ön felé, hogy mikor kevesebb az autó fogyasztása dombon lefelé, vagy lendületben, ha 5. sebességfokozatba van a kocsi vagy üresben (alapjáraton)? Válaszát előre is köszönöm!

Üdv: Balázs

Szakértőnk válasza

Tisztelt Kérdező !

Lejtőn lefelé menet, ha motorfék üzemben haladunk, a mai korszerű autóknál az elektronika megszünteti az üzemanyag-ellátást. Amennyiben üresbe kapcsolva gurulna lefelé menet, az elektronika az autó motorjának az alapjárat biztosításhoz elegendő üzemanyagot biztosít, tehát minimálisat, de üzemanyagot juttat a motorba.

Azt javasolom, hogy lejtőn lefelé menet használja a motorféket, és ne kapcsolja a váltót üresbe. A motort pedig még humorból se állítsa le gurulás közben , ugyanis amikor leáll a motor, megszűnik a kormány szervó (rásegítés).

Üdvözlettel,

Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő,

Szüleim autójáról lenne szó. 2008-ban devizahitelre meg lett vásárolva az autó, és természetesen mára bőven ki lett fizetve de még van öt év és kétszer annyi hátralék mint ami fel lett véve.

Elkezdünk gondolkodni, hogy nem e lehet valami gond a szerződessel, hátha szerencsénk lesz. Észrevettük, hogy a hitelszerződés egyik példány sincs a bank által aláírva, se lepecsételve, tehát semmi nyoma nincs a banknak a papír alján. Ez adhat remény rá, hogy egy per esetén nyerjünk és eltöröljék a maradék összeget?

Tisztelettel Ujvári Roland

Van, aki öreg Volvóra vágyik 2

Szakértőnk válasza

Kedves Roland!

Az Önök és a bank között létrejött devizahitel-szerződéssel kapcsolatban azt gondolom, ha eddig fizették, azzal tudomásul vették a szerződés érvényességét. Aláírás hiányában a szerződés alaki hibában szenved.

Üdvözlettel:

Dr. Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu


Önnek is van kérdése?


Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!