Vignale: luxus Ford, Audi áron

Bemutató: Ford S-Max Vignale Concept

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.04.10. 18.00

Vignale néven fényűző modellekkel bővül a Ford kínálata. Ott voltunk a luxus S-Max leleplezésén, amit a cég a milánói bútorkiállításra időzített.

Hangárméretű csarnokokban járok, a standokon elegáns konyhák, előkelő kanapék, úri ebédlők végeláthatatlan sora. Autós újságíróként ritkán keveredem bútorkiállításra, a Ford azonban a híres-nevezetes milánói bútorszalon idejére tette az S-Max Vignale Concept világpremierjét. A kiállítás, a Salone del mobile (bútor, ingatlan értelemben) a legfontosabb európai esemény a bútorszakma számára, amely azért fontos egy autógyártónak is, mert ezeken a rendezvényeken korán elcsíphetőek a belső designt inspiráló trendek.

Autó sehol

Ám a bútorkiállítás rendezői ragaszkodnak hozzá, hogy autókat nem állíthatnak ki a csarnokokban, így az új Twingót sem tehette közszemlére a Renault. Ők legalább a csarnok mellett elhelyeztek egy autót, talán csak a gyári fotók elkészüléséig, de legalább ott volt. A Ford viszont a stand feketén ásító falaira sem készített fotókat az autóról, sem a most bemutatott S-Max Vignale koncepcióról, sem a korábbi Mondeo-tanulmányról. A Vignale márka kvázi világpremierjén az autóknak tehát nyomuk sem volt.

Egy elegáns palota udvarán, egy kissé vásári, tükrös-csillogó épületben láttuk az S-Max luxusverzióját, egyelőre tanulmányként

Helyette egy vitrinben gondos kézi munkával, kiváló anyagokból készült kiegészítőket láttunk a márkától, például mobiltelefontokot, pénztárcát, kávéskészletet és egy utazótáskát, amelynek könnyű behúzni a cipzárját, mert mágnes tartja össze a táska két felét. Megcsodáltunk egy kávégép-tartót is, amivel a Nespresso-masinát hurcolhatjuk igen sikkesen, ha a világos bőrt nem féltjük a kávéfoltoktól.

Egyelőre két autót láttunk az almárkától, az egyik a Mondeo, a másik az S-Max különleges kivitele. Várhatóan a Galaxy sem marad ki a szórásból, a kisebb modellek közül a Kugából készülhet Vignale.

A bútorszalon megnyitóját megelőző este viszont testközelből is megnézhettük a luxusegyterű-tanulmányt, amely 21 collos kerekeivel markáns és kifinomult. Különlegessége a polírozott alumínium hűtőrácskeret, a speciális hűtőmaszk, a Milánó-szürke fényezés és természetesen a belső tér.

Kívül menőbb, belül végképp

A keret nélküli ablakok mögött exkluzív bőrkárpit fedi az üléseket. Az autó legfontosabb pontja az utastér, mivel ennek igényes kidolgozását, a remek anyagokat mindig látja a tulaj, míg a kocsi külsejét nem.

Idővel gyártani fogják a míves kiegészítőket, táskákat, telefontokokat, amelyek ma még egyedi darabok

Mivel még az autók alapját adó szériamodellek sincsenek piacon, a Vignale Fordok megjelenéséről sincsen pontos információnk. Az új Mondeo gyártása októberben kezdődik Kölnben, tehát novembertől számíthatunk az első alapautók megjelenésére a hazai szalonokban. Az S-Max és a Galaxy 2015 második felében futhat be hazánkba, luxusverziójuk várhatóan még később.

Tízmilliós autók

A Vignale-modellek áráról még semmi közelebbit nem tudunk, de a Titanium S Mondeók árlistáján is 9,3-10,2 millió forintos összegekkel konfrontálódunk. Ha a csúcsmodellt csak egymillió forinttal számoljuk, akkor is tízmilliós listaárú autókról beszélünk, legalábbis a 200 lóerős dízel és a 240 lóerős benzines motorral.

Először a Mondeóból, aztán az S-Maxból lesz Vignale-verzió. Kívül is eltérnek az olcsóbbaktól, nemcsak belső kivitelükben

Érdekes, hogy a Ford pont magánügyfeleket remél megtalálni ezzel a koncepcióval, jóllehet ebben az árkategóriában már nagyon ritka a levegő a tömeggyártóknak. Ez nyugaton talán működhet, bár egy szerényebb A4, C-osztály vagy 3-as kisugárzása és márkaneve kint is vonzóbbnak hat.

Érzésünk szerint az újdonság ott érvényesülhet, ahol a cégautó-szabályzatban márkamegkötés van. Így a felső vezetők autója a Vignale-vonallal kiemelhető a kollégák Mondeója, S-Maxa, Galaxyja közül.

Mustang és Vignale egy fedél alatt

Az új modellekhez új értékesítési stratégia is tartozik. Magyarországon összesen három, talán négy Ford Store lesz Szentendrén illetve a fővárosban, amelyek a Vignale-típusok mellett az új Mustang értékesítésére is jogosultak. Ezeket nagy márkakereskedők létesítik illetve a szentendreit az importőr.

Nagystílű kiszolgálást ígér a Ford, amihez sokat kell fejleszteni a márkakereskedésekben is

Nagyon fontos eleme a koncepciónak a vásárlók átlagon felüli kiszolgálása. A luxusverziók külön területet kapnak a szalonban, sőt, a márkakereskedések kötelesek Vignale-menedzsert foglalkoztatni, aki tartja a kapcsolatot az almárka ügyfeleivel.

A prémium kiszolgálás a márkaszervizben a várakozási idők rövidítésére is vonatkozik, az autókhoz hozom-viszem szolgáltatás jár majd, ingyenes autómosással. A kisebb sérüléseket, húzásokat gyors műanyagjavítással külön kérés nélkül is megcsinálják a márkaszervizek.

S-Max vagy Mondeo Vignale csereautóként?

Mindennek tetejébe az ügyfélnek Vignale csereautó jár a javítás idejére, ami nehezen kivitelezhető kritérium. Melyik kereskedő szeretne tízmilliót leparkolni egy S-Maxba vagy Mondeóba, amely villámgyorsan veszíti az értékét? Mert a fényűzően felszerelt autók ára igen gyorsan olvad a puritánabbakhoz képest.

Jövő év második felében lesz kapható a széria S-Max, a luxusverzió valamivel később érkezik

Vajon mi van akkor, ha egyszerre több ügyfél adja be javításra nemesített Fordját? Az is elég nehéz ügynek tűnik, hogy ugyanott, ugyanazok az emberek jobb minőségben szolgálják ki a Vignale-tulajdonost, mint egy sima C-Max, Transit vagy Galaxy gazdáját. Nekem legalábbis gyanús, ha egy étteremben 2800 Ft egy főétel, de az ebédmenü kijön üdítővel 1600 forintból. Egy márkanév alatt bajos kétféle színvonalon, kétféle igényszinttel dolgozni. Sok a kérdés, egyelőre kevés a válasz, de az biztos, hogy a Vignale érdekes kísérlet. Várjuk a folytatást és a részleteket.

Kommentek

  • 1000rörö

    Prémium??? A Ford??? Ha-hahahah.3 Ford, majd örök fogadalom, hogy ezt a fostalicskát soha többé. 1., Escort zsír új, 5 évesen eladva rétegvizsgálat kideríti, hogy borult volt és talán a mocitető 10% nem volt újrafestve,2., kettes fókusz, a polír lekopása után kb 3 hónap látszott, hogy valami vagy valaki xarrá karcolta + Ghia ár fizetve, Trend felszereltséggel átadva fél év Csikágó aztán korrigáltak, 3., 3-as fókusz Ghia hiányzott pár extra ami ezen felszereltségnél alap. Duma, hogy régen úgy volt, de mára változott. Ok. Telefon 6 márkakereskedésbe, mindenhol azt mondták benne kell, hogy legyen, mert Ghia-nál az alap. Szóval a Ford meg a prémium, katszagságos.

  • Steveh

    Akkor téged minden autóval átbasztak és nem kicsit.
    1 sérült autók érkezése dokumentált. Escort sem ma volt de vissza kereshető a számlázásból. Az adott kereskedés ha pénzt vett vagy kapott rá akkor látszódni fog. Ha a kerekedés nem segít akkor az importőr biztosan kártalanít. De megjegyzem borultan nem kapsz gyári új autót. Max újra lett fényezve a tető ( a gyárban , gyárilag ). Ez szintén dokumentált. 2-es megint átbasztak. Nem is értem, hogy fizettél egy Trend-re Ghia árat. 3-as Focus-ban( most futó ill. kifutó )nem volt Ghia . kvázi megint átbasztak.

  • 1000rörö

    Steveh. A 3. Fordnál rosszul írtam nem Ghia, Titanium. Ettől függetlenűl ha ingyen adnának Fordot akkor sem kellene, mert patkány brigád.

  • szibike

    Elég peches emberke lehetsz te, ha ennyiszer megjártad, persze ha ez mind igaz… Amúgy meg a többi pár millió aki meg nem az meg van elégedve a Fordjával. Én is közéjük tartozom, mint 4. Fordját használó. A felszereltségnél tisztán és világosan fel van sorolva, hogy mi tartozik bele, ha pedig mondjuk nincs elektromos ablak, az nagyon hamar kideríthető. Én örülök, hogy náluk is lesz valami elkülöníthető prémiumság. Habár manapság a “prémiumgyártók” se prémiumot gyártanak, csak drágát. Még több pénzért esetleg teljesítményt és minőséget is lehet venni, de alapban kopárak, mint egy dacia. És itt lesz a Fordnál alapáron elérhetőbb autó, olcsón. Ha valaki akarja viszont kaphat drágább, minőségibb anyagot és akkor is olcsóbb a bmwaudimercinél. Az emblémáért még nem kérnek el 2 millióval több Ft-ot.

  • saaby.

    @1000rörö-:
    3 Fordot használtál, miközben már az elsőnél kardinális problémák voltak? Miért újra Ford? Azt adta a gazdácskád, vagy mazochista vagy? :)
    Negyedik Fókámat hajtom(1M+ km), és mindet szerettem, becsülettel szolgált. Egyik sem hagyott soha állva. A mostani nem lesz szerelem, viszont kényelmes, csendes, jó autó.
    Patkány brigád?! Ki? A gyártó? Az importőr? Henry-bácsi?
    Nevetséges vagy.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.