Vignale: luxus Ford, Audi áron

Bemutató: Ford S-Max Vignale Concept

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.04.10. 18.00

Vignale néven fényűző modellekkel bővül a Ford kínálata. Ott voltunk a luxus S-Max leleplezésén, amit a cég a milánói bútorkiállításra időzített.

Hangárméretű csarnokokban járok, a standokon elegáns konyhák, előkelő kanapék, úri ebédlők végeláthatatlan sora. Autós újságíróként ritkán keveredem bútorkiállításra, a Ford azonban a híres-nevezetes milánói bútorszalon idejére tette az S-Max Vignale Concept világpremierjét. A kiállítás, a Salone del mobile (bútor, ingatlan értelemben) a legfontosabb európai esemény a bútorszakma számára, amely azért fontos egy autógyártónak is, mert ezeken a rendezvényeken korán elcsíphetőek a belső designt inspiráló trendek.

Autó sehol

Ám a bútorkiállítás rendezői ragaszkodnak hozzá, hogy autókat nem állíthatnak ki a csarnokokban, így az új Twingót sem tehette közszemlére a Renault. Ők legalább a csarnok mellett elhelyeztek egy autót, talán csak a gyári fotók elkészüléséig, de legalább ott volt. A Ford viszont a stand feketén ásító falaira sem készített fotókat az autóról, sem a most bemutatott S-Max Vignale koncepcióról, sem a korábbi Mondeo-tanulmányról. A Vignale márka kvázi világpremierjén az autóknak tehát nyomuk sem volt.

Egy elegáns palota udvarán, egy kissé vásári, tükrös-csillogó épületben láttuk az S-Max luxusverzióját, egyelőre tanulmányként

Helyette egy vitrinben gondos kézi munkával, kiváló anyagokból készült kiegészítőket láttunk a márkától, például mobiltelefontokot, pénztárcát, kávéskészletet és egy utazótáskát, amelynek könnyű behúzni a cipzárját, mert mágnes tartja össze a táska két felét. Megcsodáltunk egy kávégép-tartót is, amivel a Nespresso-masinát hurcolhatjuk igen sikkesen, ha a világos bőrt nem féltjük a kávéfoltoktól.

Egyelőre két autót láttunk az almárkától, az egyik a Mondeo, a másik az S-Max különleges kivitele. Várhatóan a Galaxy sem marad ki a szórásból, a kisebb modellek közül a Kugából készülhet Vignale.

A bútorszalon megnyitóját megelőző este viszont testközelből is megnézhettük a luxusegyterű-tanulmányt, amely 21 collos kerekeivel markáns és kifinomult. Különlegessége a polírozott alumínium hűtőrácskeret, a speciális hűtőmaszk, a Milánó-szürke fényezés és természetesen a belső tér.

Kívül menőbb, belül végképp

A keret nélküli ablakok mögött exkluzív bőrkárpit fedi az üléseket. Az autó legfontosabb pontja az utastér, mivel ennek igényes kidolgozását, a remek anyagokat mindig látja a tulaj, míg a kocsi külsejét nem.

Idővel gyártani fogják a míves kiegészítőket, táskákat, telefontokokat, amelyek ma még egyedi darabok

Mivel még az autók alapját adó szériamodellek sincsenek piacon, a Vignale Fordok megjelenéséről sincsen pontos információnk. Az új Mondeo gyártása októberben kezdődik Kölnben, tehát novembertől számíthatunk az első alapautók megjelenésére a hazai szalonokban. Az S-Max és a Galaxy 2015 második felében futhat be hazánkba, luxusverziójuk várhatóan még később.

Tízmilliós autók

A Vignale-modellek áráról még semmi közelebbit nem tudunk, de a Titanium S Mondeók árlistáján is 9,3-10,2 millió forintos összegekkel konfrontálódunk. Ha a csúcsmodellt csak egymillió forinttal számoljuk, akkor is tízmilliós listaárú autókról beszélünk, legalábbis a 200 lóerős dízel és a 240 lóerős benzines motorral.

Először a Mondeóból, aztán az S-Maxból lesz Vignale-verzió. Kívül is eltérnek az olcsóbbaktól, nemcsak belső kivitelükben

Érdekes, hogy a Ford pont magánügyfeleket remél megtalálni ezzel a koncepcióval, jóllehet ebben az árkategóriában már nagyon ritka a levegő a tömeggyártóknak. Ez nyugaton talán működhet, bár egy szerényebb A4, C-osztály vagy 3-as kisugárzása és márkaneve kint is vonzóbbnak hat.

Érzésünk szerint az újdonság ott érvényesülhet, ahol a cégautó-szabályzatban márkamegkötés van. Így a felső vezetők autója a Vignale-vonallal kiemelhető a kollégák Mondeója, S-Maxa, Galaxyja közül.

Mustang és Vignale egy fedél alatt

Az új modellekhez új értékesítési stratégia is tartozik. Magyarországon összesen három, talán négy Ford Store lesz Szentendrén illetve a fővárosban, amelyek a Vignale-típusok mellett az új Mustang értékesítésére is jogosultak. Ezeket nagy márkakereskedők létesítik illetve a szentendreit az importőr.

Nagystílű kiszolgálást ígér a Ford, amihez sokat kell fejleszteni a márkakereskedésekben is

Nagyon fontos eleme a koncepciónak a vásárlók átlagon felüli kiszolgálása. A luxusverziók külön területet kapnak a szalonban, sőt, a márkakereskedések kötelesek Vignale-menedzsert foglalkoztatni, aki tartja a kapcsolatot az almárka ügyfeleivel.

A prémium kiszolgálás a márkaszervizben a várakozási idők rövidítésére is vonatkozik, az autókhoz hozom-viszem szolgáltatás jár majd, ingyenes autómosással. A kisebb sérüléseket, húzásokat gyors műanyagjavítással külön kérés nélkül is megcsinálják a márkaszervizek.

S-Max vagy Mondeo Vignale csereautóként?

Mindennek tetejébe az ügyfélnek Vignale csereautó jár a javítás idejére, ami nehezen kivitelezhető kritérium. Melyik kereskedő szeretne tízmilliót leparkolni egy S-Maxba vagy Mondeóba, amely villámgyorsan veszíti az értékét? Mert a fényűzően felszerelt autók ára igen gyorsan olvad a puritánabbakhoz képest.

Jövő év második felében lesz kapható a széria S-Max, a luxusverzió valamivel később érkezik

Vajon mi van akkor, ha egyszerre több ügyfél adja be javításra nemesített Fordját? Az is elég nehéz ügynek tűnik, hogy ugyanott, ugyanazok az emberek jobb minőségben szolgálják ki a Vignale-tulajdonost, mint egy sima C-Max, Transit vagy Galaxy gazdáját. Nekem legalábbis gyanús, ha egy étteremben 2800 Ft egy főétel, de az ebédmenü kijön üdítővel 1600 forintból. Egy márkanév alatt bajos kétféle színvonalon, kétféle igényszinttel dolgozni. Sok a kérdés, egyelőre kevés a válasz, de az biztos, hogy a Vignale érdekes kísérlet. Várjuk a folytatást és a részleteket.

Kommentek

  • 1000rörö

    Prémium??? A Ford??? Ha-hahahah.3 Ford, majd örök fogadalom, hogy ezt a fostalicskát soha többé. 1., Escort zsír új, 5 évesen eladva rétegvizsgálat kideríti, hogy borult volt és talán a mocitető 10% nem volt újrafestve,2., kettes fókusz, a polír lekopása után kb 3 hónap látszott, hogy valami vagy valaki xarrá karcolta + Ghia ár fizetve, Trend felszereltséggel átadva fél év Csikágó aztán korrigáltak, 3., 3-as fókusz Ghia hiányzott pár extra ami ezen felszereltségnél alap. Duma, hogy régen úgy volt, de mára változott. Ok. Telefon 6 márkakereskedésbe, mindenhol azt mondták benne kell, hogy legyen, mert Ghia-nál az alap. Szóval a Ford meg a prémium, katszagságos.

  • Steveh

    Akkor téged minden autóval átbasztak és nem kicsit.
    1 sérült autók érkezése dokumentált. Escort sem ma volt de vissza kereshető a számlázásból. Az adott kereskedés ha pénzt vett vagy kapott rá akkor látszódni fog. Ha a kerekedés nem segít akkor az importőr biztosan kártalanít. De megjegyzem borultan nem kapsz gyári új autót. Max újra lett fényezve a tető ( a gyárban , gyárilag ). Ez szintén dokumentált. 2-es megint átbasztak. Nem is értem, hogy fizettél egy Trend-re Ghia árat. 3-as Focus-ban( most futó ill. kifutó )nem volt Ghia . kvázi megint átbasztak.

  • 1000rörö

    Steveh. A 3. Fordnál rosszul írtam nem Ghia, Titanium. Ettől függetlenűl ha ingyen adnának Fordot akkor sem kellene, mert patkány brigád.

  • szibike

    Elég peches emberke lehetsz te, ha ennyiszer megjártad, persze ha ez mind igaz… Amúgy meg a többi pár millió aki meg nem az meg van elégedve a Fordjával. Én is közéjük tartozom, mint 4. Fordját használó. A felszereltségnél tisztán és világosan fel van sorolva, hogy mi tartozik bele, ha pedig mondjuk nincs elektromos ablak, az nagyon hamar kideríthető. Én örülök, hogy náluk is lesz valami elkülöníthető prémiumság. Habár manapság a “prémiumgyártók” se prémiumot gyártanak, csak drágát. Még több pénzért esetleg teljesítményt és minőséget is lehet venni, de alapban kopárak, mint egy dacia. És itt lesz a Fordnál alapáron elérhetőbb autó, olcsón. Ha valaki akarja viszont kaphat drágább, minőségibb anyagot és akkor is olcsóbb a bmwaudimercinél. Az emblémáért még nem kérnek el 2 millióval több Ft-ot.

  • saaby.

    @1000rörö-:
    3 Fordot használtál, miközben már az elsőnél kardinális problémák voltak? Miért újra Ford? Azt adta a gazdácskád, vagy mazochista vagy? :)
    Negyedik Fókámat hajtom(1M+ km), és mindet szerettem, becsülettel szolgált. Egyik sem hagyott soha állva. A mostani nem lesz szerelem, viszont kényelmes, csendes, jó autó.
    Patkány brigád?! Ki? A gyártó? Az importőr? Henry-bácsi?
    Nevetséges vagy.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.