4-esek harca. BMW vagy metró?

A 4-es metró, vagy a 4-es BMW a gyorsabb?

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.04.08. 18.00

Kínzó kérdés: vajon lenyomja-e az autó a 450 milliárdos metrót?

Modern, csodaszép, de igazából semmire nem jó. Vajon mindkét versenyzőre igaz ez a kijelentés, vagy egyikre sem? Kipróbáltuk, mivel jutunk gyorsabban el az egyik pályaudvarról a másikra.
Nem először csinálunk ilyet, pár éve a hármas metrót állítottuk szembe az autóval – akkor M3-assal. Hat éve az autó magabiztosan lenyomta az akadálymentes, kötött pályán haladó metrót. Nézzük, most ki nyer!

... és ilyen fent

Az útvonal

A metró útvonala adott, végállomástól végállomásig mentünk, de nem a “tessék vigyázni, az ajtók záródnak” mondat után indult a stopper, hanem még a felszínen. És a mélyépítésű metrónál elég sok időt elvesz, míg lejutunk a peronig.
4-esek harca. BMW vagy metró? 1
A BKK térképén így mutat a 4-es metró nyomvonala

4-esek harca. BMW vagy metró? 2
A Garmin Virb kameránk ezt a nyomvonalat rögíztette, miközben a Keleti felé haladtunk

Esélyek?

A metró nyúlfarknyi, 7,5 kilométeres távja, illetve a felszínen nehezen követhető nyomvonal miatt látatlanban én a metróra fogadnék. A 10 megálló – amelyek nagy többsége pár száz méterre van egymástól, – egyedül a Bikás park – Újbuda-központ között van másfél kilométer – papíron 13 percet ad meg a BKK menetidőnek, amihez mi az állomásra le- és feljutást is hozzácsaptuk.
 

Tágas, szellős, gigantikus állomások

Így talán kicsit korrektebb az összehasonlítás. A BMW-vel pedig a Kelenföldi pályaudvar melletti parkolóból indultunk. Nehezítette a versenyt, hogy a felszínen betartottuk a lakott területen érvényes sebességhatárokat, míg a föld alatt akár 70-nel is roboghatott a metró. Ahol éppen volt ideje felgyorsulni. 
A 4-es metró nagyjából annyira praktikus és nélkülözhetetlen, mint egy nyitható tetejű BMW. Igaz, jóval többe kerül, meg egy négyzetméterre többen is össze lehet benne zsúfolódni. Cserébe pár üveg sör után nyugodtan felülhetünk rá, ellentétben az autóval. 

Na, ettől bikás a megálló neve

Néhány adat a versenyzőkről:
   Metró:  BMW:
 Forint/méter  61 millió *  3,3 millió
 Csúcssebesség (km/h)  80  250
 Teljesítmény (kW)  150 (x4)  180
 Szállítható személyek száma (fő)  807  4
* a teljes metróvonal méterára

Kényelem

A 4-es metróra szánt kocsikat mi már bő öt éve is megnézhettük, amikor a 4-es metró még igen távol állt a késztől, azóta a 2-es metró vonalán már mindenki találkozhatott velük. Kényelmes, világos, csendes kocsik, jóval élhetőbbek, mint a régi szovjet cuccok. Ennek ellenére a BMW nagyságrendekkel jobb, nem tüsszentenek a nyakunkba, nem lépnek a lábunkra, nem csórják el benne a tárcánkat. Feltéve, ha jól választjuk meg utastársainkat.
A 4-es metró gyönyörűre sikerült, igaz, nem is volt olcsó. Az állomások mélyen a föld alatt vannak, de egyáltalán nem nyomasztóak. Óriási terek, temérdek pucér betonfelület, amelyet egyes állomásokon a felszínről leszivárgó napfény, vagy éppen a színes dekorációs elemek tesznek barátságossá. Tényleg klassz lett, no.

Ritka az a metróállomás, ahová a napfény is leszűrődik

Költségek

Metrón 350 forintos jeggyel végigutazhatjuk az egész, 7,5 km-es távot, ha gyűjtőjeggyel utazunk, akkor már 300-ért is. Ez durván 9 deci benzin ára, így kicsit kevesebbre jön ki, hogyha a városban 10,3 litert fogyasztó BMW-vel tesszük meg ugyanezt az utat, mint metróval. Tegyük hozzá, hogy csak akkor, ha az üzemanyagon kívül más költséget nem számolunk.

De nézzünk inkább a videót, hogy ki lesz a nyertes:

Egyelőre a Keleti a vágállomás

A BMW-ről pár szóban, mert hamarosan az igazi teszt is érkezik, Miklós úr tollából:

BMW 428i

A legnagyobb különbség a metró és a BMW között a napsütés-ráta, előbbi szinte nulla segítséget ad a D-vitamin termeléséhez, utóbbi viszont tökéletes társ a napimádathoz. A váltó mögötti gomb folyamatos nyomva tartásával kezd Transformers-táncba a bajor kabrió teteje, és tűnik el a csomagtérben mindössze 30 másodperc leforgása alatt.

Nehezen barátkoztam meg a 428i erőteljes, de átlagos hengerszámú motorjával. Ha már szabadon áramlik a belső égés zaja, akkor az legyen BMW-hez méltó sorhatos trombitálás.

4-esek harca. BMW vagy metró? 3

De nyilván nem a magamfajta huligán lelkületű firkász jelenti a célcsoportot, mert az ebéd utáni andalgó túrához tökéletes a csendes suhanás.

A tetőmozgató mechanika miatt 1700 kilósra hízott 4-es BMW azért zúz, ha kell, 350 Nm nyomatéka elég hogy ne aludjunk el a volán mögött. Viszont ha csak a kabriózás öröme a cél, akkor inkább a takarékosabb dízel, ha pedig vérbeli benzinmámor kell, akkor a nagyobb 435i javallott.

Kommentek

  • BeZol

    Mi történt a kocsi emblémájávál?

  • pqowieurzt

    “az üzemanyagon kívül más költséget nem számolunk.”

    egy bmw esetében ez azért így meredek számolás…
    még egy alacsony kategóriás autóval is nagyjából meg lehet duplázni a benzinköltséget a valódi költségekhez, eyg bmw-nél ez nyilván többszöröse.

  • Floyd

    BeZol – Lelopták.

  • hanyistok

    pqowieurzt!
    Igazad van, a valós költségek durván az üzemanyag x 2 számítás végén jönnek ki. Szerencsére ezt a BMW-t nem mi visszük kötelező szervizre. ;)

  • Guevara

    Na, lényeg a lényeg, aki tud BMW-t venni az továbbra se metrózzon, aki meg nem, az használja bátran.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.