Ötvenéves a Ford Mustang

Titkárnő-sportkocsiból legendás izomautó

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.04.03. 20.30

Melléklettel tisztelgünk az áprilisban ötvenedik születésnapját ünneplő Ford Mustang előtt. Van benne gumifüst vastagon.

Fél éve a Porsche 911 bemutatásának ötvenedik évfordulóját szerettük volna egy a normál cikkektől eltérő formátumú anyaggal megünnepelni. Az eredményt sokan dicsérték, amit köszönünk, nagyon örültünk a 911-aloldal sikerének. Idén áprilisban a Ford legendáját köszöntjük, és úgy éreztük, a Mustang ötven éve ugyanígy megér egy mellékletet. A sportautó fél évszázadáról szóló cikkünket a Vezess.hu/Ford-Mustang címen találjátok.

A névadó valószínűleg a P-51 Mustang vadászrepülő volt, de a név attól telitalálat, hogy a vadlovak szabadságát idézi

Az öt évvel a woodstocki rockfesztivál előtt bemutatott autó a II. világháború utáni eufóriában fogant és fogyasztóvá serdülő fiataloknak szólt. Azoknak, akik zenében, frizurában, autóban is valami nagyon másra vágytak, mint szüleik. A Mustang szépsége és elérhetősége miatt vált legendává. 2368 dolláros alapára egy tanár félévi fizetésének felelt meg.
Mesebeli rajtA bemutató napján a vevőhordák megrohanták a szalonokat, elkapkodtak 8000 autót és még 22 000 darabra adtak le rendelést az első nap. A Mustang mesebeli rajtját azóta sem tudta megismételni egyetlen márka egyetlen újdonsága sem. Volt, aki liciten nyerte el a texasi márkakereskedés utolsó Mustangját és benne aludt, amíg másnap a banktól megérkezett a fedezet.

V6-os motorral a Mustang mindig nagyon jutányos volt az amerikai viszonyok között. 9,2 millió készült ötven év alatt a legendás sportautóból

Az olcsó és elragadó kupéból letaglózó sportváltozatok is születtek Carroll Shelbytől. Shelby mondta egyszer, hogy csak az foglalkozik a légellenállással, aki nem tud motort építeni. Hát ő tudott, a papíron 360 SAE lóerős nyolchengeresek messze 400 lóerő feletti teljesítményt adtak le, csak a biztosítási díjak féken tartása miatt ezt nem hangoztatták.


Jövőre itthon is

A cikkben az ötven év mélypontjaival, így az olajválság idején 28 lóerős literteljesítményű V8-cal és a Mustang történetét sokkal inkább meghatározó, káprázatos pillanatokkal foglalkoztunk a több mint 3000 filmszereptől a 6,2 millió Facebook-követőig. A Mustang egyedülálló rajongótábora Magyarországon is bővülni fog: jövő tavasszal a szentendrei Ford-szalonban és még két-három budapesti márkakereskedésben megkezdődik az autó értékesítése. Boldog születésnapot, Ford Mustang!

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.