35 ezerért ez a Mazda?

Sok a roncs a lefoglalt autók között

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.04.03. 06.00

Vagy 75 ezerért Swift Sedan? Inkább egy BMW kicsit többért? Tarka kínálat, és nagy szórás jellemzi a licitre váró autókat az adóhatóság telephelyein.

Ez a cikk nem buzdít arra, hogy a NAV-nál vegyél használt autót, csupán beletúrunk a kínálatba, ami felettébb cifra. Újszerű autót senki ne itt keressen, de aki nem úszik a milliókban, annak illik alaposan szétnézni.

Meglehetősen részletes leírásokat csatol a lefoglalt, licitre kínált autói mellé az adóhatóság, a járművek mellé két árat írva. Egyik az úgynevezett “becsérték”, míg az ennek a felét kitevő “minimál ajánlat”-tól lehet licitálni a kocsikra.

Licit indul (azaz minimál ajánlat): 1,25 millió Ft – Ford Focus, 2007

Kezdjük egy igazi népautóval a szemezgetést, ennyi pénzért már licitálhatunk is a hétéves Ford Focus kombira, amiben 213 ezer km van. A 2,5 milliós becsérték a költői túlzás kategóriát is feszegeti, ugyanis éppen 1,25 körül indulnak a hasonló évjáratú és futásteljesítményű Focusok árai a piacon, vagyis az alábbi kocsi árban a kínálat alja. De jó is?

Újszerű autót nyilván nem találni bő 200 ezer kilométerrel, ráadásul erről messziről lerí, hogy több elemet cseréltek rajta. Az adóhatóság leírása szerint csak kisebb karcok láthatók a kasztnin, a Michelin-gumik 50 százalékosak, de rossz a jobb első lengéscsillapító. Akit érdekel, a NAV békéscsabai központjában megnézheti

Licit indul: 375 ezer Ft – Peugeot 407, 2006

Első ránézésre is gyanúsan kevésnek tűnik ez az ár, másodikra már a miértre is találunk választ. “A gépjármű üzemképtelen állapotban került beszállításra a megtekintés helyszínére” – fogalmaz a legszebb hivatalnoknyelv, és még a “rendszámtáblák sem fellelhetőek”.

Sajnos azt sem lehet kiolvasni, hogy mennyi kilométert mutat a kompjúter, ehhez képest a foltos kárpit már igazán elnézhető hiba. Talán ha lefelé indul meg a licit a 375 ezerről, vagy esetleg alkatrésznek

Licit indul: 225 ezer Ft – Skoda Fabia, 2004

Ideiglenesen kivonták a forgalomból, de durva hibája nincs ennek a Fabiának. Akksit kell venni a gyomrába, a bal első elektromos ablakemelőbe életet kell lehelni, és hiányzik hátulról a Skoda-embléma is – így a leírás

Érdekes, hogy ennél a kocsinál is megválaszolatlan kérdés marad a futásteljesítmény, ugyanis a megfelelő rubrikában ezt olvassuk: 000 000. Ja, ha valakinek ez használható információ: elöl Barum gumikon áll, hátul Sportline

Licit indul: 75 ezer Ft – Suzuki Swift Sedan, 1997

A legolcsóbb autóknál rendre feltűnik az alábbi szöveg, így ennél a napszítta Suzukinál is: “A jármű álváz- és motorszámának nyilvántartásban szereplő adatokkal való egyezősége tekintetében az Adóhatóság felelősséget nem vállal, azoknak a hirdetményben történő feltüntetése csak tájékoztató jellegű az ellenőrzés feltételeinek hiánya miatt. Az adatokat a megtekintés során bárki leellenőrizheti saját felelősségére.” A szöveg szerint ez nem jelenti azt, hogy nincs, csak azt, hogy valamiért nem tudták megnézni, kiolvasni a NAV munkatársai.

Annyit lehet még tudni róla, hogy hibás a kuplungja, itt-ott már harapdálja a rozsda, és a motorháztetőn kis horpadás csúfítja az összképet, bár az órájából kiolvasható 238 ezer kilométer sem túl csábító

Úgy tűnik, ha egy jármű jól néz ki, akkor nem írnak róla túl sokat. A chopper esetében is csak annyit találni, hogy kivonták a forgalomból pár hónapja, de meg van minden papírja


Licit indul: 2,5 millió Ft – Toyota Land Criuser, 2005

Az egyik legborsosabb árú jármű a NAV kínálatában ez a szimpatikus japán terepjáró, ám kissé lelohasztja a kezdeti lelkesedést a műszerfalon szereplő szám a futásteljesítményről: 352 ezer km.

A bőbeszédű jellemzésből ezek a kedvenc mondataink: Karosszéria kivitele: jeep. Üléshuzat: nincs. Gépháztető kavicsos, jobb hátsó lámpa sérült. A gépkocsi körben koszos, karcos, apróbb sérülések nem láthatóak


Licit indul: 400 ezer Ft – BMW 523i, 1999/2003

Akár még érdekesnek is tűnhet ez az E39-es, amelyet némi bikázást követően üzemképesnek ír a jellemzése. Az utasteret “erősen szennyezett”-nek nevezi, de a fotó alapján egy ügyes kezű járműtisztítónak nem okozna komoly gondot a kicsinosítása.

Érdekes, hogy miközben 1999-es gyártású a kocsi, 2003-ban helyezték először forgalomba - legalábbis ezt állítja a NAV. Meg azt, hogy 141 ezret futott az 523i, amit azért kezeljünk némi fenntartással.


Licit indul: 100 ezer Ft – Opel Calibra, 1991

Mekkora durranás volt egykor a Calibra, ma meg egy jobb mountain-bike árának a töredékéért hozzánk dobják használtan. Bő 20 éves kora ellenére nem tűnik szétrohadtnak, itten más problémák vannak, és még csak nem is feltétlenül a 200 ezer km a lábakban.

Okmányok hiánya miatt a gépjármű trélerrel került beszállításra. Ajtónyítás, indítás nehézkes - olvasható a jellemzésében.


Licit indul: 35 ezer Ft – Mazda 323, 1993

“Házastársi közös vagyonként” foglalta le a NAV ezt a koszos Mazdát, ám akármennyire is szomorú lehet a története, 35 ezer forint olyan kevés, hogy nem tudunk elsiklani felette. Még a 248 ezer kilométer sem lehet riasztó, mert hát csak HARMINCÖTEZER.

Álljon itt a NAV lényegre törő leírása, pazarlás lenne az ékes szólás. A gépjármű üzemképes, hátsó lökhárító törött, bal első ajtó horpadt, bal első sárvédő horpadt, festék sérült, szélvédő repedt, jobb első sárvédő karcos. Első ülések szakadtak, hátsó üléskárpit szennyezett.

Hogyan lehet árverezni?

A filmekből ismert kalapácsos árveréseket a visszaélések miatt megszüntette pár éve az akkori APEH, ma elektronikusan lehet licitálni a kiválasztott járműre. Első lépésként a magyarorszag.hu oldal Ügyfélkapujában kell regisztrálni, majd ezzel az azonosítóval lehet a rövidre szabott idő alatt ajánlatot tenni. Minden jármű adatlapján 3 dátum szerepel: az árverés meghirdetése után egy hónappal kezdődik a verseny, ami 3 nap alatt le is zajlik. A járműveket előtte erősen ajánlott személyesen megnézni, amit különösen nehézkessé tesz, hogy az ország különféle pontjain lévő helyi NAV-kirendeltségeken várják további sorsukat.

(Forrás: NAV)

Itt vannak Magyarország legnépszerűbb autói, kattintson a képre!

35 ezerért ez a Mazda? 1

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Nem is tudtam erről, érdekes lehetőség. A Calibrára mennék rá, univerzális autó. Ötfős kőművesbrigádot is láttam Calibrával+utánfutóval felvonulni.

  • haenazttudnam

    nehogy azt hidd ,hogy ezek kozelebe jutsz…vagyis a jobbak kozelebe !!

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.