35 ezerért ez a Mazda?

Sok a roncs a lefoglalt autók között

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.04.03. 06.00

Vagy 75 ezerért Swift Sedan? Inkább egy BMW kicsit többért? Tarka kínálat, és nagy szórás jellemzi a licitre váró autókat az adóhatóság telephelyein.

Ez a cikk nem buzdít arra, hogy a NAV-nál vegyél használt autót, csupán beletúrunk a kínálatba, ami felettébb cifra. Újszerű autót senki ne itt keressen, de aki nem úszik a milliókban, annak illik alaposan szétnézni.

Meglehetősen részletes leírásokat csatol a lefoglalt, licitre kínált autói mellé az adóhatóság, a járművek mellé két árat írva. Egyik az úgynevezett “becsérték”, míg az ennek a felét kitevő “minimál ajánlat”-tól lehet licitálni a kocsikra.

Licit indul (azaz minimál ajánlat): 1,25 millió Ft – Ford Focus, 2007

Kezdjük egy igazi népautóval a szemezgetést, ennyi pénzért már licitálhatunk is a hétéves Ford Focus kombira, amiben 213 ezer km van. A 2,5 milliós becsérték a költői túlzás kategóriát is feszegeti, ugyanis éppen 1,25 körül indulnak a hasonló évjáratú és futásteljesítményű Focusok árai a piacon, vagyis az alábbi kocsi árban a kínálat alja. De jó is?

Újszerű autót nyilván nem találni bő 200 ezer kilométerrel, ráadásul erről messziről lerí, hogy több elemet cseréltek rajta. Az adóhatóság leírása szerint csak kisebb karcok láthatók a kasztnin, a Michelin-gumik 50 százalékosak, de rossz a jobb első lengéscsillapító. Akit érdekel, a NAV békéscsabai központjában megnézheti

Licit indul: 375 ezer Ft – Peugeot 407, 2006

Első ránézésre is gyanúsan kevésnek tűnik ez az ár, másodikra már a miértre is találunk választ. “A gépjármű üzemképtelen állapotban került beszállításra a megtekintés helyszínére” – fogalmaz a legszebb hivatalnoknyelv, és még a “rendszámtáblák sem fellelhetőek”.

Sajnos azt sem lehet kiolvasni, hogy mennyi kilométert mutat a kompjúter, ehhez képest a foltos kárpit már igazán elnézhető hiba. Talán ha lefelé indul meg a licit a 375 ezerről, vagy esetleg alkatrésznek

Licit indul: 225 ezer Ft – Skoda Fabia, 2004

Ideiglenesen kivonták a forgalomból, de durva hibája nincs ennek a Fabiának. Akksit kell venni a gyomrába, a bal első elektromos ablakemelőbe életet kell lehelni, és hiányzik hátulról a Skoda-embléma is – így a leírás

Érdekes, hogy ennél a kocsinál is megválaszolatlan kérdés marad a futásteljesítmény, ugyanis a megfelelő rubrikában ezt olvassuk: 000 000. Ja, ha valakinek ez használható információ: elöl Barum gumikon áll, hátul Sportline

Licit indul: 75 ezer Ft – Suzuki Swift Sedan, 1997

A legolcsóbb autóknál rendre feltűnik az alábbi szöveg, így ennél a napszítta Suzukinál is: “A jármű álváz- és motorszámának nyilvántartásban szereplő adatokkal való egyezősége tekintetében az Adóhatóság felelősséget nem vállal, azoknak a hirdetményben történő feltüntetése csak tájékoztató jellegű az ellenőrzés feltételeinek hiánya miatt. Az adatokat a megtekintés során bárki leellenőrizheti saját felelősségére.” A szöveg szerint ez nem jelenti azt, hogy nincs, csak azt, hogy valamiért nem tudták megnézni, kiolvasni a NAV munkatársai.

Annyit lehet még tudni róla, hogy hibás a kuplungja, itt-ott már harapdálja a rozsda, és a motorháztetőn kis horpadás csúfítja az összképet, bár az órájából kiolvasható 238 ezer kilométer sem túl csábító

Úgy tűnik, ha egy jármű jól néz ki, akkor nem írnak róla túl sokat. A chopper esetében is csak annyit találni, hogy kivonták a forgalomból pár hónapja, de meg van minden papírja


Licit indul: 2,5 millió Ft – Toyota Land Criuser, 2005

Az egyik legborsosabb árú jármű a NAV kínálatában ez a szimpatikus japán terepjáró, ám kissé lelohasztja a kezdeti lelkesedést a műszerfalon szereplő szám a futásteljesítményről: 352 ezer km.

A bőbeszédű jellemzésből ezek a kedvenc mondataink: Karosszéria kivitele: jeep. Üléshuzat: nincs. Gépháztető kavicsos, jobb hátsó lámpa sérült. A gépkocsi körben koszos, karcos, apróbb sérülések nem láthatóak


Licit indul: 400 ezer Ft – BMW 523i, 1999/2003

Akár még érdekesnek is tűnhet ez az E39-es, amelyet némi bikázást követően üzemképesnek ír a jellemzése. Az utasteret “erősen szennyezett”-nek nevezi, de a fotó alapján egy ügyes kezű járműtisztítónak nem okozna komoly gondot a kicsinosítása.

Érdekes, hogy miközben 1999-es gyártású a kocsi, 2003-ban helyezték először forgalomba - legalábbis ezt állítja a NAV. Meg azt, hogy 141 ezret futott az 523i, amit azért kezeljünk némi fenntartással.


Licit indul: 100 ezer Ft – Opel Calibra, 1991

Mekkora durranás volt egykor a Calibra, ma meg egy jobb mountain-bike árának a töredékéért hozzánk dobják használtan. Bő 20 éves kora ellenére nem tűnik szétrohadtnak, itten más problémák vannak, és még csak nem is feltétlenül a 200 ezer km a lábakban.

Okmányok hiánya miatt a gépjármű trélerrel került beszállításra. Ajtónyítás, indítás nehézkes - olvasható a jellemzésében.


Licit indul: 35 ezer Ft – Mazda 323, 1993

“Házastársi közös vagyonként” foglalta le a NAV ezt a koszos Mazdát, ám akármennyire is szomorú lehet a története, 35 ezer forint olyan kevés, hogy nem tudunk elsiklani felette. Még a 248 ezer kilométer sem lehet riasztó, mert hát csak HARMINCÖTEZER.

Álljon itt a NAV lényegre törő leírása, pazarlás lenne az ékes szólás. A gépjármű üzemképes, hátsó lökhárító törött, bal első ajtó horpadt, bal első sárvédő horpadt, festék sérült, szélvédő repedt, jobb első sárvédő karcos. Első ülések szakadtak, hátsó üléskárpit szennyezett.

Hogyan lehet árverezni?

A filmekből ismert kalapácsos árveréseket a visszaélések miatt megszüntette pár éve az akkori APEH, ma elektronikusan lehet licitálni a kiválasztott járműre. Első lépésként a magyarorszag.hu oldal Ügyfélkapujában kell regisztrálni, majd ezzel az azonosítóval lehet a rövidre szabott idő alatt ajánlatot tenni. Minden jármű adatlapján 3 dátum szerepel: az árverés meghirdetése után egy hónappal kezdődik a verseny, ami 3 nap alatt le is zajlik. A járműveket előtte erősen ajánlott személyesen megnézni, amit különösen nehézkessé tesz, hogy az ország különféle pontjain lévő helyi NAV-kirendeltségeken várják további sorsukat.

(Forrás: NAV)

Itt vannak Magyarország legnépszerűbb autói, kattintson a képre!

35 ezerért ez a Mazda? 1

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Nem is tudtam erről, érdekes lehetőség. A Calibrára mennék rá, univerzális autó. Ötfős kőművesbrigádot is láttam Calibrával+utánfutóval felvonulni.

  • haenazttudnam

    nehogy azt hidd ,hogy ezek kozelebe jutsz…vagyis a jobbak kozelebe !!

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.