Mogyoród pihenésre vágyó lakói exkluzív, V8-as akusztikai terápiát kapnak a héten, a március 31. és április 3. között Hungaroringen tesztelő DTM mezőnynek köszönhetően. Az idén újra DTM naptárba kerülő Hungaroringen az április 14-17. között megrendezésre kerülő hockenheimi szezonnyitóra melegítenek a csapatok, és végeznek el minden fontos, idényt megelőző beállítást, tesztelést.

Így nincs hiányzó, az Audi-BMW-Mercedes trió autóival rajthoz álló összes alakulat kemény munkával tölti majd a tesztre szánt négy napot. Jó hír, hogy az esemény nem zárt kapuk mögött zajlik, a fegyverropogással felérő hangorkánt közelről is élvezhetjük, ha kedden vagy szerdán 9.00 és 17.00 óra között kilátogatunk a pályára.

A közönség a 8-as kapun juthat be a mogyoródi pálya célegyenesének lelátójára. Akik autóval érkeznek, azok a biztonsági személyzet utasításainak megfelelően parkolhatnak majd a Hungaroring mellett.

Szerencsés firkászként nekem nem kellett keddig várnom, már vasárnap délután láttam, hogy melegítenek a  négyliteres, V8-as, közel ötszáz lóerős hátsókerék-hajtású versenygépek.

A Mercedes részéről igen erős csapat állt össze az idei évre, visszatér a világ legnépszerűbb túraautó-bajnokságába a 2010-es bajnok Paul Di Resta. A skót versenyző ismét a Mercedes-Benz színeiben indul, miután három szezont töltött a Forma-1-ben a Sahara Force India-Mercedes csapatában. “Sok minden változott, mióta utoljára versenyeztem a DTM-ben a 2010-es sanghaji futamon, de a sikeréhségem a régi” – mondta Di Resta.

Természetesen a Forma-1-ről, pontosabban a V6-os turbómotorok hangjáról is kapott kérdést a skót tehetség, véleménye az alábbi videóból kiderül:

A Mercedes-csapat 2014-re egy másik F1-et megjárt versenyzővel erősített. Vitalij Petrov idén mutatkozik be a DTM sorozatban, és a Renault, valamint a Caterham F1-es csapatnál eltöltött évek után egy merőben új, szokatlan kihívással néz majd szembe. “Meredek tanulási görbe vár rám, az első teszt alkalmával ízelítőt kaptam az autó viselkedéséből, ami nagyon fontos, hogy a saját stílusomhoz igazíthassam” – nyilatkozta az orosz versenyző.

A Mercedestől négy pilótának volt kötelező feladata a sajtó fényképezőgépeinek mosolyogni. Balról-jobbra: Paul Di Resta, Gary Paffett, Pascal Wehrlein, és Vitalij Petrov

Petrov nem csak a kötelező tiszteletkörök miatt nyilatkozott így, a DTM tényleg a legerősebb versenyszéria Európában, és az orrközép-motoros elrendezés, valamint a túraautókra jellemző keményebb, lökdösődéssel tűzdelt vezetési stílus gyors alkalmazkodást követel majd az orosz pilótától.

A vasárnapi próbák során még csak a közel 200 szenzor kalibrálása és a rendszerek teljes átfésülése zajlott, így az első körökben még a célegyenest kihagyva egyből a bokszutcába hajtottak vissza a pilóták

Bár az Audi nem tud volt Forma-1-es pilótákat a kirakatba állítani, a 2013-as bajnoki cím megszerzése után úgy tűnik, erre nincs is szükségük. Az elsőséget tavaly megszerző Mike Rockenfeller pályafutása során első ízben indulhat aktuális bajnokként 1-es rajtszámmal a DTM mezőnyében. “Szokatlanul nagy érdeklődés fogadott minket itt Magyarországon, hiába csak egy teszt, a rajongók már aláírásra kész fényképekkel vártak a reptéren, reméljük, hogy a futamra is rengetegen kilátogatnak majd” – nyilatkozta Mike Rockenfeller, aki a tesztek megkezdése előtt körbefutva figyeli meg a Hungaroring apró részleteit.
 

Mike Rockenfeller - A harminc éves német pilóta tavaly bajnoki címet nyert, és bízik a duplázásban, bár esélyeiről igen diplomatikusan nyilatkozott, a pályát pedig futva járta be a tesztek megkezdése előtt

Új csapattársa az Audi Sport Team Phoenix színeiben a 2008-as és 2009-es DTM-bajnok Timo Scheider lesz. “Szép időszakot töltöttem az Abt-nál, ahonnan meg is könnyeztem távozásom” -vallotta Scheider. “Másfelől viszont már alig várom, hogy az elmúlt három évben két DTM-bajnokot adó együttesnél versenyezhessek. Mindemellett az Audi előtti időkből már jól is ismerem a csapatot.”

Az Audi RS 5 DTM 2014-es specifikációja szerint szinte minden részén átdolgozott aerodinamikai csomagjával egyértelműen agresszívebb benyomást kelt elődjénél, de ahogy a többi csapatnál, a szigorú szabályok az Audi esetén is csak az apró részletmegoldások, mérnöki finomságok csiszolását, fejlesztését teszik lehetővé. Bár a forma sejtet némi rokonságot a szériaautókkal, mára legfeljebb a márkajelzés egyezik az utcán futó verziókkal. A burkolat alatt karbonból készült utascella rejlik, és a versenyre kész technika összesen 1110 kilogrammot nyom a mérlegen.

A rajongók ingyenesen élvezhetik a tesztnapok alatt a DTM autók nyújtotta látványt és akusztikai élményt. Utóbbi mellett talán az új F1 is elbújhat, a szívó V8-as motorok fegyverropogás-szerűen durrognak, és 9 ezerig forgatva üvöltenek pokolian

A BMW idén az M4 kupé sziluettjébe bújtatott technikával áll rajthoz. “Még mielőtt a tavalyi BMW M3 DTM befejezte volna utolsó futamát a fejlesztőcsapat már gőzerővel a 2014-es modellen dolgozott. Nehéz feladattal álltunk szemben, kevés olyan sorozat van, ahol az aerodinamika ekkora szerephez jut, mint a DTM-ben. A legapróbb részleteken múlhat a siker, vagy okozhatnak kudarcot” – nyilatkozta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója.