Merjünk ritka Hondát venni?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.03.26. 16.30

Szakértőink válaszolnak az autóvásárlással, vezetéstechnikával, jogi esetekkel kapcsolatban feltett olvasói kérdésekre.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Kedves Szörényi Úr!

Meglehetősen elfogult vagyok pozitív irányban a 1995-2005 között gyártott Honda Civic-ekkel kapcsolatban. Most váltam meg egy szuper 1996-os sedan 16-os modelltől, viszont ami igazán tetszik, és vásárlását fontolgatom az egy 2004-es 1.7-es Civic Coupé. Amerikai modellnek írják le, de Európában is forgalmazták, nálunk viszont nem. Mindenki lebeszél az alkatrész-utánpótlás nehézségei (és árai) miatt. Mi az Ön véleménye? Csak fanatikusoknak ajánlott?

Köszönöm válaszát,
Sz. Gábor

Merjünk ritka Hondát venni? 1
Szakértőnk válasza

Kedves Gábor!

Ehhez az autóhoz valóban nem tart mindent a sarki autósbolt, mint a Swifthez vagy a Fabiához. De internetről minden megrendelhető, beszerezhető a legtöbb alkatrész és az autó benzines Hondaként nem tartogat különösebb veszélyeket.

Mivel ilyen autóra vágyik, ha a kiválasztott kocsinak rendezettek a papírjai, lámpája EU-szabvány szerinti és vizsgáztatásával sem várható gond, akkor én belevágnék. Ha valaki ennyire vágyik egy autóra, amely ráadásul műszaki szempontból is jó konstrukció, én nem mondanék le róla, a károgás ellenére sem.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Uram,

Véleményét, segítségét szeretném kérni. Van egy 4 éves 120 ezer km-t futott kifogástalan állapotú (95% autópálya)1.3 Multijet Puntóm. A napokban történt, hogy későn vettem észre egy kb 10-15 centi magas kőből épített fekvőrendőrt és kb. közel 60 km/h-val hajtottam át rajta. Akkorát huppant az autóm, azt hittem kiszakadtak a kerekek. Nagyon ideges lettem, de hála az égnek egyenlőre nem tapasztaltam, hogy sérülés érte volna az autót.

30 km/h-s korlátozás van kitéve, később megnéztem. Ön szerint károsodhatott a futóműve az autómnak annak ellenére, hogy nem érzek változást, ugyanolyan jó, mint azelőtt vagy esetleg rejtett hiba megbújhat a háttérben, talán később jön majd elő valami. Mit érhetett károsodás a nagy ütés miatt? Van-e okom nagyfokú idegeskedésre?

Köszönettel:
Bundo

Merjünk ritka Hondát venni? 2
Szakértőnk válasza

Tisztelt Kérdező!

A leírt mutatványt még katonaviselt vezetőknek sem ajánlanám, főleg nem Puntóval. Ha kaszkadőrnek készül, az más helyzet. Mindenképpen javasolnám az autó futóművének átvizsgálását egy futóművesnél, aknára állva. A kipufogórendszer rögzítési pontjait is érdemes megnézni.

A futómű műszeres mérése nem feltétlen szükséges, de ha érez a közeljövőben valami változást a kormányzáson, vagy jól látható gyors, friss kopást a gumikon, akkor azt azonnal meg kell tenni.

Az autó egy darabig nem fogja elfelejteni az eseményt, legközelebb majd Ön is jobban figyel. Az autó minden porcikája kaphatott egy ütést, de főleg a kerékfelfüggesztés és a futómű többi elemének volt ez egy emlékezetes dolog, határhelyzetig kellett kitérniük.

Üdvözlettel,  

Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt cím!

2012 ben meghatalmaztam egy céget egy autó átírásával. Teljes kőrű szolgáltatást vállaltak ami meg is történt.2013 decemberben megkeresett az adóhatóság hogy nem érkezett meg a pénz hozzájuk.Az okmányirodából kikértem a befizetett csekk másolatát,de azt válaszolták nem érkezett meg a pénz és behajtják.Aki az átírást vállalta azt mondta külsőssel intéztette és az eltűnt fizessem be újra.Mi a teendő?

Köszönöm segítségüket: Péter József.

Merjünk ritka Hondát venni? 3

Szakértőnk válasza

Kedves József!

Az adóhatóság minden esetben az új tulajdonost keresi meg, ha az átírás során, vagy azzal kapcsolatban az állam felé nem teljesít. 

Ha az átírást vállaló cég szerződésében teljes körű szolgáltatást vállalt, és Ön az ügyintézéshez szükséges valamennyi kötelezettségét teljesítette, beleértve az átírás során felmerülő valamennyi költséget is, és ezt a pénzt igazolható módon át is adta, javaslom, hogy tegyen feljelentést a rendőrségen csalás miatt.

Üdvözlettel:

Dr. Janklovics Ádám
Dr. Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Guillotinee

    Azért ez nem a 80-es évek.
    Ennyit minden korszerű autónak ki kell bírnia.
    Még egy Punto-nak is.
    Max előbb kell gömbfejet meg szilentet cserélni.

  • prs

    Az amerikai autóknál kötelező az EU szabvány szerinti lámpa, akkor a jobbkormányosak hogy lehetnek forgalomban nálunk (amelyeknek nyilván fordítva asszimetrikus a fényszórója, pont a baloldali világít előrébb, így vakít)?
    Az egyéb balesetveszélyt (előzés, körforgalom, stb.) hagyjuk. Melyik debil elmeroggyant találta ki és engedi, hogy egy jobboldali közlekedésű országban állandóra forgalomba lehessen helyezni, és használni lehessen baloldali közlekedésre kitalált autókat?

  • Guevara

    Mondjuk úgy hogy kicserélik a lámpákat egy balkormányoséira, már ha itt akarják lerendszámoztatni. Ha meg csak itt közlekednek, akkor úgy kell leragasztani a lámpákat, hogy ne vakítsák a szembe jövőt (ehhez kaphatók típusra szabott öntapadó csíkok),és ugyanez fordítva is érvényes, ha mi megyünk Albionba. A brit szigeteken, pár kivételtől eltekintve, olyan autók futnak, amiknek vannak balkormányos kivitelei is, így ez nem okoz megoldhatatlan problémát. Amerikai autóknál is megoldás lehet a lámpa cseréje, de odaát jóval több olyan modell van, ami nem létezik Európában, hát azoknál ez gond, de még egyszer mondom csak akkor ha itt akarják forgalomba helyezni az autót.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.