Udvariasak a magyar autósok

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.03.23. 06.00

Interjú Baudouin Denisszel, a BMW Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójával, aki szerint a magyar autósok udvariasak. Növekvő magyarországi BMW-eladásokkal számol, és nem bánja, hogy használt BMW-k is szép számmal érkeznek az országba.

Elsőnek engedjen meg egy személyes jellegű kérdést! Tizedik hónapja dolgozik a BMW Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójaként Magyarországon, autózik Budapesten és országszerte. Mi a véleménye a magyar közlekedési állapotokról, a vezetési morálról?

Szerintem a magyarok nagyon udvariasan vezetnek, nincsen velük semmi gond. Nagyon kedvezőek a tapasztalataim.

Soha nem keveredett kellemetlen helyzetbe, nem találkozott agresszív autósokkal?

Előfordul, de nem túl gyakran. A többség a szabályokat betartva, udvariasan közlekedik.

Baudouin Denis, a BMW Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója tíz hónapja dolgozik Magyarországon, eddig csak jót tapasztalt - útjainkon is

Tudja, hogy ezzel ellentmond az általános tapasztalatnak? A közvélekedés szerint Magyarországon a közlekedési morál valahova nagyon mélyre, egy kút, vagy, még inkább, egy szakadék aljára süllyedt.

Lehet, hogy azért érzik így sokan, mert még nem, vagy csak keveset vezettek külföldön. Párizsban közlekedni például sokkal zűrösebb. A körforgalmakban jobbkéz-szabály uralkodik, aki jobbról jön, annak van elsőbbsége. Ez azonban nemcsak a betorkolló utakra igaz, hanem a körforgalmon belül haladókra is, ahol esetenként négy-öt autó is halad egymás mellett. Baleset esetén azonban olyan nehéz kideríteni, hogy mi is történt valójában, hogy a biztosítók szinte mindig ötven-ötven százalékos arányban osztják meg a felelősséget a résztvevők között. És egy ütközés nagyon könnyen összejön, mert sokan nyomulnak.

Még sohasem épített a BMW sem egyterűt, sem elsőkerék-hajtásos típust. Most mindkét jeget megtörte a 2-es Active Tourerrel. Baudouin Denis szerint sok új vevőt hozhat számukra a BMW kínálatában teljesen új járműfajta

Valójában azért feszegettem ezt a kérdést, mert itthon elég kedvezőtlen kép él sokakban a prémium autókat vezetőkről, köztük a BMW-tulajdonosokról. Erőszakosaknak tartják őket, olyanoknak, akik a szabályokon felül állóknak tekintik magukat.

Én ilyet nem tapasztaltam. Szerintem a BMW-k vezetői semmivel sem agresszívebbek másoknál. Úgy gondolom, hogy az ilyen viselkedés nem márka-, vagy típusfüggő, hanem sokkal inkább az határozza meg, hogy milyen vérmérsékletű sofőr ül a kormánynál. Legutóbb egy teljesen átlagos, tömegmárkának tekintett autó vezetőjét láttam erőszakosan tolakodni. Még véletlenül sem BMW volt.

Ha hinni lehet a statisztikáknak, akkor BMW-ből is egyre több fut hazai útjainkon. Tavaly is nőtt az értékesített autók száma. Idén ennek újabb lökést adhatnak az újdonságok. A BMW melyik új modelljétől várja leginkább, hogy hozzájárul a növekedéshez?

Ebben az évben valóban több újdonság érkezik. Jön a BMW 2-es kupé, a BMW 4-es Gran Coupé, a BMW 2-es Active Tourer, a BMW X4 kupé-terepjáró. Én a legtöbbet az BMW 2 Active Tourertől várom, mert teljesen újat hoz a BMW kínálatába. Ráadásul úgy, hogy a márka értékei mind megtalálhatóak benne. Jól néz ki, dinamikusan vezethető és nagyon praktikus. Ízig-vérig BMW, ami nagyon jól használható a mindennapokban is. Persze a többitől is sokat várunk. A BMW 4-es Gran Coupé például szerintem szenzációsan néz ki. Azzal továbbá, hogy ötajtós, és nem négyajtós a felépítése, a csomagtartója jobban pakolható, és ráadásul sportos formája ellenére tágas belül. Beültem hátra, és a fejem nem súrolta a tetőt, pedig nem vagyok éppen kerti törpe méretű. De ne felejtkezzünk el a megújult BMW X3-asról sem! Magyarországon is egyre többen szeretik a szabadidő-autókat, az új X3-ból is több fogyhat, mint a régiből tavaly.

Talán 3-as padlólemezére épülő modellek legszebbike a 4-es Gran Coupé. Ötajtós felépítése miatt ugyanakkor még praktikus is

Összességében mit vár idén a hazai piactól?

Optimista vagyok. Szerintem idén több autó talál gazdára a tavalyinál. Egész Európában pezsdül a gazdaság, növekedés várható, és ez magával húzhatja a magyar gazdaságot is. Azért bízom ebben, mert a magyar ipar számos szállal kötődik a nyugat-európai gyártókhoz. Talán nem illetlenség, hogy magunkat említsem, de bár a BMW-nek nincs komplett autókat összeszerelő üzeme Magyarországon, mégis egymilliárd euró, azaz háromszáz milliárd forint értékben gyártatunk itt alkatrészeket és részegységeket. Ha a BMW, mint autógyár kibocsátása és eladásai nőnek, az egyértelmű pozitív hatást fejt ki a magyar beszállítókra is.

Megállíthatatlannak látszik a szabadidő-autók előretörése. Az X3-as ugyan csak felfrissítésen esett át, de így is vonzó lehet a kategória elszánt rajongói számára

Az emelkedés tulajdonképpen már tavaly elindult, pár százalékkal nőttek az eladások. Ennél sokkal nagyobb mértékben emelkedett azonban a használt autók behozatala. Az importon belül elég nagy arányt képviselt a BMW márka. Igaz, többnyire 8-10 éves, vagy még ennél is idősebb autókat hoztak be. Ön szerint ez jót tesz, vagy inkább árt a BMW-kről kialakult képnek?

Úgy gondolom, hogy ez jó, mert olyan emberek is BMW-be ülhetnek, akik ezt eddig nem engedhették meg maguknak. Ily módon testközelből ismerkedhetnek meg mindazzal, amit a márka képvisel: a sportossággal, a minőséggel és a vezetési élménnyel. Abban bízom, hogy ugyanezek az emberek később ismét BMW-t akarnak majd venni. Később talán egy fiatalabb használtat, majd eljönnek, és a fiatalabb, műszakilag alaposan átvizsgált, garanciás Premium Selection kínálatunkból választanak egyet. Még később pedig talán egy új BMW vásárlójaként köszönthetjük őket valamelyik márkakereskedésünkben. Amúgy a használtautó-importnak van egy közvetlenebb hatása is. Ezek az autók alkatrészért, illetve javításra is bejöhetnek márkaszervizeinkbe, ami szintén fontos a számunkra.

Köszönöm a beszélgetést.

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Biztos hogy javult a közleedési morál a 90es évek óta, igaz, ebben benne van a drága üzemanyag is. Vidéken nincs sok gond, Bp-en továbbra sem nehéz bunkót találni, de tanúsíthatom hogy most Pozsony pl. rosszabb.

  • Guevara

    “Lehet, hogy azért érzik így sokan, mert még nem, vagy csak keveset vezettek külföldön. Párizsban közlekedni például sokkal zűrösebb.”

    Az hogy valami “állítólag” rosszabb, nem jelenti azt hogy a miénk jó.

    “… köztük a BMW tulajdonosokról. Erőszakosaknak tartják őket, olyanoknak, akik a szabályokon felül állóknak tekintik magukat.

    Én ilyet nem tapasztaltam.”

    Na itt hagytam abba az olvasást.

  • subtotal

    “Ráadásul úgy, hogy a márka értékei mind megtalálhatóak benne.”
    LOL vagy ha komolyan gondolja akkor komoly bajban lesz a márka.
    Ez a fenti kijelentés azért keretezi azt is, amit előtte mond a magyar közlekedési kultúráról, bár szerintem mostanra az nem kirívó európai szinten.
    Abban pedig igaza van, hogy nem tipikus BMWs tulajdonság a bunkóság az utakon.

  • aYvEl

    A bunkóság ember, és nem márkafüggő. Azt én is ki merem jelenteni, hogy ezen személyek előszeretettel vásárolnak BMW-t, de ugyanúgy VW vagy Opelt is. A francia meg japán autósoknál kevéssel találkoztam, de azokból a típusokból kevesebb is fut az utakon.

  • CoIie

    No ezért is márkafüggő a bunkóság.
    LOL a cikknek!

  • husky

    Udavrisság, normális morál: saját tapasztalat Svédország és Skócia.
    Körforgalom? Hát a hazaiak még a 2 sávossal sem tudnak mit csinálni. Spanyolban 3 sávon felfestés nékül is működik: mindneki tudja hogyan! A külföldire azért jobban figyelnek, hátha eltévedt.
    Egyszer cseh rádszámmal voltam, Budapesten, mindneki segített, a saját magyar atuóval.. hát kevésbé, inkább szivatós a figura.
    A rizikótényező az aggresszív tahó, EGÓ és nem csak a Bömbis!, a másik a bealvó, bamba a köbön, aki néz ahelyett hogy menne, bár lehet csak 286 HZ-es processzort kapott a fejébe!

  • Specialized78

    Nekem is az a véleményem,hogy nem olyan rossz a hazai közlekedési morál.Itthon,ha van is néha gondom a morállal,az is általában a románoknak,ukránoknak köszönhető.El kell menni Bulgáriába,Szerbiába,Romániába,Ukrajnába,Olaszországba és vágyni fogunk a hazai utakra..

  • Tede

    Haha, mit szívott ez az ember. Főleg a Bmw-sek nem tudnak normálisan közlekedni, állandó bunkó viselkedésük már feltűnő, és nem csak nekem :(…..

  • bubibeka1.6

    Igenis javul a hazai közlekedési morál ahogy én tapasztalom ! Nem tudom, hogy ki mennyire segítőkész, de én többször is szívesen segítettem az eltévedt német turistáknak a Balaton körül az útbaigazításban. Szerintem nem én voltam egyedül.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.