car2go: autóbérlés olcsóbban a taxinál

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.03.16. 08.00

Nálunk még csak tapogatóznak, Európa, Amerika nagyobb városaiban viszont már virágzik a car sharing, amely remek szolgálatot tehet külföldi utazásaink folyamán. Bécsben próbáltuk a car2go-t.

Nálunk még csak tapogatóznak, Európa, Amerika nagyobb városaiban viszont már virágzik a car sharing, amely remek szolgálatot tehet külföldi utazásaink folyamán. Bécsben próbáltuk a car2go-t.

A taxi drága, az autóbérlés még inkább, elvagyok a tömegközlekedéssel, de alkalmanként jól jönne egy autó. Ha ezek alapján magunkra ismerünk, akkor nekünk találták ki a car sharing szolgáltatást, az autóbérlés egy speciális formáját. A car sharing leegyszerűsítve egy olyan – jellemzően – rövid idejű autókölcsönzést jelent, amikor a város adott zónáiban szétszórt autókat egy nálunk lévő kódkártya segítségével nyithatjuk ki. Innentől kezdve pedig oda megyünk, ahova akarunk, nem kell törődnünk a tankolással, nem kell visszavinni a leadáshoz, kis szerencsével saját otthonunk előtt kapjuk meg vagy hagyjuk ott a többi kuncsaftnak.

Percenként 100 forintba kerül a szolgáltatás menet közben

car2go

A car2go szolgáltatás pilot jelleggel 2008 októberében indult a németországi Ulm városában a Daimler AG jóvoltából, akik egy rugalmas, megfizethető, és környezetkímélő utazási koncepcióként képzelték el a szolgáltatást. És milyen jól képzelték. 2014 februárjában 25 városban érhető el a szolgáltatás, több, mint 10 ezer autóval és 600 ezer regisztrált felhasználóval

Hogyan működik?

A szolgáltatás igénybe vételéhez mindössze egyszer kell bemennünk egy car2go irodába, ahol a regisztrációt követően megkapjuk tagsági kártyánkat, amivel Bécstől Seattle-ig az összes car2go városban nyithatjuk majd a bérautókat a szélvédő előtti olvasóhoz érintve azt. A regisztrációnak azért itt is van néhány feltétele, de jellemzően jóval enyhébb, mint a legtöbb hagyományos autkölcsönzőnél: legalább 1 éves jogosítvány, betöltött 18. életév, és egy névre szóló hitelkártya, amire szükség lesz.

A tagságival a kezünkben már bárhol bepattanhatunk smart fortwo modellek valamelyikébe – a car2go csak ilyen modelleket kínál – legközelebb Bécsben, ahol mi is kipróbáltuk. Az utcán spontán elszórt autókon kívül foglalhatunk telefonon, számítógépről, és a legegyszerűbb és leggyorsabb módon egy okostelefonos applikáción keresztül. Az így lefoglalt autókat 30 perc alatt kell megtalálnunk és használatba vennünk. Az ajtót a foglalás ideje alatt csak a mi kártyánk nyitja, és pin kódunkat bepötyögve indulhatunk is.

A számlázás is ekkortól indul, a pénzt nem a kilométerek, hanem az autóban eltöltött percek után vonják. Városonként eltérő az ár, Bécsben percenként 100 Ft a tarifa, 1 óráért pedig 4700 Ft körül fizetünk még 320 Ft/euró árfolyamon is. Persze az idő múlásával egyre kevésbé éri meg a car2go egy hagyományos bérautóval szemben, de a néhány perces utazások a csúcsforgalmat leszámítva még a taxinál is jelentősen olcsóbbra jöhetnek így ki.

Egy egyszerű érintés - így indul és végződik a viszony


A bérelt autókkal szemben a legzseniálisabb az egészben, hogy egy adott zónán belül, bárhol ledobhatjuk az autót, nem szükséges a kiindulási pontra visszatérni, esetleg egy másik telephelyre begurulni. A külső kerületeket leszámítva a kis smartok bárhol magukra hagyhatók az utcán, elég csak a kártyánkkal kicsekkolni, máris szabad az út a következő kliens számára.

Természetesen van lehetőség arra is, hogy az autó foglalva maradjon, amíg elintézzük ügyes-bajos dolgainkat, ekkor percenként 60 forintnak megfelelő euró terheli a kártyánkat. Cserébe nem kell törődnünk a parkoló automatákkal, a szolgáltató helyettünk intézi a díjfizetést.

Ingyen is használható

Ha nem félünk a töltőpisztolytól, a negyed tank alatti autókat saját magunk megtankolva ( a szolgáltató által biztosított kártyával) 20 perc ingyen utazást kapunk fáradozásunkért cserébe. Erre direkt is rájátszhatunk, mivel a lefoglalni kívánt smartoknál mindig látjuk az aktuális üzemanyagszintet is, így nem érthet meglepetés minket, ha éppen kicsit hosszabb távon vennénk igénybe a kis kétszemélyeseket. Bécsben egyébként az átlagos bérleti idő 30-35 perc, amely időtartam alatt átlagban 8 kilométert tesznek meg az ügyfelek, akikből 6,5 jut egyetlen autóra naponta, pedig kerek 700 db van belőle a flottában. A vásárlók jelentős része visszatérő ügyfél, havonta 20-25 ezren furikáznak így az 1,7 millió lakosú osztrák fővárosban.

20 percet kapunk ajándékba, ha megtankolunk negyed tank alatt


Mikor lesz nálunk?

Sajnos, a car2go-ról egyelőre nem tudni pontosan, de amint úgy látja a befektető, hogy megérett rá a piac, biztosan elindul majd a szolgáltatás. Bécs mellett főleg Németországban (Berlin, Düsseldorf, Hamburg Köln, Müchen, Stuttgart,Ulm,) jellemző a car2go jelenléte Európában, de Milánóban és Amszterdamban is megtalálni őket. Róma és Frankfurt helyszín is indul hamarosan.

Aki kedvet kapott hozzá, az Magyaroszágon egyelőre az Avalon szolgáltatását veheti igénybe, igaz, kevésbe rugalmas feltételekkel. A részletek itt olvashatók.

 

Kommentek

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.