Titkok a világhódításra készülő Ford Mustangról

Interjú az európai termék igazgatóval

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.03.11. 16.00

Az új Mustang néhány olyan képességére is fény derült a Ford európai termékkínálatáért felelős igazgatójával, Darren Palmerrel folytatott villáminterjúból, amit eddig titkolt a márka.

Európában a 2,3 literes, turbófeltöltős, négyhengeres motorral és az ötliteres V8-assal árusítják majd a Ford Mustangot. Egy amerikai legendához az általános gondolkodás szerint a V motorok illenek inkább. Miért maradt ki az európai kínálatból a V6-os?

Felméréseket végeztünk, amelyekből az derült ki, hogy a szóba jöhető vásárlók többre értékelik a négyhengeres motort. Olcsóbb, mint a V6-os, miközben a fogyasztása alacsonyabb, a teljesítménye ugyanannyi (309 LE 5500/percnél – a szerk.), a nyomatékleadása pedig sokkal jobb, hiszen turbófeltöltése miatt kisebb fordulatról húz (407 Nm 2500-4500/perc között). Szerintünk ez a viselkedés nagyon ismerős az európai autósok számára, akik már hozzászoktak a turbómotorok viselkedéséhez. Egyúttal arra is ügyeltünk, hogy a hangja se okozzon senkinek csalódást.

Az új Mustang néhány olyan képességére is fény derült a Ford európai termékkínálatáért felelő igazgatójával, Darren Palmerrel folytatott villáminterjúból, amit eddig titkolt a márka.

Honnan származik ez a motor? Egyik mostani amerikai Ford modellben nincs ilyen. Kétliteres turbó viszont van…

A 2,3 literes turbófeltöltősnek semmi köze a kétlitereshez. Teljesen új fejlesztés, a képességeit kifejezetten a Mustang igényei szerint állítottuk be.

Megérte egy motort csak a Mustang számára kifejleszteni, vagy ez a motor később feltűnik majd más modellekben is?

Egyelőre nincs róla szó, hogy ez a motor más Ford típusokban is feltűnne, de a későbbiekben nem elképzelhetetlen. Az új Mustangot ugyanúgy világautóként fejlesztettük, mint a Mondeót, a Focust, vagy az Ecosportot, és ennek megfelelően az egész világon fogjuk árusítani. Az Egyesült Államok, Kanada és Ausztrália mellett Európában és például Kínában is. A nagy darabszám miatt megtérül a fejlesztés.

Már a Mustangban is érintőképernyőn kezelhetünk számos funkciót. Hangulatában azonban hű maradt az utastér az eredetihez. Egy gyors beülés alkalmával annyit sikerült megállapítani, hogy a váltó nagyon pontos, a feláras Recaro ülések remekül tartanak, az érintőképernyős rendszer kezelése pedig pofonegyszerű. A minőség ellenben inkább amerikai, mint európai színvonalú

Tényleg, mennyit fognak gyártani belőle, mennyibe kerül majd, és mikor kezdődik az árusítása?

Az Egyesült Államokban ősszel, Európában jövőre kezdjük az árusítást. A darabszámokat illetően azt várjuk, hogy a Mustang új vásárlókat vonz majd hozzánk. Európában a nagy teljesítményű kupék, például a BMW 4-es és társainak vásárlóköréből szeretnénk minél többeket magunkhoz csábítani. Mivel egy legendáról van szó, valószínűnek látszik, hogy elérjük, vagy meg is haladjuk az évi ötvenezres értéket. Az áráról még nem nyilatkozhatok, de olcsóbb lesz, mint gondolná.

Ez jól hangzik, de egyedi motorral… A padlólemez és a futómű már más típusoknál is alkalmazott szerkezet, vagy az is teljesen új?

Új, és a turbómotorhoz hasonlóan kizárólag a Mustang számára készül. Most nyilván arra gondol, hogy ez megint drága megoldás, de megnyugtathatom, ez sem lesz árnövelő tényező. És a merev hídnál általában költségesebb független hátsó futómű sem, mert amennyivel többe kerül, majdnem annyit spóroltunk az első futóművön. Az egész autót egy komplett egységként kezeltük azért, hogy az ára végül elfogadható szinten maradjon. Ugyanakkor persze az is fontos volt, hogy az új Mustangnak olyan legyen az úttartása és úgy legyen vezethető, mint az európai gyártású sportkupék.

Szép... az új Mustang. Tényleg. A szemrevaló hölgy Imogen Poots, a vadonatúj Need for Speed film női főszereplője. Vele nem készült interjú...

A nyilvánosságra hozott műszaki adatokból nem derül fény sem a menetteljesítményekre, sem a tömegre…

Egyiket sem árulhatom el, de a tömegcsökkentés érdekében alumíniumból készült a motorháztető és a két első sárvédő. Csak annyit mondhatok, hogy a menetteljesítményeknél az előző Mustang 302 Boss változatának a képességei voltak az irányadók. (Max. seb.: 250 km/h, 0-100 km/h: 5.0 s.)

Jól hangzik! És várható Shelby változat is?

Ez maradjon a jövő titka…

Kommentek

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.