Titkok a világhódításra készülő Ford Mustangról

Interjú az európai termék igazgatóval

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.03.11. 16.00

Az új Mustang néhány olyan képességére is fény derült a Ford európai termékkínálatáért felelős igazgatójával, Darren Palmerrel folytatott villáminterjúból, amit eddig titkolt a márka.

Európában a 2,3 literes, turbófeltöltős, négyhengeres motorral és az ötliteres V8-assal árusítják majd a Ford Mustangot. Egy amerikai legendához az általános gondolkodás szerint a V motorok illenek inkább. Miért maradt ki az európai kínálatból a V6-os?

Felméréseket végeztünk, amelyekből az derült ki, hogy a szóba jöhető vásárlók többre értékelik a négyhengeres motort. Olcsóbb, mint a V6-os, miközben a fogyasztása alacsonyabb, a teljesítménye ugyanannyi (309 LE 5500/percnél – a szerk.), a nyomatékleadása pedig sokkal jobb, hiszen turbófeltöltése miatt kisebb fordulatról húz (407 Nm 2500-4500/perc között). Szerintünk ez a viselkedés nagyon ismerős az európai autósok számára, akik már hozzászoktak a turbómotorok viselkedéséhez. Egyúttal arra is ügyeltünk, hogy a hangja se okozzon senkinek csalódást.

Az új Mustang néhány olyan képességére is fény derült a Ford európai termékkínálatáért felelő igazgatójával, Darren Palmerrel folytatott villáminterjúból, amit eddig titkolt a márka.

Honnan származik ez a motor? Egyik mostani amerikai Ford modellben nincs ilyen. Kétliteres turbó viszont van…

A 2,3 literes turbófeltöltősnek semmi köze a kétlitereshez. Teljesen új fejlesztés, a képességeit kifejezetten a Mustang igényei szerint állítottuk be.

Megérte egy motort csak a Mustang számára kifejleszteni, vagy ez a motor később feltűnik majd más modellekben is?

Egyelőre nincs róla szó, hogy ez a motor más Ford típusokban is feltűnne, de a későbbiekben nem elképzelhetetlen. Az új Mustangot ugyanúgy világautóként fejlesztettük, mint a Mondeót, a Focust, vagy az Ecosportot, és ennek megfelelően az egész világon fogjuk árusítani. Az Egyesült Államok, Kanada és Ausztrália mellett Európában és például Kínában is. A nagy darabszám miatt megtérül a fejlesztés.

Már a Mustangban is érintőképernyőn kezelhetünk számos funkciót. Hangulatában azonban hű maradt az utastér az eredetihez. Egy gyors beülés alkalmával annyit sikerült megállapítani, hogy a váltó nagyon pontos, a feláras Recaro ülések remekül tartanak, az érintőképernyős rendszer kezelése pedig pofonegyszerű. A minőség ellenben inkább amerikai, mint európai színvonalú

Tényleg, mennyit fognak gyártani belőle, mennyibe kerül majd, és mikor kezdődik az árusítása?

Az Egyesült Államokban ősszel, Európában jövőre kezdjük az árusítást. A darabszámokat illetően azt várjuk, hogy a Mustang új vásárlókat vonz majd hozzánk. Európában a nagy teljesítményű kupék, például a BMW 4-es és társainak vásárlóköréből szeretnénk minél többeket magunkhoz csábítani. Mivel egy legendáról van szó, valószínűnek látszik, hogy elérjük, vagy meg is haladjuk az évi ötvenezres értéket. Az áráról még nem nyilatkozhatok, de olcsóbb lesz, mint gondolná.

Ez jól hangzik, de egyedi motorral… A padlólemez és a futómű már más típusoknál is alkalmazott szerkezet, vagy az is teljesen új?

Új, és a turbómotorhoz hasonlóan kizárólag a Mustang számára készül. Most nyilván arra gondol, hogy ez megint drága megoldás, de megnyugtathatom, ez sem lesz árnövelő tényező. És a merev hídnál általában költségesebb független hátsó futómű sem, mert amennyivel többe kerül, majdnem annyit spóroltunk az első futóművön. Az egész autót egy komplett egységként kezeltük azért, hogy az ára végül elfogadható szinten maradjon. Ugyanakkor persze az is fontos volt, hogy az új Mustangnak olyan legyen az úttartása és úgy legyen vezethető, mint az európai gyártású sportkupék.

Szép... az új Mustang. Tényleg. A szemrevaló hölgy Imogen Poots, a vadonatúj Need for Speed film női főszereplője. Vele nem készült interjú...

A nyilvánosságra hozott műszaki adatokból nem derül fény sem a menetteljesítményekre, sem a tömegre…

Egyiket sem árulhatom el, de a tömegcsökkentés érdekében alumíniumból készült a motorháztető és a két első sárvédő. Csak annyit mondhatok, hogy a menetteljesítményeknél az előző Mustang 302 Boss változatának a képességei voltak az irányadók. (Max. seb.: 250 km/h, 0-100 km/h: 5.0 s.)

Jól hangzik! És várható Shelby változat is?

Ez maradjon a jövő titka…

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.