Titkok a világhódításra készülő Ford Mustangról

Interjú az európai termék igazgatóval

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.03.11. 16.00

Az új Mustang néhány olyan képességére is fény derült a Ford európai termékkínálatáért felelős igazgatójával, Darren Palmerrel folytatott villáminterjúból, amit eddig titkolt a márka.

Európában a 2,3 literes, turbófeltöltős, négyhengeres motorral és az ötliteres V8-assal árusítják majd a Ford Mustangot. Egy amerikai legendához az általános gondolkodás szerint a V motorok illenek inkább. Miért maradt ki az európai kínálatból a V6-os?

Felméréseket végeztünk, amelyekből az derült ki, hogy a szóba jöhető vásárlók többre értékelik a négyhengeres motort. Olcsóbb, mint a V6-os, miközben a fogyasztása alacsonyabb, a teljesítménye ugyanannyi (309 LE 5500/percnél – a szerk.), a nyomatékleadása pedig sokkal jobb, hiszen turbófeltöltése miatt kisebb fordulatról húz (407 Nm 2500-4500/perc között). Szerintünk ez a viselkedés nagyon ismerős az európai autósok számára, akik már hozzászoktak a turbómotorok viselkedéséhez. Egyúttal arra is ügyeltünk, hogy a hangja se okozzon senkinek csalódást.

Az új Mustang néhány olyan képességére is fény derült a Ford európai termékkínálatáért felelő igazgatójával, Darren Palmerrel folytatott villáminterjúból, amit eddig titkolt a márka.

Honnan származik ez a motor? Egyik mostani amerikai Ford modellben nincs ilyen. Kétliteres turbó viszont van…

A 2,3 literes turbófeltöltősnek semmi köze a kétlitereshez. Teljesen új fejlesztés, a képességeit kifejezetten a Mustang igényei szerint állítottuk be.

Megérte egy motort csak a Mustang számára kifejleszteni, vagy ez a motor később feltűnik majd más modellekben is?

Egyelőre nincs róla szó, hogy ez a motor más Ford típusokban is feltűnne, de a későbbiekben nem elképzelhetetlen. Az új Mustangot ugyanúgy világautóként fejlesztettük, mint a Mondeót, a Focust, vagy az Ecosportot, és ennek megfelelően az egész világon fogjuk árusítani. Az Egyesült Államok, Kanada és Ausztrália mellett Európában és például Kínában is. A nagy darabszám miatt megtérül a fejlesztés.

Már a Mustangban is érintőképernyőn kezelhetünk számos funkciót. Hangulatában azonban hű maradt az utastér az eredetihez. Egy gyors beülés alkalmával annyit sikerült megállapítani, hogy a váltó nagyon pontos, a feláras Recaro ülések remekül tartanak, az érintőképernyős rendszer kezelése pedig pofonegyszerű. A minőség ellenben inkább amerikai, mint európai színvonalú

Tényleg, mennyit fognak gyártani belőle, mennyibe kerül majd, és mikor kezdődik az árusítása?

Az Egyesült Államokban ősszel, Európában jövőre kezdjük az árusítást. A darabszámokat illetően azt várjuk, hogy a Mustang új vásárlókat vonz majd hozzánk. Európában a nagy teljesítményű kupék, például a BMW 4-es és társainak vásárlóköréből szeretnénk minél többeket magunkhoz csábítani. Mivel egy legendáról van szó, valószínűnek látszik, hogy elérjük, vagy meg is haladjuk az évi ötvenezres értéket. Az áráról még nem nyilatkozhatok, de olcsóbb lesz, mint gondolná.

Ez jól hangzik, de egyedi motorral… A padlólemez és a futómű már más típusoknál is alkalmazott szerkezet, vagy az is teljesen új?

Új, és a turbómotorhoz hasonlóan kizárólag a Mustang számára készül. Most nyilván arra gondol, hogy ez megint drága megoldás, de megnyugtathatom, ez sem lesz árnövelő tényező. És a merev hídnál általában költségesebb független hátsó futómű sem, mert amennyivel többe kerül, majdnem annyit spóroltunk az első futóművön. Az egész autót egy komplett egységként kezeltük azért, hogy az ára végül elfogadható szinten maradjon. Ugyanakkor persze az is fontos volt, hogy az új Mustangnak olyan legyen az úttartása és úgy legyen vezethető, mint az európai gyártású sportkupék.

Szép... az új Mustang. Tényleg. A szemrevaló hölgy Imogen Poots, a vadonatúj Need for Speed film női főszereplője. Vele nem készült interjú...

A nyilvánosságra hozott műszaki adatokból nem derül fény sem a menetteljesítményekre, sem a tömegre…

Egyiket sem árulhatom el, de a tömegcsökkentés érdekében alumíniumból készült a motorháztető és a két első sárvédő. Csak annyit mondhatok, hogy a menetteljesítményeknél az előző Mustang 302 Boss változatának a képességei voltak az irányadók. (Max. seb.: 250 km/h, 0-100 km/h: 5.0 s.)

Jól hangzik! És várható Shelby változat is?

Ez maradjon a jövő titka…

Kommentek

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.