BMW X5: Csúnya baki a célegyenesben

Paragon Models BMW X5 xDrive50i

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2014.03.09. 08.00

Megjelenés előtt láthattuk az 1:18-as BMW X5-öst

Kicsivel több mint egy éve harangoztuk be, hogy a Paragon Models katalógusban rábukkantunk a leplezetlenül mutatkozó, új X5-ösre. Idő közben megérkezett kipróbálható formában, pár napja pedig megnéztük a Nürnbergi Játékvásáron még a boltokba kerülés előtt, milyen a BMW nagy szabadidő-autója tenyérnyi méretben.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Nem igazán találták el a színt, elméletileg ez a Sparkling brown nevezetű mélybarna, de annyira sötét lett, hogy bármilyen fényben fekete. Viszont a szemcseméret kiváló, ilyen téren sokat javultak a Paragon kisautói.

A hatalmas fényszórók bura alatti része nem lett szebb, viszont maga a bura tisztább, mint eddig, ez is valami. A lökhárítóban nem túl minőségi kamurácsokat találunk.


Hatalmas modell, első ránézésre rendben is van, de az elnagyolt, itt-ott spórolós részletei miatt nem szívesen állítanám egy Kyosho mellé, ezzel a belsővel talán egy Norev modellnek is könnyű préda lenne.


A felni-fékrendszer egység még mindig egyszínű, a feliratok még nem fotomaratottak, de legalább már nem annyira matrica hatásúak.


Ennek a 450 lóerős, 4,4 literes V8-nak is sokkal jobban áll a takarás. Igazán lehetnének egy kicsit kreatívabbak!


Formák és színek rendben, szellőzők kidolgozva, sorják eltüntetve és még a műszeregység is jó szögben áll. Első körben ezt a színvonalat jó lenne tartani!


A kormányon kicsit nagy az embléma ugyan, de a plüssözés szép, az első ülések formája jó, csak a középkonzoli gombokra fordíthatnának nagyobb figyelmet a jövőben.


Lenne mit finomítani a hátsó ülések kontúrozásán és a középső box kidolgozásán. A szellőzőrostélyok sincsenek rendesen kidolgozva, pedig a középkonzolon sikerült kivitelezni. Úgy érzem, ennek a beltérnek is a fekete fog inkább jól állni, az talán elrejti majd a hibákat.


Sajnos nem happy end a vége. A raktér oldalfalát és a háttámlákat is eléggé leegyszerűsítették. Bizonyára költséghatékony, de rendkívül kellemetlen megoldás a kétrészes csomagtérajtót egyrészessé alakítani, pedig a lefelé nyíló rész mechanikáját két apró pöcökkel is meg lehet oldani végső esetben.

Megtetszett?

Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod. Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.

Kommentek

  • v_johny

    Hát, a látottak és olvasottak alapján nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez a modell egy 1:18-as Welly-nél “értékesebb” lenne…

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.