BMW X5: Csúnya baki a célegyenesben

Paragon Models BMW X5 xDrive50i

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2014.03.09. 08.00

Megjelenés előtt láthattuk az 1:18-as BMW X5-öst

Kicsivel több mint egy éve harangoztuk be, hogy a Paragon Models katalógusban rábukkantunk a leplezetlenül mutatkozó, új X5-ösre. Idő közben megérkezett kipróbálható formában, pár napja pedig megnéztük a Nürnbergi Játékvásáron még a boltokba kerülés előtt, milyen a BMW nagy szabadidő-autója tenyérnyi méretben.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Nem igazán találták el a színt, elméletileg ez a Sparkling brown nevezetű mélybarna, de annyira sötét lett, hogy bármilyen fényben fekete. Viszont a szemcseméret kiváló, ilyen téren sokat javultak a Paragon kisautói.

A hatalmas fényszórók bura alatti része nem lett szebb, viszont maga a bura tisztább, mint eddig, ez is valami. A lökhárítóban nem túl minőségi kamurácsokat találunk.


Hatalmas modell, első ránézésre rendben is van, de az elnagyolt, itt-ott spórolós részletei miatt nem szívesen állítanám egy Kyosho mellé, ezzel a belsővel talán egy Norev modellnek is könnyű préda lenne.


A felni-fékrendszer egység még mindig egyszínű, a feliratok még nem fotomaratottak, de legalább már nem annyira matrica hatásúak.


Ennek a 450 lóerős, 4,4 literes V8-nak is sokkal jobban áll a takarás. Igazán lehetnének egy kicsit kreatívabbak!


Formák és színek rendben, szellőzők kidolgozva, sorják eltüntetve és még a műszeregység is jó szögben áll. Első körben ezt a színvonalat jó lenne tartani!


A kormányon kicsit nagy az embléma ugyan, de a plüssözés szép, az első ülések formája jó, csak a középkonzoli gombokra fordíthatnának nagyobb figyelmet a jövőben.


Lenne mit finomítani a hátsó ülések kontúrozásán és a középső box kidolgozásán. A szellőzőrostélyok sincsenek rendesen kidolgozva, pedig a középkonzolon sikerült kivitelezni. Úgy érzem, ennek a beltérnek is a fekete fog inkább jól állni, az talán elrejti majd a hibákat.


Sajnos nem happy end a vége. A raktér oldalfalát és a háttámlákat is eléggé leegyszerűsítették. Bizonyára költséghatékony, de rendkívül kellemetlen megoldás a kétrészes csomagtérajtót egyrészessé alakítani, pedig a lefelé nyíló rész mechanikáját két apró pöcökkel is meg lehet oldani végső esetben.

Megtetszett?

Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod. Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.

Kommentek

  • v_johny

    Hát, a látottak és olvasottak alapján nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez a modell egy 1:18-as Welly-nél “értékesebb” lenne…

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

Isuzu D-Max – Egy no bullshit-pickup

Ha te is s-sel ejted az Isuzut, érdemes elolvasnod ezt a cikket Japán legrégebbi autógyártójának legújabb pickupjáról. Az átdolgozott D-Max nem igényli a bullshitgenerátort.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.