A Citroën elfekvőjében jártunk

Conservatoire Citroën

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.02.27. 16.00

A Cactus statikus bemutatója után a program második felében is maradtunk a mozdulatlan autók bámulásánál.

A Cactus statikus bemutatója után a program második felében is maradtunk a mozdulatlan autók bámulásánál. A Citroën elfekvőjében jártunk, ahol a márka történetének szinte minden darabját megnézhettük.
Maga a Citroën múzeum, pardon, Conservatoire Citroën nem tűnik igazi, teljes értékű múzeumnak. Ugyan bárki által látogatható, de kintről nem túl jellegzetes, szinte semmi nem utal arra, hogy mi rejtőzik a falak mögött. Csupán az lehet árulkodó, hogy a 2001-ben megnyitott épület a márka éppen a teljesen kihaltnak tűnő, Aulnay-sous-Bois-i üzemének szomszédságában található. Itt 5000 négyzetméteren 400-nál is több autót nyálazhatnak össze a márkarajongók.

A művész úgy érezte, ki kell lapítania egy Citroënt. Sikerült neki.

A helyszín félipari jellege ugyan még passzolna is funkcióhoz, de a túlzsúfolt, gyengén világított terek, a ronda, vastag műanyagláncok nagyon megnehezítik a fényképezést. Ha ezeken a nehézségeken sikerül felülemelkedni, akkor viszont igen élvezetes a hely, elképesztő járgányokat szedtek ide össze a világ minden sarkából, 1919-től napjainkig. Sőt, az autószalonok után ide kerülnek az éppen aktuális tanulmányautók is. De nemcsak autókat, hanem irgalmatlan mennyiségű dokumentumot is őriznek itt.

Nem francia, hanem lengyel találmány a márka emblémájában is feltűnő v-fogazású fogaskerék. A franciák csak megvették a találmányt.

A kiállított járgányok alapján az a kínzó érzésünk támad, hogy a Citroënnél imádják a szélsőségeket. A teremben a filléres, spártai berendezésű olcsó járgányok és a minden létező extrával telezsúfolt, elképesztően bonyolult formatervű és belterű autók állnak. A középút szinte teljesen hiányzik. De nézzük, mit rejtegetnek itt:

Ahogy belépünk a terembe, rögtön erős kezdéssel indítunk. Ő a Karin nevet kapta keresztségben, és 1980-ban volt roppant menő. Trevor Fiore háromszemélyes, trapéz alakú járgányában zsebtévé is jutott, és már profi tolatókamerája is volt.

Jobbra fordulva nagyot ugrunk az időben. Az első Citroënek sorakoznak itt, kezdetben favázas, később teljesen acélból készült karosszériával

Kezdetben nem bonyolították túl az autókat. Motor, váltó, kilométeres kardántengely és hátsókerék-hajtás. A fék a hátsó kereket fékezi.

C4 G roadster 1932-ből. 1767 köbcentis, 32 lóerős motor hajtotta

Négyszemélyes, C6 Faux Cabriolet 1929-ből, hathengeres motorral

Ennél csövesebb ülést nehéz lenne összehozni. Az ős-Kacsa távolról sem luxuskocsi

Vannak szépen rendbe szedett darabok - ezek azok - illetve rettenetes állapotú kacsák is, mint a következő képen

Ők befalazva töltötték a világháborút, azért néznek ki ilyen rémesen. A németek elől rejtegették őket, akik így nem tudták elcsenni a remek ötleteket és inkább megcsinálták maguknak a Bogarat

James Bond film sincs Kacsa nélkül. Az 1015 köbcentis 2CV 61 lóerős motorral és megerősített futóművel, bukócsővel felszerelve száguldozott az 1981-es filmben

Kacsából milliónyi készült, így ide is jutott belőle elég

Land Roveres stílusban a motorháztetőn virít a pótkerék

A franciák valamiért gerjedtek a sárga fényű lámpákra. Tudja valaki miért?

Lámpafetiszták előnyben

Mekkora mágusnak kell lenni, ahhoz, hogy valaki ennyire menő feneket rajzoljon?

Negyven éve így képzelték el a városi kisautót. Nekem tetszik.

Urbain 2. Fura ajtómegoldás, már 4 kerék és oldalablaktörlő teszi különlegessé, az idétlen forma mellett

Tanulmányautó abból a korból, amikor a hightech-et még nem az érintőképernyő, hanem az ezernyi gomb jelentette

Citroën Xsara Picasso előd

Elnöki rettenet. Hosszú, nagy, nehéz és irgalmatlanul rút

C60-as, meglepő módon 1960-ból. Flaminio Bertoni követte el

Kisteher, amely nem akart kihalni, 1984 és 2006 között 1,2 millió készült a C15-ből


További képek a galériában, katt ide!

Kommentek

  • frenchcarfan

    A sárga izzó a második világháború idején terjedt el. A franciák ellenállás tagjai így különböztették meg a saját autóikat a friccek “autóitól”.

  • Guevara

    Meg talán a szemnek is kellemesebb a fénye. Akartam venni egyszer kadmiumsárga izzókat az első lámpákba, hogy kipróbáljam és csak bambán néztek rám az autós boltban. Neten is alig találni ilyet. Illetve létezik, de készlet sehol nincs belőle.

  • prs

    Állítólag ködben jobb a sárga izzó.
    És tényleg jobb a szemnek, kevésbé vakít.

    Legalábbis ezzel indokolták még a 90-es években a franciák (francia AutoPlus-ben olvastam még róla cikket annak idején), amikor már mindenki azt kérdezte, hogy miért sárgák még mindig a francia autók izzói.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.