Az egymillió forintos autó?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.02.26. 17.00

Olvasónk a mágikus egymillió forintos ársávban keres autót, tipikus mindenest, a nagybetűs átlagautót. Mit válasszon? Szakértőnk segít!


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szörényi Úr!

Szeretnék autót vásárolni. A rendelkezésre álló keretem 800ezer és 1M Forint között van és tisztában vagyok azzal is, hogy ez a keret nem túl nagy. Gondoltam arra is, hogy vásárlás után egy külön félretett keretből, a vezérlést,az olajakat és a fék egyéb alkatrészeit kicseréltessem. Az autót hosszú utazásokra használnám, idénymunkán oda és haza utazásra, német és osztrák autópályákon. Tulajdonképpen olyan autóra lenne szükségem, aminek üzemanyagköltsége elfogadható és motorikusan is megbízhatónak számít.

Ebben az ársávban amit megjelöltem, gondolom csak benzines jöhet szóba. Az 1.6-os, vagy talán az 1.8-as ha kedvező a fogyasztása jöhetne számításba. Ilyen megjelölt ársávban, mennyit jelent a benzinesek által futott kilométer? Ezeket az autókat néztem: Astra G 1.6 16v, Vectra C 1.8, Mondeo II 1.8, Xsara 1.6, Megane II. Önnek mi a véleménye? Az olcsó és megbízható Astra G vagy a masszívabb de drágább Vectra vagy Mondeo, vagy talán valami más?

Tisztelettel Tibor!

Az egymillió forintos autó? 1

Szakértőnk válasza

Kedves Tibor!

Szerintem se vegyen dízelt ebben az árkategóriában, főleg, ha a megbízhatóság ennyire fontos. Tipikus futásteljesítményt nem tudok mondani, lehet 150, de 320 ezer km is, viszont a benzinesek biztos, hogy sokkal kevesebbet mennek a dízeleknél. Mivel Ön autópályán utazik majd és a kisebb autók nem kerülnek kevesebbe, biztonsági és kényelmi okokból a Vectra vagy a Mondeo II között választanék. Jó légellenállásuk miatt a négyajtóst vagy az ötajtóst keresném, a Mondeo kombinak a hátsó futóműve is egyszerűbb a másik két változaténál, de ez nem nagyon érezhető. Autópályán a többletfogyasztás minimális a kompakt autókéhoz képest, 7,5-8 literre számíthat az 1,8-as benzinesektől.

A Mondeo kicsit tágasabb belül és jobb a futóműve. Alkatrészárban, megbízhatóságban mindkettő jó. A Vectra kicsit modernebb, de valamivel drágább, így apósomnak pl. 1,8-as Mondeót vettünk. A C Vectráról itt olvashat részletsebben, a Focusról ebben a cikkben. Nemrég írtunk a G Astráról. A többi autó közül egy késői Xsara jó választás, Mégane II-t viszont nem vennék, csak első generációst. Ebben a cikkben az autógáz üzemű használt autók vásárlásához adunk tanácsot.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő Úr!

A segítségét szeretném kérni. Van egy 94-es Opel Astra Caravan-om, ami C16NZ motorkódú. Előzményként: A váltóm cserélve volt, és egy diesel került a régi helyére.

A kérdésem és a problémám annyi, hogy ezeknek a motoroknak milyen fordulaton érdemes működniük?
5.ben rángatás és erőlködés nélkül 1200-1300-as fordulattal 50-55km/h sebességgel tudok haladni, 1500-ös fordulattal kb 60km/h-val.. -(gps szerint ez 55km/h-nak felel meg.)

Kérdésem, hogy mennyire öli a motort ezt az alacsony fordulat, mi alá nem szabad menni?? vagy érdemes egy olajnyomásmérőt beszerezni és stílusban ahhoz igazodni?

Pár helyen azt olvastam és 1-2 ismerősöm is azt mondta nekem hogy legalább a 2000-2500-ös fordulatot tartani kell, ha nem akarok motorkárt magamnak, mert kicsi fordulaton kevés az olajnyomás. Többnyire városban közlekedek és nem szokásom kínozni a motort, de azt sem tartom feltétlen jobb megoldásnak hogyha 2000-2500-as fordulaton haladnék 50-el.

Várom válaszát! Köszönettel!

Az egymillió forintos autó? 2

Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!

Hazudnék, ha azt írnám, hogy fejből pontosan tudom, az 1994 ? ben gyártott , adott motorkóddal ellátott Opel motor teljesítmény, és nyomaték görbéjét, váltó áttétel kiosztását, valamint az azóta eltelt időben a motorkopással kapcsolatos, és a helytelen üzemeltetési feltételekből adódó konkrét szerviztapasztalatokat.

Azt gondolom, a tervező amikor megépítette az autót,figyelembe vette :
– a motor teljesítmény és nyomaték görbéjét
– egy optimumra számolva osztotta ki a váltó fokozatait,
– az akkori kor motorolaj teljesítményét
– és a gyártói, élettartamra vonatkozó előírásokat

Ez alapján került bele az a váltó, amivel Ön autózott sokáig. A cserét követően, egy másik áttételű váltó került az autóba, ha én jól értelmezem, és most az a gond, hogy attól tart, 1200 ? 1300 ? as fordulaton bár ugyan rángatás nélkül halad, mit szól a motor hosszútávon mindehhez.

Józan értékítéletem alapján azt gondolom, a motornak jobb lenne, ha megközelítőleg ugyanazon a fordulaton forogna, mint amire az adott időszakban méretezték,( városi sebességű haladás közben ) hiszen a teljesítmény, nyomaték leadása,olajozási rendszere, hűtése, optimális üzemanyag betáplálási rendszere, fogyasztása erre lett kalkulálva.

Egy beépítendő olajnyomás mérő műszer csak annyi támpontot adhat Önnek, hogy igen a motorban üzemmeleg állapotban is van annyi nyomás, hogy vélhetően alacsony fordulatnál sem fog egy darabig károsodni. Szerintem 2000 fordulat / perc körüli fordulatszám tartomány lenne a megfelelőbb, 1200- 1300 ?as fordulatnak szerintem a motor, még ha nem is jelzi külön,városi forgalomban nem örül.

Még egy megoldás lehet, ezzel a váltóval városi forgalomban többet használja a 4. fokozatot, és csak akkor kapcsol fel 5,- be, amikor arra tartósan lehetősége adódik.

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt ügyvéd úr!

Azt szeretném kérdezni hogy az autómat kölcsön adtam egy itt tanuló de külföldi egyetemista ismerősömnek amiről két nyelven és két tanúval szerződést írtunk. A szerződés lejárta után értesültem hogy 10 db parkolási bírságot halmozott fel 20 nap alatt ! A parkolási társaság nem fogadta el bizonyítéknak a szerződést és bíróságra adta az ügyet. Ön szerint megnyerhetem a pert ? A szerződést teljes mértékben hiteles . Válaszát tisztelettel előre is köszönöm .

üdv. Kádár Zoltán

Az egymillió forintos autó? 3


Szakértőnk válasza

Tisztelt Kádár Úr!

Előfordul, hogy a parkolási társaság az autó tulajdonosa ellen indít pert . Ilyen esetben Önnek lehetősége van a külföldi kölcsönbe vevőt perbe vonni maga mellett az alperesi oldalon.

tisztelettel:
Dr. Janklovics Ádám
Dr. Székely Ügyvédi Iroda

www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Guevara

    F Astra dízel váltóval. Nem az alacsony fordulaton poroszkálás az ártalmas a motornak, hanem onnan gyorsítani, vagy emelkedőre felhajtani. Terhelni csak magasabb fordulaton szabad a motort, ökölszabályként legyen ez a választóvonal a 2000-es fordulatszám, alatta csak símogatni szabad a gázpedált (enyhe gyorsítás, sebességtartás), felette lehet mélyebbre is taposni, persze csak az üzemi hőmérséklet elérése után. Az olajnyomásmérő beépítése szerintem felesleges, mert nem csak az olajnyomás határozza meg egyértelműen, hogy a kenési rendszer ellátja e a feladatát.

  • MetroGoldwinMayer

    Nem mintha a C Vectra vagy a Mondeo 2/3 rossz választás lenne, de 1 misiért én mégis Astra G-t vennék, akár az 1,6osnál nagyobb benzinessel ha kell.

    – a szervíz és alkatrész olcsóbb, mindenhol értenek hozzá
    – fogyaszás is kevesebb, bár autópályán nem igazán jön ki
    – FŐLEG: állapotot veszünk, Astrából van messze a legnagyobb kínálat ebből lehet a legfiatalabbat venni ennyi pénzért van szervizkönyves 100e alatt futott bőven, ami még menni fog 200at simán, ha ez szempont.

    Próbáld ki mind3mat, szerintem a Mondeo nem rossz kocsi, 4 éve hajtunk egy most már 9 éves dízelt jól teljesít. De ennyi pénzért biztos Astra-t vennék.

  • MetroGoldwinMayer

    Guevara

    Ezt hiába magyarázod, akinek ezek a dolgok zsigerileg nincsenek a vériben, azok született géprombolók. Érezni kell melyik motort/váltót hogyan kell(ene) terhelni de van aki a vasszöget is el tudja rontani…:) és mondom ezt úgy hogy én néhanéha leforgatom a 2est, 3mast végig, de hát a gép így szereti.

  • shitgun

    1.8 C Vectrám volt.nem rohadós mint a G Astra,keveset fogyaszt, a 7,5-8 liter erős túlzás.Viszont ecotec motor és ette az olajat.nagyon jó a vezetési élménye.első futóműve alu lengőkaros,egyben cserélhető.

  • Nick Árpi

    shitgun@
    Kinek az ismerősétől hallottad, hogy rohad a “G? Ha törésmentes, vagy volt törve, de szakszerűen lett javítva, akkor az nem rohad. Még a legelső évjáratok sem, pedig azok két év múlva már nagykorúk lesznek.

  • MetroGoldwinMayer

    Butaság G Astra volt a IVes Golffal a 2 első európai autó 12 éves rozsdagarival (C Vectra is), azóta is ez a standard. Nem láttam rohadtat belőle pedig minden utcán áll egy tucat.

    De itt 800-1 misi a budget, tehát Astra Calssic 2 lehet a kiszemelt, ebből 10 éves a legöregebb. 10 évesen semmi nem rohad el az égvilágon.

  • Guilltonie

    Metro!

    Kivéve a Mercit ugye?!
    Arra 30 év átrozsdásodási garancia jár ki tudja mióta.
    No persze csak minden garanciára vonatkozó szabályt betartunk….

  • Guevara

    MGM: Nem baj, hátha ráérez ő is majd egyszer, akkor már megérte. :)

  • v_johny

    A G generáció is tud rozsdásodni, vagy egy-két tipikus hely ahol meg tud ölni a sós lé télen. (Azért látni belőlük is egy-két rozsdásodó példányt, de mint előttem is írták, az első darabok már 16 évesek…) Azonban tapasztalatból tudom, hogy nem rozsdásodik jobban mint a kategóriatársak (Focus I FL modelleket hajtunk a cégnél többek közt, minden verzióban. Nincsenek agyonvágva, de használjuk őket. 5 ajtós hátsó ajtó alja kész, pedig 2005-ös, a kombinak meg a csomagtérajtó és a hátsó ív. Ezeknek ez a gyenge pontjuk ilyen téren) vagy a márkán belüli többi darab (generációkon belül maradva). A népben benne maradt, hogy az F széria hátsó ívét és a betöltőnyílást nagyon szerette a rozsda. A G hátsó íve, a küszöb vége most is érzékeny pont lehet, de természetesen nem annyira mint az elődé volt. Továbbá a kor mellett általában sérülés is áll a háttérben (és a javítás nem feltétlenül sikerült jól)…

  • Tothi87

    Üdv!
    Többször is láttam már hasonló autóvásárlási tanácsokat és kb 4-5 tipusról szokott csak szó lenni, pedig azért van más is azon a bizonyos palettán. Én kb egy éve hasonló összegkeretben kerestem benzines autót, de a Vectra/Octavia puritánsága olyan szinten visszataszító volt, hogy egyből lemondtam róla. A választásom végül egy 2002-es extrákkal jól felszerelt 1,6-os S40-re esett, és azóta is tökéletesen megvagyok elégedve vele.

  • toce

    1MFt-ért van H astra is. 1.7 CDTI-t vennék, kombiban.

    Xsara nagyon jó autó, inkább 600eFt mint egymisi, de minden előnye ellenére pont autópályán gyengébb egy picit mint máshol, 110-nél forog 3000-et a motor, ott még halk, aztán fokozatosan hangosodik. Nem vészes, mi is megjártuk vele európa minden sarkát, de sok pályázásra dízelt kell venni… (Más márkából is ilyen karakterisztikájú lesz egy 1.6-os szívó benzines…)

  • toce

    Az Opel motorját valószínű egyáltalán nem éri meg terhelni 1500-1700 alatt. Benzines autó, nyugodtan lehet pörgetni, 2000-3000 között tartva ideális a kopás szempontjából, és ehhez képest csak minimális megtakarítást jelenthet fogyasztásban az alacsonyabb fordulatszám. (Leginkább csak a tolóüzemben jelentkező kisebb motorfékhatás miatt, de ahhoz ugye az is kell(ene), hogy sokat menjünk toló üzemben, azaz gázelvéttel, sebességben gurulva…)

    Hogy tudjon tisztulni is, néha üzemmeleg állapotban ki kell huzatni, vagy pályázni vele egy fél órát.

  • shitgun

    Nick Árpi –

    A C Vectra előtt G Astrám volt, tudom miről beszélek.
    Szomszédnak most is az van 2 hátsó sárvédőív lassan elporlad pedig 02’es.
    egyébként tapasztalatból írtam,az hogy te a tesód barátjának a padtársától mint hallottál a bullshit

  • v_johny

    Tothi87:

    Az S40 (bár nem tudom az évjáratot) egy Focus II lényegében, és ez a méretére is igaz. Nem Mondeo/Vectra méretkategória. Továbbá vélhetően az alkatrészárak sem Ford/Opel…

    toce:

    Azért amit 1millióért árulnak H-t 1.7cdti-ként (vagy bármilyen motorral), az több mint veszélyes… Tapasztalat. Egy millióért G van normális (Classic II).

    shitgun:

    Nekem ’02-es az Astra-m. Szerintem volt is sérülése a hátsó sárvédőn. Gyorsan lekopogom, rozsda nincs. (Nincs garázsom…)

  • kawaninja

    a kenési rendszert mindig egy adott motorhoz igazítják úgy, hogy minden fordulatszám tartományban a megfelelő mennyiségű olajat biztosítsa az alkatrészek kenéséhez(és a hűtéséhez is). hogy melyik motornál mekkora fordulatszámon kell meglennie a maximális olajnyomásnak, azt meg a szerviz megmondja. ha a motor tudja ezt az értéket, akkor 1200-1300-as fordulaton is tud annyi olajat biztosítani ami oda elegendő. tök mindegy milyen váltó van a kocsiban, az olajszivattyú a motorról kapja a hajtást, és a fordulatszámot is onnan szedik le.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.