Suzuki, amit még soha nem láttál

Látogatás a Suzuki múzeumában

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.02.22. 08.00

Szövőszék, csónakmotor, bicikli, motorkerékpár, autó. Mindez egy helyen. Meglátogattuk a Suzuki hamamacui múzeumát.

Több mint száz éve szövőszékkel kezdődött a Suzuki története, amely mára a világ egyik legnagyobb autó- és motorgyárává fejlődött. Ez is kiderül a japán gyár Hamamacuban lévő múzeumában, amelyet néhány napja látogattunk meg.


A háromemeletes épület első szintjén a márka ma forgalmazott modelljei köszöntik a látogatót. A tervezők által ajánlott útvonal innen a harmadik emeletre vezet, ahol megismerkedhetünk a Suzuki történetével, bemutatva az elmúlt több mint száz év gépeit, járműveit.

Kiderül, hogy Szudzuki Micsio 1909-ben alapította meg a Suzuki szövőgépgyárat. Megismerhetjük az első motorral hajtott kerékpárt, amellyel elindult a járműgyártás. Az 1952-es Power Free-t 36 köbcentis kétütemű motor hajtotta, ez alapozta meg a motorkerékpár-gyártást. 1955-ben a motorokat követte az első autó, a Suzulight, amely szintén helyet kapott az épületben. Emellett láthatunk csónakmotort, kerekesszéket, és mindazt, amit a Suzuki a mai napig gyártott.

Innen az utunk a második emeletre vezet, ahol felfedezhetjük egy autó elkészítésének menetét az ötlettől a tervezésen át a kivételezésig. Ezt a folyamatot számos makett és koncepcióautó illusztrálja. A kiállítók egy valós méretű, részleges gyártósort is felállítottak, ahol egy autó összeszerelésének főbb lépései láthatók.

Az egész kiállítás természetesen interaktív, így magunk is próbát tehetünk egy rakodórobot irányításával vagy egy szimplább alkatrész méretpontosságának ellenőrzésével. Az egyes helyszíneken nemcsak szöveges, de beszéddel mesélő táblák is várják a látogatókat.

A látogatók egy külön részen megismerhetik azokat az országokat, ahol a Suzuki, gyártóként jelen van, így Magyarországot is. A múzeumi élményt 3D-s mozi teszi teljessé, ahol szintén az autógyártással ismerkedhetnek meg a résztvevők.

Járja végig velünk képekben a hamamacui Suzuki múzeumot!

A 2007-es Tokió Motor Show-n mutatkozott be a Pixy, amelyet olyan emberek közlekedési eszközének szántak, akik hagyományos autót nem tudnak vezetni. Lassan halad, alkalmas épületen belüli közlekedésre is


Fronte 800, a kiállítás talán legszebb darabja, 1965-ből. Motorja Suzuki-mértékkel nagy volt, 785 köbcentis és már vízhűtéses. Az előre beépített 41 lóerős motorhoz négyfokozatú váltó kapcsolódott, amellyel 115 km/órás sebességet érhetett el


RM62-es 1962-ből, amelyet E.Degner vezetett, amikor megnyerte a Man szigeti Man TT versenyt az 50köbcentis kategóriában. Ez az év különösen emlékezetes a Suzuki számára, hiszen nemcsak egyéni, de a csapatbajnoki címet is elhódították. Ez volt az első nemzetközi versenyük


KATTINTSON ERRE A LINKRE ÉS NÉZZE MEG GALÉRIÁNKAT A MÚZEUMRÓL!

Kommentek

  • Guevara

    “mellette a japánban Cultusnak hívott első generációs Swift”

    Már elnézést, de attól hogy nálunk azzal a sorozattal kezdődött a gyártás, nem azt jelenti hogy ő az első generációs Swift.

  • okoskodo

    Á, hagyjad… Itt a vezess.hu-n nem értenek az autókhoz az írók… Az összes cikk tele van alapvető hibával, amit egy hozzáértő nem írna le… A vezess sokkal inkább bulvárlap, mint autós portál…

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.