Suzuki, amit még soha nem láttál

Látogatás a Suzuki múzeumában

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.02.22. 08.00

Szövőszék, csónakmotor, bicikli, motorkerékpár, autó. Mindez egy helyen. Meglátogattuk a Suzuki hamamacui múzeumát.

Több mint száz éve szövőszékkel kezdődött a Suzuki története, amely mára a világ egyik legnagyobb autó- és motorgyárává fejlődött. Ez is kiderül a japán gyár Hamamacuban lévő múzeumában, amelyet néhány napja látogattunk meg.


A háromemeletes épület első szintjén a márka ma forgalmazott modelljei köszöntik a látogatót. A tervezők által ajánlott útvonal innen a harmadik emeletre vezet, ahol megismerkedhetünk a Suzuki történetével, bemutatva az elmúlt több mint száz év gépeit, járműveit.

Kiderül, hogy Szudzuki Micsio 1909-ben alapította meg a Suzuki szövőgépgyárat. Megismerhetjük az első motorral hajtott kerékpárt, amellyel elindult a járműgyártás. Az 1952-es Power Free-t 36 köbcentis kétütemű motor hajtotta, ez alapozta meg a motorkerékpár-gyártást. 1955-ben a motorokat követte az első autó, a Suzulight, amely szintén helyet kapott az épületben. Emellett láthatunk csónakmotort, kerekesszéket, és mindazt, amit a Suzuki a mai napig gyártott.

Innen az utunk a második emeletre vezet, ahol felfedezhetjük egy autó elkészítésének menetét az ötlettől a tervezésen át a kivételezésig. Ezt a folyamatot számos makett és koncepcióautó illusztrálja. A kiállítók egy valós méretű, részleges gyártósort is felállítottak, ahol egy autó összeszerelésének főbb lépései láthatók.

Az egész kiállítás természetesen interaktív, így magunk is próbát tehetünk egy rakodórobot irányításával vagy egy szimplább alkatrész méretpontosságának ellenőrzésével. Az egyes helyszíneken nemcsak szöveges, de beszéddel mesélő táblák is várják a látogatókat.

A látogatók egy külön részen megismerhetik azokat az országokat, ahol a Suzuki, gyártóként jelen van, így Magyarországot is. A múzeumi élményt 3D-s mozi teszi teljessé, ahol szintén az autógyártással ismerkedhetnek meg a résztvevők.

Járja végig velünk képekben a hamamacui Suzuki múzeumot!

A 2007-es Tokió Motor Show-n mutatkozott be a Pixy, amelyet olyan emberek közlekedési eszközének szántak, akik hagyományos autót nem tudnak vezetni. Lassan halad, alkalmas épületen belüli közlekedésre is


Fronte 800, a kiállítás talán legszebb darabja, 1965-ből. Motorja Suzuki-mértékkel nagy volt, 785 köbcentis és már vízhűtéses. Az előre beépített 41 lóerős motorhoz négyfokozatú váltó kapcsolódott, amellyel 115 km/órás sebességet érhetett el


RM62-es 1962-ből, amelyet E.Degner vezetett, amikor megnyerte a Man szigeti Man TT versenyt az 50köbcentis kategóriában. Ez az év különösen emlékezetes a Suzuki számára, hiszen nemcsak egyéni, de a csapatbajnoki címet is elhódították. Ez volt az első nemzetközi versenyük


KATTINTSON ERRE A LINKRE ÉS NÉZZE MEG GALÉRIÁNKAT A MÚZEUMRÓL!

Kommentek

  • Guevara

    “mellette a japánban Cultusnak hívott első generációs Swift”

    Már elnézést, de attól hogy nálunk azzal a sorozattal kezdődött a gyártás, nem azt jelenti hogy ő az első generációs Swift.

  • okoskodo

    Á, hagyjad… Itt a vezess.hu-n nem értenek az autókhoz az írók… Az összes cikk tele van alapvető hibával, amit egy hozzáértő nem írna le… A vezess sokkal inkább bulvárlap, mint autós portál…

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.