Suzuki, amit még soha nem láttál

Látogatás a Suzuki múzeumában

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.02.22. 08.00

Szövőszék, csónakmotor, bicikli, motorkerékpár, autó. Mindez egy helyen. Meglátogattuk a Suzuki hamamacui múzeumát.

Több mint száz éve szövőszékkel kezdődött a Suzuki története, amely mára a világ egyik legnagyobb autó- és motorgyárává fejlődött. Ez is kiderül a japán gyár Hamamacuban lévő múzeumában, amelyet néhány napja látogattunk meg.


A háromemeletes épület első szintjén a márka ma forgalmazott modelljei köszöntik a látogatót. A tervezők által ajánlott útvonal innen a harmadik emeletre vezet, ahol megismerkedhetünk a Suzuki történetével, bemutatva az elmúlt több mint száz év gépeit, járműveit.

Kiderül, hogy Szudzuki Micsio 1909-ben alapította meg a Suzuki szövőgépgyárat. Megismerhetjük az első motorral hajtott kerékpárt, amellyel elindult a járműgyártás. Az 1952-es Power Free-t 36 köbcentis kétütemű motor hajtotta, ez alapozta meg a motorkerékpár-gyártást. 1955-ben a motorokat követte az első autó, a Suzulight, amely szintén helyet kapott az épületben. Emellett láthatunk csónakmotort, kerekesszéket, és mindazt, amit a Suzuki a mai napig gyártott.

Innen az utunk a második emeletre vezet, ahol felfedezhetjük egy autó elkészítésének menetét az ötlettől a tervezésen át a kivételezésig. Ezt a folyamatot számos makett és koncepcióautó illusztrálja. A kiállítók egy valós méretű, részleges gyártósort is felállítottak, ahol egy autó összeszerelésének főbb lépései láthatók.

Az egész kiállítás természetesen interaktív, így magunk is próbát tehetünk egy rakodórobot irányításával vagy egy szimplább alkatrész méretpontosságának ellenőrzésével. Az egyes helyszíneken nemcsak szöveges, de beszéddel mesélő táblák is várják a látogatókat.

A látogatók egy külön részen megismerhetik azokat az országokat, ahol a Suzuki, gyártóként jelen van, így Magyarországot is. A múzeumi élményt 3D-s mozi teszi teljessé, ahol szintén az autógyártással ismerkedhetnek meg a résztvevők.

Járja végig velünk képekben a hamamacui Suzuki múzeumot!

A 2007-es Tokió Motor Show-n mutatkozott be a Pixy, amelyet olyan emberek közlekedési eszközének szántak, akik hagyományos autót nem tudnak vezetni. Lassan halad, alkalmas épületen belüli közlekedésre is


Fronte 800, a kiállítás talán legszebb darabja, 1965-ből. Motorja Suzuki-mértékkel nagy volt, 785 köbcentis és már vízhűtéses. Az előre beépített 41 lóerős motorhoz négyfokozatú váltó kapcsolódott, amellyel 115 km/órás sebességet érhetett el


RM62-es 1962-ből, amelyet E.Degner vezetett, amikor megnyerte a Man szigeti Man TT versenyt az 50köbcentis kategóriában. Ez az év különösen emlékezetes a Suzuki számára, hiszen nemcsak egyéni, de a csapatbajnoki címet is elhódították. Ez volt az első nemzetközi versenyük


KATTINTSON ERRE A LINKRE ÉS NÉZZE MEG GALÉRIÁNKAT A MÚZEUMRÓL!

Kommentek

  • Guevara

    “mellette a japánban Cultusnak hívott első generációs Swift”

    Már elnézést, de attól hogy nálunk azzal a sorozattal kezdődött a gyártás, nem azt jelenti hogy ő az első generációs Swift.

  • okoskodo

    Á, hagyjad… Itt a vezess.hu-n nem értenek az autókhoz az írók… Az összes cikk tele van alapvető hibával, amit egy hozzáértő nem írna le… A vezess sokkal inkább bulvárlap, mint autós portál…

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.