Kész a csapda, várja a tolvajt

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2014.02.21. 06.00

Ibolya autóját hatszor törték fel hat hónap alatt. Mostantól elmés csapda várja a visszatérő szarkát.

Ibolya jókedélyű, csupaszív nő. Amikor arról beszélünk, hogy a VIII. kerületi rendőrök biztos az első megcsípett akkumulátor-tolvaj nyakába varrják az összes balhét, felsóhajt: “szeeegény!” Én szúrom oda, csak ne tessék őt sajnálni.

Mint kiderült, rendszeressé vált Budapest több kerületében, hogy feltörik az egyszerűbb kocsikat, és kilopják belőlük az akksikat. Ibolya autóját hat hónap alatt hatszor törték fel. Valószínűleg ugyanaz az ember.

Esőben nem helyszínel a rendőr?

“Nem tudta indítani a kismenyem a kocsit, a fiamért ment volna. Addig észre sem vette, hogy felnyitotta valaki a motorháztetőt” – emlékszik a legelső esetre, amely még augusztus végén történt. Kihívták a rendőröket, “akik a mai napig jönnek” – mondja a nő. Jól értik, nem jöttek ki a rendőrök, bár Ibolya szavaiból kiderül, a következő autófeltörésnél sem jártak jobban az akkor egy óra után érkező egyenruhásokkal.

Csobánc utca, nyócker. Többnyire olcsó autók sorjáznak az omladozó lábazatok tövében, térfigyelő kamerát nem látni. Kattintok néhány fotót. Ibolya korábban a rossz hírű városrész önkormányzatánál dolgozott, épp a nagy bekamerázások idején, “de ide nem jutott”. Na, pont itt törték fel a kocsiját. Először is, másodjára is, meg a többi alkalommal.

Az öregecske Daewoo Lanost októberben bántotta megint a tolvaj. “Az első lopás után 22 ezerért vettünk bele új akksit a boltban, ahol az ismerős mesélte, hogy hát az ő kocsijából is kilopták. Másodjára már kijöttek a rendőrök, de mivel esett az eső, nem tudtak nyomokat rögzíteni.”

A környéken sertepertélő közteresek szerint az idősebb Suzukikat, hasonszőrű járműveket fosztogatja valaki. Hogy nem egyedi a probléma, azt egy neve elhallgatását kérő rendőrtől tudjuk, aki Kőbányát és Kispestet említi Józsefváros mellett fertőzött területként. Valamelyik tévében elhangzott a minap, hogy talán egy házaspár tolvajkodik, ebből élnek.

Kölcsönkérte az após Suzukiját

Tartva a nagyjából egy hónapot, november közepén törték fel harmadszor a kocsit, de ekkor már használt akksit vitt el a tolvaj. “Szereztem egyet a kollégámtól” – veszi át a szót Ibolya fia, Norbert. Ez után történt meg először, hogy a rendőrség írásban reagált a történtekre, alább láthatják az “eljárás megszüntetését” kimondó határozatot, “mivel az eljárás alá vont személy kiléte nem állapítható meg”.

Magyarán a tolvaj tovább garázdálkodhatott. Meg is tette.

Nem viszi túlzásba a tájékoztatást a kapitányság


“Hegesszem be az akksit, tanácsolták a kollégák, de ezzel magamat szívatom meg, ezért inkább az apóssal úgy döntöttünk, hogy vascsövet szerelünk be. Meg is történt, azóta ebben fut a motorháztetőt nyitó bovden.” Nem sokkal később azonban elromlott a kocsi, megint eltűnt az utcából. Norbert szerint ez az állandó akksicserélgetés egyáltalán nem tesz jót neki. Sebaj, elkérte az após szintén koros Suzukiját, bár hallotta, ezeket is nyitogatja az utca szarkája.

Ezúttal viszont résen volt, nem parkolt a kamera nélküli Csobánc utcába, hanem a szomszédos Kálvária téren tette le állandóan az após Suzukiját. Ugye kitalálják, hogy mi történt? Sajnos nem vicc, ebből is kilopták az akksit.

Majdnem egyszerre jött a nyomozó és a tolvaj

Ha még számolják, akkor már ne adják fel, csak két kocsifeltörés van hátra, plusz egy harmadik. Kezdjük a plusz eggyel, ezt Norbert szomszédjának a kocsija bánta, amelyben pedig riasztó is van. Sőt, riasztott is kétszer. A történtek utólagos rekonstruálása során arra jutott a szomszéd, hogy első riasztáskor meglephette a tolvajt a szirénázás, aki talán pár másodpercnyi helyzetfelmérés után lehajtotta a motorháztetőt, mire elhallgatott a rendszer. Mindenki megnyugodott a lakásokban, biztos téves. Általában ezt reméljük az otthon melegében, amikor autóriasztó hangja szűrődik be az utcáról.

Ebben az esetben nem így történt. Hamarosan visszatért a tolvaj a hangoskodó járműhöz, és már tudta, hová kell nyúlni, így gyorsan hatástalanította a rendszert. És persze elvitte az akksit.

Az a bizonyos utca

Térjünk vissza Norberthez, aki múlt hétfőn fedezte fel, hogy miközben többször kifosztott Daewoo-ja a szerelőnél pihen, ez a gazember felavatta az apósa Suzukiját is.

Ez az utóbbi lopás, vagy talán ez a sok bűncselekmény így együtt mégis hozott valamicske eredményt. Norbertet  felkereste egy hús-vér nyomozó, ami már csak azért is meglepő fordulat, mert elmondása szerint a sok bejelentés ellenére az elmúlt fél esztendőben a cikkünkben is szereplő egyetlen dokumentum jött a rendőröktől. Az is ugye csak annyit közölt, hogy nincs eredmény. A nyomozó azonban faggatózott, sőt, megcsillantotta a reményt.

“Elárulta, hogy van valaki a célkeresztjükben, de nem tudják rábizonyítani, mert szinte képtelenség tetten érni. Piszok gyorsan dolgozik, kiválóan ismeri ezt a pár típust, és talán segítője is van” – meséli Norbert, hogy mire jutottak a nyomozóval múlt szombat délelőtt. Itt különösen fontos a napszak megnevezése, mert alighogy távozott a hatóság embere, aznap délután ismét visszatért a tolvaj.

Ezúttal ismét a Lanost törte fel, alighogy megérkezett a kocsi a szerelőtől. Ráadásul már benne volt a bovden körül futó vascső, ami az illetéktelen nyitást gátolta volna. “Megnéztem, hogy a fenébe nyithatta fel a motorháztetőt, és hát kikerülte a csövet, oldalt, a doblemez mellett nyúlt fel. Piszkosul ismeri a kocsit.”

Lajos azt mondta, ebből most már elég!

Ezúttal a neten, használtan vásárolt akksit vitte magával a tolvaj, ami azért bizarr, mert az információk szerint éppen a neten árulhatja a gazameber “használt akkumulátor”-ként a lopott szajrét pár ezresért.

“Amikor meghallotta ezt a főnököm, Lajos, azt mondta, hogy ebből most már elég” – veszi vissza a szót Ibolya. Lajos egyenlő Szabó Lajossal, aki történetesen nagy név az autóvadászok között, bár a közvélemény nem igazán ismeri. Pedig cége, és ő maga is személyesen sokat segített az autótolvajok elleni harcban a hatóságoknak, például világszínvonalú technikával anno a legendás Gepárd-csoportnak.

Ibolya és egy Suzuki

Szabó úr egykori garázscége mára prosperáló vállalattá terebélyesedett, és Ibolyáék tolvajának pechjére zömében nyomkövetőket, és egyéb csúcskütyüket gyárt járművekbe.

Jelentjük, a Csobánc utcában, és környékén sokszor kifosztott Daewoo-ba az IData szakemberei beszereltek valamit. Ami remélhetőleg okosabb az eddig legyőzhetetlen tolvajnál. Ami várja, hogy a szarka ismét rárepüljön a kocsira. Hogy mit szereltek be, azt persze nem áruljuk el.

A csapda tehát bekészítve, a Vezess.hu pedig várja a fejleményeket! Ha visszatér, megírjuk.

A cikkünkben szereplő fotók és autómárkák illusztrációk. Vagy nem. Természetesen minden így történt, és ott történt, ahogyan írtuk, de véletlenül sem szeretnénk segíteni ennél többet a tolvajnak. Inkább bizonytalanságban tartanánk őt – reméljük, olvassa a cikket.

(Önnel is történt már hasonló? Írja meg az auto@sanomamedia.hu-ra. Vagy van tuti megoldása, ami segítségére lehet a többi autósnak? Írja meg lejjebb kommentként!)

Olvasta börtönben készült interjúnkat az autótolvajokkal? Megéri, kattintson a képre!

Kész a csapda, várja a tolvajt 1

Kommentek

  • geotrinus

    Köszönjük Pintér Kéthétalatt Sándor.
    És igenis több traffipax kell az utakra, mert ettől lesz rend.

  • Kempelen10.

    Mindig csodálkoztam a bináris aggyal rendelkezőkön. Miféle ember az, aki csak két verziót képes elképzelni, jelesül vagy rabolókat üldözünk, vagy sebességet mérünk? Milyen IQ kell ahhoz, hogy valakinek az legyen a természetes, hogy a dolgok egymás mellett futnak, a sebességmérés és a rablóüldözés két, egymást nem kizáró dolog. Szükség van mindkettőre.
    Tetszik engem érteni?

    Én sem vagyok elégedett a rendőrséggel maradéktalanul, sőt kimondottan nem vagyok az, de hát mekkora hülye már az, aki szerint az egyik rendőrségi aktivitást a másik helyett kellene csinálni? Jó reggelt!

  • geotrinus

    Vajon az állampolgárok biztonságérzetét, a közrend és vagyonbiztonság létét mi szolgálja jobban? 500 új traffipax 300 kocsiban üldögélő rendőrrel, vagy a Práter utcában eseteleg a csenyétei erdőkben sétáló 150 járőrpár?
    Ne beszélj hülyeségeket Kempelen, többször megmagyarázták már, de képtelen vagy felfogni, hogy a traffipaxozás semmilyen hatással nincs a közúti biztonságra, egyedül a költségvetés hiányát hivatott csökkenteni. Márpedig amikor az erőforrások szűkösen állnak rendelkezésünkre, akkor célszerű úgy allokálni, hogy szimpla pénzbehajtás helyett a vagyon- és életbiztonság legyen a prioritás.

  • Guevara

    A rablókat ráadásul nem is üldözik, mert “minek, úgyse lesz meg”.

  • PAlex

    Csak remélem, hogy nem olvassa ezt a cikket a tolvaj.
    Mert ha igen, akkor pont e cikk miatt nem kapják el. Okos…

  • menőmanó

    kempelenen nem kell csodálkozni, hiszen a 10-es szám az IQ-jára utal. :)

  • SprintR80

    A nyomozásról annyit, hogy barátom egyik este 7-10 óra között ellopott és bejelentett autóját másnap reggel 7 óra után kezdték el körözni.
    Addig azért lehetett vele ezt-azt tenni

  • Kempelen10.

    Geotrinus! Az állításodat egyetlen bizonyítékkal sem tudod alátámasztani. A “megmondták” az nem bizonyít semmit. Én pl. ,egmondom, hogy te egy hülye vagy, de az még nem biztos, hogy úgy van, maximum annyit jelent, hogy én annak tartalak téged is, meg menőmanót is.
    űAzt gondolom, hogy a traffipax és a bűnüldözés nem egymást helyettesítő dolgok (lent ugyanezt írtam), hanem külön kategóriák. De ezt nem sikerült megértened. Pedig tök egyszerű.

    Mondom, nem vagyok elégedett, sőt, néha magam is csalódott vagyok a vagyonvédelem, vagy életvédelem területén (is), de ne legyél hülye.

  • Kempelen10.

    menőmanó! A te neved mellett pedig azért nincs szám, mert nincs mit odaírni. :-)

  • Kempelen10.

    Guevara! Sajnos sokszor valóban így van.

  • SprintR80

    Kempelen
    Szerintem Geotrinus cinizmusa arra utalt, hogy a problémákat nem társadalmi, hanem bevételi szempontból rangsorolják, és ez a gond.
    Nekem mindegy mennyi traffipax van, mert próbálom betartani a határokat, de én is úgy érzem, hogy nem ez a legfontosabb bűnüldözői feladat ma Magyarországon.
    Ezzel együtt a lesből, kint felejtett táblánál mérés nem hiszem, hogy kevesebb balesetet eredményez.

  • PluginHibrid

    “A rablókat ráadásul nem is üldözik, mert “minek, úgyse lesz meg”. ”

    Még ennél is rosszabb ahelyzet..

    Ha elkapják a bizt nem fizet…

    Polgári peres úton kell behajtani rajta a kárt…ami szinte LEHETETLEN!!!

    Ismét kirúgott, s megint visszamászó Kempskin10 ehhez mit szólsz..

    A “nagy” Mesélő elvarázsolt rendesen….????

  • husky

    Köszönet Pintér úrnak, hogy mán 50 rugóig szabalysértés és nem 20 ezerig! Nem kéne ezt becsukni, csak a Szaharában adni a kezébe 220 AH-s busz vagy kamionaksit aztán vagy 10 km gyalog +48C-ban, plusz térdig homokban! a testmozgás egészséges!

  • kocogok

    Azért én nem tippelnék a kiben/miben létére! Biztos, hogy …

  • cola

    Üdv én vidéken békésben lakom van nekem 1 régi malac passátom kombi. horgász autonak használom fel is van szerelve rendesen 220 volt álo fütés na meg a kedvencem egy dvd fejegység 450w hangal ezt a fejegységet már töbször meg probálták el lopni. Az a bibi hogy a magnó hátul egy acél szalaggal be van rögzitve a vázhoz és soha nem hagyom rajta az elölapját nem azért mert olyan tul drága 60.000.- forint volt anno. De ezt már 3 szor probálták el vinni. Szegény elégé meg lett tépázva a sok feszegetéstöl. Na mikor megelégeltem mentem pár kört a faluban csutka hangerö összes ablak letekerve be mentem a boltba is vettem sört adig kint üvöltöt a roma zene bevalom szeretem halgatni .Este buli nálam kocsibol szol a zene jönek mennek az utcán az idegen népek gondolják itt az alkalom biztos jol be álunk és rajta marad az elölap. 23 körül vége a bulinak mindenki megy haza ahogy azt el terveztük majd 2 utcával aréb leparkolnak és várják a hivásom én benne fekszek a kocsiban hátul. Meg is jött a jelentkezö kb 20perc alatt. Türelmesen várom mi lesz de az elölap nincs rajta persze ember be ül ugy nyitja a kocsit kulcsal mintha a sajátja lenne 2 en vannak. Ekkor az egyik azt mondja a “geci cola megint le vette az elejét ez már több mint sok mondja a játékos és csavarhuzolyával szét töri a müszerfalamat. ekkor ki ugrok hátulrol minden kérdezés nélkül recs a csávo a kocsibol nem mer kiszálni a társa el terült vilany fel és látom már hogy ki az hivom a haverokat meglepödésre nem a romák hanem két kiscsávó a másik utcábol. Nem hivtunk rendöröket akkor el lehet képzelni .De nem is vertük el öket csak az egyik kapot hogy veszitsen a lendületéböl. Mégis sirtak könyörögtek had mehesenek haza

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.