Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Kedves Uram!Kezdek kicsit elveszni a bőséges kínálatban, ezért szeretném a segítségét kérni. 1,5-2 végső esetben 2,5 millióért keresünk, 7 személyes egyterűt. Különálló, kivehető, variálható ülésekkel, nem automata váltóval, tolóajtóval, lehetőleg kis fenntartási költséggel.


Jó lenne ha 10 évesnél nem lenne öregebb. Melyik márkát részesítsük előnyben Ön szerint? Mire kell különösen figyelni az ilyen típusú autók vásárlásánál?


Válaszát előre is nagyon köszönöm!


Üdvözlettel:Cs. Viki

Suzukit? Soha! – szólt a menyasszony 1

Szakértőnk válasza

Kedves Viki!

Ha az egyenként variálható, kivehető ülésekhez és a tolóajtóhoz egyszerre ragaszkodunk, akkor sajnos kiesik a 2005 utáni Opel Zafira B, amely az első tippem lett volna. A kisteherautók egyterű-változatai sem jönnek szóba, mert nem lehet egyenként variálni az üléseiket.

Így a lehetőségek nagyon beszűkülnek, pl. a Mazda MPV-re. Sok dízel jön be belőle motorhibásan, ezek életre tángálva kaphatók kétmillió alatt. Modern dízelt akkor vennék, ha van tartalékban félmillió Ft javításokra, ezért inkább a Mazda5 benzines motorral. Van étvágya az 1,8-asnak is (7,5-10 liter), de a hátsó lengéscsillapítókat leszámítva egészséges konstrukció, tartós autó. A témában érdekes lehet ez a cikk.

Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő,

Autóvásárlás előtt állok, a maximális rászánható keret 7-800 ezer ft lenne, minden kezdeti költséggel együtt (átírás, esetleges megvásárlás utáni szervizköltségek). Az autót bevásárlásra, horgászatra, hosszabb kirándulásokra (külföldi-belföldi nyaralás, hétvégi utak rokonokhoz) használnám.

Teljesen tanácstalan vagyok mit válasszak, ez lenne az első autóm. A szülők a Suzuki Swift-et ajánlják, a menyasszonyom viszont hallani sem akar róla, azt mondta bármi más jöhet csak az nem. Szempont, hogy olcsó legyen a javíttatása, és lehetőleg megbízható legyen ( kellemetlen lenne ha külföldön lerobbanna ).

Mivel nem napi szinten lesz használva, ezért a fogyasztása nem lényeges, a kinézet sem szempont. Amik eddig megfordultak a fejemben (de minden más ajánlatra is nyitott vagyok): Opel corsa b, astra f, vectra b, Citroën Saxo, Honda Civic, Škoda Fabia

Köszönettel: Molnár Dávid

Suzukit? Soha! – szólt a menyasszony 2

Szakértőnk válasza

Kedves Dávid!

“Ezért a férfi elhagyja apját és anyját, ragaszkodik feleségéhez, és lesznek egy testté” – mondja a Biblia, tehát a menyasszonya igényét veszem figyelembe. Az említett típusok alapvetően jó irányba mutatnak. Az F Astra vagy a B Vectra alkatrészárban is jók, a japánok kevésbé. A Fabia is érdekes, bár nincs benne igazán ajánlható benzines motor, talán a 75 lóerős 1,4-es a legjobb.

A kört kiegészíteném a Chevrolet Lacettivel. Hosszú utakon egész kényelmes és korához, megbízhatósághoz képest olcsó autó. Csak 1,4-es benzines (vagy benzin-gázost) vennék belőle, mert az ezerhatos sokat zabál, a kisebb tesztátlaga viszont 7,3 l/100 km volt minálunk. Az 1,4-esek közül a limuzinok egy része, főleg az LPG-sek, jó eséllyel taxiként mentek. Tudok több gázos Lacetti taxit, amelyek 600-700 ezret futottak baj nélkül, de aligha ilyen futásteljesítménnyel árulják őket. Inkább legyen az ötajtós, amely szerintem esztétikus autó, finom üléskárpitokkal és talán jövendőbelijének is tetszik.

Ha a Lacetti nem jönne szóba (pedig én magamnak is vennék), egy 2000 utáni Nissan Almera vagy első generációs Ford Focus I jó megoldás. A megcélzott összegből a 2002-es modellfrissítés utáni Fordokat is talál. A Focusról itt olvashat használtautó-bemutatót, az Almera használttesztjét itt találja, egy Alfa 147-tel összevetésben. Ha egyik sem tetszik, a Citroën Xsarára gondolnék, amely strapabíró, praktikus autó, jó dízel és benzines motorokkal.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő!

2013. augusztusában történt karambol után, a rendőrség mostanra hozta meg a határozatot, de a másik fél aki már elismerte a felelősségét, nem veszi át.


Így én sem kapom meg a jogerős határozatot, addig a biztosító sem fizet. A kérdésem az lenne, hogy a felelős megúszhatja-e, valamint mi a teendő, ha továbbra sem veszi át a levelet? pl: ha hosszabb időre külföldre ment dolgozni,- elévülhet? Vagy egy idő után akkor is jogerőre emelkedik, ha nem tudják kikézbesíteni?

Köszönettel: Sz. Zoltán

Szakértőnk válasza

Tisztelt Sz. Zoltán!

Azzal, hogy az eljárás alá vont nem veszi át a határozatot, amiben a felelősségét megállapítják, nem tudja magát kimenteni a felelősség alól. Kérdésére válaszolva semmiképpen sem úszhatja meg. Abban az esetben, ha a kézbesítés “nem kereste” jelzéssel érkezik vissza a szabálysértési hatósághoz, beáll a kézbesítési vélelem. Ez azt jelenti, hogy akkor is kézbesítettnek kell tekinteni a küldeményt, ha címzett nem vette át.

Tisztelettel:
Dr. Székely Ügyvédi Iroda

www.drszekely.hu

Suzukit? Soha! – szólt a menyasszony 3

Olvasónk kérdezi

Gyorshajtás miatt 1992-93-ig egy évre eltiltottak a vezetéstől. Tanfolyamra köteleztek amit nem végeztem el. Kérdezném, elévült-e már miután 21 év telt el és folyamodhatok-e méltányosságból,hogy a tanfolyamra való kötelezettséget elengedjék.


Köszönettel,


szívélyes üdvözlettel:
Károlyi Ferenc

Szakértőnk válasza

Tisztelt Károlyi Ferenc Úr!

Magyarországon a Közúti Közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény rendelkezik az utánképzésről. A 139/1991. (X.29.) kormányrendelet pedig a végrehajtás szervezését, az utánképzés tartalmát, módszereit határozza meg.
Az utánképzési feladatot a Nemzeti Közlekedési Hatóság látja el.

1988. évi I. tv. alapján
18. §
(4) Utánképzésen kell részt vennie annak a járművezetőnek
a) akit a bíróság vagy a szabálysértési hatóság közlekedési szabálysértés miatt legalább 6 hónapra, illetve
b) akit a bíróság közlekedési bűncselekmény elkövetése miatt a járművezetéstől eltiltott, továbbá
c) akinek vezetői engedélyét a közúti közlekedési előéleti pontrendszer alapján az eljáró hatóság visszavonta.
(5) A vezetői engedély csak abban az esetben adható vissza, ha az érintett személy igazolja, hogy az utánképzésen részt vett.
(6) Az utánképzésen nem kell részt vennie a járművezetőnek, ha az eltiltás csak járműkategóriára vagy járműfajtára terjed ki, és az a vezetői engedély visszavonásával nem jár.

Sajnos ebben az esetben nincs helye méltányosságnak.

Tisztelettel:

Dr. Janklovics Ádám

www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!