Az emberek csukott szemmel autóznak Budapesten

Te tudod, épp mennyivel szabadna menned?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 07.00

Megálltunk a Szentendrei úton egy kamerával és a lámpánál megkérdeztük az autósokat, milyen sebességkorlátozás érvényes ott és akkor rájuk. Egyvalaki azért tudta.

Itt a szerkesztőségben nem vagyunk nagy barátai a traffipaxoknak. Sokat vezetünk, törekszünk arra, hogy biztonságosan autózzunk, többnyire sikerül is – ezért kicsit hátbaszúrásnak érezzük a hatóságok részéről, hogy sokszor olyan pimf baromságok miatt próbálnak lehúzni bennünket, mint egy-egy hibásan kirakott, értelmetlen 30-as tábla. Pedig lehet, hogy mégis a rendőröknek van igazuk?

Vajon ha megkérdeznénk a sofőröket, mennyivel szabad ott és akkor menniük, ahol éppen mennek, tudnák? Megkérdeztünk, a Szentendrei út egy érdekes szakaszán (a helyes válasz egyébként 50, a Budapest tábla előtt pedig 90-nel volt szabad autózni):

Ha egy nagy forgalmú, belvárosi szakaszain emelt sebességű úton hét megkérdezett autósból (köztük egy taxis és egy buszsofőr) egyvalaki tudja magabiztosan megmondani, épp mennyivel is szabadna mennie, talán nem is baj, hogy sokunkat egy szombathelyi keltezésű, 30 ezres csekket tartalmazó levél ráébreszt időnként, hogy nem elég tudattalanul sodródni a forgalommal.

Az érintett helyszínen egyébként tényleg eléggé kell(ene) figyelni: a Chuck Norris híd előtti csomópontot elhagyva először 90-nel száguldhatunk, majd egy 60-as tábla lassít le minket, ha komolyan vesszük. A 60-ast feloldó tábla hatástalanítja pár tíz méterrel arrébb, majd a Budapest tábla miatt kell visszalassítani 50-re a lámpáig. A lámpa után pedig jöhet a 70-es ereszdelahajamat:

Az emberek csukott szemmel autóznak Budapesten 1

(Képek: Google Maps)

Szomorú, hogy nem figyelnek az autósok, no de ennyi, látszólag teljesen ötletszerűen érkező új és új utasításra nem is igen lehet. Mi a fenéért nem lehet itt végig sima 70 az Árpád hídig?

Kedves olvasók: szerintetek a zembereknek kellene jobban figyelni vagy a közlekedés szabályozása túl bonyolult ahhoz, hogy egyáltalán lehessen figyelni minden táblára?

Szavazás

Szerinted a sofőrök figyelmetlenek vagy ennyi táblára már nem is lehet odafigyelni?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Fogash73

    most komolyan: egy 70-es szakaszon kitesznek egy 60-as táblát, mert lámpás kereszteződés következik. SZÁMÍT EZ VALAMIT? Ugye, hogy nem? Az összes emelt sebességű szakasz (helyenként alig 50-100 m hosszan emelt, aztán kereszteződés oldja) idiótán van kitáblázva/leszabályozva. Az egész Váci úton 70-80 között ÁRAMLIK a kocsisor (nem 1-1 autó “száguldozik” ennyivel!), mégis pepitába vannak rakva az 50-60-70es limitek. MIÉRT?

    Ugyanez az M5 bevezető és kivezető szakasza, az M3 kivezetője, a Budaőrsi út a BAH csomóponttól kifelé, az egész Hungária krt, és még sorolhatnám… Idiotizmus.

  • pqowieurzt

    a 60-as tábla az említett szakaszon nem 70-es szakaszon van, hanem 90-esen.

  • menőmanó

    A forgalmat és a traffikat nézem. A sebesség korlátozó táblák nem hoznak lázba.
    Mindig olyan gyorsan megyek ahogy még biztonságosnak érzem.
    Sokat járok itt és az ilyen több sávos utakon szeretek mielőbb kikerülni a bolyból. Elöl autózni a legjobb, ha van rá lehetőség és én általában megteremtem. :)

  • hawk

    Befelé a Budapest tábla után a lámpás kereszteződésig (kb. 100m) szerintem nem kell újra a 70-es tábla. Ráadásul az egy elég forgalmas kereszteződés.

  • pqowieurzt

    90-ről több mint háromszor akkora a féktávolság, mint 50-ről.

    ezért nem kell ennyivel száguldozni a lakott területen, ahol bármi előfordulhat, kisgyerek, kiskutya, kislabda, piroslámpa, zebra, biciklis, kerekesszék stb.
    Igen, még a szentenrei úton is.

    A kis mellékutcákon még az 50 is sok, ott 30 körüli lenne az indokolt, ezt persze a sok hülye birka autós miatt egy kurmány se meri felvállalni.

    30 km/h – 5m
    50 km/h – 15m
    90 km/h – 45m

    nagyjából.

  • kocogok

    Én igyekszem minden erőmmel tiszteletben tartani a kresz-szabályokat, de amit a táblákkal művelnek, az kész idiótizmus. 50-100 m-en belül két sebességtábla 50 azután pár méterrel arrább 70! Ki hiszi, hogy ez betartható? És akkor még az ideiglenesen, szinte eldugva kirakott ideiglenes táblákról nem is beszélve, amik ráadásul egy m-re sincsenek a földtől és többsávos úton a járművek takarják is. Nemrég itt is volt példa ilyenre a Soroksári úton, 70-ről 30-ra! Állatság!

  • pqowieurzt

    és akkor még a reakcióidőről nem is beszéltem, ami legyen átlagosan 1mp.

    Ha egy szűk utcán a parkoló autók közül eléd lép valami (kiskutya, kisgyerek, akármi) 15m-en belül, akkor 50 km/h sebességgel haladva, még el se kezded a fékezést, mire nekimész 50 km/h-val.

    Ellenben ha 30-cal mész, akkor kb 8 métert teszel meg, mielőtt fékezel az 1 mp alatt, és további 5 méteren belül megállsz, azaz összesen 13 méter kell hogy megállj. Még egyszer hangsúlyozom, hogy ennyi távolság arra sem elég hogy lenyomd a fékpedált 50 km/h-nál.

  • oszkopeter

    M0-ról befele 90, utána 60-as tábla és Budapest tábla ugye 50, a lámpa után meg hetven. Mit nem lehet ezen érteni??? Ezerszer végigmentem itt és soha nem jutott eszembe ezen gondolkodni. A 60-as táblánál le kell lassítani, hogy ne kilencvennel romboljunk be a lámpánál álló kocsisorba. Ennyi. Ennél sokkal veszélyesebb, ésszerűtlenebb útszakaszok és kereszteződések vannak Budapesten azokkal kellene foglalkozni. Csak néhány példa: Budai rakpart Batyi lehajtó, Mészáros u. – Győző utca kretén kereszteződés, Pesti rakpart lehajtó a Lánchídnál, 50-es tábla végig a Lágymányosin(!), rengeteg telizöldes lámpás kereszteződés pl. a XIX. kerületben körforgalom helyett, öngyilkos zebra a Bem téren, városszerte nyomógombos lámpák amit 3-4 perc múlva váltanak át mire a gyalogos már rég átment, stb., stb., hosszan lehetne sorolni.

  • pqowieurzt

    oszko, mit nem értesz ezen, hogy a 60 tábla után még van egy 90-es szakasz is?

  • pqowieurzt

    https://maps.google.hu/maps?ll=47.582216,19.049263&spn=0.001616,0.004128&gl=hu&t=m&z=19&layer=c&cbll=47.58211,19.049253&panoid=iAUzt2D4nGsgAqgpIQDFnQ&cbp=12,192.6,,0,4.04

    ez az útvonal tele van ilyen fölösleges táblákkal, amik a kirakásuk után pár méterrel már érvényüket is vesztik…

  • pqowieurzt

    T. Rácz Úr,

    Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület nem kívánja esetleg szárnyai alá venni eme értelmetlennek tűnő táblák tisztázását?

  • DTF

    Sajnos itthon ez a bevett tábla-gyakorlat: a mellékutakról bejövőket védik, ezért a sok-sok sebesség-megszakító tábla. Ha jól emlékszem pl. a svédeknél ilyen nincsen, főúton végig a max megengedhető sebesség, sehol sincsen ideigelnes csökkentés.
    sztem meg ezen a szakaszon nem az a gaz, hogy (befele) 90-60-90-50-70 hanem ahol 90-nel lehet menni, ott sokan vmiért 60-70-nel mennek. ez nem is lenne baj, ha ezt nem a belső sávban tennék. ha meg kitszed a bal indexet h menjenek le, akkor ezt telibe leszraják h ameg villogsz vagy dudálsz akkor meg befékeznek… 10-8… sok a hülye és a jobbratartást szinte senki sem ismeri, pedig városon belül is be kellene tartani vagy ha nem akkor agyorsabbat elengedni miből áll???

  • husky

    Csak ritkán járok arra, de a leírtak alpján tényleg idotizmus. A Hungárián vagy az M3 bevezőtje ehhez képest hibátlan megoldás.

  • oszkopeter

    Jó kis gumicsont de szvsz vannak ennél durvább / veszélyesebb dolgok is. Ez legalább nem veszélyes, max,. felesleges. De tényleg rengeteg ilyen van, szólni kell a BKK / BRFK /ORFK -nak, nem cikkeket írogatni.

  • CoIie

    A megadott útvonalon van a zebrás, lámpás, 60-as sebességkorlátozós szakasz (bár azonnal feloldja egy ‘partizán’ visszaforduló ‘kereszteződés’), ahol a 60-as tábla kizárólag azért van ott, hogy védje a zebrán áthaladókat, leginkább ha ELMEGY az áram a lámpából. Tény, hogy a gyalogos cask a zöldön mehet át, de akkor egyidőben a piros miatt állnak a kocsik, nem kellene a 60-as külön körlátozás.

    Itt látszik, hogy hiányzik a kreszből az a kiegészítő tábla, mely CSAK akkor utasítaná a vezetőt a sebesség korlátozására, ha nem működik a rákövetkező lámpa. Pont úgy, ahogy macisajt, vagy stop tábla is gyakran előfordul lámpás kereszteződésben a lámpa hiba esetére.

  • pqowieurzt

    működő lámpánál is kell az a 60-as, 90-ről ugyanis nem olyan egyszerű megállni ha hirtelen pirosra vált, kell vagy 100m hozzá, a sok hirtelen fékezés ekkora tempóról pedig fokozottan balesetveszélyes.

  • CoIie

    A lámpa sosem vált hirtelen pirosra, sőt sebességfüggő a hangolása (jó hosszú sárga…), így ez már minden szinten megoldott!

  • pqowieurzt

    hol van olyan közlekedési lámpa, akár zebra, akár kereszteződés miatt, ahol 90 a megengedett?

  • Kempelen10.

    Az emberek nem figyelnek. De itt a netten bezzeg a legbambább is kurva jól vezet. Közben meg ha látná magát, sírva fakadna.

  • CoIie

    Éppen most, itt írom, hogy legyen! :)

  • pqowieurzt

    de nincs. és nem véletlenül.

    tudom hogy te szupermen vagy, és 90-nél is úgy megállsz bármikor, hogy senki nem megy beléd hátulról sem, de sajnos nem minden közlekedő szupermen.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.