Csinos furaság a Citroëntől

Citroën Cactus bemutató

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.02.07. 17.30

Az igazán nagy dolgok általában nem a középkategóriában történnek. Hacsak a Citroën nem gondolja másként.

A DS termékvonalat – amely azóta egyértelmű sikert hozott – pontosan öt évvel ezelőtt, szintén André Citroën születésnapján indították útjára. Most pedig a jól menő DS árnyékában talán kissé elhanyagolt, “mezei” Citroën vonalat rázzák gatyába, a Cactus személyében igen erős kezdéssel. Hangsúlyosabb dizájnnal, nagyobb kényelemmel, több, valóban hasznos kütyüvel próbálják kívánatossá tenni a modellt, és mindezt megfizethető, elérhető áron.

Agresszív formáknak nyoma sincs a Cactuson

 

A Cactust az új világ, új emberének szánják, akik az eddigiektől eltérő szempontok alapján választanak autót. A Citroënnél úgy érzik, a modern ember retteg a stressztől, így az egyszerű dolgokat szereti, amelyek nyugalmat árasztanak, könnyen kezelhetőek.

Így a Citroën Cactus külseje nélkülöz minden agresszivitást, sima, barátságos felületek határolják a konszern legkisebb padlólemezére épített járgányt. Állítólag az elkövetkező évtized Citroënjei is hasonlóak lesznek, A Cactushoz hasonló, szimpatikus, szerethető modelleket várhatunk a márkától.

Nagyon hasonlít a tanulmányautóra

Kintről a C4 Picasso-nál alkalmazott fordított lámpaelrendezés – fent a LED-es nappali fény, alatta az igazi fényszóró – mellett az autó külsejét védő, szintén újdonságnak számító Airbump betétek teszik jellegzetessé. A levegővel töltött apró kis buborékok védik a kasztnit a kisebb parkolós balesetektől, koccanásoktól. Persze ez is több – pontosan 4 – színben rendelhető, így a védelmen kívül a személyre szabhatóságban is komoly szerepe van.

Citroën Cactus kívülről:

 

A Cactus bentről is próbál elütni a megszokottól. Utasterében a pamlag-szerű első ülések a legizgalmasabbak, amelyek között nincsen rés, látszatra egyetlen széles ülőfelület az egész, a műszerfal egy nagy kijelző, és a középkonzol gomberdejét is lecserélték modern, 7 colos érintőképernyőre.

 

Akár egy kanapé, olyan az első üléssor


Magát a robotváltó kapcsolóját is sikerrel egyszerűsítették mindössze 3 apró gombra. Az viszont már nehezebben érthető, hogy az így megspórolt helyre betettek egy olyan méretű kézifékkart, amely még egy bányadömperben is indokolatlanul nagy lenne. Pedig a Citroën tud kényelmes, okos villanykéziféket gyártani. Valószínűleg itt anyagi megfontolásból nem fért bele ez a megoldás.

Citroën Cactus bentről:

 

Kesztyűtartója inkább egy hatalmas, felnyitható üreg – különleges módon az utas oldalán a tetőbe rejtették a légzsákokat – és a legtöbb berendezési tárgy is így vagy úgy, de különbözik a megszokottól.

Fogyókúra

A C4 Cactus meglepően könnyű lett, saját tömege mindössze 965 kilogramm. Hogy bőven beférjenek az egy tonna alá, a motorháztető alumíniumból készül, és le kellett mondani a lehúzható hátsó ablakokról – ezek csak bukóablakok, de a szellőztetéshez ez is megteszi – az egyben dönthető háttámlájú hátsó üléseken 6 kg-ot spóroltak, az ablaktörlőn másfelet, és a hővédő tetőablak árnyékolóját is elhagyták, hogy nagyjából 200 kilóval könnyebb lehessen az autó, mint a hagyományos C4-es. 

Ennek pedig a fogyasztásban is érezhető hatása lehet, a dízelmotoros Cactus katalógusadata 3,1 liter. Méreteit tekintve nagyjából a Golffal evez egy csónakban, hossza 4,16 méter, szélessége 1,73, magassága 1,48 méter, csomagtartója 358 literes. De ezek csak a száraz adatok, hiába hasonló a méret, a centiken kívül a bohókás, érzelmes Cactus legfeljebb annyira hasonlít egy racionális, német modellre, mint egyik tojás a másik létrára. 

 

A külső és belső színéhez passzítható az Airbumper megjelenése is


Előfizetéses Cactus

A Citroën az értékesítés témakörében is tudott újítani, így kétféle bérleti módot is választhat, aki Cactusra vágyik. A bérleti díj a szervizeket, biztosításokat is magában foglalja, és a havi elszámolás történhet fix, illetve megtett kilométer alapon is. Hogy ez itthon mennyire lenne népszerű, működőképes, azt nehéz megjósolni. Mindenesetre érdekes megoldás.

Csinos  furaság a Citroëntől 1

Tavaly szeptemberben Frankfurtban ilyen pompásan festett a Cactus. Meg is csodáltuk. Többször is.

 

Árak

Hogy mennyibe kerül majd itthon a Cactus, arról egyelőre nem tudni semmi pontosat. Az ígéretek szerint valahol a mezítlábas C4-es ára körül lesz a Cactus-é is, bár ezzel kapcsolatban nekünk vannak kétségeink, utóbbi mégiscsak egy mókásabb, vonzóbb autó. De ne legyen igazunk, hiszen már azt is nehezen hittük el 2013 szeptemberében, hogy az ott látott tanulmányból fél éven belül autó lesz. Pedig mint látható, lett.

Alig várjuk, hogy végre kipróbálhassuk és lássuk mire megy a kategória többi modellje a Renault Capture, Škoda Yeti, Peugeot 2008, Opel Mokka stb. ellen. 

Szavazás

Szerinted mennyire lett vonzó a Cactus? Értékeld a fantasztikus (10) és a fertelmes (0) között!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Specialized78

    Ha csak feleannyira lenne kreatív a többi a autógyártó,mint a Citroen,vagány és egyedi autók lennének az utakon.BRAVO!!

  • Kanyaró Malvin

    Lehetne még egy kicsit bohókásabb, franciásabb, de így is simán megvenném. A derű autója, és nekem ez kell a mindennapokra.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.