Csinos furaság a Citroëntől

Citroën Cactus bemutató

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.02.07. 17.30

Az igazán nagy dolgok általában nem a középkategóriában történnek. Hacsak a Citroën nem gondolja másként.

A DS termékvonalat – amely azóta egyértelmű sikert hozott – pontosan öt évvel ezelőtt, szintén André Citroën születésnapján indították útjára. Most pedig a jól menő DS árnyékában talán kissé elhanyagolt, “mezei” Citroën vonalat rázzák gatyába, a Cactus személyében igen erős kezdéssel. Hangsúlyosabb dizájnnal, nagyobb kényelemmel, több, valóban hasznos kütyüvel próbálják kívánatossá tenni a modellt, és mindezt megfizethető, elérhető áron.

Agresszív formáknak nyoma sincs a Cactuson

 

A Cactust az új világ, új emberének szánják, akik az eddigiektől eltérő szempontok alapján választanak autót. A Citroënnél úgy érzik, a modern ember retteg a stressztől, így az egyszerű dolgokat szereti, amelyek nyugalmat árasztanak, könnyen kezelhetőek.

Így a Citroën Cactus külseje nélkülöz minden agresszivitást, sima, barátságos felületek határolják a konszern legkisebb padlólemezére épített járgányt. Állítólag az elkövetkező évtized Citroënjei is hasonlóak lesznek, A Cactushoz hasonló, szimpatikus, szerethető modelleket várhatunk a márkától.

Nagyon hasonlít a tanulmányautóra

Kintről a C4 Picasso-nál alkalmazott fordított lámpaelrendezés – fent a LED-es nappali fény, alatta az igazi fényszóró – mellett az autó külsejét védő, szintén újdonságnak számító Airbump betétek teszik jellegzetessé. A levegővel töltött apró kis buborékok védik a kasztnit a kisebb parkolós balesetektől, koccanásoktól. Persze ez is több – pontosan 4 – színben rendelhető, így a védelmen kívül a személyre szabhatóságban is komoly szerepe van.

Citroën Cactus kívülről:

 

A Cactus bentről is próbál elütni a megszokottól. Utasterében a pamlag-szerű első ülések a legizgalmasabbak, amelyek között nincsen rés, látszatra egyetlen széles ülőfelület az egész, a műszerfal egy nagy kijelző, és a középkonzol gomberdejét is lecserélték modern, 7 colos érintőképernyőre.

 

Akár egy kanapé, olyan az első üléssor


Magát a robotváltó kapcsolóját is sikerrel egyszerűsítették mindössze 3 apró gombra. Az viszont már nehezebben érthető, hogy az így megspórolt helyre betettek egy olyan méretű kézifékkart, amely még egy bányadömperben is indokolatlanul nagy lenne. Pedig a Citroën tud kényelmes, okos villanykéziféket gyártani. Valószínűleg itt anyagi megfontolásból nem fért bele ez a megoldás.

Citroën Cactus bentről:

 

Kesztyűtartója inkább egy hatalmas, felnyitható üreg – különleges módon az utas oldalán a tetőbe rejtették a légzsákokat – és a legtöbb berendezési tárgy is így vagy úgy, de különbözik a megszokottól.

Fogyókúra

A C4 Cactus meglepően könnyű lett, saját tömege mindössze 965 kilogramm. Hogy bőven beférjenek az egy tonna alá, a motorháztető alumíniumból készül, és le kellett mondani a lehúzható hátsó ablakokról – ezek csak bukóablakok, de a szellőztetéshez ez is megteszi – az egyben dönthető háttámlájú hátsó üléseken 6 kg-ot spóroltak, az ablaktörlőn másfelet, és a hővédő tetőablak árnyékolóját is elhagyták, hogy nagyjából 200 kilóval könnyebb lehessen az autó, mint a hagyományos C4-es. 

Ennek pedig a fogyasztásban is érezhető hatása lehet, a dízelmotoros Cactus katalógusadata 3,1 liter. Méreteit tekintve nagyjából a Golffal evez egy csónakban, hossza 4,16 méter, szélessége 1,73, magassága 1,48 méter, csomagtartója 358 literes. De ezek csak a száraz adatok, hiába hasonló a méret, a centiken kívül a bohókás, érzelmes Cactus legfeljebb annyira hasonlít egy racionális, német modellre, mint egyik tojás a másik létrára. 

 

A külső és belső színéhez passzítható az Airbumper megjelenése is


Előfizetéses Cactus

A Citroën az értékesítés témakörében is tudott újítani, így kétféle bérleti módot is választhat, aki Cactusra vágyik. A bérleti díj a szervizeket, biztosításokat is magában foglalja, és a havi elszámolás történhet fix, illetve megtett kilométer alapon is. Hogy ez itthon mennyire lenne népszerű, működőképes, azt nehéz megjósolni. Mindenesetre érdekes megoldás.

Csinos  furaság a Citroëntől 1

Tavaly szeptemberben Frankfurtban ilyen pompásan festett a Cactus. Meg is csodáltuk. Többször is.

 

Árak

Hogy mennyibe kerül majd itthon a Cactus, arról egyelőre nem tudni semmi pontosat. Az ígéretek szerint valahol a mezítlábas C4-es ára körül lesz a Cactus-é is, bár ezzel kapcsolatban nekünk vannak kétségeink, utóbbi mégiscsak egy mókásabb, vonzóbb autó. De ne legyen igazunk, hiszen már azt is nehezen hittük el 2013 szeptemberében, hogy az ott látott tanulmányból fél éven belül autó lesz. Pedig mint látható, lett.

Alig várjuk, hogy végre kipróbálhassuk és lássuk mire megy a kategória többi modellje a Renault Capture, Škoda Yeti, Peugeot 2008, Opel Mokka stb. ellen. 

Szavazás

Szerinted mennyire lett vonzó a Cactus? Értékeld a fantasztikus (10) és a fertelmes (0) között!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Specialized78

    Ha csak feleannyira lenne kreatív a többi a autógyártó,mint a Citroen,vagány és egyedi autók lennének az utakon.BRAVO!!

  • Kanyaró Malvin

    Lehetne még egy kicsit bohókásabb, franciásabb, de így is simán megvenném. A derű autója, és nekem ez kell a mindennapokra.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.