Olcsó autó melóba járáshoz

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.02.05. 16.30

Egyik olvasónk E46-os BMW-re vágyik, másik pedig a legolcsóbb módon szeretné megoldani a Budapestre történő ingázást. Mindkettőjüknek segítünk autót választani!


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Kedves Szörényi Úr!

Olyan dilemma előtt állok, amire szerintem nincs megoldás, de gondoltam teszek egy próbát. Én is a lehetetlennel próbálkozom, egy nagyon jó autót szeretnék, nagyon kevés pénzért, de legalább nem feltétel, hogy max. 3l-t fogyasszon… :)

Szóval, 1M forintom van, és egy 3-as BMW E46 az álmom. 32éves vagyok, régóta van jogsim, de kevés a rutinom, viszont nem vágyom gyorsulni minden lámpától lámpáig, a BMW kívül-belül tetszik, nem munkába járni kéne, hanem hétvégi kiruccanásokra, és nem a “vagánykodás” a cél. Első autóm lesz, és az első gondolatom G astra vagy 323F mazda volt, de mivel láttam, hogy megvehetem az álmom is, így már csak a bajor csoda lebeg szemeim előtt.

Azt kérdezném, hogy Ön a helyemben bevállalna-e ilyen autót elsőre, és milyen motorral, nekem a 316-os is bőven elég lenne szerintem, ill. mit javasol? vegyek egyett az összes pénzemért, vagy keressek olcsóbbat,hogy maradjon javításra,vagy teljesen mindegy mennyiért veszek 700ezer és 1M között?

Olcsó autó melóba járáshoz 1

S
zakértőnk válasza

Kedves Levente!

Valóban vannak ennél gazdaságosabb és rizikószegényebb megoldások ezzel a kerettel. Megnéztem a felhozatalt és akkor vennék ilyen autót, ha 1,5 millióm volna rá. De mivel annyira vágyik rá, ugorjon bele bátran, más kocsival csak boldogtalan volna és olyan autóért nem érdemes egy fillért sem adni, ami nem okoz örömöt.

A 316i motorja igen tohonya, literteljesítménye sem kiugró, mégis érzékeny az olajcserére. Egy kollégám és édesapja is E46-ost 316i-t használ (az egyik nemrég esett át motorcserén, pedig nagyon megkímélt volt mindkettő), ők 10 ezrenként viszik olajcserére az autót a biztonság kedvéért.

Arra ügyeljen, hogy a vezérműlánc átugrását megakadályozó szervizakción túl van-e az autó? Az E46 alkatrészárai viszonylag magasak, de ma már Facebook-csoportokban is lehet olcsóbban bontott alkatrészeket találni hozzá. Bár minden észérv a G Astra, a Focus I, a Lacetti, a Xsara vagy a békalámpás Corolla mellett szól, de az Ön esete egyértelmű. Inkább spórolnék még pár hónapot a szervizre, hogy legyen némi tartalék, de utána azt a típust venném, amelyre vágyom.

Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi

T. Szakértő Úr!

Igazi “low budget” minimálautó vásárlását tervezném napi fix 45-50km megtételére (Agglomeráció-Bp-Agglomeráció). Igazából először külföldön nézelődtem de a 150-300E Ft-os kategóriában itthon is van kínálat. Ami fontos lenne: megbízhatóság és alacsony fogyasztás. Mindenképpen benzinesben gondolkodnék, nézegettem a K11-es Micrát ezek már használható változatban 2-300EUR-ért vannak regadójuk alacsony, egész megbízhatóak állítólag és némelyikben már klíma is van. A Toyoták közül a Yaris még drága de pl. elődje a Starlet (80-as, 90-es széria) szintén olcsó és jónak mondott.

A Mazda 121-ről nem sok jót hallottam, a Mitsuk közül a Colt is elérhető árban van, ezekről nem sok mindent tudok. Egyéb típussal nem foglalkoztam de ha van esetleg titkos tipp szívesen venném!

Köszönettel, Szerémi Szabolcs

Olcsó autó melóba járáshoz 2

Szakértőnk válasza

Kedves Szabolcs!

Gyönyörű feladat, de nem megoldhatatlan. Ebben az ársávban a kiutazás költsége és az inkább Euro 2-es, semmint EU3-as motorok regadója akkora tétel, hogy inkább itthon horgásznék ki egy autót a kínálatból.

A K11-es Micra szerintem is jó ötlet. De Citroën Saxót és Peugeot 106-ost is néznék, mert az 1,1 literes benzinessel van bennük élet, jól fogyasztanak és megbízhatóak az ársávhoz képest.

A Colt jó, de nem annyira, hogy az alkatrészárait vállalnám érte. Az 1996 utáni Mazda 121 a Ford Fiestával egyezik meg, 300-ért inkább az van, 150 ezerért meg gömbölyű elődje. Én megkockáztatnék egy Renault 19-est, 250 ezer Ft körül a kínálat tetejéből válogathatsz és ez nem rohad úgy, mint a régi japánok. De közlekedési eszközként legjobban mégis egy 2005 előtti Swifttel járnál. Ebből mindig kapni szervizkönyves, első gazdás autókat nagypapák garázsából. Ez nem titkos tipp, de bejárásra ezért a pénzért nem tudok jobbat.

Üdv, Szörényi András

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Cím!

Ha egy “parkolási övezet” utcából egy zsákutca nyílik, ami parkoló is – s az minden egyéb KRESZ táblával el van látva, de külön parkolási övezetet jelzővel nincs – akkor jogosan pótdíjaztak meg azért, mert a zsákutcában történő parkolásomkor nem vettem jegyet? Mik a KRESZ táblák kihelyezésének egyértelmű kritériumai? (mert -szerintem – szándékosan úgy van kitáblázva az utca, hogy ne legyen egyértelmű a parkolási díjfizetés kötelezettségének határa)

Köszönöm a válaszukat!

Olcsó autó melóba járáshoz 3

Szakértőnk válasza

Tisztelt Juhász Úr!

A parkolási övezettel kapcsolatban a Kresz 17§ ad tájékoztatást, miszerint:
Várakozóhely? (110. ábra); a tábla a járművek kijelölt várakozóhelyét jelzi, a tábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla jelezheti a várakozó helyen kötelező elhelyezkedés módját (pl. a jobb oldali kerekekkel a járdára állva kell várakozni) (111. ábra), vagy azt, hogy a várakozóhely kizárólag bizonyos járművek (pl. csak személygépkocsik 112. ábra, csak kerékpárok 112/c. és 112/f. ábra, mozgáskorlátozott személyt szállító jármű 115. ábra és 115/a. ábra) részére van fenntartva.

Ahol a várakozást ellenőrző óra van, kiegészítő tábla (113. ábra) jelezheti azt az időszakot, amelyben a várakozást ellenőrző óra (parkométer) vagy jegykiadó automata működtetése kötelező, vagy a kiegészítő tábla jelezheti azt is, hogy várakozni csak meghatározott időtartamig és a 41. § (4)-(5) bekezdésében foglaltak megtartásával szabad (113. és 114. ábra). A mozgáskorlátozottakat szállító járművek részére fenntartott várakozóhelyet kiegészítő tábla (115. ábra) vagy külön jelzőtábla (115/a. ábra) jelezheti
e/2.121 ?Várakozási övezet (zóna)? (112/d. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a várakozás megengedett vagy – 113. és 114. ábra szerinti kiegészítő táblán feltüntetett módon – a ?Várakozási övezet (zóna) vége? (112/e. ábra) jelzőtábláig a várakozás feltételekhez kötött.

A várakozási övezet esetén a parkolási határokat -fizető parklás kezdete és vége- kell a közút kezelőjének táblával jeleznie. Tehát, nincs szükség az Ön által említett zsákutca esetében a táblát ismét elhelyezni, ha az övezet kezdetén egyszer már elhelyezték a parkolási övezet táblát. A táblák elhelyezésével kapcsolatban a a közúti közlekedésről szóló 1988 évi I. törvény ad tájékoztatást.

Tisztelttel:

Dr. Székely Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Tud róla, hogy autósok befizetett bírságokat követelnek vissza a rendőröktől? Kattintson ide, olvassa el a részleteket!

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • epipapi

    Olcsó kínai cipő melóba járáshoz…

  • Guevara

    Tisztelt Szakértő! Tejlesen átlagos, kb. 1.5MFt-ot érő autómhoz keresek munkahelyet, ahová járhatnék vele. Mit javasol?

  • chauffeur91

    Tisztelt Guevara!
    Nos ez több tényezőn is függ, ha az autója sokat fogyaszt, vagy kicsi én javaslom Ausztriát, ha kényelmes és jó fogyasztással rendelkezik, Németországot, ha pedig vannak kapcsolatai felsőbb körökben, kérdezze őket valami magyarországi állásért.
    Én Londonban szereztem a jogsimat, szóval ha valami kihívásra vágyik, adja el a kocsiját, költözzön Londonba és menjen autósoktatónak. Havi 2000 font körüli fizetés mellett, olyan izgalmakban lehet része…

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.