Új Mercedes V-osztály: luxus 8 személynek

Világpremier : új Mercedes-Benz V-osztály

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.02.04. 07.00

Vége a teherautóból személyszállító busszá átvedlett korszaknak, az új V-osztály kényelme és felszereltsége egy luxusautóéval vetekszik. Világpremieren jártunk.

Röviden – Mercedes-Benz V-osztály

Mi ez?

Személyszállító kisbusz luxus módra
Mit tud? Kényelmesen elfér benne 8 ember
Mibe kerül? Pontos ára még nincs, de bőven 10 millió felett lesz
Kinek jó?  Mozaikcsaládoknak, szállodáknak

Olcsóbb, mint egy lakás?

Az utóbbi években rohamosan növekvő müncheni ingatlanáraknál jóval kedvezőbb négyzetméteráron érhető el az új Mercedes V-osztály – mondta el  a modell világpremierjén Dr. Dieter Zetsche, a Daimler igazgatótanácsának elnöke, aki szerint az új Mercedes kényelme egy nappaliéval is felér.  Az esemény jelentőségét nemcsak a legfőbb vezető jelenléte, de maga a helyszín is növelte. A város és az olimpiai park választása már önmagában is felfogható egy kisebb fajta odaszúrásként a BMW-nek – erre még Zetsche is utalt.

A legnagyobb ütemben fejlődő prémiummárkaként a Mercedes ügyelt rá, hogy az Euro6-os normáknak megfelelő teherautók és buszok piacát is elsőként hódítsa meg, nem mellesleg a személyautó-kínálat is jelentősen megújult mostanában, sőt hamarosan érkezik egy teljesen új modell is.

Személyautó, nem teherautó

Ami az első ránézésre nem túl izgalmas V-osztályt érdekessé teszi, az az, hogy az S-osztály – azaz a luxus-Mercedes – legmodernebb biztonsági és fedélzeti elektronikái gazdagítják a felszereltséget, és így valóban a létező legmodernebb személyszállító lett belőle. Volt hova fejlődni minőségérzet terén – itt is nagyot lépett előre az új V: az eredmény jóval személyautósabb, mint korábban, az új Mercedes C-osztályra például több ponton is ráismerni a kisbuszban.

Ez a két V-osztály gurult be a show után

Nem mellesleg az új V-osztály már nem egy kisteherautóból fejlesztett személyszállító – amiből még sosem sült ki igazán jó dolog. Ezt leginkább majd menet közben lehet érezni, de statikus bemutató lévén egyelőre nem volt lehetőség vezetni az újdonságot.  Erre a márciusi Genfi Autószalon közelében lesz lehetőség, míg a hazai forgalmazás júniusban kezdődik majd.

A már kívülről is elegánsabb képet nyújtó (kétféle tengelytávolságával, három karosszéria-hosszal 4895 és 5370 mm között) V-osztály extralistájáról akár LED-fényszórók is rendelhetők, amelyet eddig egyik másik konkurens sem kínál.

A vezető hangját felerősíti egy mikrofon és hátravezeti


Munkásautóba nem való…

Az igényesnek és modernnek ható műszerfalon a C-osztályból ismerős különálló kijelző foglal helyet középen, alatta pedig a legfejlettebb Comand médiarendszerhez tartozó érintésérzékeny felület magasfényű fekete színben, valódi fémkerettel. Az érintőpad a navigáció esetében felismeri a kézzel rárajzolt betűket is, valamint az okostelefonokhoz hasonlóan két ujjal kicsinyíthető és nagyítható a térkép, ha nem akarjuk a forgókapcsolót használni. Elsőként rendelhető a Mercedes nagyterűhöz négyirányú gerinctámasz és aktív ülésszellőztetés, igaz, ez csak a vezető és az első utas számára.

A hátsó sorba alaphelyzetben két-két különálló, kartámaszokkal ellátott ülés kerül, a középső sorba  opcionálisan egy összecsukható asztal is beszerelhető. Mindkét sorba rendelhető kétszemélyes vagy háromszemélyes pad, amelyek sínen csúsztathatóak, ha így kívánja a csomagtérben szállítandó rakomány. Utóbbit mostantól a külön nyitható méretes hátsó szélvédőn keresztül is bepakolhatjuk, amennyiben az elektromos mozgatású csomagtérajtót épp nem szükséges kinyitni. 


A V-osztályban még a kényelmes, vízszintes testhelyzetben való alvás sincs kizárva, legalábbis, ha a két hátsó üléssorból kialakítható ágy opciót is megrendeljük. Az elszenderedés előtti lazítást az opciós és méregdrága, koncertélményt nyújtó Burmester hifi képes fokozni.

Megteszi helyettünk

A Mercedes S-osztályból átvett asszisztensek miatt a nemcsak a kategória, de sok konkurens gyártó luxusautója is elavultnak tűnik a V-osztály mellett. A korábban Intelligent Drive néven bevezetett biztonsági rendszerek mellett kiemelkedő újdonság az oldalszél-asszisztens  – eddig csak a GL-hez lehetett rendelni – ami a megfelelő kerekek fékezésével tartja egyenesben az autót, és kifejezetten hasznos segítség ilyen méretek mellett az autópályás utazások során. 

A táblafelismeréstől kezdve a minden rossz mozdulatra károgó elektronikák (menetiránnyal szemben való haladásra figyelmeztető, fáradtságészlelő, sávtartó, holttérfigyelő asszisztensek) mellett szintén egyedi és hasznos megoldás a vezető hangját felerősítő rendszer, amely egy mikrofon és néhány hangszóró segítségével hátul is jól hallhatóvá teszi a sofőr szavait. Ez főleg a nagycsaládosok kedvéért készült, mivel a Mercedes által használt statisztika szerint a hátul utazó gyermekek 12-szer nagyobb veszélyforrást jelentenek, mint a telefonálás. Mostantól arccal előre is leteremthetjük a rosszalkodó kölköket.

Színészek - egész este piknikeztek szegények az autó előtt

A nagyobb méretekhez nehezebben alkalmazkodók fognak örülni igazán a parkolóasszisztensnek, amely a legalább 1 méterrel nagyobb helyekre könnyedén beparkolja majd az ötméteres V-osztályt helyettünk, ha nekünk nem sikerülne. A párhuzamos mellett a merőleges helyektől sem jön zavarba a parkolóasszisztens.

Három dízellel jön

Az új V-osztály három takarékosabb és a korábbinál csendesebb – vagy legalább jobban szigetelt dízelmotorral lesz elérhető, mindegyik 2,1 literes. A V200-as adatai 136 lóerő és 330 Nm, a V220 163 lóerős, 380 Nm-rel, míg a csúcsmodell V250 190 lóerőt és 440 Nm-t állít elő, és kiváltja a régi háromliteres V6-os dízelt, miközben közel 30 százalékkal takarékosabb annál (6 literes átlagfogyasztással). Utóbbihoz alapáron jár, a másik kettőhöz opciós a hétfokozatú 7G-Tronic Plus automata váltó.

Ezzel a három dízelmotorral lesz kezdetben kapható az új V-osztály


De kinek jó?

A Mercedes ugyan a nagycsaládosokra helyezte leginkább a hangsúlyt a bemutatón, itthon gyaníthatón nem ők lesznek a leggyakoribb vásárlók, mivel a tízmillió feletti kategóriában (pontos árlista még nem ismert) errefelé szívesebben adnak pénzt a dögösebb terepjárók és egyterűek hétszemélyes kiviteléért. A jól variálható és tágas utasterű V-osztály kifejezetten alkalmas igényes vendégek szállítására, így szállodák és konferenciák közelében érdemes számolni felbukkanásukkal.

Új Mercedes V-osztály: luxus 8 személynek 1
A képre kattintva érhető el a gyári képgaléria

Mellette – Ellene
  • Tágas és kényelmes
  • Luxusautót megszégyenítő asszisztensek
  • Variálható utastér
  • Elektromos csomagtérajtó, nyitható üveggel
  • Takarékos dízelmotorok
  • Várhatóan magas alapár
  • 4X4-es kivitel hiánya

Szavazás

Hogy tetszik az új V-osztály?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Fogash73

    teherautó ez a javából. Egy hónapon belül volt szerencsém kb azonos évjáratú és futásteljesítményű R320CDI-vel és V220CDI Vianoval is lenyomni 2x 150 km-t, végig autópályán. Mindkét autó 6 foteles kiépítés. Az R-osztályban személyautós üléshelyzetben és kényelemben suhantunk az airmatic légrugókon (by Citroen), a Vianoban teherautósan zötyögtünk, teherautós zajkörnyezetben. Ki/beszállás, csomagtartóméret, satöbbi egyforma, fogyasztás egyforma, de ar R-rel lehet nagyot lépni, a V-vel meg nem. Ez a V-klasse ez egy felextrázott busz, de genetikailag egy teherautó, sose lesz belőle rendes túrakocsi.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.