Új Mercedes V-osztály: luxus 8 személynek

Világpremier : új Mercedes-Benz V-osztály

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2014.02.04. 07.00

Vége a teherautóból személyszállító busszá átvedlett korszaknak, az új V-osztály kényelme és felszereltsége egy luxusautóéval vetekszik. Világpremieren jártunk.

Röviden – Mercedes-Benz V-osztály

Mi ez?

Személyszállító kisbusz luxus módra
Mit tud? Kényelmesen elfér benne 8 ember
Mibe kerül? Pontos ára még nincs, de bőven 10 millió felett lesz
Kinek jó?  Mozaikcsaládoknak, szállodáknak

Olcsóbb, mint egy lakás?

Az utóbbi években rohamosan növekvő müncheni ingatlanáraknál jóval kedvezőbb négyzetméteráron érhető el az új Mercedes V-osztály – mondta el  a modell világpremierjén Dr. Dieter Zetsche, a Daimler igazgatótanácsának elnöke, aki szerint az új Mercedes kényelme egy nappaliéval is felér.  Az esemény jelentőségét nemcsak a legfőbb vezető jelenléte, de maga a helyszín is növelte. A város és az olimpiai park választása már önmagában is felfogható egy kisebb fajta odaszúrásként a BMW-nek – erre még Zetsche is utalt.

A legnagyobb ütemben fejlődő prémiummárkaként a Mercedes ügyelt rá, hogy az Euro6-os normáknak megfelelő teherautók és buszok piacát is elsőként hódítsa meg, nem mellesleg a személyautó-kínálat is jelentősen megújult mostanában, sőt hamarosan érkezik egy teljesen új modell is.

Személyautó, nem teherautó

Ami az első ránézésre nem túl izgalmas V-osztályt érdekessé teszi, az az, hogy az S-osztály – azaz a luxus-Mercedes – legmodernebb biztonsági és fedélzeti elektronikái gazdagítják a felszereltséget, és így valóban a létező legmodernebb személyszállító lett belőle. Volt hova fejlődni minőségérzet terén – itt is nagyot lépett előre az új V: az eredmény jóval személyautósabb, mint korábban, az új Mercedes C-osztályra például több ponton is ráismerni a kisbuszban.

Ez a két V-osztály gurult be a show után

Nem mellesleg az új V-osztály már nem egy kisteherautóból fejlesztett személyszállító – amiből még sosem sült ki igazán jó dolog. Ezt leginkább majd menet közben lehet érezni, de statikus bemutató lévén egyelőre nem volt lehetőség vezetni az újdonságot.  Erre a márciusi Genfi Autószalon közelében lesz lehetőség, míg a hazai forgalmazás júniusban kezdődik majd.

A már kívülről is elegánsabb képet nyújtó (kétféle tengelytávolságával, három karosszéria-hosszal 4895 és 5370 mm között) V-osztály extralistájáról akár LED-fényszórók is rendelhetők, amelyet eddig egyik másik konkurens sem kínál.

A vezető hangját felerősíti egy mikrofon és hátravezeti


Munkásautóba nem való…

Az igényesnek és modernnek ható műszerfalon a C-osztályból ismerős különálló kijelző foglal helyet középen, alatta pedig a legfejlettebb Comand médiarendszerhez tartozó érintésérzékeny felület magasfényű fekete színben, valódi fémkerettel. Az érintőpad a navigáció esetében felismeri a kézzel rárajzolt betűket is, valamint az okostelefonokhoz hasonlóan két ujjal kicsinyíthető és nagyítható a térkép, ha nem akarjuk a forgókapcsolót használni. Elsőként rendelhető a Mercedes nagyterűhöz négyirányú gerinctámasz és aktív ülésszellőztetés, igaz, ez csak a vezető és az első utas számára.

A hátsó sorba alaphelyzetben két-két különálló, kartámaszokkal ellátott ülés kerül, a középső sorba  opcionálisan egy összecsukható asztal is beszerelhető. Mindkét sorba rendelhető kétszemélyes vagy háromszemélyes pad, amelyek sínen csúsztathatóak, ha így kívánja a csomagtérben szállítandó rakomány. Utóbbit mostantól a külön nyitható méretes hátsó szélvédőn keresztül is bepakolhatjuk, amennyiben az elektromos mozgatású csomagtérajtót épp nem szükséges kinyitni. 


A V-osztályban még a kényelmes, vízszintes testhelyzetben való alvás sincs kizárva, legalábbis, ha a két hátsó üléssorból kialakítható ágy opciót is megrendeljük. Az elszenderedés előtti lazítást az opciós és méregdrága, koncertélményt nyújtó Burmester hifi képes fokozni.

Megteszi helyettünk

A Mercedes S-osztályból átvett asszisztensek miatt a nemcsak a kategória, de sok konkurens gyártó luxusautója is elavultnak tűnik a V-osztály mellett. A korábban Intelligent Drive néven bevezetett biztonsági rendszerek mellett kiemelkedő újdonság az oldalszél-asszisztens  – eddig csak a GL-hez lehetett rendelni – ami a megfelelő kerekek fékezésével tartja egyenesben az autót, és kifejezetten hasznos segítség ilyen méretek mellett az autópályás utazások során. 

A táblafelismeréstől kezdve a minden rossz mozdulatra károgó elektronikák (menetiránnyal szemben való haladásra figyelmeztető, fáradtságészlelő, sávtartó, holttérfigyelő asszisztensek) mellett szintén egyedi és hasznos megoldás a vezető hangját felerősítő rendszer, amely egy mikrofon és néhány hangszóró segítségével hátul is jól hallhatóvá teszi a sofőr szavait. Ez főleg a nagycsaládosok kedvéért készült, mivel a Mercedes által használt statisztika szerint a hátul utazó gyermekek 12-szer nagyobb veszélyforrást jelentenek, mint a telefonálás. Mostantól arccal előre is leteremthetjük a rosszalkodó kölköket.

Színészek - egész este piknikeztek szegények az autó előtt

A nagyobb méretekhez nehezebben alkalmazkodók fognak örülni igazán a parkolóasszisztensnek, amely a legalább 1 méterrel nagyobb helyekre könnyedén beparkolja majd az ötméteres V-osztályt helyettünk, ha nekünk nem sikerülne. A párhuzamos mellett a merőleges helyektől sem jön zavarba a parkolóasszisztens.

Három dízellel jön

Az új V-osztály három takarékosabb és a korábbinál csendesebb – vagy legalább jobban szigetelt dízelmotorral lesz elérhető, mindegyik 2,1 literes. A V200-as adatai 136 lóerő és 330 Nm, a V220 163 lóerős, 380 Nm-rel, míg a csúcsmodell V250 190 lóerőt és 440 Nm-t állít elő, és kiváltja a régi háromliteres V6-os dízelt, miközben közel 30 százalékkal takarékosabb annál (6 literes átlagfogyasztással). Utóbbihoz alapáron jár, a másik kettőhöz opciós a hétfokozatú 7G-Tronic Plus automata váltó.

Ezzel a három dízelmotorral lesz kezdetben kapható az új V-osztály


De kinek jó?

A Mercedes ugyan a nagycsaládosokra helyezte leginkább a hangsúlyt a bemutatón, itthon gyaníthatón nem ők lesznek a leggyakoribb vásárlók, mivel a tízmillió feletti kategóriában (pontos árlista még nem ismert) errefelé szívesebben adnak pénzt a dögösebb terepjárók és egyterűek hétszemélyes kiviteléért. A jól variálható és tágas utasterű V-osztály kifejezetten alkalmas igényes vendégek szállítására, így szállodák és konferenciák közelében érdemes számolni felbukkanásukkal.

Új Mercedes V-osztály: luxus 8 személynek 1
A képre kattintva érhető el a gyári képgaléria

Mellette – Ellene
  • Tágas és kényelmes
  • Luxusautót megszégyenítő asszisztensek
  • Variálható utastér
  • Elektromos csomagtérajtó, nyitható üveggel
  • Takarékos dízelmotorok
  • Várhatóan magas alapár
  • 4X4-es kivitel hiánya

Szavazás

Hogy tetszik az új V-osztály?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Fogash73

    teherautó ez a javából. Egy hónapon belül volt szerencsém kb azonos évjáratú és futásteljesítményű R320CDI-vel és V220CDI Vianoval is lenyomni 2x 150 km-t, végig autópályán. Mindkét autó 6 foteles kiépítés. Az R-osztályban személyautós üléshelyzetben és kényelemben suhantunk az airmatic légrugókon (by Citroen), a Vianoban teherautósan zötyögtünk, teherautós zajkörnyezetben. Ki/beszállás, csomagtartóméret, satöbbi egyforma, fogyasztás egyforma, de ar R-rel lehet nagyot lépni, a V-vel meg nem. Ez a V-klasse ez egy felextrázott busz, de genetikailag egy teherautó, sose lesz belőle rendes túrakocsi.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.