Kreatívabb, akinek Mercedese van?

Mercedes Benz Intelligent Drive

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.02.01. 08.00

Különleges méréssorozattal bizonyították, hogy aki Mercedesszel érkezik a tárgyalásra, az jóval kreatívabb. De miért?

Aki Mercedesszel jár, jobban teljesít. Feltéve, ha az autója tele van a márka fejlett, vezetőtámogató rendszereivel. És ez nem csak mese, Dr. Petrekanits Máté, a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar Kutatóintézetének Terhelésélettani Laboratóriumának vezetője be is bizonyította. A teszt során kétféle járművel tették meg ugyanazt a tesztkört, azonos körülmények között. A különbség mindössze annyi volt, hogy az egyik autó egy előző generációs A-osztály, míg a másik a Mercedes nagyágyúja, a szinte már helyettünk gondolkodó szupermodell, az új S-osztály. 

A műszerek a hőmérséklettől az agyhullámokig mindent rögzítenek

Maga a kísérlet azt vizsgálta, mennyire terheli meg a sofőrt az autó vezetése. Hogy erre fényt derítsenek, a tesztpilótát gazdagon bedrótozták, így a szívétől az agyáig mindenéről gyűjtöttek információt. A sofőr fülében az a fura fülbevaló nem bír különleges jelentéssel, csupán egy hőmérő. A tesztet egy nyugalmi állapotban megejtett mérés előzte meg, amikor felvették a tesztalany élettani adatait, majd jöhetett az éles próba. 
A kísérletről készült videó itt tekinthető meg:
Az előre kijelölt 10 kilométeres városi útvonalon először a Mercedes A180 CDI típusú, majd az Intelligent Drive-val felvértezett S350 következett. A vizsgálatot olyan eszközökkel végezték, amely főleg élsportolók, fegyveres alakulatok embereinek felmérésére, trenírozására fejlesztettek ki. A rendszer képes megállapítani hogy a vizsgált személy szervezete mennyire van optimális élettani állapotban. 
A kétszer 20 perces vizsgálat végeztével kiderült, hogy “Az S 350 BlueTEC-kel szerzett tapasztalataink alapján a szívműködés, az anyagcsere és az agyhullám spektrum-analízis kimutatja, hogy a Mercedes-Benz Intelligent Drive-val szerelt tesztautó vezetése során kevesebb biológiai teljesítményre van szükség a vezető részéről. Ez azt jelenti, hogy a közlekedés során az autóba épített asszisztens-rendszerek hatékonyan támogatják a vezetőt, így például egy tárgyalásra az autó vezetője frissebben, koncentráltabban érkezhet meg.” 

Több tízmillió autóban ülve eleinte még a tapasztaltabb vezetőknek is felmegy a pulzusa

Hááát, maradjunk abban, hogy annak ellenére, hogy egy mérés nem mérés, még sincs nagy meglepetés. Borítékolható volt az végeredmény, hogy a nagyobb, kényelmesebb autóban a vezető is boldogabb. Inkább nézzük, mitől is kell “kevesebb biológiai teljesítmény” egy intelligens Mercedes vezetéséhez. 
Például azért, mert okos tempomat van benne. Városban a legidegesítőbb közlekedési szituáció a dugóban senyvedés, araszolgatás. Kézi váltós autóban ez hatványozottan rémálomszerű, de automatában is lehet szenvedni. Az adaptív tempomat – Distronic Plus – viszont leveszi a terhet az ember válláról, tartva a beállított követési távolságot, szép kulturáltan követi az előttünk haladót. Magáll, elindul, teszi amit kell. 

Megnyugtató, hogy a gép is szemmel tartja a forgalmat

Az alapvetően radaralapú berendezés kormányzás-asszisztenssel is bővült, így a radaron kívül a szélvédő mögötti sztereó kamerák is beszállnak a munkába. Működésük során a felfestéseket figyelik, de az elől haladó autó helyzetét is képes figyelembe venni, így dugókban irányt és távolságot is tart a kocsi, magától közlekedik.
Distronic Plus:
Emellett még olyan figyelmességre is képes dugóban – a multifunkciós hátsó lámpával felszerelt modell – , hogy a pirosnál állva leveszi a fényerőt, így nem égeti porrá a mögötte ülő autó vezetőjének retináját. 
Hogy az izgága gyalogosok miatt se ugorjon meg a békés CEO pulzusa, az autó őket is szemmel tartja. Mármint a gyalogokat. Ha szuicid módon megpróbálják magukat az autó elé vetni, a Mercedes keresztülhúzza a számításaikat, és inkább megáll. Anélkül, hogy a vezetőnek akár a kisujját is meg kellene mozdítani. 
Gyalogosfelismerő:
És ez még nem minden, ha már annyira megnyugodott a vezető, hogy elbóbiskolt, a Mercedes még akkor is a hóna alá nyúl az aktív sávtartó rendszerrel. Ha pedig megérkeztünk úti célunkhoz, ultrahangos szenzoraival megkeresi a megfelelő méretű parkolóhelyet és még le is parkol helyettünk. Párhuzamosan vagy merőlegesen, ahogy kívánjuk. Már csak egy dologra kell koncentrálni, nehogy a középen nyomott fogkrémes tubus annyira felzaklassa a fontos embert, hogy szívrohamot kapjon.
Aktív sávtartó és holttérfigyelő:
A fentiek után azonban érdemes belegondolni, mekkora pusztítást végezhet a forgalomban egy Intelligent Drive-ból mezei autóba átülő ember… 

Szavazás

Szerinted kellenek egy autóba ezek az extrák?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menőmanó

    Komoly fenntartásaim vannak ezzel a teszttel kapcsolatban. Mégis milyen eredmény jönne ki, ha a Mercedes megbízásából és támogatásával végezték?
    Mivel a sofőr valószínűleg nem a saját autóját vezette, így nem ismeri és nem szokhatott hozzá ezekhez a segítő rendszerekhez, sőt az egész autóhoz sem. Komoly kétségeim vannak, hogy ez első alkalommal ilyen hatással lenne arra a sofőrre, aki először ül ilyen autóban. Később már a sokadik alkalommal lehet valami alapja, de azt sem kell túldimenzionálni.
    Vannak sofőrök akiknek nagyon nagy szüksége van ilyen rendszerekre és vannak akiknek nem igazán, de a legkevesebben azok vannak akik meg tudják fizetni, főleg egy ilyen autóban. Ez a kísérlet biztos fellendíti a forgalmukat. :)

  • Guevara

    “Aki Mercedesszel jár, jobban teljesít.” Ez kutya nagy igazság, de meg is lehet, sőt kell, fordítani, azért van Mercedese valakinek mert jobban teljesít. Legalábbis akkor ha a mocskos anyagikat, meg azok előteremtését nézzük.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.