Kreatívabb, akinek Mercedese van?

Mercedes Benz Intelligent Drive

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.02.01. 08.00

Különleges méréssorozattal bizonyították, hogy aki Mercedesszel érkezik a tárgyalásra, az jóval kreatívabb. De miért?

Aki Mercedesszel jár, jobban teljesít. Feltéve, ha az autója tele van a márka fejlett, vezetőtámogató rendszereivel. És ez nem csak mese, Dr. Petrekanits Máté, a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar Kutatóintézetének Terhelésélettani Laboratóriumának vezetője be is bizonyította. A teszt során kétféle járművel tették meg ugyanazt a tesztkört, azonos körülmények között. A különbség mindössze annyi volt, hogy az egyik autó egy előző generációs A-osztály, míg a másik a Mercedes nagyágyúja, a szinte már helyettünk gondolkodó szupermodell, az új S-osztály. 

A műszerek a hőmérséklettől az agyhullámokig mindent rögzítenek

Maga a kísérlet azt vizsgálta, mennyire terheli meg a sofőrt az autó vezetése. Hogy erre fényt derítsenek, a tesztpilótát gazdagon bedrótozták, így a szívétől az agyáig mindenéről gyűjtöttek információt. A sofőr fülében az a fura fülbevaló nem bír különleges jelentéssel, csupán egy hőmérő. A tesztet egy nyugalmi állapotban megejtett mérés előzte meg, amikor felvették a tesztalany élettani adatait, majd jöhetett az éles próba. 
A kísérletről készült videó itt tekinthető meg:
Az előre kijelölt 10 kilométeres városi útvonalon először a Mercedes A180 CDI típusú, majd az Intelligent Drive-val felvértezett S350 következett. A vizsgálatot olyan eszközökkel végezték, amely főleg élsportolók, fegyveres alakulatok embereinek felmérésére, trenírozására fejlesztettek ki. A rendszer képes megállapítani hogy a vizsgált személy szervezete mennyire van optimális élettani állapotban. 
A kétszer 20 perces vizsgálat végeztével kiderült, hogy “Az S 350 BlueTEC-kel szerzett tapasztalataink alapján a szívműködés, az anyagcsere és az agyhullám spektrum-analízis kimutatja, hogy a Mercedes-Benz Intelligent Drive-val szerelt tesztautó vezetése során kevesebb biológiai teljesítményre van szükség a vezető részéről. Ez azt jelenti, hogy a közlekedés során az autóba épített asszisztens-rendszerek hatékonyan támogatják a vezetőt, így például egy tárgyalásra az autó vezetője frissebben, koncentráltabban érkezhet meg.” 

Több tízmillió autóban ülve eleinte még a tapasztaltabb vezetőknek is felmegy a pulzusa

Hááát, maradjunk abban, hogy annak ellenére, hogy egy mérés nem mérés, még sincs nagy meglepetés. Borítékolható volt az végeredmény, hogy a nagyobb, kényelmesebb autóban a vezető is boldogabb. Inkább nézzük, mitől is kell “kevesebb biológiai teljesítmény” egy intelligens Mercedes vezetéséhez. 
Például azért, mert okos tempomat van benne. Városban a legidegesítőbb közlekedési szituáció a dugóban senyvedés, araszolgatás. Kézi váltós autóban ez hatványozottan rémálomszerű, de automatában is lehet szenvedni. Az adaptív tempomat – Distronic Plus – viszont leveszi a terhet az ember válláról, tartva a beállított követési távolságot, szép kulturáltan követi az előttünk haladót. Magáll, elindul, teszi amit kell. 

Megnyugtató, hogy a gép is szemmel tartja a forgalmat

Az alapvetően radaralapú berendezés kormányzás-asszisztenssel is bővült, így a radaron kívül a szélvédő mögötti sztereó kamerák is beszállnak a munkába. Működésük során a felfestéseket figyelik, de az elől haladó autó helyzetét is képes figyelembe venni, így dugókban irányt és távolságot is tart a kocsi, magától közlekedik.
Distronic Plus:
Emellett még olyan figyelmességre is képes dugóban – a multifunkciós hátsó lámpával felszerelt modell – , hogy a pirosnál állva leveszi a fényerőt, így nem égeti porrá a mögötte ülő autó vezetőjének retináját. 
Hogy az izgága gyalogosok miatt se ugorjon meg a békés CEO pulzusa, az autó őket is szemmel tartja. Mármint a gyalogokat. Ha szuicid módon megpróbálják magukat az autó elé vetni, a Mercedes keresztülhúzza a számításaikat, és inkább megáll. Anélkül, hogy a vezetőnek akár a kisujját is meg kellene mozdítani. 
Gyalogosfelismerő:
És ez még nem minden, ha már annyira megnyugodott a vezető, hogy elbóbiskolt, a Mercedes még akkor is a hóna alá nyúl az aktív sávtartó rendszerrel. Ha pedig megérkeztünk úti célunkhoz, ultrahangos szenzoraival megkeresi a megfelelő méretű parkolóhelyet és még le is parkol helyettünk. Párhuzamosan vagy merőlegesen, ahogy kívánjuk. Már csak egy dologra kell koncentrálni, nehogy a középen nyomott fogkrémes tubus annyira felzaklassa a fontos embert, hogy szívrohamot kapjon.
Aktív sávtartó és holttérfigyelő:
A fentiek után azonban érdemes belegondolni, mekkora pusztítást végezhet a forgalomban egy Intelligent Drive-ból mezei autóba átülő ember… 

Szavazás

Szerinted kellenek egy autóba ezek az extrák?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menőmanó

    Komoly fenntartásaim vannak ezzel a teszttel kapcsolatban. Mégis milyen eredmény jönne ki, ha a Mercedes megbízásából és támogatásával végezték?
    Mivel a sofőr valószínűleg nem a saját autóját vezette, így nem ismeri és nem szokhatott hozzá ezekhez a segítő rendszerekhez, sőt az egész autóhoz sem. Komoly kétségeim vannak, hogy ez első alkalommal ilyen hatással lenne arra a sofőrre, aki először ül ilyen autóban. Később már a sokadik alkalommal lehet valami alapja, de azt sem kell túldimenzionálni.
    Vannak sofőrök akiknek nagyon nagy szüksége van ilyen rendszerekre és vannak akiknek nem igazán, de a legkevesebben azok vannak akik meg tudják fizetni, főleg egy ilyen autóban. Ez a kísérlet biztos fellendíti a forgalmukat. :)

  • Guevara

    “Aki Mercedesszel jár, jobban teljesít.” Ez kutya nagy igazság, de meg is lehet, sőt kell, fordítani, azért van Mercedese valakinek mert jobban teljesít. Legalábbis akkor ha a mocskos anyagikat, meg azok előteremtését nézzük.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.