Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May? Nem ismered őket? Akkor nincs tévéd, vagy barlangban laksz, hiszen mára ez a legismertebb, autózáshoz köthető tévés trió. Az általuk vezetett autós műsor, a Top Gear 2013-ban a Guinness Rekordok könyvébe is bekerült, annyian nézik világszerte, Kongótól Moldováig. 

Top Gear Top 41? Az meg mi?

A népszerű autós műsor Top Gear Top 41 néven új, az eddigi szériák felejthetetlen epizódjait bemutató évaddal érkezik Magyarországra. 2014. január 6-tól a Top Gear rajongók a BBC Knowledge csatornán izgulhatják végig újra a legendás autós műsor elmúlt évtizedének legjobb 41 pillanatát.

Olyan vad és veszélyes kalandok várják a nézőket, mint a híres műsorvezető trió, Jeremy Clarkson, Richard Hammond és James May sportautós túrája Romániában, vagy James May felejthetnek útja egy aktív vulkán tetejére. Az évadban még Stig kilétére is fény derül. A sorozat 8 részen keresztül mutatja be harminchét Top Gear epizód izgalmas pillanatait.

Tehát a Top Gear minden földrészen ellenállhatatlan hívószó. Ezért, ha egy hazai rendezvény meghívó levelében feltűnik a műsor, egyértelmű, hogy ott kell lennünk. Így nem morfondíroztunk sokat, azonnal elfogadtuk a BBC Knowledge meghívását a Corvin Plázában megrendezett Varázs Garázs fantázianevű Trabant-építő mókára.

Mert mi lehet jobb szórakozás, mint nekiesni egy bontóból szökött, kissé szakadt Trabinak, és szemérmetlen, ösztönös módszerekkel új külsőt varázsolni az autózás egyik jelképének?

A Top Gear-hangulatot hazai ízekkel keverő Varázs Garázs január 13-tól január 17-ig zajlott a Corvin Plázában. Hétfőtől csütörtökig négy csapat esett neki az áldozati autóknak, és három óra alatt adott témák szerint, a legőrültebb ötleteiket használva építettek át egy-egy Trabantot.

A csapatokat olyan hírességek erősítették, mint Árpa Attila, színész-rendező, Fluor Tomi énekes, Trabarna, humorista, parodista és az autós hangok utánzásának nagymestere, Szécsi Zoltán, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, Kerényi Ádám, magyar és európai driftbajnok, Gyutai Adrián, magyar bajnok és Alpok-Adria bajnok gyorsasági motorversenyző, Radák János, magyar bajnok és többszörös futamgyőztes driftversenyző, valamint Kőváry Barna, Trabantos “borulóművész”.

De a csapatoknak kellett egy firkász tag is, a Trabarna nevével fémjelzett alakulat esetén nem más, mint szerény személyem. A számunkra kijelölt irányvonal a magyar autó volt, ezt szem előtt tartva, és az adott eszközöket felhasználva kellett három óra alatt a lehető legjobb, gulyáskrémmel, kolbásszal, pálinkával átitatott eredményt elérni.

Mi megtettünk mindent, ami tőlünk telik, de a lájkokért folytatott küzdelemben alulmaradtunk, végül Fluor Tomi csapatának alkotását választotta az Internet népe, a pénteki díjkiosztó eseményen ők vihették haza a legméretesebb kupát. Ennek ellenére büszkék vagyunk a piros-fehér-zöldbe öltöztetett Trabantra, mert a festéssel, fúrással, faragással, ragasztással és ötleteléssel eltelt délután végeredménye igazi emlék marad, a bajusztól egészen a 27 százalékos ÁFA feliratig!

Trabarna épp a magyar térképet skicceli fel, telefonos segítséggel

A tető nemzeti színű fóliázást kapott, bár csak nézőpont kérdése, hogy olasz, vagy magyar nemzeti színek borítják a Trabit felülnézetből

Nekikezdtem a bajusznak, hiába csengett le a hungaroMÉM őrület, azért egy vaskos, pödörhető, kackiás bajuszt muszáj volt felpingálni

Szabad kézzel, ennyire futotta! Lehetnének smároló bálnák is, csak pár kiegészítő ecsetvonás kellene

A mi rajtszámunk itt a Kárpát-medencében!

Három óránk volt, és kihasználtuk minden percét, hogy a magyar Trabant pompás állapotban várja majd a szavazatokat.

Tisztelgés az ősök előtt, a VHK, avagy a Vágtázó Halottkémek zenekarhoz köthető mutatós motívummal

Trabarna kitalálta a kipufogót, én a lángokat, így igazi 3D-s élménnyel tupíroztuk fel a Trabantot, ahogy azt a kor megköveteli

A nyelv jött végső ötletként, mert igazi arcot szerettünk volna adni a kocsinak

A triplaszárny plusz 50 kilogramm leszorító erőt termel a hátsó tengelyen

Íme a kész alkotás, a magyar Trabant!

Vége, szó szerint, és átvitt értelemben is, ennyi volt az egy délutános, igazi magyaros hangulatban telt szórakozás a Top Gear jegyében