BMW-t vagy Mazdát kétmillióért?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 07.00

Szakértői válogatásunkban két olvasónk autóvásárlási kérdésére is választ keresünk, segítünk dönteni a BMW 3 E46-os generációja, és a Mazda6 között, valamint terítékre kerül a taxizásra leginkább alkalmas Mercedes E-osztály is.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm!

Autó vásárlását tervezem, a keret 2 millió Ft, tartalékban fél millió a kiadásokra. A típus kiválasztásával gondom van, előre leszögezném, hogy fontos a minőség, szeretem a jó kárpitot, a csendes és minőségi belteret.

Évi 20-25 ezer km-t teszek meg, így dízelt szeretnék, jelenleg is ilyet használok, a benzinest nem szeretem annyira. Nagy, de nem hatalmas autót szeretnék, amivel a hosszabb utak is megoldhatók. 8 évesnél ne legyen idősebb.

Átgondolás után az alábbi két autó maradt a rostán:
– BMW e46 – volt már korábban egy ilyenem, 320d-m, nagyon tetszett, de most már csak korosodó dízeleket lehet venni, mert ugye 2005-től nem gyártják. A közeli rokonságban van egy 320d, ahhoz hozzá juthatnék, ismert az előélete, és semmi gondja, csak kormol picit nagy gáznál.
– Mazda 6 (első generáció 2002-2008) nagyon tetszik, kivéve a belső kerek szellőzőit. Viszont utóbbi dízeléről nem sokat tudok, de ezt 2008-ig gyártották még. Az sem világos számomra, hogy did vagy tdci motorokat használ-e a Mazda, elletve milyen a dízel motorja megbízhatósága?

A Mazda 6 és a BMW e46 között gondolkodom, és ebben kérném a segítségét. Melyiket ajánlaná dízelben, illetve minőségre mekkora különbség van a kettő között (BMW-hez tudok viszonyítani). Az alábbi különbségek érdekelnének:
– Futómű közötti különbség? Mennyire feszes a Mazda, kényelmetlen?
– Beltér különbsége, milyen az anyag és szerelési minőség a BMW-hez képest?
– Dízelek különbsége? Milyen a Mazda dízele, mennyire problémás illetve érzékeny?
– Menetzaj milyen a Mazdánál, jól szigetelt?

Megköszönöm, ha tud segíteni!

S
zakértőnk válasza

Kedves István!

Mivel a BMW előélete ismert és szereti is – joggal – a típust, az E46-ost választanám, mintsem nekiálljon Mazdákat keresgélni.

A Mazda6 futóműve kényelmes, de egész sportos. Amit az elsőkerék-hajtásból ki lehet hozni, azt kihozták. Ám ez nyilván kevesebb, mint ami hátsó hajtással lehetséges. A Mazda belső tere kicsit kevésbé igényes, zajcsillapítása jó, de nem teljesen éri el a BMW-ét. Az üléshelyzet, a vezethetőség is a 3-a mellett szól. Térkínálatban jobb a Mazda, de ez nem volt szempont.

Üdvözlettel, Szörényi András

BMW-t vagy Mazdát kétmillióért? 1

Olvasónk kérdezi

Tisztelt szakértő,

A mobile.de oldalon nézegetem a Mercedes E-klasszt és 10-ezer Eu-ig vennék autót taxizás céljából. Ön milyen autót ajánlana és mennyi kilométerrel? Válaszát várom, és meg köszönöm előre.

Szakértőnk válasza

Tisztelt Győri Úr!

Lehetőleg az ötfokozatú váltós négyhengeres dízelt keresném. Sajnos az E 200 CDI motorja is 2,15 literes, így regadója magasabb kategóriába esik, mint 2,0 liter alatt. A 200 és a 220 CDI közül a gyengébbet választanám, kisebb nyomatéka kevésbé veszi igénybe az automatikus váltót. A futásteljesítmény talán nem olyan nagy gond. Nemrég ültem Berlinben egy E 220 CDI-ben 512 000 kilométerrel és nem tűnt rosszabb állapotúnak, mint másnap egy azonos típusú autó 380 ezerrel. De inkább vennék egy 5-6 ezer eurós autót, hogy maradjon javításokra, mintsem kiköltekeznék 9-10 000 euróig.

Ezen a Mobile.de linken az Euro 4-es, 2008-tól gyártott (hogy legyen még pár év taxizni a tízéves határig) E-osztályos Mercedeseket találja 10 ezer euróig. A jelenlegi kínálat 80 százaléka taxi volt, 235-448 ezer kilométerrel. Mivel ötéves nem taxik is vannak fent 270-335 ezer kilométerrel, ezt a számot jó volna észlelnie mindenkinek, aki olcsó és keveset futott dízelről ábrándozik Németországból.

Üdvözlettel, Szörényi András

BMW-t vagy Mazdát kétmillióért? 2

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Gyula!

Gépjárművezetőként dolgozom egy Vw Transporter T4-essel. Az autó 2005-ös évjáratú PD TDI motorral gurul kisvárosi forgalomban napi 120-150 km-t. Milyen tanácsot tudna adni, hogy lejjebb szorítsam a 10 l körüli fogyasztást? Télen érdemes álló helyzetben melegíteni a motor kímélése szempontjából?
Az is érdekelne, hogy ezek a gépek sem fogyasztanak már üzemanyagot motorfék üzemben?

Segítségét előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza

Kedves Ferenc !

Semmi trükk nincs, a guminyomás legyen rendben, rövid íveken, lehetőleg egyenletes tempóval haladjon a kigyorsítás után, próbálja a többi közlekedő mozgásából kikövetkeztetni szándékukat, így esetleg kevesebbszer kell fékeznie. Az is segíthet, ha a forgalomban haladás közeben az álló helyzetekből történő elindulásokat próbálja redukálni, és megpróbál rágurulni lámpákra, megismerve azok váltási ritmusát. Melegíteni fél-egy percnél nem többet, és hideg motorral mindenképpen finoman haladni, amíg eléri az üzemi hőfokot!

Azt, hogy konkrétan ennél a típusnál motorfék üzemben történik-e befecskendezés, vagy
teljesen leállítja azt, szervizben kellene megkérdezni. Nem szeretnék tudálékoskodni.

Üdvözlettel,

Gyula

BMW-t vagy Mazdát kétmillióért? 3

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt szakértő,

Január közepén jár le a jogosítványom, jelenleg nincs módom orvosi vizsgálatra menni, a kocsimat is leállítottam április elsejéig.
Kérdésem: az alkalmasság igazolásának mi a legkésőbbi időpontja, amikor még nem kell újra vezetői vizsgát tenni? Válaszukat előre is köszönöm.

Szakértőnk válasza

Tisztelt Erzsébet,

a vezetői engedéllyel már rendelkező személyeknek – meghatározott időközönként – ún. időszakos orvosi vizsgálaton kell részt venniük, mert a vezetői engedély csak az orvosi vizsgálaton megállapított időpontig jogosít vezetésre. Vizsgázni csak egyszer kell, annak érvényessége nem jár le. Néhány esetben a vezetői engedély egészségügyi érvényességének lejártát követően is feljogosít bizonyos járművek vezetésére. Például, ha a “B” kategóriára érvényes vezetői engedély érvényessége a fenti okból jár le, a személy továbbra is vezethet:

segédmotoros kerékpárt,
lassú járművet és pótkocsiját,
kerti traktort,
állati erővel vont járművet,
mezőgazdasági vontatót és könnyű pótkocsiját.

Tisztelettel,

Dr. Székely Andrea Ügyvédi Iroda

www.drszekely.hu

BMW-t vagy Mazdát kétmillióért? 4

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • demagóg

    dízel 6-os mazda vs dízel 3-as témában azt kell mondjam, hogy inkább bmw. a mazda dízelek fenntartása véleményem szerint semmivel sem olcsóbb, mint a bmw-é, márpedig a bmw összességében jobb kocsi, meg szerintem szebb is.

  • MetroGoldwinMayer

    Jó autó az E46 és a Mazda6 is. Dízelt egyikből se vegyél.

  • Paccar

    Japán pártiként mondom, hogy a BMWt vegye, ez nem is kérdés, ha már volt is neki, és van is megbízható vétel. A Mazda meg ismeretlen lenne minden szempontból, és ráadásul rohadnak is.. Legalábbis az első néhány évjárat

  • Guevara

    BMW-t kell venni, jobb az értéktartása is. Utána ki kell pucolni az egész szívóoldalt a lerakódott olajkoksztól, az ugyanis idővel leszűkíti a szívócsatornát (szelepeknél is) és nem kap annyi levegőt a motor mint amit kellene, holott a turbónyomás értéke nem változik. Ezért füstöl.

  • Funkyman

    Én nem szeretem a BMW-ket, de inkább az, mint a Mazda, pláne, ha van ismert előéletű autó.
    Megbízhatósági legenda ide vagy oda, a Mazda dízellel is ugyanúgy lehet szopkodni, mint a BMW-vel vagy bármi mással.

  • Guevara

    2005-ös T4, PD motorral? Az fura, a T4-et 2003-ig gyártották, és egyik motorja se volt PD. Ha lett volna az 10 litert csak teljesen megpakolva és széttaposva fogyasztana.

  • hova

    Úgy érzem,már eldöntötte,hogy mercit vesz,-én is azt javaslok Önnek!Volt is-lesz is!Tényleg, minek ismerkedne egy másik márkával?!

  • zoldfulu2000

    Bubi holvaaagy? :)

    Gyere szakérteni a sok kibicnek!
    :)

  • bubibeka1.6

    írtam kb 2 oldalnyi tapasztalatot, beküldtem, erre kidob a fórum rendszer, és nem látom a hozzászólásomat

  • bubibeka1.6

    Zöld ! :) Köszi !:) Csak miattad írtam. De nem látom, elveszett :S pedig azok tényleg személyes tapasztalatok, 2 mappányi számlával a kezemben, nem csak netről összeollózott nesze semmi fogd meg jól “szakértői vélemények ” :S:S:S

  • subtotal

    Van a családban egy 320d vagy 2 éve, a 150LE 6seb manuális a végéről a szériának.
    Vásárláskor ki lett cserélve a motorvezérlő egy bontott darabra, mert indítási gondot okozott. És ennyi volt vele az összes gond eddig.

  • zoldfulu2000

    bubi: ha bepésztelsz kommentet akkor kidob. Egy megoldás ha pészt után átmész rajta a jobbra nyilat nyomogatva, akkor talán elfogadja mert volt elegendő leütés…

  • macuda6

    Japán pártiként azt mondom, hogy még jó, hogy a Mazda.

    Amúgy egy Bmw is tud rohadni..

    Az Én 6osom 11 évesen sem rohad.

  • bubibeka1.6

    Ha lesz időm megírom újra. Nem bemásoltam, hanem itt írtam. Rámentem, hogy “Beküld”, erre kidob, és nincs meg. Pedig azok valóban részletes és saját bőrön és pénztárcán keresztül átélt tapasztalatok voltak.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.