Magyar versenyautó a sufniban építve!

Lotus Seven replika

Szerző: Kovács Miklós levél küldés  Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.01.13. 16.00

A garázsban, kemény verejtékkel született gép még nem bizonyított versenypályán, de a számok ígéretesek. A BMW E36-os szériából származó blokk 150 lóerejéhez körülbelül 600 kilogrammos tömeg társul, így valószínűleg vérpezsdítő élmény lesz minden méter.

Egy irodában ülve, gumik helyett billentyűzetet koptatva, és a legújabb autókat tesztleve bizony csak a felszínét súroljuk annak, ami gyerekkorban megfertőzött a garázsműhelyben. Mára a nagyvárosi lét, a telekommunikáció és felgyorsult életünk nagy erőkkel próbálja leküzdeni a kórságot, de mikor meghallom egy hathengeres BMW blokk dobhártyaszaggató bömbölést, a szőrszálak a karomon azonnal vigyázzba vágják magukat, és a hétköznapok szürkesége szemvillanás alatt változik hallucinogén színförgeteggé.

Az eredeti Lotus Seven tervei alapján készült a váz, a tervektől a kész acélszerkezetig számolatlan munkaórát emésztett fel az építés

Pár héttel ezelőtt ragadott magával minket ismét ez az érzés – amire időről-időre szüksége van a benzinvérrel hajtott szervezetnek -, méghozzá egy vidéki, alig 6000 fős településen, ahol apa és fia olyan dolgokat művel, amiket legtöbbször csak monitor, vagy tévéképernyő előtt ülve nézhetünk végig. A pár négyzetméteres garázsban él az autóbuzéria eszenciája, aminek három összetevője a kitartás, a szenvedély és az alázat sajnos sokunk fogalomtárából már rég kikopott, mi azonban most megpróbáljuk újra felszínre hozni.

Narancsszínű festést kapott az alapoktól otthon készített karosszéria

De már így is túl sokáig ütöttem a klaviatúrát, inkább nézzétek meg, miről van szó. Ha pedig átjött az érzés, akkor mindenképp osszátok meg az ismerősökkel!

A garázsban, kemény verejtékkel született gép még nem bizonyított versenypályán, de a számok ígéretesek. A BMW E36-os szériából származó blokk 150 lóerejéhez körülbelül 600 kilogrammos tömeg társul, így valószínűleg vérpezsdítő élmény lesz minden méter. A párméteres próbaúton annyi egyértelműen kiderült, hogy az akusztikai élményre nem lehet panasz, gyönyörű, vaskos hangon szól az egyedileg gyártott leömlő-kipufogó páros.

Hogy mire képes valós körülmények között, arra reméljük még idén fényt tudunk deríteni valamelyik hazai versenypályán. Közúton nem valószínű, hiszen egy ilyen, az alapoktól otthon épített autóra komoly tortúra rendszámot szerezni.

Lotus Seven

A manapság már Caterham 7 néven ismert Lotus egy rendkívül könnyű, kétüléses,  nyitott karosszériás sportautó, amit 1957 és 1972 között gyártott a brit márka. Tervezője az a Colin Chapman volt, aki 1952-ben megalapította a Lotus Carst és a Team Lotusszal bajnoki címek sorát szerezte a Forma-1-ben.

Az eredeti modell annyira népszerű lett, hogy 2500 darabot értékesítettek belőle, köszönhetően egyszerűségének, és annak, hogy legálisan lehetett közúton használni, de a versenypályákon is otthon érezte magát.

Az első generáció

Az első széria motorja 1,2 literes és 40 lóerős volt, ami mai szemmel mosolygásra adhat okot, de ha belegondolunk, hogy a rettenet Ladák, Skodák vagy Zastavák sem voltak ennél sokkal erősebbek, viszont súlyra minimum kétszer annyit nyomtak, ez a negyven lóerő nem is olyan kevés.

Így az első Seven a maga 420 kilogrammjával meglehetősen sportos modellnek számított. 1958 decemberében pedig újragondolták a nyitott sportkocsit, és megépítették a Lotus Seven C Super Sevent, amely már 75 lóerőt teljesített, és 9,2 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára.

A Lotus színeiben 15 év alatt négy generáció született, az utolsó 1972-ben, mikor a Seven gyártásának jogait, a tervekkel együtt megvásárolta a Caterham, és azóta is forgalmazzák a modellt,  minimális változtatásokkal. A ma kapható legdurvább változat a Caterham Seven CSR, amiben 260 lóerős, 2,6 literes Ford Duratec erőforrás dolgozik, és 3,1 másodperc elegendő számára, hogy elérje a 100km/órát. Listaára 44 995 angol font (16 millió forint). 

Caterham Seven CSR

A galériában még találhattok képeket az építés folyamatáról, kattintsatok ide!

Kommentek

  • a.szorenyi

    Gratulálok az alkotóknak, büszkék lehetnek rá!

  • Kanyaró Malvin

    Füstölni már most is szépen füstöl:-) Nagyon szép munka, le a kalappal előttük. Fogjátok vezetni majd?

  • menőmanó

    Na, ennél élvezetesebb biztos nincs, mint építeni egy saját élményautót.
    Én is szívesen megtenném, de az idő és a szakértelem hibázik egy kicsit. :)
    Sok élvezetes km-t kívánok hozzá.

  • ZYLO

    Szép munka és szimpatikus őrültek.

    Csak azt nem értem, miért Lotus 7-replikát épít mindenki? Szerintem nem szép, de ez szubjektív dolog. Viszont az tény, hogy szűk és huzatos. Alig több anyagból rendes sportautó vázat lehetne építeni.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.