Magyar versenyautó a sufniban építve!

Lotus Seven replika

Szerző: Kovács Miklós levél küldés  Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.01.13. 16.00

A garázsban, kemény verejtékkel született gép még nem bizonyított versenypályán, de a számok ígéretesek. A BMW E36-os szériából származó blokk 150 lóerejéhez körülbelül 600 kilogrammos tömeg társul, így valószínűleg vérpezsdítő élmény lesz minden méter.

Egy irodában ülve, gumik helyett billentyűzetet koptatva, és a legújabb autókat tesztleve bizony csak a felszínét súroljuk annak, ami gyerekkorban megfertőzött a garázsműhelyben. Mára a nagyvárosi lét, a telekommunikáció és felgyorsult életünk nagy erőkkel próbálja leküzdeni a kórságot, de mikor meghallom egy hathengeres BMW blokk dobhártyaszaggató bömbölést, a szőrszálak a karomon azonnal vigyázzba vágják magukat, és a hétköznapok szürkesége szemvillanás alatt változik hallucinogén színförgeteggé.

Az eredeti Lotus Seven tervei alapján készült a váz, a tervektől a kész acélszerkezetig számolatlan munkaórát emésztett fel az építés

Pár héttel ezelőtt ragadott magával minket ismét ez az érzés – amire időről-időre szüksége van a benzinvérrel hajtott szervezetnek -, méghozzá egy vidéki, alig 6000 fős településen, ahol apa és fia olyan dolgokat művel, amiket legtöbbször csak monitor, vagy tévéképernyő előtt ülve nézhetünk végig. A pár négyzetméteres garázsban él az autóbuzéria eszenciája, aminek három összetevője a kitartás, a szenvedély és az alázat sajnos sokunk fogalomtárából már rég kikopott, mi azonban most megpróbáljuk újra felszínre hozni.

Narancsszínű festést kapott az alapoktól otthon készített karosszéria

De már így is túl sokáig ütöttem a klaviatúrát, inkább nézzétek meg, miről van szó. Ha pedig átjött az érzés, akkor mindenképp osszátok meg az ismerősökkel!

A garázsban, kemény verejtékkel született gép még nem bizonyított versenypályán, de a számok ígéretesek. A BMW E36-os szériából származó blokk 150 lóerejéhez körülbelül 600 kilogrammos tömeg társul, így valószínűleg vérpezsdítő élmény lesz minden méter. A párméteres próbaúton annyi egyértelműen kiderült, hogy az akusztikai élményre nem lehet panasz, gyönyörű, vaskos hangon szól az egyedileg gyártott leömlő-kipufogó páros.

Hogy mire képes valós körülmények között, arra reméljük még idén fényt tudunk deríteni valamelyik hazai versenypályán. Közúton nem valószínű, hiszen egy ilyen, az alapoktól otthon épített autóra komoly tortúra rendszámot szerezni.

Lotus Seven

A manapság már Caterham 7 néven ismert Lotus egy rendkívül könnyű, kétüléses,  nyitott karosszériás sportautó, amit 1957 és 1972 között gyártott a brit márka. Tervezője az a Colin Chapman volt, aki 1952-ben megalapította a Lotus Carst és a Team Lotusszal bajnoki címek sorát szerezte a Forma-1-ben.

Az eredeti modell annyira népszerű lett, hogy 2500 darabot értékesítettek belőle, köszönhetően egyszerűségének, és annak, hogy legálisan lehetett közúton használni, de a versenypályákon is otthon érezte magát.

Az első generáció

Az első széria motorja 1,2 literes és 40 lóerős volt, ami mai szemmel mosolygásra adhat okot, de ha belegondolunk, hogy a rettenet Ladák, Skodák vagy Zastavák sem voltak ennél sokkal erősebbek, viszont súlyra minimum kétszer annyit nyomtak, ez a negyven lóerő nem is olyan kevés.

Így az első Seven a maga 420 kilogrammjával meglehetősen sportos modellnek számított. 1958 decemberében pedig újragondolták a nyitott sportkocsit, és megépítették a Lotus Seven C Super Sevent, amely már 75 lóerőt teljesített, és 9,2 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára.

A Lotus színeiben 15 év alatt négy generáció született, az utolsó 1972-ben, mikor a Seven gyártásának jogait, a tervekkel együtt megvásárolta a Caterham, és azóta is forgalmazzák a modellt,  minimális változtatásokkal. A ma kapható legdurvább változat a Caterham Seven CSR, amiben 260 lóerős, 2,6 literes Ford Duratec erőforrás dolgozik, és 3,1 másodperc elegendő számára, hogy elérje a 100km/órát. Listaára 44 995 angol font (16 millió forint). 

Caterham Seven CSR

A galériában még találhattok képeket az építés folyamatáról, kattintsatok ide!

Kommentek

  • a.szorenyi

    Gratulálok az alkotóknak, büszkék lehetnek rá!

  • Kanyaró Malvin

    Füstölni már most is szépen füstöl:-) Nagyon szép munka, le a kalappal előttük. Fogjátok vezetni majd?

  • menőmanó

    Na, ennél élvezetesebb biztos nincs, mint építeni egy saját élményautót.
    Én is szívesen megtenném, de az idő és a szakértelem hibázik egy kicsit. :)
    Sok élvezetes km-t kívánok hozzá.

  • ZYLO

    Szép munka és szimpatikus őrültek.

    Csak azt nem értem, miért Lotus 7-replikát épít mindenki? Szerintem nem szép, de ez szubjektív dolog. Viszont az tény, hogy szűk és huzatos. Alig több anyagból rendes sportautó vázat lehetne építeni.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.