Majdnem megöltem valakit az M1-esen

Jobban félek autópályán, mint sima főúton

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.01.07. 12.00

Leszoktam az autós szívatásról. Mert hiába van igazam, hiába bunkó a másik, ha valaki az én közreműködésemben pusztulna el az úton, sosem bocsátanám meg magamnak.

Az utóbbi két hétben a szokásosnál többet autópályáztam, az év végi ünnepi családi jövés-menéshez matricás tesztautókat biztosított nekem az autós újságírók Jézuskája. Amúgy elvből nem veszek matricát, amióta megszűnt a négynapos; egy hétvégi Budapest-Debrecen távon oda-vissza veszítek három órát, de megnyerem a matrica háromezer forintos árát és még 2-3 ezret üzemanyagban a kisebb fogyasztással. Vezetni érdekesebb országúton és nem 300 forint egy kávé, ha megkívánom, hanem akár 100 alatt is kapok, érdekes emberektől, jópofa Szolnok megyei kiskocsmákban.

Mekkora egy fillérbaszó már, hördülnek fel most bizonyára sokan a kedves olvasók közül; ráadásul még kockáztat is ezzel a faszariskodással, hiszen az autópálya nem csak gyorsabb, biztonságosabb is, mint a 4-es vagy az 1-es főút. Akik így gondolják, azoknak szeretném elmesélni ezt a kis történetet.

Van autó, aminek már a megjelenése is rémisztő a tükörben

Az M1-en tartottunk hazafelé, takarékosan, 135 tempomattal, amikor beértem egy kamiont. Nem volt a közelemben semmi és senki, indexeltem, sávot váltottam, megelőztem vagy három tengelyt az ötből, amikor elkezdett beérni egy Golf. Ahogy beért mögém – nem lassan -, beállt a s_ggembe és barátságosan rám villantott.

Nem vagyok különösebben kakaskodós típus vezetés közben, de az ilyen bunkóság valamiért nagyon irritál. Mégis, hova a francba tűnjek el a kamion mellől, az engedélyezett maximummal haladva, egy gyorshajtani vágyó autóstárs elől? Mintha a teszkópénztárban a visszajáróra várva a sorból hátulról rám üvöltenének, hogy igyekezzek már, mert sietnének a mögöttem levők.

Villogni tilos?

A szerkesztőségben, ahol először adtam elő az élményt, Zsolti kolléga úgy vélte, csak villogni (nem agresszíven nyomulni) nem bunkóság, szerinte felfoghatjuk jelzésnek, aki gyorsan jön, jelzi hogy gyorsan jön. Rá is vetettem magam a KRESZ-re, hogy megkeressem, milyen szabály tiltja a levillogást, és teccenek tudni, mit találtam erről?

Semmit.

A magyar KRESZ talán leginkább idevágó passzusa mindössze ennyit mond: “Fényjelzést adni a távolsági fényszóró felvillantásával szabad, feltéve, hogy ez a közlekedés többi résztvevőjét nem vakítja el.” Legfeljebb a zavarás általános tilalmát lehetne ráhúzni a dologra. Szóval a levillogás lehet, hogy bunkóság, de, bármilyen fura, önmagában szabályos. Itthon legalábbis.

A német autópályákon a lassabbak letolását, zavarását, megfélemlítését nagyon komolyan büntetik a rendőrök. A szabálysértés számszerűsítését persze nem a levillogás figyelésével, hanem a követési távolsággal oldották meg: ha 130-nál 50 méteren belülre érünk be egy autót, 35 euróval vágnak meg, ha 6,5 méteren belülre kerül a sztrádán valaki az előtte haladóhoz, 375 euró büntetést és három hónapos jogsibevonást kap. Sebességfüggő büntetés-kalkulátor itt.

Egyszer régen valakitől tanultam ilyen esetekre egy – eddig így véltem – stílusos megoldást. Gáz elvesz, kis fék, csak hogy égjen a lámpa, és szépen visszasorolok az épp előzött autó mögé. Utána lehet előzékenyen inteni is az immár vörös fejjel előző iparkodónak: parancsolj, elengedlek, ezt akartad, ezért villogtál, nem?

Most is így történt, a Golf meg is előzött, utána én is a kamiont, és mi történt? A Golf bevárt – már nem volt neki olyan sürgős -, megvárta, amíg visszahúzódtam a külső sávba és ráfékezett. Nem kicsit. Én viszont gázt adtam, tempóból behúztam újra a belsőbe és visszaelőztem. Ő elkezdte nyomni a külsőben, én nyomtam a belsőben, de csak annyira, hogy a következő kamionig már ne tudjon ismét visszaelőzni jobbról. Nem is tudott, láttam, hogy enyém a parti és óriási májernek képzeltem magam. Höhöhö, így villogjon nekem az a majom.

Akkor a majom olyat tett, hogy meghűlt bennem a vér. Nem vette el a gázt a kamion mögött, hanem kivágott a leállósávba és ott előzte meg jobbról a nyergest, hogy ne kelljen veszítenie. 17 évesen szereztem jogsit, ennek már húsz éve, évi nem keveset vezetek sok esztendeje, és én tudom, mi lehetett volna ennek a vége. A kamion mögül jobbra kivágva 130 körül semmit nem láthatott a leállósávból, a sebességkülönbség miatt visszarántani se tudta volna a kocsit. Ha áll ott egy nagy narancssárga közutas sószóró vagy egy lerohadt bolgár tréler, akkor a Golfnak és a benne ülőknek annyi.

És bármennyire is nekem volt igazam, bármennyire is elegánsan sikerült ügyesebbnek lennem, bármennyire is tahó volt a golfos, ha ott és akkor neki véget ér a játék, sosem bocsátom meg magamnak. Pláne, ha nem a narancssárga közutas kocsiba csapódik bele, hanem mondjuk néhány fűkaszás munkahelystatisztika-nyertesbe. Ha meg esetleg a hátsó ülésen a fiókáját is magával viszi a kihaénnem-mennyországba, végképp el van rontva az a hátralévő 50-60 évem.

Szóval én elvettem a gázt, és hagytam, hadd tűnjünk el egymás életéből örökre. És megfogadtam, hogy soha többet nem tekintem vérre menő presztízskérdésnek, hogy okosabb és ügyesebb legyek, mint más. Ez van, ha értelmesebb vagyok egy baromarcú közlekedőtársamnál, a felelősségem is nekem kell, hogy nagyobb legyen. És rádöbbentem még valamire.

Nő az agresszió az autópályákon?

Az elmúlt hetekben a hazai sztrádákon – még úgy is, hogy csak hébe-hóba teszem autópályára a lábam – túl sokszor voltam, ha nem is szereplője, de tanúja hasonló történeteknek. Túl sok túl gyors autót láttam, túl sokszor kellett nagyot fékeznem valaki miatt, túl sokszor tűnt úgy, hogy valaki a közelemben épp csak megúszott egy érdekes helyzetet.

A hivatalos statisztikák szerint Magyarországon 2012-ben (a tavalyi év összesített adattáblája még nincs készen) 605 ember halt meg közúti baleset következtében, összesen 541 halálos közúti balesetben. Az összes, lakott területen kívüli halálos közúti balesetből 35 történt autópályán vagy autóúton, 167 főútvonalon, 137 mellékúton. Tehát több mint 10%-a történik a halálos baleseteknek gyorsforgalmi úton, miközben a teljes, kb. 23 ezer kilométeres lakott területen kívüli úthálózatból csak 7%, 1628 kilométer az autópálya vagy autóút, csomópontokkal, fel-lehajtókkal együtt. Fenntartással fogadnám tehát azt a közkeletű okosságot, hogy az autópálya biztonságosabb az országutaknál. (Aki tovább szeretne bűvészkedni számokkal, itt talál hozzá baleseti adatokat.)

Már másnap ismét levillogott valaki, szintén 130-as előzésnél az M1-en, de vele már nem kezdtem csatába. Hanem elhatároztam, hogy megírom ezt a kis történetet, és megkérdezem olvasóinkat: szerintetek is durvul a helyzet az autópályáinkon?

OSZD MEG a cikket, ha egyetértesz!

Szavazás

Hogy érzékeled, valóban több az erőszakos autós a magyar autópályákon manapság, mint pár hónapja, pár éve?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • v_gabe

    Azt hiszem én nyertem. Ennél korábban senki nem kommentelhet, egy 2015.01.06-án megjelenő cikket.:)))

  • Xtrem

    Idiótákkal nem szabad leállni szívózni, mert ettől csak vérszemet kapnak. Általában a kisebbségérzet, a munkahelyi stressz, frusztráltság, sikerélmény hiánya jellemzi ezeket a bunkókat az utakon, és csak bizonyos százalékuknak valóban sietős a dolga…

  • v_johny

    Az ilyen embereknek kezelésre lenne szüksége, de komolyan. Az indulatkezelés nem “csak” ilyen esetben fontos, az ilyen ember minden egyéb más szituációban könnyebben elveszti az önuralmát/kontrollt. Továbbá tartom azt is, hogy ezen emberkék nagy százaléka egyébként csak azt hiszi hogy tisztában van saját és autója képességeivel és hogy ő azt megfelelően tudja uralni. A gond az, ha ahelyett hogy belátná mennyire veszélyes üzem is az autóvezetés (és mások életével is játszik), gyakran az élet történései döbbentik rá, hogy bizony sokkal kevesebb ott a valós tudás és felkészültség mint hitte. Szerencsésnek nevezheti magát, ha ezt csak annyiból tudja meg, hogy kikászálódik sajgó fejjel (légzsák), és fájó mellkassal (öv) egy összetört autóból ahol/amiben senki nem sérült meg. De mint tudjuk, sajnos sokszor áldozatul esnek mások is, néha nem csak a forrófejű vezető fejezi így be földi pályafutását, hanem valaki más ártatlant/ártatlanokat is magukkal visznek. Szóval csak óvatosan és hideg vérrel/fejjel az utakon kedves autóstársak! Az utakon mindig és minden körülmény közt olyan döntést kell hozni (és viselkedni, magatartást tanúsítani), hogy a legkisebb kockázatot is ki tudjuk zárni. Legyen inkább az a variáns, hogy mindenki csak 5-10 perccel később érjen haza…

  • Ambrus Gergely

    láttál egy jobbról előzést? :)))
    Akkor nézd meg ezt a videót, az M7-es autópályáról, onboard felvétel

    http://www.youtube.com/watch?v=gHStLHc7kgA

  • hioz

    Engem nemrég egy “számos anekdotában felemlegetett kisautóval” közlekedő emberszabású terrorizált, mert szerinte 70-es táblánál feltartottam, nem húzódtam le előle, pedig még dudált és villogott is.
    Ügyet se vetettem rá, mert az adott hely előtt már rég kint volt az 50-es korlátozó, s így is közel 60-nal haladt befelé mindkét sáv. Első adandó alkalommal balról záróvonalon kerülve előzött, majd büntetőfékezett. Rádudáltam, rávillogtam, mentünk tovább, minden egyes lámpánál lazán beértem az igyekvőt. Intettem neki, hogy gratulálok, erre tükörben zsebkést mutogat, majd egy hosszabb megálljt parancsoló lámpánál kiszáll a kocsiból, ordít az ablaknál, ki ne merj szállni kispajtás, stb. (Vagy kirúgták aznap, vagy frusztrálja, hogy őt nagyobb autósok időnként letolják, vagy keveset szexel.)
    Nem volt egy túl nagy darab ember (de annál dilisebb), igaz én sem vagyok az, s talán azt látta értetlen arcomon, hogy betojtam.
    Karatéztam 4 évig, de beláttam, semmi értelme kötözködni (főleg nem verekedésbe belemenni), már visszavillantani sincs értelme. Legközelebb – hálisten nem túl gyakran történik ilyesmi, de azért nem is ritka – inkább elengedem az ilyet.
    Úgy gondolom, hogy ilyen helyzetben a “szenvedő fél” azt érzi, ha nem reagál, akkor fülét-farkát behúzza, vagy elfojtja igazságérzetét, esetleg benne ragad a méreg. Ebből alakulnak ki konfliktusok, ahelyett, hogy az okosabb nagy levegőt venne, és hagyná a futóbolondot menni. Mindenki tele van olykor feszültséggel, egyesek folyamatosan, ezért ezt nem könnyű megtenni, de jobb higgadtan reagálni, mint önérzeteskedni, amiből bármikor komoly baj lehet. A fontos az, hogy természetesen nem kell megfeszülve ülni az autóban, de azért számítani kell arra, hogy statisztikailag egy napon ilyen helyzetbe kerülünk.
    Sajnos igaz a sztereotípia, miszerint kisebb kategóriájú autóban ennek jobban ki vagyunk téve, ezt tapasztaltam én is jócskán.

  • Fogash73

    Igen, a múlt héten (évben?) a totalcaron írt egy ugyanilyent a Bende. Lassúcsigák, mikor veszitek már észre, hogy ha haladnátok, nem keverednétek ilyen “életveszélybe”?! Ahelyett, hogy írjátok itt a moralizáló ostobaságokat, nem lett volna egyszerűbb rárúgni a gázra, aztán 5 másodperc alatt elhagyni a kamiont? Neeem, szerinted az a helyes, ha visszalassítasz, hogy még jobban megfogd azt, aki elsőre csak egy rövidet villantott, hogy “jövök, légyszi adj helyet.” Ezt te lehet, hogy észre sem vetted, erre rádközeledett (mondjuk mert úgy számolt, hogy mire mögéd ér, addigra te is elhagyod a kamiont), te meg még dafke rá is lassítottál.

    Nem mondom, hogy ezért aztán ki kell téged nyírni (ha úgy volt, ahogy írtad), de mennyivel egyszerűbb lenne nem játszani a másik idegrendszerével, hanem VALÓBAN hagyni, hadd menjen…

    Az meg priceless, hogy levezeted, miért JOBB a földuton közlekedni a direkt nagy távolságú utazásra kitalált autópályák helyett. Te megduplázod a menetidődet, a falvak, amiken átvágsz szidnak, mert szívják a gázodat (a sok ukrán-román kamionéval együtt), illetve aki egy Bp-Debrecennyi 200 km-t nem tud lenyomni megállás (benzinkúti kávé) nélkül, annál komoly gondok vannak máshol is… :(

  • HakapesziM

    Két hülye egy pár. Hacsak nem messze 200 felett érkezett a villogó – toló kocsi, azt már lehet látni előre, nekem ne mondja senki, hogy nem.
    130 – cal menni a legrosszabb, csiki – csuki, előzgetés, fékezgetés, fel kell tenni 150 – 155 – re a tempomatot és nagyságrendekkel kevesebb a gond. Ha még így is jön egy gyorsabb és villog nem szabad fékezgetni, be kell fejezni az előzést amint lehet, én ha jó napom van kicsit még rá is gyorsítok, hogy ne tartsam fel túl hosszan.

  • csufár

    krvára semmi de semmi közöm hozzá, hogy miért siet valaki, különös tekintettel arra, ha szabálytalan sebességgel megy. NEM MEHETEK GYORSABBAN 130-nál. én sem, más sem. akinek ez nem tetszik, akassza fel magát, vagy csináljon amit akar, de tőlem minél távolabb.
    ha jól értem, a kedves cikkíró 130-cal előzött egy kamiont. erre jött egy barom és rávillogott, ergo szabálytalan sebességgel közelítette meg, aztán szabálytalanul kis követési távolságottartott mögötte (ez utóbbiban nem vagyok biztos). az viszont nem volt szép dolog, hogy a kedves cikkíró visszalassított, ez igaz. én nem szoktam ilyet csinálni, nem is fogok. mindenesetre drukolok, hogy a golfos baromból mielőbb vesedonor legyen. és hogy senkit ne rántson közben magával :(

  • Kempelen10.

    Fogash, milyen villogás, milyen adj pici helyet? Hol? Miért? Egy kamion mellett a megengedett sebességgel haladni nehogy gáz legyen már. Nincs villogás, nincs sietés. 130 van. Ha nem tetszik, lehet agyfaszt kapni. Majd amikor elhaladt a kamion mellett, le lehet hagyni. Villogni kuss! Leállósávozni kuss!
    Uff.

  • zsolt1214

    A helyzet a következő.
    Cikket elolvasva érdekes volt ugyan akkor szomorú is. ÉS úgy látom akinek új kocsija van az mindig valahogy próbálkozik ,a másikat lenézi mert az régi. De rohadtúl vigyázz a régi autóval. Konkrét eset. NEkem egy lassan 21 éves astram van abból is a 150 lovas gsi és az sem az alap hanem kicsit pöckölve van. Autópályáán tipikus jelenség hogy leakarnak tolni mert “astram” van (régi magyarul és F-es széria) legtöbbször x5, ml mercik, passat, és különböző bmw származékok de a kocsim seggén a 3 betü nem poénból van fent. 1100 kilóra 160 lóerő nagy hatalom. Mikor a seggemben jön és villog az a halálom nekem is, 100-as táblánál megyek 140 körül és villog és mellettem a kocsi sor hova az anyámba engedjelek. Minap egy Porsche cayennek tanítottam meg hogy a 3 betü nem poén (GSI tanuljátok “nagy” autós társak). A kocsim 200-nál még negyedikben van és az óra szerinti 240-et gond nélkül fekteti. A 3200 köbcentis csodája meg 215-nél megáll. Igaz hogy a 4 alufelni a porsche-n annyiba kerül mint az én autóm de a cayenne-ből még a probálkozás ötletét is kivertem.
    Szóval mert régi autód és a megengedettel megyek az rohadtúl nem jelenti azt hogy a 6-7 millás csoda járgányodat nem fogom a porba alázni egy 20 éves autóval. Várd ki még szépen elengednek szabályosan szabályos sebesség mellett aztán nyomjad neki ha annyira akarod.

  • oszkopeter

    Nem kell az ilyen hülyékkel foglalkozni, szépen lassan meg kell előzni a kamiont, aztán hadd menjen. Mintha ott sem lenne.
    Régebben ilyen idegesítő esetben ha valaki nagyon a seggemben haladt indokolatlanul, akkor elkezdtem bőszen ablakot mosni, ezt általában szokták értékelni, amikor az ő szélvédőjüket is beteríti a spricnim. :)

  • pqowieurzt

    befékezni amikor látod hogy jön egy gyorsabb, az jóval nagyobb okosság, mint rávillogni valakire 130-nál…

    szerintem…

    “bármennyire is nekem volt igazam”

    nem, nem volt.

    “bármennyire is elegánsan sikerült ügyesebbnek lennem”

    ezt még egy ideig értelmeznem kell…

    “ÉS megfogadtam, hogy soha többet nem tekintem vérre menő presztízskérdésnek”

    húsz év jogosítvány után épp itt volt az ideje…

    “ha értelmesebb vagyok egy baromarcú közlekedőtársamnál”

    ebből a történetből ugyan ez nem derült ki…

  • pqowieurzt

    Kempelen10. : attól hogy a golfos hülye, attól még nem kellett volna Rácz úrnak is annak lenni…

    befejezem az előzést fékezés nélkül, inkább kis gyorsítással ha belefér, utána kihúzódok, had menjen. Autópályán így szokás, a fillérbaszók akik néha odatévednek, tanulják meg. Nem az én tisztem eldönteni hogy ki miért milyen sebességgel menjen/mehet.

    mindez nem azt jelenti hogy pártolnám a letolást, büntessék őket itt is nagyban, de nehogy már Rácz Úr legyen az önkéntes büntetésvégrehajtó. Pláne ha csak ennyire telik tőle…

  • pqowieurzt

    http://www.vezess.hu/magazin/atlag_sebesseg_meres_rendorseg/41675/

    itt épp azt bizonygatják a mélyen tisztelt vezess.hu szerzők, hogy nem kell az autópályákra sebességmérés, mert ott úgysincs baleset.

    jóreggelt kivánok.

    ha elkezdenék végre a section control-t, akkor a golfoshoz hasonlóknak nem igazán lenne érdekükben a száguldozás (ahogy a szerzőnek se a 135, lehet hogy elég lenne a 128, vesztene körülbelül 2 percet 100 km-enként)

  • Kempelen10.

    pqowieurzt! Te megérted amire válaszolsz? Semmi olyat nem írtam, amit kifogásolsz, így a vitádat sem értem.

  • Kempelen10.

    Na, előkerült a géjesirészer is. :-DDDD

  • demagóg

    A Golfos volt a hülye elsőként. Egyrészt gyorshajtott, másrészt nem tartott követési távolságot, ráadásul még villogott is minden ok nélkül.

    Ezek után jogos volt a visszavágás, az már más kérdés, hogy az ilyen kiss heccekből nagyon nagy bajok lehetnek.

    Én azt vettem észre, hogy amióta lenyugodtma és 95%-ban KRESz szerint vezetek, minimálisan talákozom hülyékkel, letolókkal, stb.

    Korábban, amikor magam is gyorsabban haladtam, záróvonalon előztem, stb, akkor több bunkóval találkoztam. Egyszerűen azért mert a hülye megtalálja a hülyét.

    A cikkben leírt szituban szerintem az a helyes, ha a belsőben tartjuk a tempót (mármint a 130-at), nem kell gyorsítani, majd kisorolunk a külsőbe, előtte pedig már villogtathatjuk jobbra az indexet, hogy lássa, mi már készülünk kifelé.

    Egyébként én nem sokat pályázom, de amikor igen, akkor azt tapasztalaom, hogy óra szerinti 140 tempó esetén nem túl sokan előznek már, vagy ha i gen, akkor sincs nagy seb. különbség.

  • Guevara

    Jó nagy hülyéséget csinált Rácz Úr. Az előzést megszakítva lefékezni és visszasorolni a kamion mögé önmagában sem teljesen veszélytelen dolog, főleg nem az egy nyomulóval az ember seggében. Kellett volna még várni 5 másodpercet míg befejeződik az előzés és azt meg leszarni, tudom baromi nehéz dolog, hogy villog meg tol.

  • bepi81

    Érdekes történet, megértem a szerző álláspontját, noha, jómagam kerülöm az ilyen helyzeteket.
    Engem az tud kihozni az észből, ha a 2 éves kisfiam ül mögöttem a gyerekülésben és úgy találkozok össze egy, a cikkben szereplő “türelmetlen” autóssal. Ekkor, viszont robbanok. A gyerekem miatt. Az, hogy egy ilyen se**fej keménykedik velem, oké, talán meg tudnám védeni magam szemtől szembe. De, amikor a gyerekem is ott van, NE TEGYE, mert egy esetlegesen ebből fakadó balesetnél szétverném a fejét az illetőnek…
    Mindehhez hozzátartozik, hogy lendületesen, egyenletesen, de a szabálysértési határokat mindig betartva közlekedem, senkit nem akadályozok és nem tartok fel. Nem okoz bánatot, ha lemondok az elsőbbségemről egyszer-egyszer, mert szerencsére tudom úgy élni az életem, hogy ne az úton kelljen sietnem. Kinőttem már belőle családos apaként.
    Úgy gondolom, hogy alapvetően az lett volna a helyes magatartás a szerző részéről ebben a szituációban, ha a sebességét tartva megelőzi a kamiont és kisorolva a külső sávba már elsőre is elengedi a Golfost. Utóbbi fajta sofőröknek üzenem, hogy higgadjanak le!

  • pqowieurzt

    “Ezek után jogos volt a visszavágás”

    nem, egy ilyen visszavágás semmiképpen sem jogos.

  • pqowieurzt

    demagóg:
    ” ha a belsőben tartjuk a tempót (mármint a 130-at), nem kell gyorsítani”

    gyorsítani nem KELL, de nekem is az az érdekem hogy minél előbb minél messzebb kerüljek a közveszélyes alakoktól/helyzetektől, ez néha akkor megy a leggyorsabban, ha kicsit rágyorsítok, annál előbb fog otthagyni remélhetőleg.

  • 1000rörö

    A cikk írójának meg kellett volna előznie az a kamiont majd elengedni a fosvágenest, hisz 130-135-el ment ami tök normális, ezért ne gellerkedjen már a mélyentisztelt utólérő. Az más tészta és inkább ez a domináns hazánk pár méternyi autópályályán, hogy valaki megy a belsőben 135-el és utolér egy kamiont ami mögött megy a NAGYSOFŐR aki épp akkor akar előzni. Előtte sem és utánna sem senki, de ő akkor előz így indokolatlanúl fékezésre kényszeríti az embert. Na ilyenkor azért sajnálom, hogy nincs az autón egy 10-es vasból álló gallytörő amivel le lehetne tolni a gecibe a rohadékot aki a tökröt nem ismeri. Már csak azt nem értem, hogy mit keres a cikkben a BMW fikázás, mert a cikkben nem ez a márka szerepel.

  • macuda6

    Az az igazság, hogy mind a ketten ugyanolyan idegesítőek vagytok.

    Te várost nézel a belső sávban, ő meg villog mint valami csillagszóró

  • zsolt1214

    KEdves kempelen10 a (Na, előkerült a géjesirészer is. :-DDDD) azaz itt vagyok nagyon szivesen mehetünk egy kört kispesten lakom aztán az ilyen kis golfos buzeránsokat fogunk kergetni mint a cikkben:D aztán akkor leszünk racerek. Szerintem teli lesz a gatyeszod elég gyorsan :D

  • zsolt1214

    Amúgy a golfos életveszélyes idióta volt ilyet nem szabad csinálni. Mikor motorral megyek hasonlóval találkozom ezerszer. KAmion mellett nem szeretek gyorsan elhúzni mert a kamion tolja levegőt maga elött és ha hirtelen megcsap akkor abból lehet baj. De ő jön mögöttem és tol és tol, tök mindegy hogy autóval vagyok vagy motorral. Hazánkban állandóan verseny pálya van az autópályán. Motorral vagyok ,valaki mindig előzni akar valami idióta módon. HA kocsival megyek azért hepciáskodik mert az astra régi akkor ezt letoljuk (sokszor én röhögök a markomban ilyenkor) ha motorral megyek akkor meg azért, mert uhhhh egy motoros kergessük meg. Preztizs márkás autó tulajok általában kekeckednek ha nincsenek előre engedve pedig nem csak ők gyártanak erős komoly kocsikat. MOndjuk motorral 110 lóval 190kg-val gyorsan lerendezzük az ilyen dolgokat :D

    Xtremmel értek egyet

    Idiótákkal nem szabad leállni szívózni, mert ettől csak vérszemet kapnak. Általában a kisebbségérzet, a munkahelyi stressz, frusztráltság, sikerélmény hiánya jellemzi ezeket a bunkókat az utakon, és csak bizonyos százalékuknak valóban sietős a dolga…

  • PAlex

    Lehet, most én leszek a fekete bárány, de leírok egy-két dolgot.
    Szóval Rácz úr ment 135-el, ami 37.5m/s.
    Kamion ment 90-el, ami 25m/s.
    A különbség 12.5m/s.
    Ilyen sebességkülönbséggel egy előzés 6-7mp kell, hogy legyen, és ekkor már igencsak bőre van hagyva a kisorolás, és visszasorolás is.
    Na mármost, ha a kamion hátuljánál tart valaki, és ekkorra éri utol a gyorshajtó, sőt, még le is lassított közben, akkor az vagy 250-el jött, ha előtte “sehol sem volt senki”, vagy a kedves cikkíró sorolt ki 500m-el a kamion előtt.
    És ekkor még megvolt a 12,5m/s különbség, ami a kamion teljes hosszát figyelembe véve 2-3mp időtartam a kamion elhagyására, de leírás szerint már a felénél járt kb.
    1-1,5mp kellett volna a leírt körülmények között a kamion lehagyásához.

    Nekem ez a sztori több sebből vérzik, de lehet velem van a baj.

  • zsolt1214

    palex lehet igazad van :D

  • zoldfulu2000

    Sosem értettem hogy miért van ennyi hülye az utakon nálunk. Pedig Draskovicsék óta folyamatosan megy a keménykedés, és sokat javult is 2006 óta a helyzet.

    A gáz az értelmetlen hülyeség, amikor nem tud az ember kicsit sem tolerálni a másikat. Evenni a gázt, felfügegszteni a tempomatot, nem beszorítani a másikat a szélső sávban…

    Annyira evidens lenne és mégsem jut el az emberek agyáig…

  • montsenior 10

    T PALEX.63 éves férfiként 70-ota van jogositványom ,attól függetlenül biztossan nem közlekedtem autópályán annyi km-ert mint a cikkiró.KM -er biztossan nem szubjektiv megitélés az előzési intervallum már nem annyira.Ugyanis nem hiszem hogy BÁRKI előzés közben nézné a stopper oráját.Ohatatlanul a Rezesova ügyre gondoltam ,bár ez az esemény szerencsésebb kimenetelü volt.Elismerem ha autópályán előzés következik kétszer is megnézem /visszapillantó tükör/ hogy mennyire biztonságos azt meg meg sem merem mondani hogy akkor mennyi az előzési sebesség.

  • v_gabe

    Mit jelent az, hogy nem volt a közelemben senki? 300 méternyi üres pályát mögöttem? 300 métert egy 250 km/h-val haladó Golf 31 másodperc alatt dolgoz le. 100 métert 10 másodperc alatt. Ez utóbbi alatt egy kamion megelőzhető.
    Esetleg a Golf egy féreglyukon át jött.:)

  • csufár

    te gabe, nem lehet, hogy most valami hülyeséget bírtál mondani? 10 mp alatt 100 méter az nagyjából az a tempó, ahogy a sprinterek futnak :D tehát 130 km/h-hoz képest 166-tal kell jönni egy autónak, hogy 10 mp-enként 100 m-rel közelebb kerüljön, de javítson ki, aki jobban számol… :D

  • quint

    A jobbik eset az, hogy kellett egy cikk, erre a kedves szerző kitalált valami ökörséget. Persze az is sokatmondó amit és ahogy feltálalt nekünk…

    A katasztrófa viszont az, ha tényleg a leírtak szerint meg is történt az eset. A képlet ekkor úgy néz ki:
    egy valami miatt siető, nem túl udvarias golfos
    +
    egy galaktikus méretű barom, aki szándékosan akadályozza (nem a normál előzéskor, hanem a visszasorolással) a haladni akarót,és utána még jópofizik is, hogy milyen okos és ügyes volt.

    Szeretném remélni, hogy ez a cikk nem reprezentálja az egész szerkesztőség színvonalát…

  • Najo

    A Német autópályán ilyet nem csinálna egyik sem ebben biztos vagyok. Szépen poroszkálnátok a külső külső külső sávban sőt a külső legszélső sávban.

  • menőmanó

    Szerintem Rácz úr ezzel a cikkel nagy öngólt rúgott.
    1. nem néz rendesen tükörbe
    2. direkt szívatja a türelmetlen autóst és konfliktust generál
    3. leáll versenyezni a közúton
    4. azt hiszi, hogy neki volt igaza

    Szóval ez a viselkedés nem egy 20 éve vezető autós újságírót kéne, hogy jellemezzen.
    Tanulni minden esetre lehet a cikkből. Azt, hogy hogyan ne viselkedjünk az autópályán.
    Félre értés ne essék, nem a száguldozó, villogó seggfejeket támogatom.
    Sőt, vezetési stílusomból adódóan (gyors, előzgető, helyezkedő) valószínűleg gyakrabban kerülök konfliktusba az átlagnál az utakon, de az itt választott “probléma megoldás” még nálam is kiverte a biztosítékot.
    Ebben az esetben (ha már kekeckedni akarok) én a kicsit rágyorsított kamion leelőzést szoktam alkalmazni azonnali jobbra lehúzódással, aztán “vissza kettő padlógáz”. A nyomuló Golf meg eltűnik a tükörben. Veszélytelen, de ütős megoldás. Sokaknak elmegy a kedve a nyomulástól, sőt még a lassítás után is kétszer meggondolja az előzést. :)

  • hodostamas

    Velem egy ford escortos akart versengeni nemrégiben. Kellemes 70-es sebességgel kocsikázott, én szerettem volna 90el, ígyhát az első adandó alkalommal mondom megelőzöm… hát mit ad isten, neki is akkor kellett sietni.. már majdnem melléérve egyszercsak balra indexel és hirtelen rámhúzza.. Éreztem hogy lesz valami, így már készültem hogy fékeznem kell, nem volt gáz, de azért ha ott akkor nem lendületből előzök hanem mondjuk ott a +100 paci, akkor a ráhúzásnál már mellette vagyok..
    Persze utána ismét ráért, majd 1km-t ment ismét lassú tempóban és elhúzott a francba..

    Sajnos egyre több az ilyen engem nem előz meg senki típusú ember.

  • ffff

    Rácz úr, ez a mondat nagyon a helyén volt:
    “mi történt? A Golf bevárt – már nem volt neki olyan sürgős”
    Az ilyen “most szül a feleségem (napjában huszadszor) -ja de fontos ember vagyok – nagyon sietek” emberekre jellemző, hogy valójában csak szimplán barmok. Ha valóban fontos dolog miatt sietnének, nem állnának le ökörködni: szerintem még egy útszéli bunyóra is rávehető lett volna a golfos őrült – ennyit a sietségéről. Frusztrált alakok ezek.

  • v_gabe

    csufár: igaz.

  • TéGé2

    …kell a fedélzeti kamera…

  • pernye

    Egyet tisztázni kell. Az autópálya, ugyanolyan országút, mint bármelyik más, azzal a különbséggel, hogy nincsenek szintbeli kereszteződések, és ha előzni szeretnék, akkor nem jön szembe senki, mert erre egy külön sáv van fenntartva. De nem a folyamatos haladásra, mert ellentétben a kétsávos városi utakkal, a sztrádán nincs párhuzamos közlekedés, hanem jobbra tarts van érvényben! Sokan azt hiszik, beállnak a belső sávba, nyomják ezerrel, és a többi meg takarodjon előlem, mert én jövök! Hát nem! A megengedett maximális sebesség ugye 130km/h, tehát előzni is csak legfeljebb ennyivel lehet! Igen, sajnos, nálunk nincsenek háromsávos autópályák, a külső sávot gyakorlatilag a kamionok “bérelik” ki, gyakran láncban haladva. De ha én elkezdek modjuk öt, egymás mögött lévő kamiont előzni, akkor is csak legfeljebb 130-cal tehetem ezt meg, és aki a belső sávban SZABÁLYTALANUL ennél gyorsabban szeretne haladni, felőlem megteheti, MIUTÁN én befejeztem a kamionok előzését. Ez van, nincs más lehetőség, ezt tudomásul kell venni, nincs mit ezen vitatkozni! Nemcsak én vagyok az utakon, a többi autósra nem úgy kell tekinteni, mint az “én gondtalan haladásomat akadályozó, nemkívánatos résztvevőre”. Persze, MINDENKI szeretne a lehető leggyorsabban eljutni céljához, de ÉN nem mehetek úgy, ahogyan azt ÉN elképzelem; alkalmazkodnom kell a többiekhez is, még akkor is, ha ezek lassúbbak, mint ÉN. A közlekedés sok résztvevője miatt van szükség a szabályokra, melyeket BE KELL TARTANI!
    És még valami. Mindig elgondolkozok azon, a gyorshajtásnak vajon mikor van értelme? Sebességmámor? Fantasztikus érzés, de van erre is lehetőség a Hungaroringen. Sietek a melóba, mert ha elkések kirúgnak? Még mindig jobb, mint egy fára felcsavarodva végezni. Megy a család nyaralni? Akkor meg úgyis ráérek, nem? Rosszul lett a nagymama, rohanjunk tehát a kórházba? Biztos, hogy nem azon fog múlni, hogy 130-cal, vagy 180-nal mentem. A gyorhajtással nyert idő a legtöbb esetben nem több, néhány percnél, viszont ennél nagyobb arányban apasztja a pénztárcánkat, és csökkenti életkilátásainkat. A közlekedés KULTÚRA, és ahogyan valaki vezet, az mindennél jobban elárulja, hogy hogyan viszonyul másokhoz, mit gondol másokról.
    Sajnos mai világunkban minden azt sugallja, csak ÉN számítok, senki más, és ez a közlekedésben is tetten érhető.
    Üdvözlet kedves Rácz Tamás!
    U.i.:
    Van lehetőségem választani a munkába járás során a normál autóút, és a pálya között, de pontosan az Ön esete miatt már egyre gyakrabban választom az előbbit.

  • Specialized78

    Nekem is volt egy kísértetiesen hasonló esetem.Na én nem a pályán,hanem az M0-on mentem,ahol a max sebesség 80 volt.Én GPS szerint mentem 86-al,pont előztem 1 kamiont.Idegbeteg mögém érkezik és bőszen,sokat villog.Én pedig szépen megálltam a gyorsulásban és a kamion mellett haladtam még vagy 10 másodpercig.Csak aztán előztem meg.Az idióta,aki őrülten villogott pedig előzés után megpróbált leszorítani az útról,majd nagyokat fékezett előttem.Mai tapasztalattal/kb 200.000Km/és 18 évnyi jogsimmal már nagyon nyugodtan vezetek és kevésbé találom meg a hülyéket az úton.Sajnos teljesen kizárni őket nem lehet.És azt is megértem,ha Rácz urat bosszantotta a seggfej mögötte.Engem is bosszantott volna,de jobb nem felvenni a kesztyűt.Felül kell rajtuk emelkedni.Nem szabad a felelőtlen idióták szintjére lesüllyedni,mert a rutinjukkal úgy is ők győznek.

  • PluginHibrid

    Tele van az autópálya ilyen “tolós” majmokkal nálunk…

  • swattos

    Ritka az ilyen fasz szerencsére, már mint a Golfos. Viszont észrevettem már többször, hogy ha az E34-es bömösömmel megyek autópályán, mennek ki előlem folyamatosan a lassabban haladók, úgy hogy soha nem szoktam villogni csak megyek a 135-140-es tempómmal, amit nem tapasztalok a B6 Passatommal, pedig az még xenonos is, ami tudjuk egy ráható erő, hogy kimenjünk a belsőből. Szóval valóban vannak agresszív külsejű autók, ami elől gyorsabban kimennek. A másik, imádom amikor előzök valakit lak.ter.kiv.főúton 90-100-as tempóval, és ő meg rájön eközben, hogy mégse kellene, hogy megelőzzön az a fasz, és elkezdi neki nyomni. Az ilyen férgeket szívem szerint megállítanám és kitaposnám a belüket, mert azzal szórakozik, hogy ne tudjam leelőzni, miközben már jönnének szemből? Mondjuk nagy problémát nem okoz nekem az ilyen köcsög mert az egyik kocsim 200- a másik 180 lovas, úgyhogy mindig meglepődnek, hogy egy 20 éves E34-es bömös ( Ő a 200 lovas benzines, édesapa szíve csücske) 140-160 Km/h-nál lehagyja őket, mert általában a paraszt kocsija addig bírja vagy meri nyomni ( direkt nem írtam, hogy általában Új! kicsi-kocsik szoktak paraszt módjára viselkedni). De mi van azzal, akinek csak egy kis gyengécske dízel autója van amibe nincs elég kraft, az dögöljön meg miatta? Szóval én ezeknek bekenném a segge lyukát a legerősebb csilivel, azt most nyomjad neki paraszt.

  • geotrinus

    Egyetértek Rácz Úrral, valóban egyre több barom van az utakon, a leírt szituációt is ismerem. A hasonló helyzeteket úgy kezelem, hogy az előzést szabályosan 130-cal végigviszem és, elnézést a vulgáris kifejezésért, qrvra leszrom, hogy villog,vagy dudál mögöttem. Engem megnyugtat a tudat, hogy szabályos vagyok és az ülés alatt ott van a keresztapámtól kapott fejsze.

  • shadowb

    gratulalok a cikkironak, pont akkora marha volt, mint a villogtatos golfos. Mondjuk szivesen meghallgatnam a golfos szemszogebol is a tortenetet, mert lehet hogy az a 130 csak 115 volt, az 1 kamion meg egymas utan 5.

  • shadowb

    “. Mindig elgondolkozok azon, a gyorshajtásnak vajon mikor van értelme? ”

    Mondjuk peldaul ha nem 30 kilometerre “utazol el” a nagyihoz, hanem mondjuk egy lendulettel mesz 600-at. Az 100-as atlaggal 6 ora, 120-as atlaggal mar csak 5. Es hidd el nekem egy ora ide vagy oda kurvara szamit. Egyebkent meg nincs semmifele mamor, van akinek 200 is kenyelmes, nyugodt utazotempo.

  • achtung

    Hát, gratulálok a cikk írójának. Aki belemegy egy ilyen adok-kapokba az ugyan olyan paraszt, mint a legcifrább jelzőkkel illetett Golfos…
    Ez a “nehogymár” hozzáállás ami elterjedt, nem az erőszakos autósok!
    Engem is idegesít, ha így belemásznak a seggembe, de akkor egy normális ember rágyorsít, hogy minél hamarabb félreálljon! Te meg belelépsz a fékbe, hát gratulálok! Ugyan olyan “faszagyerek” vagy, mint a másik, csak te még picsogsz is róla egy sort…

  • TéGé2

    Amúgy először helyesen cselekedett a cikkíró!

    Egy ilyen fokozottan balesetveszélyes helyzetben, amikor valakire rámásznak, az egyetlen helyes döntés csökkenteni a sebességet, ezáltal csökkenteni a balesetveszélyes helyzet miatt várhatóan bekövetkező vészhelyzet következményeit. A sebesség növelése itt kifejezetten rossz döntés, azzal csak fokozódna a vészhelyzet.

    Utána a versenyzésnek már nem volt értelme.

  • zealous

    A szavazásnál nincs olyan lehetőség, hogy egyre több a belső sávban tötymörgő majd ráfékező barom! 160 tempomattal közlekedem, mert csak 153-tól bűntetnek így nincs rettegés egész úton, csak a nyugalom addig, míg a KRESZ szabályait betartják és a külső sávban haladnak tartósan, néha persze ismert szakaszokon ki kell kormolni a rendszert. Ha a belsőben haladok és a tükörben látom, hogy nagyobb sebességgel közelednek, akkor még véletlenül sem fékezek, ha hosszabb a sor a mögöttem érkező feltartását elkerülve és a motorerőt kihasználva 200 fölé gyorsítva bemegyek a sor elején, nem egyszer elakadásjelzővel hálálták meg előzékenységem, és én is ezt szoktam tenni, ha valaki így cselekszik, vagy a tükröt figyelve még a mögé érkezésem előtt lelassít, hogy kisoroljon, azt megköszönöm. Őszintén megvallva nem egyszer kellett nekem is az ilyen balfaszokat a leállósávban megelőznöm, mint a cikkíró. Sőt, ha nagy sebességkülönbséggel érkezem és a villantásokra nem reagál, akkor fék nélkül megyek jobbról, és az ilyen, aki az alapvető jobbratartást KRESZ 25. § , a sebesség megválasztásához ebből az 1-es bekezdést használom a 36. § ide vágó sebességhatárai túlságosan alacsonyak, viszont a bírságok indokolatlanul nagyok. Az elsőbbség meg nem adása szerintem sokkal súlyosabb vétség, 190-nél jöttek ki elém a belsőbe 80-90-el, persze csak a leállósávban tudtam kikerülni az ostoba ribancot, akinek persze fogalma sem volt a történtekről. Ha 300-al megyek egy autópályán egyedül, mi baj lehet? Csak akkor lesz gond, ha ezt más nem veszi figyelembe, nem a sebesség a gond, hanem az egymásra nem odafigyelés.
    Biztos sokaknál kiveri a biztosítékot, így szárazon leírva, de a valóságban ez valahogy úgy néz ki, inkább kikerülök mindenkit, minthogy a seggében villogva kullogjak, ez szerintem nem agresszív vezetés, mint a cikk írójának viselkedése, én csak dinamikusan közlekedem.

  • TéGé2

    zealous

    a kreszben sehol sincs olyan, hogy a mögöttem gyorsabban haladónak elsőbbséget kell adnom. Én (pl. 100-al haladva), ha látom, hogy olyan sebességgel jön valaki, hogy pont a kamion felénél fog utól érni, attól még simán elkezdem az előzést. Ugye a jobbratartás értelmében mindannyian a szélsőben haladunk, majd utolérem a kamiont, elkezdem előzni, utána a 3. autó is utóléri a kamiont és ő is előzni kezd, majd mivel én ott vagyok már a belsőben, kutya kötelessége felvenni az én sebességemet a követési távolság betartásával, megvárja amíg befejezem az előzést és azután megelőz engem is.

  • ffff

    zealous: Remélem nem hal meg miattad senki, de rád még jöhet kamion. Nyilván még halhatatlannak hiszed magad.

  • ffff

    Kedves elvakult kommentelők! (akinek nem inge, az ne)

    Harcoljatok, hiszen a közlekedés szerintetek folyamatos harc. Lenyomom a lóerőimmel, azt aki nem tetszik, ott a fejsze az ülés alatt. Géppuskát a kocsi tetejére (vagy rögtön platós Toyota terepjáró, szomáli módra), oszt kilőjük a parasztot, ha nem megy 160-nal, mint mi. Eszköz van, csak hajrá.
    Sapienti sat.

  • MetroGoldwinMayer

    Az autós illemtanra is a normál illemtan húzható rá.

    Avagy: Nem szabad feltartani senkit, tökmind1 hogy szabályos, ha 100zal/130cal előzést kezdesz úgy hogy már látod hogy másnak azért lassítani kell akkor egy büdösbunkó türhőparasztgeci ami vagy.

    Nem a te dolgod hogy oktass és rendőrködj, és semmi közöd hozzá hogy a másiknak van-e vagy nincs oka sietni.

    A másik oldalon ha 180nal mész és mégis kijönnek eléd, feltételezd a jót a másikról valszeg csak nem vett időben észre ne villogj ne bújj a seggébe ne akard megijeszteni mert nem leszel attól több, nem jutsz előre gyorsabban csak egy talpasbunkómocskosparaszt ami leszel.

    Ámen.

  • TéGé2

    MetroGoldwinMayer

    ez nagyon nagy butaság. Az igazi “büdösbunkó türhőparasztgeci”-ség elvárni a másiktól, hogy lassítsonvissza 100-ról 80-ra csak azért, hogy neked ne kelljen a tempomatot 180-ról levenni…

  • montsenior 10

    Zealous.Nagyon nem szeretnék az ön autojában az anyosülésen utazni mikor ugy dönt hogy elöz és 180-vagy 200 -al had ne mondjam hol van az autó mögöttünk.Javaslat ha sokáig szeretne még közlekedni,inkább messze kerülje el az autopályát.UI: Nem tudom hogy a KRESZ legujabb változata mit ir le,de mikor ÉN vizsgáztam nem köteles elsöbbséget adni DE!!!!! fel sem tarthatja a gyorsabban közlekedő jármüvet.

  • shadowb

    ” lassítsonvissza 100-ról 80-ra csak azért, hogy neked ne kelljen a tempomatot 180-ról levenni…”

    Injkabb azt mondd meg hogy mi a tokomet keres 100zal az autopalyan? Annyit tegyetek meg hogy mentek 130cal, es ha jon egy gyorsabb, akkor az elso adando alkalommal elengeditek. Nem kell fekezve beugrani ket kamion koze, es nem kell 130nal gyorsabban sem menni, csak a tukrot kene figyelni, es jo utemben savot valtani.

    Egyebkent semmi ordogtol valo nincs abban, hogy egy pillanatra elvedd a gazt, hogy a gyorsabb el tudjon menni. En is megcsinalom nem egyszer, nem kerul semmibe.

    A belso savban lelassitas meg tenyleg a csucs, az ostoba bunkosag langoszlopa.

  • pqowieurzt

    TéGé2 – : nem azzal van a baj, hogy elkezdte az előzést, hanem azzal hogy:
    ad1, ő is bevallottan gyorshajtott,
    ad2, és ami még sokkal nagyobb baj, nevelő célzattal befékezett 130-as tempó fölött

    aztán persze csodálkozik hogy a másik ugyanezt teszi…

  • pqowieurzt

    shadowb -:

    és te mi a tökömet keresel 180-nal az autópályán?
    ez nem versenypálya, nagyokos.

    remélem mielőbb lesz sectioncontrol az összes autópályán, és eltűnik a száguldozó fajtád…

  • jaelithe

    Óra szerint 135 az nem gyorshajtás…
    A kicsi fék az baromság volt, ez tény. Annak idején nekem is volt egy hasonló sztori egy Kia -val. Csúcsforgalom M7, BP felé. Látom, hogy mögöttem (Alfa156) egy Kia Rio filmekbe illően cikázik előre a tömegben. Én a belsőben, egy Vectra a külsőben mellettem. Beér mögénk a birka, és elkezd levillogni mindkettőnket. Hová menjünk barátom? Mindkettőnknek beleállt a seggébe, de a Vectrásnak ment el hamarabb a toleranciaszintje (szerencsére nem nekem), és nyomott egy féklámpát. Kia blokkolt, gondolom agyvíz fel, és innentől lett veszélyes. Kia leállósávba ki 3-4 autó megelőz, aztán visszaengedte magát a Vectráig, és satu… Mindez közvetlenül mellettem (asszony+ 3 gyerek) Szerintem amaz számított rá, mert nem mentek össze, de nem sok híja volt.. A kérdés az, hogy mit lehet ezekkel kezdeni a fejlövésen kívül?

  • pqowieurzt

    “Óra szerint 135 az nem gyorshajtás…”

    ez így ebben a formában nem igaz.
    nem kapsz érte 30e-s csekket az igaz, mert valóban nem valószínű hogy 135-nél gyorsabban mennél ha az óra 135-öt mutat.

  • menőmanó

    TéGé2: Amúgy először helyesen cselekedett a cikkíró!

    Miért nem csodálkozom, hogy ilyen butaságot írsz?
    A hab a tortán, hogy még meg is magyarázod, súlyosbítva a helyzeted. :)

  • shadowb

    pqowieurzt –

    kozlekedem. Raadasul tok szabalyosan.

  • pqowieurzt

    shadowb – itt most a magyar autópályákról van szó, okoska.

  • shadowb

    Magyarorszagon ritkan megyen annyival, de elofordul. Jellemzobb a 160.

  • Fogash73

    látom gyűlik itt is a sok frusztrált önkéntes rendőr… Érdemes belegondolni abba, hogy anyám Ford Fusionjában (L-es rendszám) a 100kmh már halált megvető száguldásnak tűnik. A C5-ben meg 160nál sincsen semmi dráma, csak húzzák el a tájat az ablakok előtt. Namost egy ilyen 120-szal (mert az óráján az már 135) “tépő” pöcsköszörűs joggal (?) gondolhatja hogy ő a pálya királya és mindenki elmebeteg, aki nála gyorsabban akar menni. Ezzel eddig nincs nagy baj.

    A bajok ott kezdődnek, amikor:
    1.) lassít/fékez csak azért, hogy engem oktasson. Akkor is, ha nem “büntetőfékez”
    2.) elkezd matekolni, hogy én miért sietek. NEM MINDEGY?! Ha feltartasz, még idegesebb leszek, az mindkettőnknek árt.
    3.) nem húzódik be 2 kamion közé. Akkor se, ha én jobbról kényelmesen megelőzöm, akkora hely van a két kamion között.

    Ha te 130cal mész, a kamion meg 85nél szabályoz le, akkor 45kmh különbség van közöttetek. Ez 12,5m/s. A kamion 18m hosszú, ha naagyon kikerülöd, akkor hagyj előtte-mögötte 20-20 métert. Ez 4-4 kocsihossz (!), tehát nem bevágás elé, ráadásul mivel te úgyis gyorsabb vagy, ez a távolság nőni fog. 60métert 12,5m/s sebességgel legyűrni ÖT MÁSODPERCIG TART.

    Ha az a “bunkó” Golfos ennél tovább tudott a seggedben tolakodva villogni, akkor valaki hazudik.
    1.) a kamion 85nél leszabályoz, ő nem mehetett gyorsabban.
    2.) te mentél SOKKAL lassabban, hazudtál
    3.) nem egy, hanem több kamiont előztél, hazudtál
    4.) nem is előztél, mégsem húzódtál félre, hazudtál
    5.) mindezek után még nekiálltál visszaelőzgetni, meg szkanderezni vele.

    Szeretnél még valamit hozzátenni?

    Nem mondom, hogy a büntető fékezés, meg az emberkedés a jó megoldás, SŐT! Viszont megtanulhattad volna, hogy ha valaki ideges, akkor minél hamarabb minél távolabb kell tőle kerülni. Nem rámosni a szélvédőt, nem lassítással, önkéntes rendőrködve még tovább idegelni, hanem menekülni előle. Akár úgy is, hogy a kamion megelőzéséig GYORSÍTASZ egyet.

  • Rácz Tamás

    Fogash: ez az egész, amit írtál, erősen igényelne egy mélyebb átgondolást, ezt a hazugozást meg hadd kérjem ki magamnak.

    “elkezd matekolni, hogy én miért sietek. NEM MINDEGY?! Ha feltartasz, még idegesebb leszek, az mindkettőnknek árt.” De, mindegy, miért sietsz, amíg engem nem akarsz gyorshajtásba kényszeríteni. Nem az “tart fel”, aki az engedélyezett maxszal megy, hanem a sietős a rákos sejt a szervezetben ilyenkor.

    “nem húzódik be 2 kamion közé. Akkor se, ha én jobbról kényelmesen megelőzöm, akkora hely van a két kamion között.” Ezt a két kamiont valahogy beleképzelted a történet elejébe. Egy kamion volt, azt előztem, a felénél jártam, amikor villogni kezdett a Golf. Hova húzódjak be, a tengelyei közé?
    A sok pontod: ki mondta, hogy nem öt másodpercig tartott az egész? Kimentem előzni nyugisan 135 tempomattal (ami a 130 lovas tökúj dízel Qashqaiban GPS-szel biztosan nem 120, ezt az ócskaautót is beleképzelted a sztoriba), jött a Golf, szerintem 160 körül, villogva, én meg már vettem is el a gázt, mert felb@sztam az agyamat ezen. Mi ebben a lehetetlen, ami miatt hazudnom kéne?

    És a visszatérő motívum: ha más ideges, én ne legyek. Mert? Nekem is van jogom idegesnek lenni, nem? És ha ideges vagyok, más ne legyen, catch 22.

    Ez a te elméleted, értem én, hiszen ezzel a mentalitással mentem bele a csatába. Ellenben mostanra, mint írtam, pont ezen jutottam túl az eset után, és már tényleg úgy programozom magam, hogy a magadfajta fejletlenebb gondolkodású még idegeseket hagyjam, hadd próbálják megölni magukat az asszisztenciám nélkül. Úgy tűnik, neked ehhez még fejlődnöd kell, de én már a ZEN állapotában vagyok, szóval ha te most ideges vagy, én már valóban leszarom :-)

  • TéGé2

    shadowb

    pl azért megy 100-al, mert annyi a biztonságos sebesség az autójával. Említhetnék mondjuk egy Smart-ot, valami régi szoci járgányt, Matiz-t, de hogy a másik végletet is felhozzam pl. emelt sebességű távolsági busz…de az is lehet, hogy egyszerűen ráér, mert volt ideje és korábban indult a rokonokért a reptérre mert stb…ne kelljen már ezt megindokolni

    A jobbratartással egyébként semmi bajom sincs a szerint közlekedek. Csak hát nem ártana felfognia a gyorsabban haladóknak is, hogy attól, hogy ott felejti magát a belsőben -hiába megy gyorsabban- még nincs elsőbbsége a lassabban menővel szemben…elsőbbsége csak akkor van, ha már megkezdte az előzésemet, ami ugye nem 3-400 méterrel mögöttem kezdendő, mert ott még simán a jobbratartás vonatkozik rá is.

    menőmanó

    ha van jobb megoldásod, hogy hogy lehet csökkenteni a balesetveszélyt a sebesség csökkentésén kívül, amikor két ideges ember egymás seggében vonatozik akkor várom a tiédet.

  • demagóg

    Fogash73:
    “Ez 12,5m/s. A kamion 18m hosszú, ha naagyon kikerülöd, akkor hagyj előtte-mögötte 20-20 métert. Ez 4-4 kocsihossz (!), tehát nem bevágás elé,”

    kapitális hülyeséget írtál, hiszen közvetve az tmondod, hogy kb. 1,5 mp alatt kelene 100 -osan sávot váltani. Ez nem életszerű és igenis durva kivágásnak, extrém sávváltásnak mondható. Efféle buta matekozásnak nem sok értelme van…

  • demagóg

    “1,5 mp alatt kelene 100 -osan sávot váltani” helyesen:
    1,5 mp alatt kellene 100 százalékosan sávot váltani.

  • menőmanó

    TéGé2
    Nem igaz, hogy ezt komolyan gondolod. Egyszerűen nem hiszem el.
    Valóban úgy érzed, hogy a siető villogó mögötted jövőt úgy kell móresre tanítani, hogy elveszed a gázt visszalassulsz 80km/h-ra és baleset veszélyt generálva, feltartva az összes közlekedőt visszasorolsz a kamion mögé a közepétől?
    Ilyet normális ember nem csinál, csak egy felelőtlen autós, aki direkt szívózik a másikkal és a TÖBBI KÖZLEKEDŐVEL!

  • BeZol

    Ignorálni kell a villogtatást, és folytatni tovább 130-cal, vagy olyan nehezedre esik kis gázt adni? Ezek a fékezős és kamufékezős majmok megérdemelnének egy durva első fémráccsal megtoldott Hummert a seggükbe, és pusztuljon a férgese. Aztán majd talán átgondolja legközelebb, miért nyomott a fékre a gáz helyett!
    Egyéb: látnotok kellett volna egyszer, milyen halálrarémült képet vágott a Suzuki Ignisben az öreg házaspár, mikor kivágott a kamion mögül 90-cel, én meg 180körülről satufék. Szerintem most vagy nem nézett tükörbe, vagy szimplán csak a pillanatnyi távolságot nézte, de mikor kijött és újra belenézett a tükörbe és hallhatta a gumicsikorgást, már rántotta is vissza a kamion mögé és fal fehéren néztek át, mekkorát bakizott. Egyébként jó a fék és a gumi állapota is rendben volt, ha ott marad a belső sávban, sem lett volna probléma, olyan 20-30cm híja volt az ütközésnek, de vannak ilyen kamikazék is, sajnos.
    Egy spanyol busz is csinált már ilyet, csak ott 140ről volt satufék, olyan hirtelen jött ki index nélkül totál váratlanul. Tuti telibekaptam volna, de annyi szerencsém volt, hogy a buszoknak kicsit magasabban van a hátulja, és ahogy satufékkel rácsúsztam, pont enyhén becsúszott a kocsi orra a busz alá. Na az ilyen utolsó pillanatban kirántom a másik elég a kocsit emberektől a frász kerülget, de hálistennek csak félévente 1-2 ha ilyen van.
    Minden más elkerülhetetlenebb szituban ott a leállósáv, lásd Golfos ;)

  • TéGé2

    menőmanó

    a fenti esetben a villógtatón kívül senki nem akart móresre tanítani senki. Az író a lassítással minimalizálta a vészhelyzetet (amit a Golfos idézett elő a szabálytalan közlekedésével).

    Lássuk a másik esetet: elkezd gyorsítani (amennyire tud). Szerinted lemaradt volna a Golfos? Dehogy, annyi változott volna hogy nem 130-al, hanem 140-el lettek volna balesetveszélyes helyzetben, hosszú métereken keresztül. Így viszont, ha valami miatt vészfékeznie kellett volna, akkor nem 150-el, hamen csak 90-el történik meg a baj.

    De azért ne kapd fel a vizet…a versenyzés amit utána csinált, az már helytelen volt, talán még annyi, hogy a fékezést túlzásnak tartom, ilyenkor motorfékkel lassítani a jó megoldás.

  • geotrinus

    Valaki már felvetette, és igaza van. Mielőbb section controll és 131-től felett 500000 büntetés. Ennek lenne értelme, nem a falu végén az 50 méricskélésének.

  • menőmanó

    TéGé2
    De, pontosan direkt szívatta a golfost és ha jöttek mögötte akkor azokat is.
    Ilyen komoly sebesség csökkentés a belső sávban pedig inkább a balesetet gerjeszti mint fékezi. Ezt gondolom nem nehéz belátni.
    A helyes magatartás tovább haladni a saját tempódban és a végén elengedni.

  • menőmanó

    geotrinus
    Elég lenne az 150-től is!

  • TéGé2

    menőmanó

    alapvetően nem a sebességváltozás mértéke, hanem annak sebessége a balesetveszélyes, ezért írtam, hogy a fékezést túlzásnak tartom, elég a motorfék is (persze nem kettőt visszagangolva :)

  • shadowb

    Az atlagsebesseg-meresnek nem sok haszna van hosszabb szakaszokon. Rovid, behatarolt helyeken van ertelme, ahol alacsonyabb a sebesseg, ezert is hasznaljak ott jellemzoen, peldaul nehany kilometeres epitkezeseknel ahol 80as a korlat es hasonlo helyeken.
    Nagy forgalomban mehetsz akar 200as csucssebesseget is, a folyamatos lelassitasok miatt egyszeruen aalcsony lesz az atlagsebesseged. Ahol meg nincs forgalom, ott minek komolyan sebesseget merni? Gyakorlatilag minimalis veszellyel jar.

    El kene mar felejteni ezt a sikitozast a hatalmas veszelyrol a “gyorshajtok” miatt. Nemetorszagban nincs sebessegkorlatozas, megis jobbak a baleseti mutatoik mint a magyarok.

    Ha en tehetnem eltorolnem mindenutt a korlatozast, es akkor a 100zal sporolosok is hasznalnak a tukrot. Az atlagos sebesseg akkor sem lenne sokkal magasabb mint ma, Nemetorszagban sem megy mindenki 250nel.

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    A civilizált hozzászólásoknak örülünk, a másokat sértő kommenteket azonban töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdv,
    Vezess.hu

  • Joskabacsi

    Emberek! Azt azert ne felejtsuk el, hogy ha savot valtok akkor annak van elsobbsege aki mar abban a savban tartozkodik. Az hogy szabalyosan vagy szabalytalanul kerult oda az mellekes. Eppen ezert en ha elozok akkor eloszor a tukorbe nezek es ha valaki gyorsabban jon elengedem. Ha emiatt fekeznem kell megteszem, nem leszek tole kevesebb. Ha szabad utana a sav akkor megyek. Nem kell hozza sem egyetem sem foiskola. Azert van a sok baj mert mindenki azt hiszi, hogy o az utak kiralya. Ezt el kellene felejteni. Nekem valahogy sikerul megusznom gazpedal szkander nelkul az utazasaimat.

  • husky

    Hát igen figyleni kell az ilyen IQ mínusz 130 emberekre, ha villog, ha nem hidegvér, amint lehet kisorolok előzés után aztán majd folytatom. Egyébként autópályán is lehet 90-110-zel menni, takarékosan, perzse 130-cal előzök normálisan. Nem csak hazaiak vannak negatívok, hanem az M5-ön viszonylag sok sietni meghalni akaró vendégmunkás. A rendőrség is fejlődhetne, hogy nem a sebességért (na jó úgy 145-ig), hanem a követési távolságért büntet! Az M0-án is dühítő, amikor valaki szándékosan tartja fel a forgalmat 80-90-nel a belsőben 110 helyet, én sem szoktam mindíg száguldani, de aki akar menjen nem szivatom! Had’ menjen legfeljebb ő ad vesét először, nem én csak ne találjon hátba egy ilyen Rezes Éva féleség!

  • TéGé2

    Joskabacsi

    ez nem egészen így van, ha valaki 3-400 m-re mögöttem bent felejti magát a belsőben, annak egyéltalán nincs elsőbbsége, még akkor sem, ha elkezdek előzni egy kamiont és közben utól fog érni. Előzés után úgyis visszamegyek a külsőbe, akkor majd megelőzhet.

  • TéGé2

    vezess-admin

    engem érdekelnének a kitörölt hsz-ek, nem lehetne egy 18 karikás menüpont alatt összegyűjteni őket ahol meg lehet később nézni?

  • zealous

    @TéGé2
    Ha látod, hogy olyan sebességkülönbség van a belső sávban érkező és közted, aki előzni szeretné a kamiont, hogy tudod neki lassítania kell majd miattad, akkor igenis nem adtad meg az alapvető elsőbbséget a belső sávban érkezőnek, senkit sem kényszeríthetünk fékezésre, azért mert Te úgy gondolod, hogy ez így helyes, az baj.

    @ffff
    Miattam baleset még nem volt, viszont már rengeteget hárítottam el.

    @MetroGoldwinMayer
    Bizony hiányzik az illem. Én általában a forgalomhoz képest legalább 30%-al gyorsabban megyek, mégis valahogy az önjelölt tötymörgőkből van a legtöbb, akik úgy gondolják, hogyha ők nem mernek gyorsabban menni, mint a megengedett 90%-a, akkor én nehogymár a megengedettnél gyorsabban menjek. Igazi önző tuskók vannak.

    @montsenior
    Ha nem mersz 100-nál többel menni, akkor Te kerüld el de qrva nagy ívben az autópályát.

    @shadowb
    Szerintem teljesen egyetértünk.

    @pqowieurzt és geotrinus
    Alig tudtam leírni a nevet… :D
    Az ilyen iq szinttel rendelkekőkkel nincs mit kezdeni, nem is folytatom, kár az ujjbegyeimért. Sajnálom a szüleidet…

    @jaelithe
    Ha látod a tükörben egy ilyen sietős érkezik, akkor mit keresel még az előzendő autó mellett? Miért nem lehet az előzést rendes tempókülönbséggel megtenni? Akkor nincs gond.

    @menőmanó, BeZol és Fogash73
    Szerintem Ti sem 10km-t mentek évente, látjátok a szitut, nem úgy, mint a cikkíró félék…

    És a lényeg:
    Úgy közlekedem, hogy nem teszek mással olyat, ami fordított esetben nekem rosszul esne, pl nem megyek be a belsőbe egy gyorsabban érkező elé, alap.
    Íme néhány apró szösszenet, mielőtt az önjelölt rendőrnek hitt birkák feltévednének az autópályára, és véletlenül még a helyes irányt is eltalálják, nem szembe mennek…
    1. A pályára való felhajtás. Nem az első szaggatott vonalnál kell az indexet kirakva besorolni, fel kell venni a tempót.
    2. Ha mást ezzel nem zavarunk egy viilantással jelezve és indexxel a belsőbe húzódva segítsük a besorolást.
    3. Az autópályán a fényszóró használata kötelező, nem a TÁVOLSÁGI REFLEKTOR!
    4. Ha köd van, vagy szakad az eső a ködlámpát kapcsoljuk be, de ha éppen sor van és mi vagyunk az utolsók, ekkor utolérnek, akkor kapcsoljuk ki a hátsót, ne vakítsa el. Tegnap 8-10 csík volt a látótávolság, sokan még a tompítottat sem kapcsolták fel az M60-on!
    5. Tartósan a külső sávban haladjunk.
    6. Ha előzni szeretnénk, azt nem a kormány balra tekerésével, nem is az index balra kattintásával, hanem a tükörbe nézéssel kezdjük. Ha a tükörben látunk egy érkező autót és a sebességkülönbség alapján nagy valószínűséggel neki fékeznie kell, ha mi besorolunk, akkor ne kezdjünk bele az előzésbe! Elmegy, majd utána kimegyünk előzni.
    7. Ha már bambák voltunk és későn vesszük észre és van lehetőségünk visszasorolni, akkor soroljunk vissza, vagy lépjünk oda. De olyan f@szságot, hogy a kamion felénél visszasatuzunk, hogy mögé bújjunk vissza véletlenül se tegyünk.
    8. Az előzést 2 csíknál elég elkezdeni és befejezni (Nekem), de nem hiszem el, hogy a belsőben érkezve kijön elém a f@szparaszt előzni, rávillantok, majd lendületből jobbról kikerülve be tudok elé menni és még az általa előzendő járművet sem értük utól. Ilyenkor az általános reakció a dudálás, villogás. Ha én meg tudtam így előzni, akkor nem ért volna rá utánam sávot váltani? Dehogynem, csak ilyen ökrökkel van tele a pálya, elég végigmenni az M1-en. kb 5 km-enként kell így előzni.
    Hetente 3-szor megyek le Pécsre és ugyanaznap vissza, heti kétszer Tatabánya oda-vissza Pestről, a nyári M7-esről nem is beszélnék, hogy a külső sávban kell végigelőzni mindig a sok vonatozó birkát, mert nem képes visszasorolni.
    8. A 3 sávos autópálya nem azért van, hogy a középsőben haladjunk. Oktató jelleggel Székesfehérvártól az M7-en mindig a külsőben jövök és onnan előzgetek és volt már aki észrevette magát, hogy eggyel kijjebb is lehet haladni.

    Ezekhez a dolgokhoz persze rutin kell, tapasztalat és IQ is, ami sokakból hiányzik. Nem mondom sok seggbe tapadós suttyó is van, az ő nevükben nem nyilatkozhatom, csak a sajátomban.
    A gyorshajtás önmagában nem veszélyes! Árpád híd, Petőfi híd 160-al gyorsan végigjárható, Szentendrei úton sem gond a 190, a Haller utca 140-el a rendőrség előtt már rizikós kategória, ezekhez képest az M6-on 200 fölött menni dög unalom. :D
    A településvége táblánál egy összkerekes 520 lovas Gallardo-t lepadlózni és 70-ről 190-ig 3 váltófül kattintással eljutni kb 4 mp alatt, az már élmény. :D
    Ha 300-al megyek a pályán semi gond, míg valaki az elsőbbségemet nem adja meg és ki nem jön elém. M3 Msikolc felé belső sáv 190 tempomat utazó, külső sávból kiugrik elém egy Bora, satu, ABS kerepel mint állat, lassulok, de látom nagy a különbség, a Borától 1 m-re értem, mikor az még az előzendővel volt egyvonalban, jobbra ki a leállósávba, majd onnan vissza be a belsőbe Bora mellé húzódás, anyázás, persze a vén nyanya azt se tudta mi történt körülötte. Na ilyenek vannak az úton.
    Sokkal figyelmesebben megyek, mint itt sokan, akik azt hiszik nagy királyok, mert az utópályán óra szerint 125-el mennek, ami kb 115 a valóságban, de a sok spúr meg büszke magára, hogy 110-el keveset eszik, kimegy előzni ugyanennyivel egy 90-el száguldó kamionsort és ha utólérik normál vagy bármilyen tempóval, nem az jut eszébe, mint Nekem értelmes normális emberek, hogy odalépek, minél kevésbé tartsam fel, nem még inkább ráfékez. Ha ráérnék az ilyet biztos a helyszínen agyonütném, de mivel nem viccből megyek ennyivel, így csak nevelő célzattal némi terelés a leállósáv felé már szokott hatni. :D

    Téphetjük itt a szánkat egyébként, úgysem változik semmi, a régi rendszerben nem tanítottak rendesen, körforgalomban balra indexelnek, meg hasonlók, ma meg csak megveszi a sok gyökér a jogsit, és ugyancsak nem tud vezetni, persze tisztelet, annak az 1% kivételnek.
    Évente 60 ezer km-t megyek és nem fuvarozó vagyok, csak a munkám miatt nem egy helyben kell ülnöm, úgyhogy nekem itt az ne ossza az észt, aki vasárnap reggel gurul ki a szutyukival a garázsból és elmegy vele 15 km-t a telekre.
    Volt már, hogy a 67-es úton a pálya felé menet tempomattal haladva utólértem egy 325i-t, megelőztem, majd elkezdte nyomni, de úgy jött mögöttem, hogy nem láttam a motorháztetőt, 190-nél nyomtam egy jobbra indexet, hogy mehetsz, nem pedig a fékbe tapostam!!! Aki azt teszi, az meg is érdemli mahd, ha egyszer úgy jár, mint Rezesová előtt a punto…

  • Hawaii-

    “A településvége táblánál egy összkerekes 520 lovas Gallardo-t lepadlózni és 70-ről 190-ig 3 váltófül kattintással eljutni kb 4 mp alatt, az már élmény. :D”

    Mi tagadás, ez valóban hihetetlen élmény.
    Pláne a gyári gyorsulási adatok fényében.

    – “Én általában a forgalomhoz képest legalább 30%-al gyorsabban megyek…”
    – “Árpád híd, Petőfi híd 160-al gyorsan végigjárható, Szentendrei úton sem gond a 190, a Haller utca 140-el a rendőrség előtt már rizikós kategória, ezekhez képest az M6-on 200 fölött menni dög unalom. :D”
    – “Ha 300-al megyek a pályán semi gond, míg valaki az elsőbbségemet nem adja meg és ki nem jön elém.”

    “Igazi önző tuskók vannak.”

    Átérzem a problémát.

  • TéGé2

    Ha látod, hogy olyan sebességkülönbség van a KÜLSŐ sávban érkező és AZ ELŐTTE HALADÓ KAMION KÖZÖTT, hogy tudod neki lassítania kell majd miattad, akkor igenis nem adtad meg az alapvető elsőbbséget a KÜLSŐ sávban érkezőnek (ÉS A JOBBRA TARTÁSI KÖTELEZETTSÉGEDET IS ELMULASZTOTTAD), senkit sem kényszeríthetünk fékezésre, azért mert Te úgy gondolod, hogy ez így helyes, az baj.

    “Úgy közlekedem, hogy nem teszek mással olyat, ami fordított esetben nekem rosszul esne, pl nem megyek be a belsőbe egy gyorsabban érkező elé, alap.”

    ha közlekednél Németorszégban, Te is tapasztalnád, hogy ott amikor a külsőbe utolérsz egy kamiont a belsőben jövő bizony lelassít, hogy neked ne kelljen visszalassítanod a kamion sebességére. Betartva a követési távolságot megy szépen utánad, majd miután visszatértél az előzés után a kamion elé, visszakattintja a tempomatot és folytatja az útját.

    Magyar viszonyokhoz szokva ez nekem is furcsa volt először, volt is pár furcsa helyzet -én is és a belsőben jövő is fékezett-, de hidd el könnyen megszokható és gördülékennyé teszi mindenki közlekedését…

    “5. Tartósan a külső sávban haladjunk.”
    => mindig a külsőben haladunk, kivéve amikor előzünk, ez kb. 50-100 méter az alőttünk haladó mögött

    “6….Ha a tükörben látunk egy érkező autót és a sebességkülönbség alapján nagy valószínűséggel neki fékeznie kell, ha mi besorolunk, akkor ne kezdjünk bele az előzésbe! ” => Ha lájuk, hogy az előzendő éppen úgy ér utol egy előtte menőt, hogy neki fékeznie kell, akkor lassítsunk vissza az ő sebességére.

    “7. Ha már bambák voltunk és későn vesszük észre és van lehetőségünk visszasorolni, akkor soroljunk vissza, vagy lépjünk oda. De olyan f@szságot, hogy a kamion felénél visszasatuzunk, hogy mögé bújjunk vissza véletlenül se tegyünk.” => Ha már rosszul mértük fel az előzendő és az előtte menő sebességét vagy kint “felejtettük” magunkat a belsőben, akkor azonnal lassítsunk. De olyan f@szságot, hogy villogunk, meg “letoljuk” még véletlenül se tegyünk.

    a többi pontod kb. ok, amit utána írsz az többé-kevésbé úgy ahogy van marhaság. A magad fajták miatt kellenek a traffipaxok.

    “Aki azt teszi, az meg is érdemli mahd, ha egyszer úgy jár, mint Rezesová előtt a punto…”
    Előbb-utóbb az ilyenek is megtanulják, hogy mindenkinél van nagyobb, erősebb, ha egy távolsági busz jött volna ki elé akkor csak legyintenénk az egészre.

    Okosnak csak hiszed magad Te is, amíg…

  • zealous

    @TéGé2
    100 m-es követési távolság?! Ha avárosban az előttem haladó hátsó lökhárítójának vonala és a mellettem lévő autó első lökhárítójának vonala között van 3m, én bizony cikk-cakkban megoldom. Mindig. Nem várok senkire, nem kell senki előzékenyége. Úgysem tarja be senki a jobbratartást, minek várjam meg, hogy 100 m-t elhaladva hajlandó lesze kisorolni jobbra, vagy sem. a jelenlegi autóm két éves, 126 ezer van benne, a vezetői tudásom engem igazol.
    Ja és a hatékonyság sem mindegy. Van benne nyomkövető és nem mindegy, hogy az adott hónapban az ülésben töltött 110 órát hány km megtételére fordítom.
    Leírva és visszaolvasva tényleg szörnyen néz ki, de így közlekedem már 1 évtizede gond nélkül. Néha versenypályákon csiszolgatom a tudásom, és a városban gyakoroltakat a gokart pályán is hasznosítom. :D
    Tehát az autópályára visszatérve:
    Adott a külső sáv, ahol halad egy kamion, mögötte egy személyautó minimális sebességkülönbséggel, jövök én nagy-nagy különbséggel a KÜLSŐ sávban, addig nem megyek be, míg a személyautót (sebességkülönbségtől függően) 2-3 csíkra meg nem közelítem, ha közben bemegy a belsőbe és még a tempó engedi jobbról elmegyek és be elé, így megelőzve jobbról, majd a belsőben a kamiont jobbról. Ha ezt így teszem másoknak nem tetszik, de nem értem az okát. Ha az adott sebességemmel közlekedve senkit nem kényszerítek irányváltásra felesleges villogással és nem úgy vágok be elé, hogy fékeznie kelljen, akkor mi a gond??! Ilyenkor az a barom, aki idő előtt kezdte meg az előzést, mert ha én tempomattal ezt meg tudom csinálni két irányváltással, akkor ő nyugodtan megkezdheti az előzést, ha már elhaladtam mellette. Én erre szoktam figyelni, mert előfordul néha, hogy engem is megelőznek, mégsem nyivákolok, de jobbról még sosem előztek meg. Nem véletlenül, nem megyek lassan a belső sávban…
    Szerintem jobbra tartási kötelezettség van, nem balra tartási, a jobbról lassan sávot váltó miatti befékezős, ezt nem is értem.
    Németországban a belső sávban 270-el haladó Porsche elől, mint a kisangyal, úgy ugráltak ki a külsőbe, igaz, némi jelzés messziről már ösztökélte őket. :D
    Belőlem csak az eddigi tapasztalat beszél.
    Vezettem már sok mindent, de eddig a Gallardo olt a csúcs, igaz a 450 lovas WRX is jól bubog… :D
    Azért mert van egy piros szegéllyel ellátott kör alakú tábla és abban van egy szám, az a pénzbehajtáson kívül semmi mást nem jelent számomra, viszont a jobbról előzést kivéve nincs más bűnöm, én legalább, ha cikázom, akkor is minden irányváltásnál indexelek. A kedvencem az egér út, Szentendrei, Üllői, és a legjobb a Váci út… :D
    Más meg legyen büszke magára, hogy a Váci úton 45-el szüttyög a belsőben. Gratulálok, ezért van dugó, ugyanis minél kisebb a járművek sebessége, annál kisebb a követési távolság is.

  • zealous

    Biztos velem van a gond és szegény Giorgi Tevzadze vezetési stílusával, de én nem megyek szembe az autópályán és nem okozom olyan balesetet, hogy a győri kosárcsapat belerokkan, talán a vezetői képességeket kéne megnézni, nem a sebességet, mert nekem a 200 is lassú, más meg 45 felett már retteg, anyós még az életében nem váltott 5-be!!! Ilyenek vezetnek és ugatnak, hogy miért kerülgetem őket. Mert nem érek rá, h úgy ráérnék, mint az itt észt osztogatók, akkor mennék busszal, de ezek ráérnek, mégsem mennek azzal, ha más meg sietne az kiveri a biztosítékot.
    Ez így normális? Nem hinném. Addig is mindenkinek jó utat, remélem nem kell jobbról kikerüljek senkit, mivel leírtam, hogy kéne közlekedni. :D

  • TéGé2

    zeaolus

    követési távolság? városi közlekedés? én ilyeneket nem írtam, de a cikk sem erről szól…
    a többi meg bla-bla, nem válasz nekem, ezért nem cincálom szét a mesédet

    Porsche, Gallardo, 450 lovas WRX ?!? :D

    hisz még olvasni sem tudsz, max. konzolon vezettél ilyeneket :)

  • zealous

    @TéGé2
    Azt gondoltam, ennél értelmesebb vagy, és nem cáfolsz olyan dolgokat, amikről nem tudsz. Képzeld, vezettem ezeket az autókat, konzolom sosem volt, autós játékkal legutóbb nem is tudom hány éve játszottam, amikor az NFS driftes része kijött.
    A Gallardoról csak ennyit: http://www.svezenicko.cz/
    Van video, fotó, minden, hogy mit hiszel, az nekem tök mindegy, én nem kamuzok, le is peregnek ezek a dolgok, a környezetemben mindenki tisztában van a vezetői képességeimmel, a múltkor a városi cikázáskor a taxi egyik jelentét is leforgathattuk volna, mert 10 perc után sugár berci tört elő a jobb egyben ülő barátomból. :D
    Úgy látom itt az alapvető kresz tudás sincs meg és ez párosul önző tuskó meglátással, nehogymá’ ő gyorsabban menjen, majd én megrendszabályozom!
    Ezek szerint menjen mindenki a megengedett 80-90%-val a belső sávban, és ha valaki utoléri, még fékezzünk is bele, ez a normális. Gratulálok. Kívánom, hogyminden ilyen gondolkodású találkozzon hasonszőrűvel és a nagy kioktató fékezés közben törjék össze egymást, akkor majd elgondolkodnak, bár amilyen ostoba itt a többség, nem hinném, hogy elgondolkodna, mi lehet a gond…
    Ha én egy ugyanilyen mentalitásúval találkoznék, mint én, nem történne semmi gond az általam leírtak szerint, mert figyelem a tükröt, hogy ne akadályozzam, és ha már kimegyek elé és érzékelem a sebességkülönbséget, akkor odalépek. Ennyi. Maradjatok ostobák, úgyis szeretem a szlalomozást, ez a napi szórakozás. :D

    @Hawaii
    Szerintem az az önző tuskó, aki nem a másik előrehaladását segíti, inkább szándékosan akadályozza, és még ki is provokál egy ilyen esetet.
    A golfosból szerintem ez ki lett provokálva egy ostoba ötlettől vezérelve, majd ezt tetézte mindkét delikvens.

  • zealous

    nem is értem minek írogatok ide, ahol a cikk írójának szent meggyőződése, hogy az adott szituációban ő volt az istenkirály. OFF

    Nincs valakinek Smarty BX1500HD-hoz tartója, mert anélkül nem tudom használni, a forgalmazó fél éve nem képes megküldeni…

  • TéGé2

    zealous

    mivel nekem címezted magamra veszem:

    “Úgy látom itt az alapvető kresz tudás sincs meg…”

    pontosan melyik kresz szabályra hivatkozol amikor azt írod, a gyorsabbnak elsőbbsége van?

    “Ezek szerint menjen mindenki a megengedett 80-90%-val a belső sávban, és ha valaki utoléri, még fékezzünk is bele, ez a normális.”

    ilyet én egyáltalán nem írtam? (fölösleges idézned, de ha mégis ezt tennéd akkor csak komplett hsz.-t)

    “Ha én egy ugyanilyen mentalitásúval találkoznék, mint én, nem történne semmi gond az általam leírtak szerint…”

    mindannyian így vagyunk ezzel, bár én máshogy folytatnám a három pont után, ahogy az emberek 99%-a is. Persze attól, hogy “mindenki szembe jön” még nyilván Te jársz a jó úton

  • Matu

    Regisztraltam magam.
    Szovegertelmezesi gondjaim voltak elso korben, azt hittem, hogy a cikkiro a teherautot megelozve enyhe fekezessel sorolt be a kovetkezo teherauto es az elozott teherauto koze.
    Ezzel szemben a cikkiro jatszotta az onkentes rendor szerepet, cinikusan meg bosszantotta is az ot eloz vw-est, es itt egy nyilvanos forumon varja a hatbaveregetest, hogy o aztan az igazsag bajnokakent a fasza csavo szerepeben tetszelegjen.
    Nemetorszagban elek, tiz eve. Ketszaz lo feletti autokkal jarok, szerencses vagyok tehat, volt sajat tulajdonu, volt par amelyik csak kolcson. Baromi erdekes, hogy sehol nem talalkoztam bunteto fekezgetossel, ahanyszor kijottek veletlenul elem es fustolve huztam a csikot a szalagkorlattol par centire, valamiert egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy itt nekem kemenykednem kell, egeszen egyszeruen azert, mert 1400 kilo feletti vasdarabbal NEM JATSZUNK!
    Aki nem tud egy konfliktust hideg fejjel kezelni, es nekiall visszalassitani INDOKOLATLANUL, az elvarja attol kezdve, hogy a masik ezt toleralja? Es meg meg is irja? Buszke is ra? Fiatalkorom azzal telt, hogy felve ultem a hatso ulesen, mert egy ilyen onkentes rendor nevelt fel!!!!
    Gyalazat, es nem csodalom, hogy a civilek hatalmas bunteteseket osztogatnak a nemet autopalyakon kozuti veszelyeztetesert, ezt kellene odahaza is, es a sok frusztralt barom aki loerovel potolja a f.sza hianyzo hosszat, megtanulna ulni a seggen.

  • Matu

    Zealous, obbrol azert ne elozz meg engem kerlek majd, ha a kozelembe kerulsz, mert en is ezer km-eket vezetek le egy seggel, de ha valakit meglatok a tukorben, akit en elozekenyen szivesen elengednek meg utolso pillanatban, de Te kozben sehhonnet jobbrol mellem ersz, sajnos betolhatlak az arokba, vagy akkoa porgest rendezek ott a belso savban az ijedsegtol, hogy abba beleratalak Teged is. Nem fordult ez meg elo szerencsere, de pont par napja volt ra pelda ejszakai sotetsegben nagy esoben jobbra nezve convoyban haladva, hogy nem volt teljesen tiszta, melyik pillanatban bukkant fel mellettem egy halvanyan pislakolo helyzetjelzo. Es en tulajdonkeppen akkor meguntam a vonatozast a belsoben, latva, hogy nincs haladas, inkabb visszaterek a kamion moge, mert nekem ott is jo, de ha nem forgatom a fejem folyamatosan maniakusan es bambabb vagyok, akkor emberunk megszivja…

  • TéGé2

    Matu

    nem sikerült még mindig teljesen értelmezni a cikket. Nem büntetőfékezett: “Gáz elvesz, kis fék, csak hogy égjen a lámpa, és szépen visszasorolok az épp előzött autó mögé. “. “kis fék” tehát semmifél büntetésről nem volt szó, csupán mérsékelni igyekezett a balesetveszélyes helyzetet -amit a Golfos okozott a azzal, hogy őt veszélyesen megközelítette-, az egyetlen lehetséges módon: a sebesség csökkentésével.

    Javaslom a lenti “További 88 hozzászólás >>” gombot, ott már kiveséztük eléggé az esetet.

  • Matu

    TEGE, kiveseztuk kiveseztuk, az igaz, de attol meg bosszant.
    Ha valaki 135-rol visszalassit 75-re, hogy visszasorolhasson a 80 (85?)-nal halado kamion moge, az idoben eleg hosszu ido ahhoz, hogy lehet nekem is kifolyt volna a fulemen az agyam csöppet…
    Attol meg a vw-enes bunkoparaszt, stbstb, de konyorgom, nem lehetett volna rezzenestelen pofaval tovabbra is folytatni 120-130-al az elozest? Es buszke is ra? Es 40 evesen vagy tudomisen mennyi idosen jon ra, hogy ez igazabol teljesen felesleges?
    Mindenki bassza mindenki agyat, aztan ha valaki leesik az utrol, akkor hoppa?

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.