Egy olasz francia? Miért ne?

OttO mobile Renault 21 Turbo 2L Ph.1

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2014.01.01. 06.00

Nem ez volt az egyetlen eset, hogy a két, divattervezésben verhetetlen nemzet összetette gondolatait, és közösen alkotott valami csemegét.

Az egyik kedvenc korszakom az autóiparban a ’80-as évek. Ugyan személy szerint sok közöm nincsen hozzá, csak annyi, hogy észrevettem, kezdenek gyarapodni az ebből az időszakból származó járművek. Pusztán azért, mert azt vettem, ami tetszik. 
Ekkoriban – talán igazán utoljára – születtek olyan cicaszem nélküli autók, melyek mindent elmondtak egy adott márkáról és a tulajdonosról is. Akinek volt vidéken vadászkastélya, elegánsra, exkluzívra vágyott, vett egy Rolls-Royce Silver Spiritet. Akinek sok pénze volt, feltűnőre és gyorsra vágyott, vett egy Ferrari Testarossát. Akinek ennél kicsit soványabb volt a malacpersely, de meghalt egy kis adrenalinért, az Porsche 911 Turbót kent fel a szalagkorlátra. A halhatatlanság és a minőség kedvelői W124-es Mercedest vittek haza, akiből pedig még nem veszett ki teljesen a gyerek, az egy BMW E28-as M5-öst.

Végtelenül elegáns, nagyon letisztult vonalak végre bántó ragasztónyomok nélkül

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Aki kényelmesen, a szeretett otthoni foteljénél jobb ülésben kívánt volna utazni mondjuk a hangulatos, egyszerre olasz és francia Nizzába, az a friss baguette és a croissant hazájából választott autót. Könnyebb volt a döntés, hiszen nem volt mindegyik vagy sportosan elegáns vagy SUV. Volt nekik karakterük, egyediek voltak. Itt van például ez a sportos Renault 21-es, amely egyúttal oly’ finoman elegáns is, akár egy Nina Ricci parfüm. A BMW E28-ashoz képest kész űrhajót rajzolt ez a Giorgetto Giugiaro. Nézd, hogy mennyire sima az egész!

Nina Ricci

Az olasz származású, francia divattervezőnő eredeti neve Maria Adélaide Nielli (1883. január 14. – 1970. november 30.). Az exkluzív és egyedi gyártású, magas színvonalú, nemes kivitelű ruhakészítés és tervezés mellett parfümöket is alkotott. A legnevesebb tán az “Air du Temps” illatkreáció. Olyan munkatársakkal dolgozott együtt, mint például Andy Warhol.

Gyönyörűek a lámpák, az illesztések terén is sokat fejlődtek az OttO modellek az utóbbi időkben

Csupa vízszintes vonal, a felnik egyszerre turbinák és tányérok, még a lökhárító is belesimul a karosszériába, a lámpák egy bura alatt vannak, a hátsók sötétítettek is kicsit, alattuk pedig kifejezetten részletes világítótestet szemlélhetünk – ez OttO egyik specialitása. Történelmi és nacionalista utalásként pedig ott a lökhárítóban a sárga ködlámpa. És ki másnak jutott volna eszébe autópálya matricát biggyeszteni egy modellautó szélvédőjére? Zseniális!

Diszkrét szárny, dupla kipufogó és Turbo felirat utal az orrában dolgozó 2,0 literes, négyhengeres, 175 lóerős turbómotorra

Még a szárny is egy téglalap, és elsőre aerodinamikailag nem tűnik túl szerencsésnek, de egyszerűen más elképzelhetetlen oda a gyönyörű, sallangmentes limuzinforma végére. Kérem, ennek így kell kinéznie! Persze, az illesztésekkel nincsen probléma, hiszen műgyantából van. Mostanában már az ablakokat is sikerül pontosan, ragasztónyom-mentesen a helyükre rakni.

A fotomaratott feliratok precízek és minőséget sugallnak

A fotomaratott feliratok mutatósak és részletesek, szeretem ezt az igényes megoldást és szerencsére a franciák előszeretettel használják is. Sőt, a vészhelyzetekre gondolva egy-két pótdarabot is mellékelnek a rémisztően foszlós, igénytelen dobozba. Majd’ el is felejtettem: plusz pont jár az ódon, fekete rendszámért.

Puritán belső, a formák a lábtér felé haladva lesznek egyre elnagyoltabbak

A puritánra sikeredett beltér ismertetését bármelyik OttO-s bemutatóból kimásolhatnám, itt semmiféle fejlődés nem tapasztalható. Nagyrészt egyszínű műanyag az egész, a padló felé haladva egyre inkább elnagyolt részletekkel (a B oszlop kifejezetten könnyfakasztó), plüssözés és övek nélkül, pedig a nyitott autókat igen magas színvonalon szőnyegezik.

Első ránézésre egy vonalzóval rajzolt, négyajtós, pedig sok finomság akad a formán

Mindennek ellenére – 20-22 ezer forint körüli összegért – egy gusztusos és jó ár-érték arányú modell lett, amelyből összesen 1750 db készült. A klasszikus limuzinforma kedvelői jobban teszik, ha nem a borzalmas dobozban tárolják, hanem a vitrin üvegfelületén át, vagy néha-néha kézben tartva gyönyörködnek enyhe domborulatokkal szelídített, szögletes formavilágában.

Megtetszett?

Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod! Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Mennyire jó modelles cikk lett ez is, gratulálok! Az R21 a facelift után szerintem is nagyon penge. Nekünk volt a sima 1,7 literes és nagyon jól működött, kényelme is pazar.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.