Egy olasz francia? Miért ne?

OttO mobile Renault 21 Turbo 2L Ph.1

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2014.01.01. 06.00

Nem ez volt az egyetlen eset, hogy a két, divattervezésben verhetetlen nemzet összetette gondolatait, és közösen alkotott valami csemegét.

Az egyik kedvenc korszakom az autóiparban a ’80-as évek. Ugyan személy szerint sok közöm nincsen hozzá, csak annyi, hogy észrevettem, kezdenek gyarapodni az ebből az időszakból származó járművek. Pusztán azért, mert azt vettem, ami tetszik. 
Ekkoriban – talán igazán utoljára – születtek olyan cicaszem nélküli autók, melyek mindent elmondtak egy adott márkáról és a tulajdonosról is. Akinek volt vidéken vadászkastélya, elegánsra, exkluzívra vágyott, vett egy Rolls-Royce Silver Spiritet. Akinek sok pénze volt, feltűnőre és gyorsra vágyott, vett egy Ferrari Testarossát. Akinek ennél kicsit soványabb volt a malacpersely, de meghalt egy kis adrenalinért, az Porsche 911 Turbót kent fel a szalagkorlátra. A halhatatlanság és a minőség kedvelői W124-es Mercedest vittek haza, akiből pedig még nem veszett ki teljesen a gyerek, az egy BMW E28-as M5-öst.

Végtelenül elegáns, nagyon letisztult vonalak végre bántó ragasztónyomok nélkül

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Aki kényelmesen, a szeretett otthoni foteljénél jobb ülésben kívánt volna utazni mondjuk a hangulatos, egyszerre olasz és francia Nizzába, az a friss baguette és a croissant hazájából választott autót. Könnyebb volt a döntés, hiszen nem volt mindegyik vagy sportosan elegáns vagy SUV. Volt nekik karakterük, egyediek voltak. Itt van például ez a sportos Renault 21-es, amely egyúttal oly’ finoman elegáns is, akár egy Nina Ricci parfüm. A BMW E28-ashoz képest kész űrhajót rajzolt ez a Giorgetto Giugiaro. Nézd, hogy mennyire sima az egész!

Nina Ricci

Az olasz származású, francia divattervezőnő eredeti neve Maria Adélaide Nielli (1883. január 14. – 1970. november 30.). Az exkluzív és egyedi gyártású, magas színvonalú, nemes kivitelű ruhakészítés és tervezés mellett parfümöket is alkotott. A legnevesebb tán az “Air du Temps” illatkreáció. Olyan munkatársakkal dolgozott együtt, mint például Andy Warhol.

Gyönyörűek a lámpák, az illesztések terén is sokat fejlődtek az OttO modellek az utóbbi időkben

Csupa vízszintes vonal, a felnik egyszerre turbinák és tányérok, még a lökhárító is belesimul a karosszériába, a lámpák egy bura alatt vannak, a hátsók sötétítettek is kicsit, alattuk pedig kifejezetten részletes világítótestet szemlélhetünk – ez OttO egyik specialitása. Történelmi és nacionalista utalásként pedig ott a lökhárítóban a sárga ködlámpa. És ki másnak jutott volna eszébe autópálya matricát biggyeszteni egy modellautó szélvédőjére? Zseniális!

Diszkrét szárny, dupla kipufogó és Turbo felirat utal az orrában dolgozó 2,0 literes, négyhengeres, 175 lóerős turbómotorra

Még a szárny is egy téglalap, és elsőre aerodinamikailag nem tűnik túl szerencsésnek, de egyszerűen más elképzelhetetlen oda a gyönyörű, sallangmentes limuzinforma végére. Kérem, ennek így kell kinéznie! Persze, az illesztésekkel nincsen probléma, hiszen műgyantából van. Mostanában már az ablakokat is sikerül pontosan, ragasztónyom-mentesen a helyükre rakni.

A fotomaratott feliratok precízek és minőséget sugallnak

A fotomaratott feliratok mutatósak és részletesek, szeretem ezt az igényes megoldást és szerencsére a franciák előszeretettel használják is. Sőt, a vészhelyzetekre gondolva egy-két pótdarabot is mellékelnek a rémisztően foszlós, igénytelen dobozba. Majd’ el is felejtettem: plusz pont jár az ódon, fekete rendszámért.

Puritán belső, a formák a lábtér felé haladva lesznek egyre elnagyoltabbak

A puritánra sikeredett beltér ismertetését bármelyik OttO-s bemutatóból kimásolhatnám, itt semmiféle fejlődés nem tapasztalható. Nagyrészt egyszínű műanyag az egész, a padló felé haladva egyre inkább elnagyolt részletekkel (a B oszlop kifejezetten könnyfakasztó), plüssözés és övek nélkül, pedig a nyitott autókat igen magas színvonalon szőnyegezik.

Első ránézésre egy vonalzóval rajzolt, négyajtós, pedig sok finomság akad a formán

Mindennek ellenére – 20-22 ezer forint körüli összegért – egy gusztusos és jó ár-érték arányú modell lett, amelyből összesen 1750 db készült. A klasszikus limuzinforma kedvelői jobban teszik, ha nem a borzalmas dobozban tárolják, hanem a vitrin üvegfelületén át, vagy néha-néha kézben tartva gyönyörködnek enyhe domborulatokkal szelídített, szögletes formavilágában.

Megtetszett?

Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod! Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Mennyire jó modelles cikk lett ez is, gratulálok! Az R21 a facelift után szerintem is nagyon penge. Nekünk volt a sima 1,7 literes és nagyon jól működött, kényelme is pazar.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.