Egy olasz francia? Miért ne?

OttO mobile Renault 21 Turbo 2L Ph.1

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2014.01.01. 06.00

Nem ez volt az egyetlen eset, hogy a két, divattervezésben verhetetlen nemzet összetette gondolatait, és közösen alkotott valami csemegét.

Az egyik kedvenc korszakom az autóiparban a ’80-as évek. Ugyan személy szerint sok közöm nincsen hozzá, csak annyi, hogy észrevettem, kezdenek gyarapodni az ebből az időszakból származó járművek. Pusztán azért, mert azt vettem, ami tetszik. 
Ekkoriban – talán igazán utoljára – születtek olyan cicaszem nélküli autók, melyek mindent elmondtak egy adott márkáról és a tulajdonosról is. Akinek volt vidéken vadászkastélya, elegánsra, exkluzívra vágyott, vett egy Rolls-Royce Silver Spiritet. Akinek sok pénze volt, feltűnőre és gyorsra vágyott, vett egy Ferrari Testarossát. Akinek ennél kicsit soványabb volt a malacpersely, de meghalt egy kis adrenalinért, az Porsche 911 Turbót kent fel a szalagkorlátra. A halhatatlanság és a minőség kedvelői W124-es Mercedest vittek haza, akiből pedig még nem veszett ki teljesen a gyerek, az egy BMW E28-as M5-öst.

Végtelenül elegáns, nagyon letisztult vonalak végre bántó ragasztónyomok nélkül

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Aki kényelmesen, a szeretett otthoni foteljénél jobb ülésben kívánt volna utazni mondjuk a hangulatos, egyszerre olasz és francia Nizzába, az a friss baguette és a croissant hazájából választott autót. Könnyebb volt a döntés, hiszen nem volt mindegyik vagy sportosan elegáns vagy SUV. Volt nekik karakterük, egyediek voltak. Itt van például ez a sportos Renault 21-es, amely egyúttal oly’ finoman elegáns is, akár egy Nina Ricci parfüm. A BMW E28-ashoz képest kész űrhajót rajzolt ez a Giorgetto Giugiaro. Nézd, hogy mennyire sima az egész!

Nina Ricci

Az olasz származású, francia divattervezőnő eredeti neve Maria Adélaide Nielli (1883. január 14. – 1970. november 30.). Az exkluzív és egyedi gyártású, magas színvonalú, nemes kivitelű ruhakészítés és tervezés mellett parfümöket is alkotott. A legnevesebb tán az “Air du Temps” illatkreáció. Olyan munkatársakkal dolgozott együtt, mint például Andy Warhol.

Gyönyörűek a lámpák, az illesztések terén is sokat fejlődtek az OttO modellek az utóbbi időkben

Csupa vízszintes vonal, a felnik egyszerre turbinák és tányérok, még a lökhárító is belesimul a karosszériába, a lámpák egy bura alatt vannak, a hátsók sötétítettek is kicsit, alattuk pedig kifejezetten részletes világítótestet szemlélhetünk – ez OttO egyik specialitása. Történelmi és nacionalista utalásként pedig ott a lökhárítóban a sárga ködlámpa. És ki másnak jutott volna eszébe autópálya matricát biggyeszteni egy modellautó szélvédőjére? Zseniális!

Diszkrét szárny, dupla kipufogó és Turbo felirat utal az orrában dolgozó 2,0 literes, négyhengeres, 175 lóerős turbómotorra

Még a szárny is egy téglalap, és elsőre aerodinamikailag nem tűnik túl szerencsésnek, de egyszerűen más elképzelhetetlen oda a gyönyörű, sallangmentes limuzinforma végére. Kérem, ennek így kell kinéznie! Persze, az illesztésekkel nincsen probléma, hiszen műgyantából van. Mostanában már az ablakokat is sikerül pontosan, ragasztónyom-mentesen a helyükre rakni.

A fotomaratott feliratok precízek és minőséget sugallnak

A fotomaratott feliratok mutatósak és részletesek, szeretem ezt az igényes megoldást és szerencsére a franciák előszeretettel használják is. Sőt, a vészhelyzetekre gondolva egy-két pótdarabot is mellékelnek a rémisztően foszlós, igénytelen dobozba. Majd’ el is felejtettem: plusz pont jár az ódon, fekete rendszámért.

Puritán belső, a formák a lábtér felé haladva lesznek egyre elnagyoltabbak

A puritánra sikeredett beltér ismertetését bármelyik OttO-s bemutatóból kimásolhatnám, itt semmiféle fejlődés nem tapasztalható. Nagyrészt egyszínű műanyag az egész, a padló felé haladva egyre inkább elnagyolt részletekkel (a B oszlop kifejezetten könnyfakasztó), plüssözés és övek nélkül, pedig a nyitott autókat igen magas színvonalon szőnyegezik.

Első ránézésre egy vonalzóval rajzolt, négyajtós, pedig sok finomság akad a formán

Mindennek ellenére – 20-22 ezer forint körüli összegért – egy gusztusos és jó ár-érték arányú modell lett, amelyből összesen 1750 db készült. A klasszikus limuzinforma kedvelői jobban teszik, ha nem a borzalmas dobozban tárolják, hanem a vitrin üvegfelületén át, vagy néha-néha kézben tartva gyönyörködnek enyhe domborulatokkal szelídített, szögletes formavilágában.

Megtetszett?

Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod! Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Mennyire jó modelles cikk lett ez is, gratulálok! Az R21 a facelift után szerintem is nagyon penge. Nekünk volt a sima 1,7 literes és nagyon jól működött, kényelme is pazar.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.