Közlekedési trehánysággyűjtemény

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület jelentése

Szerző: Rácz Tamás levél küldés  Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.12.21. 14.00

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület decemberi összefoglalója.

Aki még nem tudná: az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület a Vezess autós újságírói által alapított civil szervezet, mely arra jött létre, hogy lakossági bejelentéseket gyűjtsön hibás, veszélyes, trehány közlekedés-szabályozási megoldásokról és jelezze a bajokat az érintett közútkezelőnek, hátha az majd megoldja a problémát. És persze folyamatosan nyomasztjuk a közútkezelőt, ha megpróbálja elkenni a dolgot. Ez a cikk az egyesület elmúlt pár heti munkájának összefoglalója.

A legnagyobb esemény az év végén egyesületünk életében az volt, hogy lepaktáltunk egy kormánypárti képviselővel. Bíró Márk, a Fidesz közlekedési ügyek iránt különböző indíttatásokból hozzánk hasonlóan elkötelezett képviselője kampányt hirdetett a legnagyobb közlekedési hülyeségek felkutatására. Az általa szervezett közlekedési reform-javaslatokat kimunkáló munkacsoport tagjainak felajánlásait (vezetéstechnikai tréningek, DTM-belépők, autós biztonsági csomagok, egyesületünk részéről pedig három darab éves AutóMagazin előfizetés) azok közt sorsolják majd ki, akik a leghülyébb KRESZ-szabály, leghülyébben szabályozott közlekedési csomópont és leghülyébb felfestés kategóriákban a legnagyobb hülyeségeket jelentik be az info@blokkolasgatlo.hu címre (Január 14-éig, 14 óra 14 percig lehet nevezni.) A három győztes hülyeséget képviselő úr minden tekintélye latba vetésével kísérli meg majd felszámolni, de mivel a bejelentéseket egyesületünk dolgozza fel, az összes jogos jelzésnek utánamegyünk.

Bíró Márk és az általa életre hívott, civil szervezetek képviselőiből álló közlekedési munkacsoport bejelenti a hülyeségmentesítő kampányt

És most nézzük, konkrétan min bosszankodtunk a legjobbakat az elmúlt hetekben!

Már megint, és még mindig a Nagykőrösi út. Ezúttal az útszéli padkára térdmagasságban lerakott 30-as táblát kifogásoltuk, ami mögött – sajnos, de úgy tűnik, természetes módon – rendőrök bújtak egy bokorban, és fotóztak azokat, akik a trehány táblakihelyezés miatt nem 30-cal közlekedtek. A BKK december elején Egyesületünkhöz küldött válasza szerint a JUKO Építőipari és Szolgáltató Kft. végzett közvilágítás-javítást az úton, a “tábla is ezen munkavégzés során maradhatott az út mentén”. A BKK szerint több bejelentés érkezett hozzájuk a “rendezetlen munkaterülettel” kapcsolatban, ezért felszólították a kivitelezőt, hogy csak az általuk jóváhagyott módon végezze a forgalomkorlátozást. A Rendőrség állítólag 70-re állított traffipaxszal szolgálta a közérdeket a 30-as tábla mögött (ahol egyébként egy rövid szakaszon 50-es limi van az amúgy 70-re táblázott útszakaszon). Ez rendes tőlük, a baj csak annyi, hogy ha valaki az 50-et megsértve ment itt 71-gyel az ominózus időpontban, az objektív felelősség tarifatáblája szerint nem a szokásos 30 ezres, hanem 60 ezres bírságra számíthat! Ha pedig 76-tal ment, akkor 45 helyett 90 ezres csekk megy majd neki.

A belső sávban mennyi esély van ezt észrevenni? Arról persze nem is beszélve, hogy semmilyen munka nem folyik sehol, de legalább feloldó tábla sincs. Traffi viszont volt

Érdekes feliratra lett figyelmes kollégánk az M1/M7 bevezető szakaszán. “Gyakorlat! Hallgassa a Kossuth Rádiót!” Nyilván nem egyedül kapcsolt át ezt látva a közszolgálatinak mondott adóra, de mindhiába. Sajnos a soron következő órás, majd az azt követő félórás hírekben sem hallott semmit, amire utalhatott a felirat, ami az ő közlekedését segítő információ lett volna. A felirattal kapcsolatos érdeklődésünket a Magyar Közút Zrt. tovább passzolta a katasztrófavédelemhez, tőlük származott a felhívás. Mint kiderült, összesen 117 helyszínen voltak kint a feliratok aznap 9 óra 59 és 14 óra 10 között, valamennyi helyszínen óránként átlagosan 10 percig. Hajdú Márton szóvivő szerint a médiaszolgáltatók hírblokkjaihoz igazodva, ennek ellenére semmilyen infót nem közölt a Kossuth Rádió az autósokkal, és a katasztrófavédelem szerint ” valamint a 117 felirat ellenére ” nem is kellett azt az autósoknak hallgatni. Hiszen csak gyakorlat volt, oda is volt írva. Ön is így értelmezné ezt a feliratot?

A Katasztrófavédelem szerint ez azt jelenti, hogy a felirat csak gyakorlat. Szerintünk meg azt, hogy valami gyakorlat zajlik, ami hatással van a közlekedésre, figyeljük a rádiót

Országosan ismert, de névtelenséget kérő olvasónk kereste meg az Egyesületet azzal, hogy az Országos Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság előtti parkolókban pont a nyugdíjasok, meg a közeli orvosi rendelőintézetbe járók nem parkolhatnak, ugyanis azt csak az igazgatóság dolgozói használhatják. Annak ellenére foglalták le a parkolóhelyeket, hogy ugyanott rendelkeznek saját, méretes parkolóval is. Sőt, olvasónkat annak ellenére megbüntették 10 ezer forintra, hogy szombat reggel állt ott, mondván, kell a hely a dolgozóknak.Pedig munkaszüneti nap volt, és a belső parkoló is, ez is, üresen állt. Könnyen lehet, hogy az igazgatóság fizet a helyekért, de talán nem lenne butaság ezt a pár parkolót átadni a nyugdíjasoknak, és az orvoshoz érkező betegeknek. Felvettük a kapcsolatot a BKK-val, és a kerületi önkormányzattal, kérve őket, hogy vizsgálják meg a problémát. Érdekes kérdés az is, hogy egy ilyen kiegészítő tábla miért nem vonatkozik arra, aki ugyan nem a jelzett intézménynél dolgozik, viszont hozzá jött.

Ügyfeleknek várakozni tilos

Tiszalökről érkezett bejelentés, ahol a posta parkolójában a mozgáskorlátozott parkoló valamint az akadálymentesítés olyan szerencsésen készült el, hogy jelentős kerülőt kell megtennie a fogyatékkal élő sofőrnek célja elérése érdekében. Konkrétan sokkal hosszabb az útja a postáig, mint a többi autósnak. Ez nem akadálymentesítés, pedig fotóink tanúsága szerint kis átalakítással sokkal jobbá lehetne tenni ezt a parkolót.

Egy kis mozgás jót tesz még a mozgássérülteknek is, gondolhatta, aki ezt így kitalálta

Első ránézésre akár azt is gondolhatták a Nagykőrösi úton közlekedők, hogy tréfás kedvű, avagy a sebességkorlátozásra dühös autóstársuk húzta át szigszalaggal az egyik 70-es táblát, de nem. Csak megint a JUKO Építőipari és Szolgáltató Kft. ténykedett az úton. Természetesen szóltunk a BKK-nak, amely a szokásos választ küldte. “A helyszíni tapasztalatok, valamint a rendezetlen munkaterülettel kapcsolatos lakossági és rendőrségi bejelentések alapján Társaságunk felszólította a kivitelezőt, hogy az építés alatti forgalomterelést a Társaságunk által forgalomtechnikai kezelői hozzájárulással ellátott forgalomkorlátozási tervek szerint végezze.” Hozzátették még, hogy december 9-én ellenőrizték a hátrahagyott munkaterületet, és a helyszínen már nem találtak “kint felejtett ideiglenes forgalomtechnikai jelzéseket”.

Úgy tűnik, az útmunkákat végző cégeknek nem telik 2,5 méter hosszú táblarúdra, mert a budai Gábor Áron utcában is találtunk térdmagasságba lerakott 30-as sebességkorlátozást. De amint videónkon látható, van itt más probléma is, például miközben jobbról van többször útszűkület, a – szintén térdmagasságban lévő – táblák következetesen azt jelzik, hogy balról jön, és az is látható filmünkben, hogy a korábban foltozott úton tízmétereken hiányzik a sávelválasztó felfestés. Ezúttal egy áramszolgáltató tevékenykedését sikerült levideóznunk a megkeresett BKK szerint. “Az ELMŰ végez (“üzemzavar” bejelentése mellett) kábelfektetési munkálatokat. Ennek sajátossága, hogy a kivitelező nem köteles előzetesen forgalomterelési tervet készíttetni és arra kezelői hozzájárulást kérni. Üzemzavar bejelentése esetén a hatályos szabályok szerint 72 órán keresztül tarthat fenn munkaterületet bármely közműtársaság. Amennyiben ennél több időre van szüksége, köteles forgalomtechnikai tervet készítenie és ahhoz igazítani a kihelyezett jelzőtáblákat. Az ELMŰ-t levélben felszólítottuk a munkaterület rendezésére.”

Apróságnak tűnhet, de mégiscsak megtévesztő: hamis adat szerepel Piliscsaba központjában a Nagy Zöld Táblán: Zsámbékot nem a valós 16 (központtól központig), de még inkább 15 (táblától Zsámbék határig),  hanem 25 km-re szerepelteti. 2012. december 7-én (igen, jól látják, tavaly) jeleztük a problémát a Magyar Közút Zrt.-nek, amire egy hét múlva meg is érkezett az ígéret: “A táblán feltüntetett kilométer távolság valóban nem felel meg a valóságnak. A tábla szükséges részeit módosítjuk, átfóliázzuk.” – írta egy éve az útkezelő. Nos, ezt az apró munkát az ígéret ellenére egy év alatt sem sikerült elvégezni. Pedig a táblán ügyködött keveset valaki, amint az friss fotónkon jól látható.

Több mint egy éve nem sikerül egy 2-est felülragasztani egy 1-essel a Magyar Közútnak


A Szigetszentmiklós környékén élőknek nem kell bemutatni, hogy a város melletti körforgalom előtt hány kilométeres torlódások alakulnak ki minden egyes munkanapon. Pedig ez meglehetősen széles körforgalom, kis átalakítással talán kétsávossá lehetne tenni, de legalábbis érdemes lenne megvizsgálni, hogy mi módon lehet a hatalmas, autósok százait bosszantó dugót felszámolni. Novemberben már megkerestük ezzel kapcsolatban a Magyar Közút Zrt.-t, most az olvasónktól kapott friss fotókat továbbítva ismét rákérdeztünk: mikor oldják meg a problémát?

Beteg a forgalmi rend, minden nap nagy dugó alakul itt ki

Kedves olvasó – te is tudsz ilyet? Nosza: fotózd/videózd le, írd le pár sorban, pontosan hol és mi a baj és küldd el a bejelentést az ekke@googlegroups.com címre! Ha a Bíró Márk-féle pályázatba illő bejelentésed van, küldd az info@blokkolasgatlo.hu címre!

Kommentek

  • DTF

    Ez a ket vagy tobbsavos korforgalom jo tema. Rengetek a baromi szeles korforgalom (kamionok miatt), de egysavosak. Mondjuk ezeket en ugy hasznalom h ha 2-3 vagy tobbet megyek benne, akkor bal index es belul haladok. Azokat nem sztem nagyon akik a szekes korforgalomban kozepen mennek, ig ybelul sem lehet elhaladni mellettuk es be sem tudnak jonni masok a korforgalomban. Pelda Franciaorszag ahol rengetek a ket vagy tobbsavos korforgalom es mukodik!!!

  • Guevara

    rengeteG

  • DTF

    Köszi h szóltál, erre oda kell figyelnem!

  • husky

    a magyar autóstársadalom nagyrésze beteg, mert nem tudnak mit kezdeni egy kétsávos körforgalommal. Az ominózus helyre olyat kellett volna csinálni mint Szegeden a Kossuth Lajos sugárúton, szép 3 sávos, jelzőlámpás és még két felé villamos is megy benne! jellemzően még sincs baleset! Úgy tűnik arra normálisabbak laknak. Én most bevásárláskor majdnem balesetet szenvedtem a soroksári Auchan kétsévos körforgalmában, mert szabályosan akartam használni! Bementem, balra index, a kijövetet azonban senki sem értette, egyedül voltam belül.
    Na jó, éngem is megkavart a Dunfermline-i (Skócia) 4 SÁVOS! körforgalom, 5 becsatlakozó utcával, mivel még életembe ilyet nem láttam. Mindnen kitáblázva, útszámok felfestve, de elsőre és balkézzel váltva sebességet, meg jobbra bemenve azért nem volt egyszerű. De profi kivtelezés volt.

  • husky

    Bocsánat, balra kell bemenni! azért ilyet én sem csinálok ott…

  • Funkyman

    Becsülöm a vezess.hu munkáját ebben a témakörben is. Sokkal többet tesztek, mint bármelyik másik autós weboldal. De Bíró Márkkal akkor se állnék össze. Szörnyű az az ember. Ez az újabb bejelentgetősdi már megint csak pótcselekvés. Így lehet elkerülni, hogy a valódi problémákkal érdemben foglalkozni kelljen.

  • biba

    A bringas lobbi nagy talamanya, hogy ot sebesseghatart allapitanak meg a kerekparosok szamara. A jogalkoto be is vette ezt a marhasagot. Honnan tudja az a kuka kerekes, hogy mennyivel megy, mehet ha nincs is km oraja. Kicsit tul lihegett az ugy. Magyar abszurd.

  • jimmy49

    Arra lennék kíváncsi, hogy az egyesület hogy tudja “nyomasztani” a közútkezelőt?

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.