Turbómotorral jön Európába a Ford szíve és lelke

Világpremier: új Ford Mustang

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.12.05. 15.35

Továbbra is retrohangulatú, de modern dizájnnal érkezett meg az új Ford Mustang. Ez az első Mustang, amit Európában is forgalmaznak. Ott voltunk a világpremieren.

1 000 000, azaz egymillió Facebook rajongója van a Ford Mustangnak Európában, egy olyan kontinensen, ahol hivatalosan nem is árulták a modellt.

Gigabuli

Nem aprózta el a Ford! Négy kontinens hat nagyvárosában Dearbornban, New York-ban, Los Angelesben, Barcelonában, Sanghajban és Sydneyben egy időpontban (csütörtök du.) tartotta nagyszabású, “Go Further” elnevezésű rendezvényét, hogy bemutassa jövőbeni terveit és leleplezze az új Ford Mustangot. Bill Ford, a Ford Motor Company világszintű ügyvezető elnöke az európai helyszínen jelent meg, ahová összesen 2500 vendéget, újságírókat, kereskedőket hívott meg a márka. 

Telt ház a barcelonai premieren

Nem véletlen, hogy a nagyfőnök épp a mi kontinensüket választotta, hiszen története során most először hivatalosan is megkezdődik a Ford Mustang forgalmazása Európában. Nem kell már a szürkeimportra hagyatkozniuk az izomautó szerelmeseinek.  

“Mindig is volt Mustangom és mindig is lesz. Amikor véglegesítettük a formát, azonnal megrendeltem az elsőt” – mondta Bill Ford, amikor csütörtök délután bemutatta az új autót. Irigyek vagyunk, hiszen a V8-as dübörgéssel a színpadra gördülő kocsik látványra is nagyon izgalmasak.

Marad a retró

1964-es bemutatása óta több mint 9 millió Mustang talált gazdára. Legnagyobb sikereit az első években érte el a modell, akkor évi 550-600 ezer darab is elkelt belőle. Egyénre szabhatóságával, dinamikájával és árával hódított.  A hetvenes évek olajválsága azonban visszavetette az érdeklődést a sportos modellek iránt, és a Mustang is gyengébb motorokat, unalmasabb körítést kapott.  

2005-ben a Ford a retrohangulatot meglovagolva újra életet pumpált az autóba, amely azonban továbbra is igazi amerikai modell maradt. A jövőre 50 éves Mustang hatodik generációja azonban újabb fokozatra kapcsol, világmodell lesz.

Továbbra is kétféle karosszériaváltozatban, kupé és vászontetős kabrió kivitelekben, az amerikai Flat Rock összeszerelő üzemben készül a Mustang, de számos újdonság segítheti hódítását. A tervezők megőrizték az előző generáció retrós vonalait, amelyhez modern jegyeket társítottak. Megmaradt a nyújtott motorház a cápaharapást idéző orral és a rövid far a hármas oszlopot formázó hátsó lámpatesttel. Ugyanakkor laposabban fut a tetővonal és szélesebb a karosszéria. A motorháztető és az első sárvédők a súlycsökkentés érdekében alumíniumból készültek. 

Négyhengeres motorral is

A hagyományokhoz hűen továbbra is elérhető a Mustanghoz V8-as blokk, de a takarékosság jegyében (az európai üzemanyagárakat figyelembe véve) négyhengeres motorral is kapható lesz a kocsi. Legutóbb az 1986-os SVO változatban volt ilyen. Persze a Ford igyekszik ezt nem hangsúlyozni, még a sajtóanyag műszaki adatai között sem szerepel a hengerek száma (A táblázatot mi készítettük).  

Nem kell azonban aggódni, a 2,3 literes EcoBoost motor sem épp gyenge darab. Teljesítménye 309 lóerő, maximális nyomatéka pedig 407 Nm, ami az egyelőre hiányzó hivatalos menetdinamikai adatok nélkül is biztató. A közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel is ellátott szerkezet a Ford első motorja, amelyben kettős megfúvású turbótöltő dolgozik. 2,3 literes motor már szerepelt Mustangban, az 1975-ös Mach I-et ilyennel gyártották, sőt turbós változat is volt később.


Persze, aki a klasszikus élményre vágyik, annak az 5,0 literes lehet az igazi. Turbósziszegés helyett mélyről jövő rotyogással. A nyolchengeres blokk 425 lóerővel, illetve 529 Nm nyomatékkal igyekszik minél rövidebbre szabni a hátsó kerekek pályafutását.

Mindkét motorhoz hatfokozatú manuális sebességváltó tartozik, a több kényelemre vágyók kérhetnek automata váltót is (szintén hatfokozatú), amelyhez kormány mögötti váltófülek is tartoznak.  

Nemcsak sportoláshoz

Az új Mustang vadonatúj első és hátsó futóművet kapott. Szó sincs már merevtengelyes hátsó részről, a két hátsó kerék is függetlenül mozoghat. Jobb úttartást, komfortosabb rugózást és precízebb kormányreakciót ígér a Ford. Mivel a gyártó szerint mifelénk “gyorsabban halad a forgalom” a futóművet az európai vásárlók igényihez igazították. Európában az alapfelszereltség részeként 19 colos kerekekkel szerelik a kocsit. 

Ahogy számos modern típus, a Mustang is igyekszik mindig helytállni, az üzemmódválasztó rendszerrel az adott helyzethez igazítható a kocsi karaktere. A középkonzol billenőkapcsolóival beállítható a kormányzáshoz szükséges erő, a motor gázreakciója vagy a sebességváltó és a menetstabilizáló rendszer működése. Gurulhatunk bevásárolni vagy száguldhatunk versenypályán.

Szériában jár a hangvezérlésű és érintőképernyős Ford SYNC, amellyel a szórakoztató rendszer vezérelhető, felárért kerül a Mustangba a 12 hangszórós prémium hifi és a 8 colos képernyőhöz csatlakozó navigációs rendszer. 

“A Mustang látványa, hangja és teljesítménye mindenkiben fellobbantja a szenvedélyt, még azokban is, akik sosem vezették. A Mustang tényleg több mint autó – ez a Ford szíve és lelke” – mondta Raj Nair, a Ford-csoport globális termékfejlesztési alelnöke.

A hódítók

Ám nem a Mustanggal akarja bevenni Európát a Ford, a sportmodell  csak egyike annak 25 típusnak, amelyeket a következő öt év során vezet be a márka az európai piacra. Ezek közül kettőt. amelyeket már korábban megismertünk – most élőben is láthattunk. Az Edge Concept egy nagy szabadidő-autó hírnöke, amely az EcoSport és Kuga mellé érkezik, a Ka Concept pedig egy globális kisautó jövőképe.

A Ford európai offenzívájának előörse és Jim Farley marketing vezető

Mint Jim Farley marketingvezetőtől megtudtuk, az SUV-piac 2007 és 2012 között 30 százalékkal nőtt Európában és jelenleg már a teljes eladás 17 százalékát teszi ki. A Ford sem akar lemaradni, ezért 2017-ig megháromszorozzák az SUV-eladásokat. A Kuga már most óriási siker, hiszen idén már 100 ezer fölé növelték a gyártást, hogy kielégítsék a vevői igényeket.  

A Kuga és az Edge is a tehetősebb vevőket célozza, ahogy az új Vignale modellek is. A Ford hisz benne, hogy van keresnivalója a prémium vevőknél. Amerikában megkétszerezték a prémium szegmensből érkező vevőiket (BMW-től, Auditól elcsábítva), és egyre több ügyfelük van Európában, akik magas felszereltséggel kérik autójukat. A következő öt évben egymillió új ügyfelet remél a Ford a prémium körökből.


Az új Ka a kevésbé tehetőseket célozza, de ott is minél több modern technológiát bevetve. Állítólag e tekintetben a szegmens legjobbja lesz, de mint a barcelonai rendezvényen megtudtuk, ez a szemlélet általános lesz a teljes Ford-kínálat tekintetében. Önálló – vezető nélküli – parkolás, automatikus akadálykikerülő technika, torlódási asszisztens, amely dugóban átveszi az autó irányítását – csak néhány fejlesztés, amelyek hamarosan megjelenhetnek a Fordokban. A középtávon az autók közötti kommunikáció lesz a legfontosabb fejlesztési irány, míg hosszútávon az integrált önjáró autók.

Utóbbi kiemelten fontos, mert ahogy Bill Ford fogalmazott beszédében, erre van szükség ahhoz, hogy az autók nyújtotta személyes mobilitás megmaradjon. Jelenleg már egymilliárd autó van a földön, de ez a szám 20 éven belül akár megduplázódhat. Ezzel pedig a jelenlegi technológiákkal egy globális dugót hoznánk létre.

Reméljük nem úgy lesz!

További képek a világpremierről, valamint a teljes gyári fotóanyag a Galériában.

Szavazás

Bitang vagy botrányos az új Mustang?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...




Kommentek

  • garazsgeza

    Mustang 4 hengeres ? minek ,kinek?
    talán egy Cummins 6 hengeres diesellel európának
    hálistennek megmaradt a v8 is

  • Guevara

    A Ford és a Cummins nem játszanak együtt. Az amerikai Fordhoz a dízelek a Navistartól jöttek, Powerstroke néven, de ma már házon belül készülnek. Cumminst a GM és a Chrysler használ.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.